Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2014 om 00:46 #18206947
Zie mijn topic?
viewtopic.php?t=18815716 november 2014 om 11:52 #18206948@Leaser wrote:
Volgens meerdere bronnen (Duitse e Russische) zou er een update zijn. Heeft iemand er al iets van gehoord?
Volgens de Opel Klantenservice is de laatste software begin deze week update richting de Opel garages gestuurd; ik zou als ik jou was
contact opnemen met je garage met de vraag of deze update al binnen is. Ik zelf ben nog niet in de gelegenheid geweest om een afspraak met mijn garage
te maken, hoop dit eind november te kunnen realiseren en kan dus helaas niets vertellen over een eventueel versie nummer.16 november 2014 om 22:08 #18206949Mijne staat voor vrijdag ingepland.
Maar weer geen apps / sms / aanpassing van volgorde van ingeven voor adres in buitenland.
weer halve bak dus.17 november 2014 om 17:48 #18206950Bedankt voor de tip, Bert (Pitt) maar helaas werkt de voice bij mij nog niet goed, zal dan wel aan mijn stem liggen
Kalverstraat 10, Amsterdam werd Volkertstraat 10, in Hoek en nog een keer geprobeerd toen werd het iets in Diemen. Nou Diemen kunnen we tot Amsterdam rekenen, dat dan wel weer.
Ik gebruik het nu alleen voor contacten. Beetje omslachting keuze maken….navigatie……contactpersonen……en dan de naam, maar dat gaat goed.Vorige week de grootste frustratie meegemaakt. Ik moest ‘s-ochtends naar Dusseldorf Vliegveld om om 10:00 te vliegen. Ja er staat wel file omstreeks die tijd, maar ik hoopte dat Intellilink dat ook wel wist.
– Hij beval me aan om van de snelweg naar Oberhausen af te gaan ivm file verderop. Zo gezegd zo gedaan, maar na zo’n 500mtr stelde hij me voor om te draaien en weer terug te gaan :hmmz . Ik dacht ja daaag, ik rij nu even door en dus vertelde hij me er bij de volgende weer op te gaan. Natuurlijk in de ochtend in de rij om de snelweg weer op te komen. Daar was toch nog langzaam rijdend verkeer.
– Toen moest ik rechts richting Keulen en ik zag daar al verkeer langzamer rijden en Intellilink beval me aan rechtdoor door Oberhausen te gaan. Na zo 300 meter raak ik in stapvoets verkeer en zo’n 300mtr beval hij me aan om bij de eerstvolgende gelegenheid om te draaien om richting Keulen te gaan :swear Die eerstvolgende gelegenheid liet 30-40min op zich wachten en aangezien het vast bleef staan (ook verder waar ik eraf moest) ben ik inderdaad weer terug gegaan en richting Keulen. De verwachte aankomst tijd stond nu op 8:45. Dus 2 nutteloze acties die me alleen tijd hebben gekost. Richting Keulen bij afslag geen file meer, maar verderop toch weer wel en prompt beval hij me aan om bij de eerstvolgende gelegenheid om te keren en weer richting Oberhausen te gaan :hmmz . Wat!?!? Ik heb mijn navigatie aangepast om geen langzaam verkeer maar te mijden en nu mocht ik op deze weg blijven. De verwachte aankomsttijd goochelde alle kanten op en om een al lang verhaal niet nog langer te maken…..ik heb mijn vlucht net gemist :swear :fy1 :cry . Als ik nergens naar geluisterd had, dan was ik op tijd geweest!
Het is dat Intellilink vast zit, anders had ik het er af gerukt en het raam uit gesmeten.
Het was net of hij maar in een straal van 1km het verkeer kan zien en je dan maar heen en weer blijft sturen.Ik ga het boekje nog maar eens een keer lezen, maar de GPS lijkt wel heel erg beroerd. Hier heb je met files zo niks aan. Het is mij al vaker gebeurd dat ik in files kwam (niks mis mee, kan gebeuren), maar dat Intellilink het op het scherm nog niet eens aan gaf. Verder zie ik soms files op het scherm aangegeven, die er in werkelijkheid niet zijn.
Misschien dat bij de eerstvolgende beurt er een update voorhanden is, maar ik wil eerst van de verkoper horen, wat de verbeteringen zijn, want anders wil ik het niet. Straks doet mijn muziek het ook niet meer en dat doet het tot op heden wel goed.
18 november 2014 om 14:59 #18206951Mijne is vandaag binnengegaan voor update naar nieuwste versie…
Update is gebeurd maar blijkbaar herkent hij de code van de sleutel niet meer, dus heel instrumentenbord moet eruit om dat aan te passen blijkbaar..zucht…
18 november 2014 om 16:14 #18206952@nick_s wrote:
Mijne is vandaag binnengegaan voor update naar nieuwste versie…
Update is gebeurd maar blijkbaar herkent hij de code van de sleutel niet meer, dus heel instrumentenbord moet eruit om dat aan te passen blijkbaar..zucht…
Nou, succes ermee Nick.
Ik blijf erbij, een iPad mini met TomTom en een goede radio zou goedkoper en beter zijn geweest. Maar ja, dat brengt minder centjes in het laatje van GM den ik.
20 november 2014 om 08:40 #18206953De nieuwe soft staat er ondertussen bij mij op:
idd geen extra functionaliteiten.
Wel meteen gemerkt dat TMC werkt :thumb
en dat het allemaal iets sneller en stabieler lijkt te werken.de versies die er nu bij mij op staan zijn:
software: 2326609 (tov 23474783 voor de update)
gracenote: 23443783 (zelfde gebleven)
kaarten: 23438720 (tov 23196614)23 november 2014 om 18:25 #18206954Nog steeds geen Apps mogelijk.
Volgens een bericht van GM van 26 juli 2014 gaat het allemaal nog wel even duren.
GM delays in-vehicle app shop indefinitely
http://www.mlive.com/auto/index.ssf/2014/07/gm_delaying_in-vehicle_app_sho.htmlUpdate: A GM spokesman said in an email to Carscoops that a version of the AppShop is still planned to be rolled out sometime beyond 2015, saying, “The decision to delay this feature beyond the 2015 model year was based on the company’s commitment to ensure all infotainment systems deliver the highest quality and best user experience to our customers.”
http://www.carscoops.com/2014/09/gm-decides-its-going-to-let-apple-and.htmlOp onderstaande site is te zien hoe Apps zouden draaien op het Intellink platform.
http://www.gpsbusinessnews.com/IAA-Opel-Shows-IntelliLink-App-Platform-on-New-Insignia_a4409.htmlBen zeer benieuwd wanneer Opel de verwachtingen eens waar gaat maken. Als dat nog gaan doen.
Je leest steeds meer berichten dat GM inzet op Android Auto and Apple CarPlay .
are both user-interface layers that run on top of automakers’ own infotainment operating systems, essentially projecting a driver-optimized version of popular apps from the smartphone onto the dashboard screen. So instead of downloading a separate version of Spotify or Google Maps for your car, you can use the same app in your phone, interacting with it using the car’s touchscreen controls or buttons.
24 november 2014 om 13:03 #18206955@Pieter006 wrote:
Nog steeds geen Apps mogelijk.
Volgens een bericht van GM van 26 juli 2014 gaat het allemaal nog wel even duren.
GM delays in-vehicle app shop indefinitely
http://www.mlive.com/auto/index.ssf/2014/07/gm_delaying_in-vehicle_app_sho.htmlUpdate: A GM spokesman said in an email to Carscoops that a version of the AppShop is still planned to be rolled out sometime beyond 2015, saying, “The decision to delay this feature beyond the 2015 model year was based on the company’s commitment to ensure all infotainment systems deliver the highest quality and best user experience to our customers.”
http://www.carscoops.com/2014/09/gm-decides-its-going-to-let-apple-and.htmlOp onderstaande site is te zien hoe Apps zouden draaien op het Intellink platform.
http://www.gpsbusinessnews.com/IAA-Opel-Shows-IntelliLink-App-Platform-on-New-Insignia_a4409.htmlBen zeer benieuwd wanneer Opel de verwachtingen eens waar gaat maken. Als dat nog gaan doen.
Je leest steeds meer berichten dat GM inzet op Android Auto and Apple CarPlay .
are both user-interface layers that run on top of automakers’ own infotainment operating systems, essentially projecting a driver-optimized version of popular apps from the smartphone onto the dashboard screen. So instead of downloading a separate version of Spotify or Google Maps for your car, you can use the same app in your phone, interacting with it using the car’s touchscreen controls or buttons.
Zover ik gehoord heb gaan de Apps er voor dit model insignia niet meer komen.
24 november 2014 om 13:21 #18206956Misschien niet leuk, maar wel logisch dat GM inzet op Android Auto and Apple CarPlay.
Neem de NL markt, hoe groot is die? We willen natuurlijk wel Nederlandse apps, toch?OK, er worden per jaar 4500 Insignia’s verkocht. Dat zijn circa 2500 intellilinks. Stel dat je elke rijder 50 Euro over heeft voor een aantal apps. Dan is de hele Nederlandse markt 125.000 Euro waard. Wie stap daar in als software leverancier? Ik denk niemand. Ze worden door de grote leveranciers in de android/IOS hoek gedreven. Mijns inziens kun je beter een deal maken met Apple of Samsung. Die maken goede apparatuur, geschikt voor in de auto. In je huidige auto zit toch ook apparatuur van Siemens, VDO, etc.
24 november 2014 om 20:42 #18206957de intellilink is van Bosch en draait op linux met een processor vrijwel identiek aan deze van de Samsung galaxy 3s. Het is dus best mogelijk om het hele intellilink systeem op Android te laten draaien. Alleen moet alles dan geherpogrammeerd worden en ik denk niet dat dat snel zal gebeuren.
De apps die er wellicht nooit komen zal ik niet meteen missen. Als TMC, carkit en Spotify goed werken ben ik tevreden.
Probleem met spotify is dat hij nu elk keer terugspringt naar iTunes na telfoongesprek.2 december 2014 om 14:03 #18206958@Leaser wrote:
de intellilink is van Bosch en draait op linux met een processor vrijwel identiek aan deze van de Samsung galaxy 3s. Het is dus best mogelijk om het hele intellilink systeem op Android te laten draaien. Alleen moet alles dan geherpogrammeerd worden en ik denk niet dat dat snel zal gebeuren.
De apps die er wellicht nooit komen zal ik niet meteen missen. Als TMC, carkit en Spotify goed werken ben ik tevreden.
Probleem met spotify is dat hij nu elk keer terugspringt naar iTunes na telfoongesprek.Het vervelende is dat er automerken zijn welke het wel voor mekaar krijgen om de Apps (o.a. Spotify) geïntegreerd te krijgen in het audio systeem. We spreken dan wel over Volvo en Audi en blijkbaar zit hem daar het probleem: de klant betaalt hiervoor in de aanschafprijs van de auto! Tijdens de aanschaf van mijn nieuwe Opel Insignia had ik het idee dat ze zich met de introductie van dit type auto op een hoger podium wilde zetten echter gaat dat op deze manier niet lukken. Ik denk dat ik niet de enige ben welke zijn laatste Opel heeft gereden, ondanks dat het een prettige auto is kwa rij eigenschappen is het IntelliLink systeem behoorlijk ondermaats, de laatste software update heeft ook niet waargemaakt hetgeen ik verwacht had. Heel jammer……..
2 december 2014 om 14:17 #18206959de softwareupdate bevat inderdaad geen nieuwigheden…
Maar heb denk ik wel een bug ontdekt (toch een kleine nieuwigheid ;)) Je kan instellen dat de achterruitwisser wist wanneer je de versnelling in achteruit zet. Dit werkte voor de update, maar sinds de update werkt dit niet meer bij mij, hoewel ik het wel terug ingesteld heb.
2 december 2014 om 14:27 #18206960heeft het dan überhaupt zin om een update uit te laten voeren. Hoe lang stond jullie auto daarvoor in de garage?
Mijn garage zegt dat ze de auto een hele dag nodig hebben. Volgens mij gaat het nog met floppy disks of zo…. ;)2 december 2014 om 14:49 #18206961Lijkt me sterk de hele dag of ze tikken iedere regel er met de hand in.
Waarschijnlijk willen ze hem gewoon hebben en dan in verloren minuten effe erin zetten en dan kassa.2 december 2014 om 14:56 #18206962Voor mij was het zeker de moeite aangezien TMC nu wel werkt en het systeem over het algemeen wel stabieler loopt.
Maar was hem wel 2 dagen kwijt, een dag voor de update en een dag omdat na de update mijn sleutel niet meer herkend werd en om dat op te lossen moest de hele middenconsole er blijkbaar uit…5 december 2014 om 09:09 #18206963update was bij mij op halve dag gedaan en ik zie nu idd TMC voor het 1st werken…
19 december 2014 om 12:44 #18206964@Alex from Holland wrote:
heeft het dan überhaupt zin om een update uit te laten voeren. Hoe lang stond jullie auto daarvoor in de garage?
Mijn garage zegt dat ze de auto een hele dag nodig hebben. Volgens mij gaat het nog met floppy disks of zo…. ;)Heb de update afgelopen dinsdag laten doen en heeft 2 uur geduurd.
TMC lijkt nu eindelijk te werken, en het probleem met de spraakbesturing is opgelost.
Alleen nog is kijken naar de achteruitwisser, heb ik nog niet gecontroleerd.Greetz,
Brocky20 december 2014 om 21:30 #18206965Hallo intellilink gebruikers!
De oplossing voor een snelle invoer van een adres
1. Via spraak: snel spreken, eerst straat, daarna nummer, ( let op dat 12 moet worden uitgesproken als ‘ een’ twee’, en daarna de stad. Dit werkt feilloos in NL en Belgie.
2. Via invoer scherm: niet het hele adres invoeren, maar slechts een deel, bijvoorbeeld:
Kerkstraat invoeren als kerkstr, dan het nummer, dan de stad, bijvoorbeeld Rotterdam , voer in als Rott.
Vergeet niet om overal een komma tussen te voegen.
3. En als je een ander land dan NL invoert, typ dan als laatste een komma en de LETTER van het land: B voor Belgie, D voor Duitsland, Fr voor Frankrijk.Hoe incompleter je het adres invoert, maar wel met de komma’s ertussen, hoe sneller het adres gevonden wordt.
Veel succes, het lukt 100%.
20 december 2014 om 21:59 #18206966Ja, dat laatste van de landen dat wist ik inmiddels. Staat namelijk fout in de handleiding.
Aan het begin van onze reis naar Enegeland had dat ons een hoope ellende kunnen besparen.
Engeland, verenigd koninkrijk, groot brittanie etc werkte namleijk niet maar wel simpel GBR……De rest ga ik eens proberen (met stem als mijn voice control weer werkt….)
Bedankt voor de tips.
21 december 2014 om 12:09 #18206967Prachtig allemaal dat je in Nederland makkelijk adressen kan invoeren…… Helaas rijd ik meer in het buitenland dan in NL. Het is dan gewoon een belachelijk invoersysteem. Het is met de laatste zogenaamde “gouden update” wel wat beter geworden maar het blijft een flut interface!! De navigatie zelf is echter wel erg goed!! Het probleem is de “vooruitstrevende” interface.
Na de update lijkt het stabieler en werkt TMC, alleen doet het systeem er soms niets mee….. Rij je zo de file in terwijl het weet dat die er is….
Verschrikkelijk is het als je ‘s avonds met vol volume naar huis bent gereden en de volgende ochtend weg rijdt met een laag geluidsvolume ……..en dan komt er een verkeersmelding……op volle sterkte binnen. Ik begrijp nu waarom OPEL de hartstichting steunt…..je schrikt je compleet kapot!!
Bluetooth is en blijft slecht…. verbreekt verbinding en de telefoon wordt zelfs verwijderd.
En er zijn nog steeds geen apps beschikbaar…….
Via de PR manager van Opel, die een prachtig bericht heeft geschreven over Intellilink ben ik, nadat ik hem op zijn leugens en misleiding aansprak, bij Opels klantenservice terecht gekomen. Paar maal contact gehad, maar zij kunnen eigenlijk niets voor je doen. Het is maar weer afwachten op een volgende update….. Maar er zitten zo veel fouten en onvolkomenheden in deze software dat echte verbetering niet te verwachten is.
Ondanks dat de auto perfect rijdt, is en blijft de ergernis die Intellilink heet groot!
Nog 2 jaar en dan geen Intellilink weer!21 december 2014 om 13:08 #18206968Mensen, wat doe ik dan fout dat ik zo weinig van de problemen met invoeren en navigatie heb? Hansiesan, kan zijn dat verkeersomleiding na de update uit staat. Ik had na de update geen pois af fabriek meer maar na resetten weer wel. Het meest irritante vind ik nog dat de touch pad vergeet dat ik wil dat hij omgekeerd werken moet van mij. Maar voor de rest ben ik best tevreden aangezien ze me al bijna 60.000km rond brengt.
21 december 2014 om 13:17 #18206969@koenie wrote:
Mensen, wat doe ik dan fout dat ik zo weinig van de problemen met invoeren en navigatie heb? Hansiesan, kan zijn dat verkeersomleiding na de update uit staat. Ik had na de update geen pois af fabriek meer maar na resetten weer wel. Het meest irritante vind ik nog dat de touch pad vergeet dat ik wil dat hij omgekeerd werken moet van mij. Maar voor de rest ben ik best tevreden aangezien ze me al bijna 60.000km rond brengt.
Mee eens !!!
21 december 2014 om 20:39 #18206970Heren Koenie en Hpp, als jullie geen problemen met het invoeren hebben, dan rijden jullie zeker alleen in Nederland en Belgie. Net zoals het systeem bedoeld was toen het voor Caddilac is gemaakt voor Amerikanen die alleen in Amerika rijden….
Ik heb verkeersomleiding wel aan staan…..en toch wil vrouwtje Opel dat ik in de file aansluit.
Ook kan vrouwtje Opel niet op een zacht geluidsniveau praten als je aan het bellen bent. In plaats daarvan wordt de gesprekspartner zachter gezet. Zet je een geluidswaarschuwing tijdens bellen aan, is het niet een piepje maar een opzichtige ringtoon….. Enzovoort enzovoort…….
Dat is toch niet was je mag verwachten van een systeem dat door Opel als wereldvernieuwend aangeprezen wordt. Als je het vervolgens voor veel geld gekocht hebt en er achter komt dat het van geen kant deugd wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Heren, ik klaag niet over de rijkwaliteiten en eigenschappen, die zijn top!!
Wat mij stoort is dat Opel niet in staat is een gebruiksvriendelijk en goedwerkend infotainment systeem te leveren wat alle andere merken wel schijnen te kunnen….. Terwijl ik juist, gebaseerd op de vooraf afgegeven specs en beloftes voor de Insignia met Intellilink heb gekozen, want op papier zou het een pracht systeem moeten zijn.
Maar misschien verwacht ik wel te veel van een auto van €42.000,00 en ben ik te kritisch en moet ik mij er maar bij neerleggen dat ik eigenlijk geen telefoongesprek kan voeren zonder dat de verbinding wordt verbroken. En dat in een auto die met name bedoeld is voor de zakelijke markt…. Jammer dat VW, Skoda, Ford, Toyota, Audi etc. dat wel voor elkaar hebben en zo ook de radio van €49,00 van het merk Wonkichong die je bij de Blokker kunt kopen!! Helaas krijgt Opel het in de beste auto die ze ooit gemaakt zeggen te hebben niet acceptabel voor elkaar…..21 december 2014 om 20:53 #18206971Ik heb met mijn opel ook in Engeland en Schotland gereden met de naviagtie.
Geen enkele probleem nadat ik het GBR probleem gevonden had.
Ook in Duitsland en Frankrijk geen problemen.Inzake het volume. Zet je wel het juiste zachter? Het volume van bijvoorbeeld Filemeldingen kan individeeel van het volume van het navigatiesysteem regelen. En na dat gedaan te hebben blift dat bij mij ook gewoon zo staan.
Dus los van wat kleine dingetjes rijd ik al bijna een jaar met volle tevredenheid.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.