Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2014 om 13:58 #18206972
Morgen wordt de update geïnstalleerd, vanavond even een kopie van de gebruikersinstellingen maken.
Weet iemand hoe dat moet?22 december 2014 om 17:00 #18206973Er staat ergens in her menu kopie naar sub maken
23 december 2014 om 08:27 #18206974@Hansiesan wrote:
Heren Koenie en Hpp, als jullie geen problemen met het invoeren hebben, dan rijden jullie zeker alleen in Nederland en Belgie. Net zoals het systeem bedoeld was toen het voor Caddilac is gemaakt voor Amerikanen die alleen in Amerika rijden….
Ik heb verkeersomleiding wel aan staan…..en toch wil vrouwtje Opel dat ik in de file aansluit.
Ook kan vrouwtje Opel niet op een zacht geluidsniveau praten als je aan het bellen bent. In plaats daarvan wordt de gesprekspartner zachter gezet. Zet je een geluidswaarschuwing tijdens bellen aan, is het niet een piepje maar een opzichtige ringtoon….. Enzovoort enzovoort…….
Dat is toch niet was je mag verwachten van een systeem dat door Opel als wereldvernieuwend aangeprezen wordt. Als je het vervolgens voor veel geld gekocht hebt en er achter komt dat het van geen kant deugd wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Heren, ik klaag niet over de rijkwaliteiten en eigenschappen, die zijn top!!
Wat mij stoort is dat Opel niet in staat is een gebruiksvriendelijk en goedwerkend infotainment systeem te leveren wat alle andere merken wel schijnen te kunnen….. Terwijl ik juist, gebaseerd op de vooraf afgegeven specs en beloftes voor de Insignia met Intellilink heb gekozen, want op papier zou het een pracht systeem moeten zijn.
Maar misschien verwacht ik wel te veel van een auto van €42.000,00 en ben ik te kritisch en moet ik mij er maar bij neerleggen dat ik eigenlijk geen telefoongesprek kan voeren zonder dat de verbinding wordt verbroken. En dat in een auto die met name bedoeld is voor de zakelijke markt…. Jammer dat VW, Skoda, Ford, Toyota, Audi etc. dat wel voor elkaar hebben en zo ook de radio van €49,00 van het merk Wonkichong die je bij de Blokker kunt kopen!! Helaas krijgt Opel het in de beste auto die ze ooit gemaakt zeggen te hebben niet acceptabel voor elkaar…..Ik ben het helemaal met je eens Hansiesan, het is kort gezegd een waardeloos systeem. De auto rijdt inderdaad geweldig, dat is het probleem niet.
Wat het IntelliLink systeem betreft: er is niet nagedacht over de opmaak van het scherm, de filemeldingen werken (ook na de update) niet goed, connectiviteit met je mobiel is niet te zien (alleen erg hard te horen zodra deze zich aanmeldt…..) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vorige week de update mogen ontvangen, is er niet beter op geworden.
Jammer, een hele grote gemiste kans van Opel om een bepaald segment tot zich te krijgen!23 december 2014 om 08:43 #18206975Filemeldingen werken bij wel goed en connectiviteit telefoon ook.
Met daarbij zlefs zichtbaar wat de ontvangst is is hoe vol of leeg de batterij is.23 december 2014 om 09:39 #18206976Ik krijg geen geluid te horen wanneer de auto zich aanmeldt bij de telefoon. Alleen een melding in het scherm dat vaak automatisch verdwijnt. Verder zie ik ook de batterij status en krijg ik zelfs een melding in het display wanneer de batterij bijna leeg is.
23 december 2014 om 09:45 #18206977@Alex from Holland wrote:
Filemeldingen werken bij wel goed en connectiviteit telefoon ook.
Met daarbij zlefs zichtbaar wat de ontvangst is is hoe vol of leeg de batterij is.Alex, zou je mij de op jou auto geïnstalleerde software versie willen geven, waarschijnlijk heb ik een andere software update gehad!!!!
Dank.
23 december 2014 om 11:43 #18206978Ik heb nog geen update gehad. Dat werkte bij vanaf het begin redelijk goed. Het is geen TOMTOM, want dat werkt gewoon beter. Er zijn dus echt wel dingen die beter hadden gekund.
28 december 2014 om 08:51 #18206979Nog even op een rijtje:
radio: prima
cd speler: prima
USB stick muziek: prima
USB telefoon muziek: prima
SD muziek: prima
Blue Tooth muziek: gekozen lijst afspelen afspelen prima, bedienen matig want dat moet via telefoon
navigatie: prima
handleiding navigatie: zeer slecht (is deze voor een ander systeem geschreven of zo?)
filemeldingen: matig (technisch werkt het maat TMC is zo jaren ’90)
telefoonkoppeling: prima (iphone4, iphone 6 plus, samsung galaxy 3, nokia 620)
werking touchscreen: matig
mousepad: slecht
stembediening: prima (bij mij dan wel te verstaan)28 december 2014 om 12:32 #18206980@bert: werkt de nummer herkenning met contacten waar je de +31 notatie gebruikt hebt wanneer je gebeld wordt met het 06 nummer?
Dus contact heeft +31 612345678
De telefoon krijgt als nummer 0612345678 binnen. Wordt dan het contact getoond of kan de intellilink dat dan niet vinden ?Dit gebeurd bij mij met personen die een KPN abbo hebben. Dan wordt niet het internationale nummer doorgestuurd en mijn telefoon heeft er geen moeite mee maar de intellilink wel.
29 december 2014 om 12:27 #18206981Insignia’s die nu besteld worden voor levering 2015 worden niet meer met het IntelliLink systeem uitgerust. Kennelijk ziet Opel in dat ze het systeem niet goed op orde kunnen krijgen.
29 december 2014 om 12:48 #18206982@PCL wrote:
Insignia’s die nu besteld worden voor levering 2015 worden niet meer met het IntelliLink systeem uitgerust. Kennelijk ziet Opel in dat ze het systeem niet goed op orde kunnen krijgen.
Dat is vreemd want de nieuwe Corsa E wordt ook al uitgerust met Intellink.
29 december 2014 om 13:27 #18206983En ook nog gewoon bij Opel op de site: RF900 Navi IntelliLink (IO6)
29 december 2014 om 14:05 #18206984@GerardH69 wrote:
@bert: werkt de nummer herkenning met contacten waar je de +31 notatie gebruikt hebt wanneer je gebeld wordt met het 06 nummer?
De telefoon krijgt als nummer 0612345678 binnen. Wordt dan het contact getoond of kan de intellilink dat dan niet vinden ?Dit gebeurd bij mij met personen die een KPN abbo hebben. Dan wordt niet het internationale nummer doorgestuurd en mijn telefoon heeft er geen moeite mee maar de intellilink wel.
Nummerherkenning werkt alleen wanneer je +31 gebruikt als nummer bij een contact (dus +31 612345678). Dan maakt het niet uit door wie je gebeld wordt. Het IntelliLink systeem zet 0612345678 om in +31 612345678, niet KPN of welke provider dan ook!!!
29 december 2014 om 15:56 #18206985@Eusie wrote:
@GerardH69 wrote:
@bert: werkt de nummer herkenning met contacten waar je de +31 notatie gebruikt hebt wanneer je gebeld wordt met het 06 nummer?
Nummerherkenning werkt alleen wanneer je +31 gebruikt als nummer bij een contact (dus +31 612345678). Dan maakt het niet uit door wie je gebeld wordt. Het IntelliLink systeem zet 0612345678 om in +31 612345678, niet KPN of welke provider dan ook!!!
Helaas, zo werkt het dus niet. Het intellilink zet een nummer niet om in de +31 notatie. Al mijn contacten zijn met +31 notatie opgeslagen. Alleen KPN stuurt geen +31 maar 06 op. Het resultaat is dat ik alleen het nummer zie en niet de contactpersoon. Ik heb mijn mobiel dus maar weer aan de ruit bevestigd zodat ik op mijn telefoon kan zien wie er belt. Dit was bij de oude cd500 geen enkel probleem!
30 december 2014 om 11:14 #18206986Met interesse het forum gelezen en veel herkenbaar. Zelf 4 maanden zonder spraaksturing :swear rond gereden en zonder TMC. Sinds een week de update aan boord. Spraaksturing en TMC (beter iets dan niets ;) )werken weer. Zag ook dat er nu plaatsnamen weergegeven worden op de navigatiekaart. Een kleine verbetering, nu de rest nog (zoals hopeloze menu’s). Zal de achterruit ruitewisser eens controleren, was toch wel een handig optie.
Zal ook eens een aantal mobiele nummers zonder +31 als 2e mobiele nummer in m’n BB zetten, kijken of dat werkt.
Connectie met BB en iPhone geeft nooit problemen (gelukkig dan maar weer :D)30 december 2014 om 11:57 #18206987Als het meezit krijgen we nog een update in het nieuwe modeljaar ( helaas even in het duits ):
Navi 900 IntelliLink mit neuen Funktionen
* SMS-Vorlesefunktion
* Rückruf oder Antworten mit einer vor
definierten Nachricht möglich
* Anzeige der Nachricht aus Sicherheits-
gründen nur bei stehendem Fahrzeug
* Aktivierung der Smartphone-Sprach-
steuerung (z. B. Siri) über Lenkradfern-
bedienung (langer Tastendruck)
* Optimierte Darstellung der Navigations-
karten
* Update des Navigationskartenmaterials 1 x
pro Jahr (bisher 2 x pro Jahr) über Zubehör
möglich30 december 2014 om 13:03 #18206988GerardH69 schreef:
Helaas, zo werkt het dus niet. Het intellilink zet een nummer niet om in de +31 notatie. Al mijn contacten zijn met +31 notatie opgeslagen. Alleen KPN stuurt geen +31 maar 06 op. Het resultaat is dat ik alleen het nummer zie en niet de contactpersoon. Ik heb mijn mobiel dus maar weer aan de ruit bevestigd zodat ik op mijn telefoon kan zien wie er belt. Dit was bij de oude cd500 geen enkel probleem!Ja Gerard; bij mij werkt het dus wel op die manier (ook nog na de laatste software update). Ik heb bij al mijn contacten de nummer notatie +31 612345678 ingevoerd; tijdens een oproep verschijnt dan de naam van de beller. In de eerste instantie had ik 06 12345678 ingevoerd; toen zag ik alleen het oproeper nummer (in de vorm van +31 612345678) maar geen naam! Waarom het bij jou niet werkt is dus een raadsel!!!!!
30 december 2014 om 13:54 #18206989@Eusie wrote:
GerardH69 schreef:
Helaas, zo werkt het dus niet. Het intellilink zet een nummer niet om in de +31 notatie. Al mijn contacten zijn met +31 notatie opgeslagen. Alleen KPN stuurt geen +31 maar 06 op. Het resultaat is dat ik alleen het nummer zie en niet de contactpersoon. Ik heb mijn mobiel dus maar weer aan de ruit bevestigd zodat ik op mijn telefoon kan zien wie er belt. Dit was bij de oude cd500 geen enkel probleem!Ja Gerard; bij mij werkt het dus wel op die manier (ook nog na de laatste software update). Ik heb bij al mijn contacten de nummer notatie +31 612345678 ingevoerd; tijdens een oproep verschijnt dan de naam van de beller. In de eerste instantie had ik 06 12345678 ingevoerd; toen zag ik alleen het oproeper nummer (in de vorm van +31 612345678) maar geen naam! Waarom het bij jou niet werkt is dus een raadsel!!!!!
Hoi Eusie, zoals je zelf aangeeft doet de intellilink dus niks. Als jij niet precies hetzelfde nummer inclusief notatie bij je contact hebt, herkent hij het niet. In jouw geval had je 06 ingevoerd en het nummer werd met +31 opgestuurd en het resultaat was dat je alleen het nummer zag. Dat is precies wat ik dus zeg :D
In mijn geval is het precies omgekeerd, mijn contact heeft +31 en de provider stuurt 06 op. Misschien moet ik eens met KPN bellen om het probleem van Opel op te lossen… :hmmz
30 december 2014 om 14:13 #18206990@GerardH69 wrote:
Als het meezit krijgen we nog een update in het nieuwe modeljaar ( helaas even in het duits ):
Navi 900 IntelliLink mit neuen Funktionen
* SMS-Vorlesefunktion
* Rückruf oder Antworten mit einer vor
definierten Nachricht möglich
* Anzeige der Nachricht aus Sicherheits-
gründen nur bei stehendem Fahrzeug
* Aktivierung der Smartphone-Sprach-
steuerung (z. B. Siri) über Lenkradfern-
bedienung (langer Tastendruck)
* Optimierte Darstellung der Navigations-
karten
* Update des Navigationskartenmaterials 1 x
pro Jahr (bisher 2 x pro Jahr) über Zubehör
möglichMijn Duits is niet zo best, wat wil het 3de puntje zeggen?
SMS zou alleszins mooi zijn en de terugbel/SMS functie handig.
30 december 2014 om 14:30 #18206991Sorry ik zat niet achter een pc dus vertalen was niet echt een optie
maar hierbij een (soort van) vertaling:
Navi 900 Intellilink met nieuwe functies
* SMS-bericht lezer
* Bel of antwoordt met een voorafgaande gedefinieerd bericht mogelijk
* Geef de boodschap alleen weer wanneer het voertuig stilstaat in verband met veiligheid
* Activering van smartphone voice controle (bijv. Siri) via stuurwiel afstandsbediening (lang toets indrukken)
* Geoptimaliseerd weergave van de navigatiekaarten
* Het navigatie kaartmateriaal kan 1 x per jaar (voorheen 2 x per jaar) bijgewerkt worden als Accessoire (ik neem aan dus kopen :) )Let op: het is niet zeker dat dit ook daadwerkelijk gaat komen. Opel kan ook beslissen een nieuw systeem te introduceren (ander typenummer ofzo).
30 december 2014 om 14:35 #18206992Hallo Nick,
3e punt betekent: berichtweergave uit veiligheidsoverwegingen alleen bij stilstaand voertuig.Ben overigens zeer benieuwd wat Opel hiervan gaat bakken…
Groet, Hans
30 december 2014 om 15:23 #18206993Bedankt Hans & Gerard!
2 januari 2015 om 19:41 #18206994goedenavond, ook ik heb van de week de update laten uitvoeren…heb voor het eerst een TMC bericht ontvangen “halleluja”. De achterruitenwisser doet het nog steeds automatisch wanneer in de versnelling in achteruit zet (moest ik wel even aan vinken in het menu).
Ik heb alleen een ander probleem…ik heb een back-up gemaakt van al mijn instellingen op een USB stick…alleen hoe zet ik dat weer terug??? Zelfs de dealer kan mij niet vertellen hoe dat werkt, volgens hem ben ik een van de weinige die een back-up maakt…maw zoek het maar ff lekker zelf uit!?Ben erg benieuwd wat 2015 gaat brengen wat betreft Intellink, ook hierop heeft mijn dealer geen antwoord…het is toch niet te geloven!
groeten, Jeff
2 januari 2015 om 22:04 #18206995@Donquihotkie wrote:
goedenavond, ook ik heb van de week de update laten uitvoeren…heb voor het eerst een TMC bericht ontvangen “halleluja”. De achterruitenwisser doet het nog steeds automatisch wanneer in de versnelling in achteruit zet (moest ik wel even aan vinken in het menu).
Ik heb alleen een ander probleem…ik heb een back-up gemaakt van al mijn instellingen op een USB stick…alleen hoe zet ik dat weer terug??? Zelfs de dealer kan mij niet vertellen hoe dat werkt, volgens hem ben ik een van de weinige die een back-up maakt…maw zoek het maar ff lekker zelf uit!?Ben erg benieuwd wat 2015 gaat brengen wat betreft Intellink, ook hierop heeft mijn dealer geen antwoord…het is toch niet te geloven!
groeten, Jeff
Ik vroeg dat aan de dealer voordat de update plaatsvond. Die wisten daar geen oplossing voor: alle data weg :fy1
Achterruitenwisser werkt nog naar behoren, hoefde niets aan te vinken.Ik krijg nog steeds geen contactpersonen in de display als ik gebeld wordt door 06-nummers (heb ze als +31 en 06 ingevoerd per contact). ‘Gewone’ nummers krijg ik wel als contactpersoon in de display.
Hoop dat iemand daar nog een oplossing voor heeft.
Mvg Patrick
2 januari 2015 om 22:49 #18206996@Donquihotkie
Dat kon ik ook niet vinden. In mijn zoektocht om de backup terug te zetten maakte ik per ongeluk een kopje van de gegevens over de oude gegevens heen: weg persoonlijke instellingen. :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.