Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 625)
  • Auteur
    bert pitt
    Deelnemer

@opel_ikke wrote:

Beste Dennis,

Paar tips:
      – Koop een SD kaart van 32 GB en speel daar al je media vanaf (Video alleen MP4 en tot een resolutie van 512 x 384)

Dat is me gelukt, alleen heb je dan niet hele scherm gevuld? Heb je al eens groter dan 512 geprobeerd?

Dan nog iets belangrijks, heb USB stick met directory’s met mp3 die als album name in de file de dir naam hebben. Voorbeeld, dir Jantje, jantje.mp3 met info in file Album “jantje”. Haal usb stick er uit en verwijder ik de file of dir. Plaats usb stick terug en bij de media vind hij netjes de usb maar ook de
      verwijderde bestanden terug. Ergens slaat het systeem iets op?! Ooit van gehoord?

Dank

Als je onder Windows iets verwijdert, is niet het hele bestand weg maar alleen de eerste letter van het bestand. Andere computersystemen zoals het intellilink systeem kunnen het dan nog gewoon lezen.

opel_ikke

Hey Bert Pitt,

Dank voor je reactie, als ik het goed begrijp is de eenvoudigste manier format en nieuw kopiëren van bestanden naar USB ?

Of er is manier om de bestanden zonder deze actie echt te verwijderen.

bert pitt
        Deelnemer

@opel_ikke wrote:

Hey Bert Pitt,

Dank voor je reactie, als ik het goed begrijp is de eenvoudigste manier format en nieuw kopiëren van bestanden naar USB ?

Of er is manier om de bestanden zonder deze actie echt te verwijderen.

Meestal als je het formatteert en opnieuw beschrijft, dan zijn de oude bestanden weg.

Andre_Ede

Dan moet je GEEN snelle format doen, die maakt alleen een nieuwe index file, dus een volledige format doen.

Dennis99
            Deelnemer

Hmm, verwijderen in Windows is bij mij geen probleem. Intellilink maakt een inhoudsopgave aan bij het inlezen van nieuwe media. Als je later dingen verwijderd, dan zie je de oude bestanden nog even staan. Als het systeem een rood draaiend cirkeltje geeft boven in dan zijn bij mij de verwijderde bestanden weg. Bij de nieuwste software versie gaat dat bij mij automatisch.

Dennis99
              Deelnemer

Het is bij mij trouwens bijna onmogelijk om een goed adres in bijv. Spanje in te geven. Omdat het systeem geen alternatieven geeft op een “foute” adresingave. Handiger is om alles via POI te zoeken als je de naam van bijv de camping weet. Echt idioot trouwens

Marco76

@koodzjek wrote:

Hallo, waar het juist om gaat is dat ook NIET-iPhone gebruikers aangeven dat ze dezelfde problemen hebben. Ik heb een document ontvangen van Opel waarin ze aangeven dat de problemen alleen door de iPhone veroorzaakt worden, en dat is te weerleggen. Daarvoor heb ik alleen reacties nodig van mensen die GEEN iPhone hebben. Vandaar.
                  Daarnaast is mijn redenatie heel eenvoudig: als ik dus geen verbinding tussen auto en iPhone heb zou het systeem dus wel moeten werken. Nou, dat kan ik dus vergeten, dus gewoon wéér een waardeloos argument van Opel NL.

Ik heb exact dezelfde problemen, maar dan met een samsung s4 mini.

koodzjek

Hallo, Marco76, bedankt voor je reactie. Ben er zeer blij mee.

Walibie

Om toch ook maar weer een duit in het zakje te doen:
                      De insignia rijdt wel goed. Maar dan moet de navigatie wel goed werken zodat je niet in de file komt te staan en dat is nu het probleem.
                      Wat een slecht product is het intelllink. Koop geen intellilink, zonde van het geld en slecht voor je bloeddruk.

Deze zomer 3000 km gereden, waaronder Duitsland en Oostenrijk. Het tmc systeem werkt niet! Ondanks dat ik verschillende keren andere zenders heb laten vinden, voorkeurzenders heb gewijzigd, klassiek, geouwehoer, pop en weet ik wat heb moeten luisteren, is er geen actueel en betrouwbare informatie mbt de juiste route. Ik heb elke file meegemaakt omdat intellilink steeds de verkeerde route berekende.

Ik heb al eerder geschreven dat ik menustructuur en de layout waardeloos vind, dat beeld is onveranderd. Wat ook vervelend is, is dat dit systeem steeds weer vanzelf inzoomt, zodat je geen overzicht hebt en geen idee hebt waar je bent, en dat je zelf weer moet uitzoomen.

Dan nog even over de carkit, ik heb een 4s en met regelmaat komt het voor dat als iemand begint te praten, dat vooraf wordt gegaan door een zeer hard geluid, alsof de volumeknop ineens 1seconde op 100% staat.
                      Ook komt het voor dat er ineens geen verbinding is met de carkit, terwijl je net een vorig gesprek hebt afgerond.

Ik baal er gewoon van dat deze auto die prima rijdt, is afgeleverd met een intellilink vol fouten, slordigheden, onoverzichtelijkheden, en nog meer fouten.

bert pitt
                      Deelnemer

Bij mij werkt het gehele intellilink systeem prima, alleen het navigatieonderdeel is zeer bedieningsonvriendelijk. TMC is en blijft een verouderd systeem. Bij mij werkt het wel, technisch gezien dan wel te verstaan. TMC is in staat om een file op een rondweg aan te geven en je dan vervolgens door de stad te sturen. Dat het in de stad ook vol staat weet het systeem niet, gevolg je staat nog langer in de rij. TomTom is wat dat betreft veel intelligenter.

bert pitt
                        Deelnemer

@walibi “Wat ook vervelend is, is dat dit systeem steeds weer vanzelf inzoomt, zodat je geen overzicht hebt en geen idee hebt waar je bent, en dat je zelf weer moet uitzoomen.”
                          Dat kun je makkelijk voorkomen door het juiste zoomlevel in te stellen en vervolgens op het middelste knopje op je scherm te drukken deze heet “reset”. Hij houdt dat steeds hetzelfde zoomlevel vast.

Walibie

@bertpitt: dat heb ik gedaan, maar dan wordt niet verder uitgezoomt tot dat niveau, en blijft het systeem inzoomen tot op (bij wijze van spreken) putdekselniveau.

bert pitt
                            Deelnemer

Dat zoomen moet toch ergens een instellinkje zijn, want bij mij dieet hij dat niet, totdat je bij een afslag of zoiets komt , dan zoomt hij in en keurig weer terug daarna. Ik heb wel de softwareversie van afgelopen mei.

Anoniem

Beste Mensen….

Vrijdag as. wordt mijn nieuwe Insignia met Intellilink afgeleverd.

Ik ben van plan een hoop problemen hier te kunnen ontkrachten :)
                                Ik begin met een schone lei, nieuwste Intellilink software in combinatie met een nieuw geïnstalleerde Iphone 4s IOS7.1.2

Kan iemand mij vertellen welke soorten SD en USB worden gelezen?

Ik lees SD 32gb SDHC en qua USB lees ik van 1 tot 4 gb.
                                Wie heeft ervaring

Bedankt,

bert pitt
                                Deelnemer

@mdoorman wrote:

Beste Mensen….

Vrijdag as. wordt mijn nieuwe Insignia met Intellilink afgeleverd.

Ik ben van plan een hoop problemen hier te kunnen ontkrachten :)
                                  Ik begin met een schone lei, nieuwste Intellilink software in combinatie met een nieuw geïnstalleerde Iphone 4s IOS7.1.2

Kan iemand mij vertellen welke soorten SD en USB worden gelezen?

Ik lees SD 32gb SDHC en qua USB lees ik van 1 tot 4 gb.
                                  Wie heeft ervaring

Bedankt,

Mijn auto is van mei 2014.

Ik heb een DS kaart uit de “goedkope sannie winkel” 16Gb deze werkt prima. Ik heb twee USB kaarten geprobeerd, beide 4Gb, werken ook prima. Iphone koppeling werkt ook uitstekend. Tot zover alles OK en goed dat je er positief tegenover staat.

Er zitten wel een paar rare dingen in. Voorbeeldje: bij het werken met een SD kaart: bij selecteren op album zie je niet de artiest, dus ik heb de verzamelnamen zoals “best of” voorzien van de artiest. Om een onderscheid te maken in full albums en losse nummers heb ik bij losse nummers de album naam leeg gelaten. Toch haalt hij die data ergens vandaan, ik weet niet waar vandaan. Maar nu zie je dus heel veel albumnamen (van de losse nummers) en kun je de full albums niet selecteren.

Hetzelfde geld voor playlists. Standaard werken deze prima met iPhone/iPod en dergelijke, maar niet via de SD kaart. Des te vreemder was het, dat ik toch een aantal playlists zag nadat ik de album namen had veranderd. Hoe die er in gekomen zijn is mij een raadsel. Ik zou het wel graag willen weten want het opent perspectieven.

Qua navigatie is het even wennen als je een adres ingeeft, dat is handmatig eigenlijk niet te doen voor buitenlandse adressen, via inspreken gaat het prima, (in NL dan wel te verstaan). Het is handmatig zo slecht dat velen daar terecht kritiek op hebben. Als je er echt niet uitkomt, kun je het beste het adres in je iphone zetten en het vervolgens daaruit laten selecteren. Vergeet niet om in het iphone adres de postcode leeg te laten anders doet hij het niet:(.

Kortom, het werkt een beetje apart en anders dan andere systemen en daarnaast is de interface niet echt intuïtief. Voeg daarbij een slechte handleiding en vaak 4 manieren om te bedienen en …… vul de rest maar in.

Succes.

Alex from Holland

even aanvulling op adressen in het buitenland. In het boekje staan de volgordes van de in te tikken adressen.
                                    Die zijn voor de verschillende landen anders.
                                    Daarnaast tik je bijvoorbeeld voor Groot-Brittanië gewoon GBR in. Groot-Brittanie werkt namelijk niet (ondanks dat het zo in de handleiding beschreven is) GBR werkt prima. Zo bijvoorbeeld voor Frankrijk gewoon de F en Belgie gewoon de B.
                                    Als je het zo doet werkt navigeren in het buitenland prima.

Anoniem

@ Bert / @ Alex

Bedankt voor de reacties

Ik navigeer nog wel eens naar het buitenland dus ik zal eens met handmatig invoeren aan de slag gaan vrijdag.

Wat betreft de mappen en ID3 tags zal ik ook duidelijkheid proberen te krijgen, maar bij wat Bert aangeeft kan ik me wel iets indenken.
                                      Ik zal eens duidelijkheid proberen te krijgen.

Daarom begin ik met een lege phone en SD, dan kan ik langzaam gaan toevoegen en kijken hoe het systeem er mee omgaat.

Bedankt alvast

Anoniem

Beste Mensen……..

Mijn ervaringen met intelliLink tot nu toe:

Navigatie: adres ingeven, zowel via spraak als manueel in Nederland prima te doen, geen fouten en systeem werkt gewoon lekker.
                                        Ik ben een Amsterdammer, dus accentent gaat het systeem prima mee op, 4x het juiste resultaat direct de eerste keer gewoon prima.
                                        Vanuit telefoon adresboek niet geprobeerd. Gesproken begeleiding mute gewoon bij telefoongesprek als je dit instelt(even de manuel lezen)

Bellen: prima handsfree kraakhelder, met Iphone 4s iOS 7.1.2, telefoonboek vanaf stuur is idd niet te doen, je kunt niet snel scrollen (of ik heb het niet ontdekt) maar vanaf grote scherm prima te doen, pakt alles netjes over.

Touchpad: werkt prima, maar ik moet er bij zeggen, ik ben een macbook gebruiker, werk vaak met het touchpad.(1,2 en 3 vinger swipe)
                                        Bij geen ervaring is het idd wel even wennen, maar het werkt zoals ze zeggen, maar het vergt oefening.
                                        Ik ken legio mensen die niet eens op een laptop met het touchpad overweg kunnen, die kunnen dit helemaal wel vergeten en dan kan je er beter een asbak van maken idd)

Audio: Standaard geluid prachtig in de Cosmo uitvoering. SD 16gb 996 nummers vanuit Itunes met de juiste ID3 tag kopiëren.
                                        Het werkt fantastisch, ben je gewend met mapjes te werken, dan werkt dit niet voor jou. Maar dan werkt een mac met Itunes ook niet
                                        terwijl dat toch niet als slecht bestempeld wordt over het algemeen. USB niet geprobeerd.

Even 5 nummers op de Iphone gezet en dat proberen te benaderen via bluetooth en dat lukte niet, gaf aan geen artiesten gevonden.
                                        Voorlopig ga ik uit van een fout van mij en zal hier nog even verder mee rommelen. Misschien iemand tips?

Het is gewoon een prima systeem wat gewenning vraagt. Even de tijd er voor nemen en het boekje lezen dan is het prima te doen.
                                        Zo onlogisch als hier beschreven vind ik het ook niet.

Zeker in combinatie met het grote dashboard scherm is het mooi. Ik heb automatisering ervaring en werk met Mac.
                                        Dat maakt het voor mij makkelijker, maar het moet voor de meeste van ons prima te doen zijn.

Een fantastische auto met intellilink, ik ben der blij mee……..

Wordt vervolgt

nick_s
                                        Deelnemer

@mdoorman
                                          welke versie van software staat er bij jou in?

bert pitt
                                          Deelnemer

Waar ik last van heb is het volgende: mijn iPhone 4 werkt prima via Bleu Tooth. Als ik hem wil opladen doe ik dat via de USB. de muziek die ik dan afspeel via BT stopt direct. Ook kan ik niet koppelen. Hij zegt dat mijn telefoon aangesloten is, maar ik kan geen muziek kiezen. Toevallig kwam ik er achter dat ik wel via stembediening de muziek kan kiezen, eenmaal via de stembediening gekozen werkt het bedienen via het scherm ook weer. RAAAAR.

Als ik gebeld wordt en hij zit aan de lader, hoor ik twee beltonen door elkaar echoën. Het lijkt wel of hij via USB en BT reageert.

Het blijft een wonderlijk systeem.

verheggen
                                            Deelnemer

Beste Insignia rijders,

Ben sinds 2 weken in de nieuwe insignia (diesel 140 pk) aan het rijden en wat in een geweldige auto is dit t.o.v. de voorganger (diesel 130 pk).
                                              Kan iemand mij vertellen hoe de ID3 tag eruit dient te zien die goed werkt?
                                              Is dit Artiest, Album, Titel??

Groeten,
                                              Peter Verheggen

bert pitt
                                              Deelnemer

Als je iTunes hebt, raad ik je aan om vanuit “nummers” je collectie te selecteren en dat op een USB stick of SD kaart te kopiëren. Gewoon door te slepen. In itunes moeten dan nummer, album, artiest en genre zijn ingevuld. Daar kun je dan op selecteren in de intellilink. Net afspeellijst krijg ik niet werkend. Afspeellijst krijg je wel als je een iPhone of iPod koppelt.

Als jij nu even uitvindt hoe je op een eenvoudige wijze die afspeellijsten maakt op een USB of SD kaart….. :D

Anoniem

@nick_s

Software 23443783
                                                  Kaart 23480134 (geen idee of dit de laatste is, kan iemand dit aangeven)?

Ik ervaar ook de overstemming bij aanname telefoongesprek de eerste seconde, daarna is het geluid weer goed.

Bij een enkel bluetooth verbinding met mijn Iphone, zie ik geen bladeren optie, ik kan wel gewoon streamen, maar niet selecteren op het scherm van de navigatie, bij usb wel. Herkent iemand dit?

Ik gebruik nu ook een USB 8gb stick en deze werk prima.

Films herkent hij niet, ondanks de in de gebruiksaanwijzing vermelde formaten, herkent iemand dit?

@verheggen

ID3 tags doe ik ook via Itunes, maar kan ook met windows in bestand eigenschappen, maar dit is minder handig.
                                                  Met Itunes kan je makkelijk sorteren, selecteren en definiëren. Even wennen maar dan werkt het handig.

Het systeem werkt eigenlijk gewoon goed voor zakelijk gebruik, het selecteren van het telefoonnummer via de stuurknoppen zou verbetert moeten worden, maar doe ik eigenlijk altijd vanuit mijn telefoon, dus heb daar niet echt last van, maar houd je de telefoon in de zak, dan kan dat wel een ergernis zijn denk ik.

Mvrgr Marco

bert pitt
                                                  Deelnemer

@Marco “Bij een enkel bluetooth verbinding met mijn Iphone, zie ik geen bladeren optie, ik kan wel gewoon streamen, maar niet selecteren op het scherm van de navigatie, bij usb wel. Herkent iemand dit?”

Ja, dat is bij mij ook en koppel je de iPhone om te laden als er een blue tooth stream actief is, dan gaat er met muziek van alles mis. Zie mijn vorige post.

Juffer1
                                                    Deelnemer

@mdoorman wrote:

Even 5 nummers op de Iphone gezet en dat proberen te benaderen via bluetooth en dat lukte niet, gaf aan geen artiesten gevonden.
                                                      Voorlopig ga ik uit van een fout van mij en zal hier nog even verder mee rommelen. Misschien iemand tips?

Als je muziek op een iphone zet dan maakt ITunes er toch geen MP3 van maar een eigen formaat ?
                                                      Ik heb dat namelijk ook met SYNC (Ford) en de oude Kenwood radio in de Kadett.

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.