Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2015 om 08:38 #18207045
Deze discussie geeft precies het probleem van de Intellilink weer……. Door de “revolutionaire” wijze van invoeren snapt niemand er meer iets van. Waarom niet terug naar de oude vertrouwde manier van invoeren en de energie gestopt in het oplossen van de andere tekortkomingen van het systeem……
Maar helaas daar wordt niets aangedaan….
Blijkbaar gaat het bij Opel zó goed dat klantentevredenheid er niet toe doet….
Oh nooooo!!!16 februari 2015 om 15:38 #18207046Bij mij geeft het juist aan dat men heel snel het systeem de schuld geeft terwijl het een gebruikersfout is. Nu is er ook iets voor te zeggen dat wanner het systeem gebruiksvriendelijk is je dit soort problemen niet zou hebben ;)
De dvd800 had je gewoon eerst het land moeten kiezen, dan de plaats dan de straat. En hierdoor is het lastiger om iets verkeerds in te tikken.
Als voorbeeld het adres van bert pitt. Zoals gezegd moet je voor frankrijk intikken:
■ Frankrijk:Dus ik tik in: Chemin des Eglantiers, Saint Gervais Les Bain, fra
Even wachten en adres wordt getoond. De vraag is nu wat heeft bert pitt geprobeerd? Mijn gok is dat hij eerst de stad en daarna de straat heeft ingetikt?17 februari 2015 om 11:56 #18207047Laatste 2 weken kontakt gehad met Opel ivm de SMS functie die er vanaf modeljaar 2015 eindelijk op moet zitten.
Hede morgen tel. gehad van Opel dat de sms functie er nu standaard op moet zitten als je de laatste update gehad hebt.
Ze konden mij niet vertellen hoe het precies werkt maar schijnbaar heeft het iets te maken met het SIRE systeem of zoiets.
Ook is er geen handleiding beschikbaar om uit te zoeken hoe het allemaal precies werkt.
Maar volgens opel moet het nu werken.
Enkel er was nog een klein minpuntje aan het Sms system het werkt schijnbaar enkel in het Engels!!
Je kunt het schijnbaar niet in het Nederlands instellen.Nou na 1,5 jaar wachten hebben we dus de sms functie enkel ze kunnen bij Opel niet uitleggen hoe het werkt en je kunt dus
enkel in het Engels inspreken /antwoorden.Zal vandaag / morgen is langs de Opeldealer gaan bij ons (daar heeft Opel kontakt mee gehad) om te kijken of zij mij verder kunnen helpen.
Maar ben er bang voor als Opel het al niet weet dan weet de Dealer al helemaal niks.17 februari 2015 om 12:01 #18207048zal mijn dealer na de caranaval ook eens even bellen voor de update.
17 februari 2015 om 13:33 #18207049Wauw…… Wederom een functie, net als het invoeren van afkortingen, die nergens beschreven staat…. Moet toch nog een nieuw koppelingspedaal laten inbouwen, kunnen ze meteen Intellilink weer updaten…. Ben benieuwd wat dat brengt…….
17 februari 2015 om 14:03 #18207050@Hansiesan wrote:
Wauw…… Wederom een functie, net als het invoeren van afkortingen, die nergens beschreven staat…. Moet toch nog een nieuw koppelingspedaal laten inbouwen, kunnen ze meteen Intellilink weer updaten…. Ben benieuwd wat dat brengt…….
Ha, reken je niet rijk! Misschien dat je de optie ‘ruitenwisser achter op afstand bedienen’ erbij krijgt……..
17 februari 2015 om 16:12 #18207051@GM-Tuningparts wrote:
Laatste 2 weken kontakt gehad met Opel ivm de SMS functie die er vanaf modeljaar 2015 eindelijk op moet zitten.
Hede morgen tel. gehad van Opel dat de sms functie er nu standaard op moet zitten als je de laatste update gehad hebt.
Ze konden mij niet vertellen hoe het precies werkt maar schijnbaar heeft het iets te maken met het SIRE systeem of zoiets.
Ook is er geen handleiding beschikbaar om uit te zoeken hoe het allemaal precies werkt.
Enkel er was nog een klein minpuntje aan het Sms system het werkt schijnbaar enkel in het Engels!!
Je kunt het schijnbaar niet in het Nederlands instellen.Nou na 1,5 jaar wachten hebben we dus de sms functie enkel ze kunnen bij Opel niet uitleggen hoe het werkt en je kunt dus
enkel in het Engels inspreken /antwoorden.Zal vandaag / morgen is langs de Opeldealer gaan bij ons (daar heeft Opel kontakt mee gehad) om te kijken of zij mij verder kunnen helpen.
Maar ben er bang voor als Opel het al niet weet dan weet de Dealer al helemaal niks.Heb intussen het MY2015 model.
SMS voorlezen werkte gewoon out of the box.
Ontdekte dat het erop zat toen iemand een SMS sturen en ik ineens op het scherm een knopje “luisteren” zag staan (hij staat dus wel degelijk NL ingesteld).
Dat werkt trouwens ook best wel goed…De SMS op het scherm tonen werkt daarentegen nog niet met mijn Samsung Galaxy S3
ps: In MY2015 hebben ze trouwens de SD kaart en 1 vd 2 USB poorten eruit gesloopt (ik had voor mijn MY2014 nog een 32GB SD kaart gekocht, dus dat vind ik persoonlijk wel iets minder)
17 februari 2015 om 16:19 #18207052Zou betekenen dat deze lijst wel eens kan kloppen:
From Opel Germany:-
Elimination
* Second USB interface and SD card
reader in Conn. with Navi 900 IntelliLinkSpecification changes:
* Grille slats in black instead
Chrome on all models* Optimized graphics and lettering on the
Steering wheel buttons/switches.* Window trim in polished chrome
instead satin chrome in Sports
Tourer OPCNavi 900 IntelliLink with new features
* SMS message reader
* Call or replies with a prior
defined message possible* Display the message of safety
found only when the vehicle* Activation of smartphone voice
control (eg. as Siri) via steering wheel remote
easy to use (long press)* Optimized display the navigation
cards* Update the navigation map material 1 x
per year (previously 2 x per year) on Accessories
possible* Window trim instead of polished chrome
satin chrome (only for OPC)Bron: http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=17989″ onclick=”window.open(this.href);return false;
17 februari 2015 om 17:05 #18207053@Mastakilla wrote:
@GM-Tuningparts wrote:
Laatste 2 weken kontakt gehad met Opel ivm de SMS functie die er vanaf modeljaar 2015 eindelijk op moet zitten.
Maar ben er bang voor als Opel het al niet weet dan weet de Dealer al helemaal niks.Heb intussen het MY2015 model.
Ontdekte dat het erop zat toen iemand een SMS sturen en ik ineens op het scherm een knopje “luisteren” zag staan (hij staat dus wel degelijk NL ingesteld).
Dat werkt trouwens ook best wel goed…De SMS op het scherm tonen werkt daarentegen nog niet met mijn Samsung Galaxy S3
ps: In MY2015 hebben ze trouwens de SD kaart en 1 vd 2 USB poorten eruit gesloopt (ik had voor mijn MY2014 nog een 32GB SD kaart gekocht, dus dat vind ik persoonlijk wel iets minder)
Ben benieuwd.
Snap niet waarom Opel dan tegen mij zegt dat dit enkel in het Engels werkt.
Kun je zien hoeveel verstand dat ze er van hebben.
Zal deze dagen is langs de Dealer rijden.18 februari 2015 om 15:13 #18207055@Mastakilla wrote:
@GM-Tuningparts wrote:
heb een iphone 5 en daar staat tussen de talen die je kunt kiezen helaas geen Nedrlands!!
18 februari 2015 om 15:32 #18207056@GM-Tuningparts wrote:
heb een iphone 5 en daar staat tussen de talen die je kunt kiezen helaas geen Nedrlands!!
Waar wil je dan een taal kiezen? Ik bedoelde gewoon dat de interface van mijn Insignia op NL staat.
18 februari 2015 om 17:00 #18207057@Mastakilla wrote:
@GM-Tuningparts wrote:
Waar wil je dan een taal kiezen? Ik bedoelde gewoon dat de interface van mijn Insignia op NL staat.
bij mij ook.
maar als ik in mijn iphone naar instellingen ga > algemeen daar moet ik Siri aanzetten om verbinding te maken met de auto.
En als ik Siri dan aanzet vraagt hij om de taal.
En wat dank je natuurlijk weer enkel Chinees / Duits / Frans / Italiaans / Japans / Spaans. maar geen Nederlands!18 februari 2015 om 17:21 #18207054Gewoon voicecommand van je iPhone moet ook werken. Siri kan alleen meer bijvoorbeeld via voice iets op Google zoeken.
18 februari 2015 om 18:55 #18207058Ik kan er in ieder geval geen wijs uit worden.
De een zegt het zo de ander weer zo.
Bij Opel zelf konden ze ook niet helpen omdat ze daar ook niet weten hoe het werkt!!
Die koekerts daar wisten niet eens dat de sms functie er nu met de laatste nieuwe update op zit :fy1Bij de een werkt het gewoon in het Nedrlands en bij Opel zeggen ze weer dat het helaas enkel in het Engels werkt.
Is toch om te gieren als je Opel nl. belt dat ze daar niemand hebben zitten die er iets van af weet
en er niemand zit die je verder kan helpen. Is gewoon te belachelijk voor woorden!!!
Sturen ze je naar de Dealer en wat denk je ? natuurlijk die weten er dus ook geen bal van zoals gewoonlijk!Ga morgen nog maar eens bellen tot ze er gek van worden daar bij Opel!
18 februari 2015 om 19:08 #18207059@Mastakilla wrote:
Heb intussen het MY2015 model.
Kan jij ook de software versie die jij nu hebt kunnen melden? Vrijdag gaat mijn auto voor de update naar de dealer.
Alvast Bedankt23 februari 2015 om 11:05 #18207060software 23228506
kaart 23241777
gracenote 2343218423 februari 2015 om 12:59 #18207061dit staat er bij mij op, vreemd.
software 23266029
kaart 23196614
gracecode 2344378323 februari 2015 om 14:39 #18207062@Mastakilla wrote:
software 23228506
kaart 23241777
gracenote 23432184Vreemd. Mijn auto is vrijdag naar de dealer geweest. De software versie is echter niet gewijzigd. Ik heb dus nog steeds versie 23474783
Maar ze zeggen dat ze de update uitgevoerd hebben. Ik moest inderdaad al alles opnieuw instellen
23 februari 2015 om 14:45 #18207063@GerardH69 wrote:
@Mastakilla wrote:
software 23228506
kaart 23241777
gracenote 23432184Vreemd. Mijn auto is vrijdag naar de dealer geweest. De software versie is echter niet gewijzigd. Ik heb dus nog steeds versie 23474783
Maar ze zeggen dat ze de update uitgevoerd hebben. Ik moest inderdaad al alles opnieuw instellen
En heb je die SMS functie dan ook?
versie 23474783 is mijn vorige versie, nog voor de update van november vorig jaar waar TMC is opgelost.23 februari 2015 om 15:30 #18207064Ik zie geen enkel verschil. Zou ik nu een SMS icoon moeten hebben?
Hoe kan ik herkennen dat ik de nieuwe versie heb. Wat is daar kenmerkend aan?
23 februari 2015 om 15:53 #18207065Geen idee, ik heb de laatste versie nog niet.. maar normaal gezien is het de software versie nummer waaraan je dat kan zien. Ik vrees dat ze misschien wel een update gedaan hebben, maar niet van het infotainment systeem.
23 februari 2015 om 17:52 #18207066@GerardH69 wrote:
Bij mij geeft het juist aan dat men heel snel het systeem de schuld geeft terwijl het een gebruikersfout is. Nu is er ook iets voor te zeggen dat wanner het systeem gebruiksvriendelijk is je dit soort problemen niet zou hebben ;)
De dvd800 had je gewoon eerst het land moeten kiezen, dan de plaats dan de straat. En hierdoor is het lastiger om iets verkeerds in te tikken.
Als voorbeeld het adres van bert pitt. Zoals gezegd moet je voor frankrijk intikken:
■ Frankrijk:Dus ik tik in: Chemin des Eglantiers, Saint Gervais Les Bain, fra
Even wachten en adres wordt getoond. De vraag is nu wat heeft bert pitt geprobeerd? Mijn gok is dat hij eerst de stad en daarna de straat heeft ingetikt?In de handleiding staat niet dat je er een komma tussen moet zetten. Ik heb het ingetikt met komma/spatie en inderdaad komt het adres nu naar voren. Vermoedelijk heb ik bij het uitproberen op gegeven moment ook het adres/plaats omgedraaid, omdat het systeem aangaf de plaats niet te herkennen. Als er nu gewoon duidelijk in de handleiding zou staan hoe je het moet invoeren, was het geen probleem geweest.
Bedankt in elk geval voor de feedback.
27 februari 2015 om 07:34 #18207067Siri is het apple systeem waar je vragen aan kunt stellen. Rond april komt daar een nl versie van. Er zit op het opelscherm een icoontje waarmee je het kunt bedienen en dat werkt.
7 maart 2015 om 07:48 #18207068Dinsdag naar de garage voor wederom een software update waarbij Opel Nederland niet omschrijft wat de update precies inhoud wat ik opzich al vreemd vind.
De Intellilink werkt nog lang niet zoals deze zou moeten werken: zeer slecht radio ontvangst, zeer wisselend volume tijdens telefoongesprekken met plotselinge (harde) bijgeluiden de navigatiestem kan niet zachter ingesteld worden dan 27 dit is nog steeds belachelijk hard. Het zgn sms ontvangst heb ik maar opgegeven. Ik heb een business uitvoering omdat ik mijn business voornamelijk in deze wagen moet doen maar het is gewoon één brok ergernis ik heb de auto nog geen jaar maar ik ben al aan het aftellen wanneer ik weer een andere leaseauto mag rijden en je zult begrijpen dat dit nooit meer Opel zal zijn.12 maart 2015 om 08:23 #18207069@Leon-s wrote:
Dinsdag naar de garage voor wederom een software update waarbij Opel Nederland niet omschrijft wat de update precies inhoud wat ik opzich al vreemd vind.
De Intellilink werkt nog lang niet zoals deze zou moeten werken: zeer slecht radio ontvangst, zeer wisselend volume tijdens telefoongesprekken met plotselinge (harde) bijgeluiden de navigatiestem kan niet zachter ingesteld worden dan 27 dit is nog steeds belachelijk hard. Het zgn sms ontvangst heb ik maar opgegeven. Ik heb een business uitvoering omdat ik mijn business voornamelijk in deze wagen moet doen maar het is gewoon één brok ergernis ik heb de auto nog geen jaar maar ik ben al aan het aftellen wanneer ik weer een andere leaseauto mag rijden en je zult begrijpen dat dit nooit meer Opel zal zijn.En wat is het resultaat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.