Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 625)
  • Auteur
    GerardH69
    Deelnemer

@hansiesan

Ik heb gelukkig geen last van storingen. Ik rij voornamelijk in Nederland dus rij ik niet lang genoeg om mij ergens over te irriteren ( behalve files.. )

Voor mij doet het systeem wat het moet doen. Ik kan radio luisteren en eigen muziek. De navigatie zorgt dat ik kom waar ik moet zijn. Tuurlijk sta ik in files die hij niet aangeeft… Ik moet de update nog laten uitvoeren wellicht dan betere file informatie. Maar zoals ik al schreef geen foutmeldingen, geen uitval van scherm en geen meldingen die blijven staan.

Is het systeem zoals beloofd, nee! Mijn frustatie ligt voornamelijk in de telefoon kant. Niet kunnen scrollen in je contactenlijst staat op plek 2. Het niet tonen van het contactpersoon als het nummer niet exact gelijk is aan wat de beller meezend staat op 1. Dus heb ik maar een telefoonhouder op de raam zitten zodat de telefoon aangeeft wie er belt :wtf

Ben ik zo gefrusteerd dat ik liever een andere auto had? Nee. Hij rijdt heerlijk. Ik hoop dat er nog verbeteringen komen maar ik ben bang dat Opel weer een nieuw systeem gaat introduceren.

Ik wens je toch enige plezier met het rijden in je insignia ;)

Eusie
      Deelnemer

@GerardH69 wrote:

Ondanks dat ik begrijp dat men niet tevreden is met het intellilink systeem, heb ik de auto toch voornamelijk om mij van a naar b te brengen. Ik hoor weinig klachten over de auto zelf maar eigenlijk alleen over het entertainment systeem.

Nu heb ik ook wel klachten over dat systeem maar over het algemeen doet ie wat ie moet doen. En wat betreft rijden rijdt hij prima! Dus ik begrijp niet waarom men zo blij is als je auto weg kan.

GerardH69,

Ik moet Hansiesan toch gelijk geven als het gaat om de totale auto, zoals ik ook eerder al aangaf rijdt de Opel Insignia als een zonnetje echter als je veel op de weg zit
        (geldt ook voor mij) dan is een goed werkend Infotainment systeem geen overbodige luxe mede ook omdat Opel een ‘wereldsysteem’ heeft beloofd!
        File informatie welke niet werkt, overmaat van display meldingen, harde tonen tijdens telefoongesprekken; ja noem maar op! Ondanks de juiste inzet van mijn Opel dealer
        ben ook ik klaar met deze auto, zelfs de Opel garage komt ook bij Opel NL niet verder; dus van ons uit een belletje/email naar Jeroen Maas zal geen kwaad kunnen dacht ik zo!

Siggy82

@Dennis99 wrote:

@Maarten wrote:

De meeste problemen van Siggy herken ik trouwens niet.
          – Tanken van diesel gaat bij mij goed, ga jij misschien elke keer naar dezelfde pomp ?
          – Bluetooth is bij elk merk auto een ergernis, bij mij werkt trouwens bij de facelift en de vorige insignia de combinatie met een iphone prima.
          – 220v stopcontact werkt bij mij ook goed, maar je kunt alleen maar apparaten gebruiken tot een bepaald aantal ampere.

Verder zijn de mappen met je muziek collectie al lange tijd bekend, je moet echt de correcte info hebben staan in de MP3 zelf anders word het een zooitje. Waarvoor ze mappen niet ondersteunen is voor mij ook een raadsel ?

Nee ik tank waar het me uitkomt. Heb het al bij verschillende pompen mee gemaakt.

Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad met bluetooth hoor.
          Enkel bij Renault was er een probleem met de kwaliteit van het geluid.
          Ik heb ervaring met VW, BMW en Peugeot (echtgenote) en zij hebben hier geen problemen mee. Kan toch niet dat Opel dit in zijn wagens niet aan de praat krijgt.
          Overigens heeft mijn moeder dezelfde slechte ervaringen met bluetooth in haar Meriva.

Het stopcontact werkt nu en dan wel, maar dat is het nu net, nu en dan.
          Maakt niet uit welke ampères de adapters zijn, soms werken ze en soms niet, ik heb er al verschillende getest. Ik begrijp ook dat je er geen microgolf op kan hangen.
          Je kan iets beginnen opladen en dan merk je ineens dat hij er na een tijdje mee gestopt is.

En dat verhaal van die info in MP3’s, sorry hoor, maar dit is een intelligent systeem met waarschijnlijk meer rekenkracht dan een gemiddelde PC van 3 jaar geleden.
          Dit kan softwarematig aangepast worden.
          Het is volgens mij grotendeels afhankelijk van de integratie van Gracenote, hetgeen bij bv. Sony home cinema systemen ook van geen kanten werkt.

bert pitt
          Deelnemer

Ik erger me vooral aan het invoeren van een buitenlandes bestemming vanuit Nederland. Dat werkt bij mij niet goed. daarnaast de dubbele koppeling van de iphone (via BT en kabel) Voor de rest werkt alles prima.

GerardH69
            Deelnemer

@bert pitt wrote:

Ik erger me vooral aan het invoeren van een buitenlandes bestemming vanuit Nederland. Dat werkt bij mij niet goed. daarnaast de dubbele koppeling van de iphone (via BT en kabel) Voor de rest werkt alles prima.

Ik heb er weinig ervaring mee, maar je voert het adres wel in de juiste volgorde in?

De volgorde hangt namelijk af van het land waarin de bestemming zich bevindt. ( je verzint het niet…)

duranduran
              Deelnemer

De beste manier om een buitenlands adres in te voeren in Intellilink:

Geen complete adressen, maar delen van de naam, bijvoorbeeld:

Duinkerkenstraat 347 in Antwerpen, Belgie: duink 347, antw, b

Dit werkt 100% !!!

Iedereen succes.

Alex from Holland

Vergeet niet dat de volgorde van adres, huisnummer etc. Voor bijvoorbeeld Frankrijk anders is dan Nederland. De juiste volgorde staat in de gebruikershandleiding.
                  En inderdaad, gewoon verkort invoeren werkt prima.

Franco49

Geld die invoer ook voor de DVD 800 van de 2011 serie of alleen voor de jongere wagens ?

Jewan
                    Deelnemer

Gewoon een waardeloos systeem, GM sucks.

Mijn eerste Slopel is de laaste.

Franco49

Jewan , dat snap ik niet graag nadere uitleg!

Jewan
                        Deelnemer

Komt komende week, dan post ik alles wat ik met de sukkels in breda ga meemaken, opelnederland.

duranduran
                          Deelnemer

Ook in frankrijk hoeft het huisnummer niet anders te worden ingevoerd , zolang je het verkort invoert zet het systeem het nummer op de juiste plek.

Veel navi-plezier.

Franco49

Nogmaals de vraag : Geld die invoer ook voor de DVD 800 van de 2011 serie of alleen voor de jongere wagens ?

insiisniebizni

Dhr Maas ook gemaild een 3 tal weken geleden en een halve week geleden nog eens….Totaal geen feedback ontvangen, ook niet van zijn collega’s waar hij als manager verantwoordelijk voor is.
                                Elke wagen in deze prijsklasse hoort prima te rijden, en zakelijk gezien moet deze voldoen voor normaal gebruik. Dan heb ik het over HF bellen, wat nu niet normaal gaat zonder geluidsexplosie of wegvallen verbinding, navigatie met goede TMC. En dan ook de beloofde apps, voor flitsmeister etc.
                                Wel betere geluidskwaliteit qua bas sinds de laatste update….

remutr
                                Deelnemer

Opel en BMW kan je niet vergelijken, er is maar 1 Opel die de BMW kon volgen en dat was de Omega.

Als je al jullie problemen leest is het dus heel normaal dat Opel niet meer verkoopt, je bent bij Opel verplicht om na de Omega weg te gaan, geen RWD meer, Vectra C is een wegligging van een dweil. Moderne motoren drama in onderhouden, en die Insginia zuipt meer dan een Omega.

Aftersale bij Opel die kennen ze niet. Dealers zijn erger dan een lokale garage.

Franco49

Ik heb ook een vectra gehad ,maar vond het echt helemaal niks kwa wegligging , toen een omega gekocht van net 1 jaar oud en werkelijk een perfecte wagen en nooit geel gedonder mee gehad , altijd starten en lopen .Maar de fijnste wagen de ik in het geheel heb gehad was toch de Mercedes C klasse ,ook nooit geen problemen gehad , jammer dat ik aangereden ben door een vrachtwagen .

Jewan
                                    Deelnemer

Kortom een K*T wagen, nooit meer een opel, maar echt nooooooit meer. Wat een waardeloos merk, achterhaalde amerikaanse meuk.

duranduran
                                      Deelnemer

@Franco49
                                        Volgens mij alleen voor de jongere opels met het intellilink. Ik heb in een vectra het dvd900 systeem gehad en dat functioneerde anders dan ILink in ieder geval een stuk eenvoudiger.

Franco49

Bedankt , ik zal het toch eens uitproberen, wat mogelijk is .

GerardH69
                                          Deelnemer

@Franco49
                                            Staat dat niet in je handleiding ?
                                            Volgens mij is de bediening gelijk aan mijn oude cd500. Dus kan je geen compleet adres invullen maar moet je dat per deel doen. Dus eerst land kiezen dan stad kiezen en dan kan je pas een straat intikken

Bij de intellilink kan je dat in één regel intikken.

Franco49

Ja klopt ik moet alles apart invoeren , dat wist ik ,maar kon zijn dat ik het ook per afkorting kon plaatsen.

remutr
                                              Deelnemer

Opel’s gaan dus in techniek achteruit i.p.v. vooruit.

Word tijd dat Opel weer een RWD gaat ontwikkelen.

Omega, duidelijke navi, altijd bleu tooth, bose geluid, super wegligging.

bert pitt
                                                Deelnemer

@duranduran alles geprobeerd met het boekje erbij, maar het systeem geeft aan de plaats niet te kunnen vinden. Ik moest naar Saint Gervais Les Bain, Chemin des Eglantiers, het wordt in de handleiding niet duidelijk of er spaties of komma’s tussen moeten. Ik heb alles geprobeerd ook afkortingen maar het adres kwam niet naar boven. Uiteindelijk mijn tomtom gebruikt. In frankrijk lukte het wel om het adres in te voeren. Vreemd.

koenie
                                                  Deelnemer

@bert pitt wrote:

@duranduran alles geprobeerd met het boekje erbij, maar het systeem geeft aan de plaats niet te kunnen vinden. Ik moest naar Saint Gervais Les Bain, Chemin des Eglantiers, het wordt in de handleiding niet duidelijk of er spaties of komma’s tussen moeten. Ik heb alles geprobeerd ook afkortingen maar het adres kwam niet naar boven. Uiteindelijk mijn tomtom gebruikt. In frankrijk lukte het wel om het adres in te voeren. Vreemd.

Standaard zoekt hij in het land waar je bent, ga hem straks even proberen

koenie
                                                    Deelnemer

Net geprobeerd, binnen 30 sec gevonden

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.