Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 625)
  • Auteur
    bert pitt
    Deelnemer

@koodzjek Ik herken de problemen niet. Maar raad je aan om een onderscheid te maken in de problemen die met je iPhone te maken hebben en die met het systeem te maken hebben. De meeste zaken die je opmerkt hebben mijns inziens niet met de iPhone koppeling te maken. Inspreken van de adressen, ontbreken shuffle, spraaksturing buitenland, sms berichten lezen, apps… in feite alles wat zonder je iphone ook werkt zit in het systeem. Het gebrek ligt dan ofwel bij Opel, of het is geen gebrek. bijvoorbeeld het ontbreken shuffle, spraaksturing buitenland, die zitten er gewoon niet in en hierbij kun je dus niet van een fout of iets dergelijks spreken. Je zou kunnen zeggen ” dat moet er toch inzitten”. maar ja, het zit er gewoon niet in.

Dennis99
      Deelnemer

@koodzjek wrote:

Beste volgers van dit forum,

Ik heb intensief contact met mijn leasemaatschappij, LeasePlan, en heb inmiddels begrepen dat een groot deel van alle problemen die ik heb met het Intellilink systeem, veroorzaakt zouden worden door de iPhone 5S. Tevens heb ik op 11/7/14 vernomen dat deze problemen pas op zijn vroegst in januari 2015 opgelost zullen gaan worden. Volledig onacceptabel dus. Dit betreft voornamelijk de volgende problemen (het zijn er teveel om allemaal op te noemen, dit zijn dus voor mij de meest storende):

Het uitvallen van de Bluetooth verbinding bij een tweede gesprek binnen 1 à 2 minuten, hiervan heb ik een aparte verklaring van Opel gekregen
        De zeer irritante harde kraakgeluiden bij opnemen van een binnenkomend telefoongesprek
        Het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken van voicecontrol (adressen die volledig verkeerd teruggekoppeld worden)
        De mogelijkheden van shuffle tijdens het afspelen van muziek die ontbreken
        Voicecontrol naar een adres in het buitenland (bijv. Polen): moet je het gehele systeem omzetten naar de taal Pools, anders werkt het niet…
        Het “vastlopen” van het systeem, ondanks 2 updates in mei
        De taal van de cockpit (tussen de brandstof- en snelheidsmeter) springt af en toe kort om naar het Engels
        Het ontbreken van de apps
        Het is niet mogelijk om video’s af te spelen, ondanks precies volgen van de gebruikershandleiding
        Het is niet mogelijk om sms-berichten terug te lezen in het systeem

Dit is zoals gezegd een greep uit alle tekortkomingen, ik heb er nog veel meer.

Maarrrrr……. Ik heb een dringende oproep: zijn er mensen die deze problemen herkennen en dus NIET gebruik maken van de iPhone 5S??? Dit is een zeer belangrijke vraag, omdat Opel zoals gezegd aangeeft dat de oorzaak ligt bij de software update 7.1.0 van Apple en men dat vooralsnog niet opgelost krijgt. Heb je een ander type telefoon, laat mij dit dan even weten via dit forum, of rechtstreeks via defensiekisten@gmail.com. Moderator, ik ga er even vanuit dat je hier geen probleem mee hebt. Ik ben slechts op zoek naar andere slachtoffers, om uiteindelijk onze gezamenlijke problemen opgelost te krijgen. Dit is al mijn 4e Insignia in 2 jaar (3 zijn er teruggegaan ivm vele problemen, en ik ben het nu echt zat). Er is een auto met een systeem aangeboden dat helemaal niet aan de specs voldoet!!!

Ondertussen heb ik dus de letterlijke verklaring van Opel ontvangen (via de mail opvraagbaar, kan het niet kopiëren en plakken) dat het Intellilink systeem niet werkt in combinatie met de iPhone 5S met iOS 7.1.0 of hoger. Doe hier je voordeel in ieder geval mee.

Laat mij dus even weten of je de bovengenoemde problemen ook met andere telefoons hebt.

Wat Bert Pitt zegt, is het beter om een onderscheid te maken tussen de koppeling met je Iphone 5S en intellilink zelf.
        Heb zelf een Iphone 5S en herken de problemen niet:

– Bluetooth werkt probleemloos met een Iphone 5S
        – Geen harde kraakgeluiden
        – Ik heb gewoon shuffle, dit is toch gewoon dat hij random een nummer kiest ?
        – Video werkt gewoon vanaf SD kaart, speel zelf regelmatig een concert af in de auto
        – apps en sms voorlezen klopt, dit is gewoon nog niet opgeleverd door Opel.

Paar tips:

– Ga is naar een andere Opel garage
        – Zorg dat het systeem de laatste updates heeft
        – Koop een SD kaart van 32 GB en speel daar al je media vanaf (Video alleen MP4 en tot een resolutie van 512 x 384)

Weet niet waarvoor het bij mij wel allemaal werkt (ook met 5S), maar zou is beginnen met de alle software versies hier te vermelden, dan kan ik het vergelijken met mijn auto

koodzjek

Hallo, Alex, tot nu toe is het enige dat ik als oplossing heb gevonden: opnieuw bellen, dan zal je iphone aangeven dat je niet meer via de carkit belt. Dit omzetten naar je bluetooth verbinding, en dan doet ‘ie het wel weer. Het heeft ermee te maken (en dit is een officiële verklaring, ik verzin het niet) dat je na het beëindigen van een gesprek 1-2 minuten moet wachten voordat je weer gaat bellen. Ja, inderdaad, je verzint het niet, zoiets….. Vandaar mijn mateloze irritatie over dit stompzinnige systeem. Daarom hoop ik dat er ook anderen gaan reageren die deze problemen ook hebben, maar geen iphone hebben.

bert pitt
          Deelnemer

@koodzjek wrote:

Hallo, Alex, tot nu toe is het enige dat ik als oplossing heb gevonden: opnieuw bellen, dan zal je iphone aangeven dat je niet meer via de carkit belt. Dit omzetten naar je bluetooth verbinding, en dan doet ‘ie het wel weer. Het heeft ermee te maken (en dit is een officiële verklaring, ik verzin het niet) dat je na het beëindigen van een gesprek 1-2 minuten moet wachten voordat je weer gaat bellen. Ja, inderdaad, je verzint het niet, zoiets….. Vandaar mijn mateloze irritatie over dit stompzinnige systeem. Daarom hoop ik dat er ook anderen gaan reageren die deze problemen ook hebben, maar geen iphone hebben.

Heel vervelend die bovengenoemde problemen. Wat ik zou proberen als “workaround”: op je iphone bluetooth uitzetten en alle communicatie via usb doen. Ik weet niet of het werkt, maar give it a try.

nick_s
            Deelnemer

@Koodzjek

Ik heb totaal geen problemen met de GSM verbinding (iPhone 4S), geen kraak geluiden, kan meteen een 2de oproep maken zonder neveneffecten, valt niet uit…

Heb wel een ander “probleem” ontdekt.
              Is er ergens beschreven wat de maximum opslagcapaciteit mag zijn van een USB gekoppeld aparaat? Mijn iPod 120GB wordt namelijk wel herkend, Intellilink speelt ook standaard af. MAAR, vanaf het moment dat ik wil bladeren en hij de informatie (artiest, nummer, genre, lijsten,…) komt het systeem zeggen dat de informatie te veel is en besluit dan maar om de iPod eruit te zwieren :(
              Enkele weken geleden in USA rondgereden met het SYNC systeem van Ford en dat werkte daar wel probleemloos…

bert pitt
              Deelnemer

@nick_s wrote:

@Koodzjek

Ik heb totaal geen problemen met de GSM verbinding (iPhone 4S), geen kraak geluiden, kan meteen een 2de oproep maken zonder neveneffecten, valt niet uit…

Is er ergens beschreven wat de maximum opslagcapaciteit mag zijn van een USB gekoppeld aparaat? Mijn iPod 120GB wordt namelijk wel herkend, Intellilink speelt ook standaard af. MAAR, vanaf het moment dat ik wil bladeren en hij de informatie (artiest, nummer, genre, lijsten,…) komt het systeem zeggen dat de informatie te veel is en besluit dan maar om de iPod eruit te zwieren :(
                Enkele weken geleden in USA rondgereden met het SYNC systeem van Ford en dat werkte daar wel probleemloos…

Wel vervelend, maar ik vind dat niet vreemd. Die iPod 120Gb is een van de oudste types die nog verkrijgbaar is. Als je hem toch wilt aansluiten adviseer ik je een audiokabel kabel te nemen en deze gewoon via de audio aansluiting te koppelen. Aux kiezen op je radio en klaar. Je hebt dan wel niet alle mogelijkheden maar. Het beste kun je een kabel nemen met aux USB (zie link), omdat die de audio uit de digitale stekker pakt en je volume dus altijd goed is, daarnaast word je iPod opgeladen.

http://www.iphonegadgets.nl/auto-audio-kabel-voor-ipad-ipod-iphone-p-825.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

rondewit01
                Deelnemer

Voicecontrol naar een adres in het buitenland (bijv. Polen): moet je het gehele systeem omzetten naar de taal Pools, anders werkt het niet…

Sorry, maar dit is de verkeerde benadering, roep adres stad land en het werkt, ook voor polen.
                  de misvatting is dat je eerst het systeem op een ander land moet zetten, dat werkt niet. als je bovenstaande doet werkt het

koodzjek

hallo, rondewit01, zo staat het in ieder geval wel in de gebruiksaanwijzing. Als ik het probeer zoals jij zegt werkt het bij mij voor Duitsland toch echt niet. Ik moet eerst zeggen: Land veranderen, dan Duitsland noemen, en vervolgens krijg ik de melding: spraakherkenning voor dit land is niet beschikbaar.

rondewit01
                    Deelnemer

ls ik het probeer zoals jij zegt werkt het bij mij voor Duitsland toch echt niet.

ben vorige week naar twee verschilende steden in het zwarte woud geweest:
                      hauptstrasse Wehr Duitsland
                      hauptstrasse Hohentengen Duistland

afgelopen weekend naar Emmerich :
                      hauptstrasse Emmerich Duitsland.

alle drie probleemloos. Wat is het adres en de stad in Polen waar je naar toe wilt ?

Leaser

Vandaag naar de garage geweest. Problemen zijn gekend, er wordt aan gewerkt maar geen datum bekend.

Deze heb ik ook nog gevonden. Als wat ik eerder gevonden heb bij Bosch correct is, is het best mogelijk dat dit helaas pas vanaf MY2015 zal bestaan.
                        http://www.be-mobile.be/news/117-opel-chooses-be-mobile” onclick=”window.open(this.href);return false;

bert pitt
                        Deelnemer

@Leaser wrote:

Vandaag naar de garage geweest. Problemen zijn gekend, er wordt aan gewerkt maar geen datum bekend.

Deze heb ik ook nog gevonden. Als wat ik eerder gevonden heb bij Bosch correct is, is het best mogelijk dat dit helaas pas vanaf MY2015 zal bestaan.
                          http://www.be-mobile.be/news/117-opel-chooses-be-mobile” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dit is toch gewoon TMC maar dan met snelheid erbij? Het blijft een wat verouderd verkeersinformatie systeem. Live traffic van TT is beter, omdat deze gebruik maken van het volgen van GSM’s, waardoor ook de opstoppingen op het secundaire wegennet exact in kaart worden gebracht.

koodzjek

Ik heb geen specifiek adres in Polen, maar het staat zo in de gebruiksaanwijzing. Ik kan geen buitenlands adres inspreken via Voicecontrol. Een voorbeeld: Jahnstrasse 12 in Limburg a/d Lahn, is dus niet mogelijk volgens spraakingave. Eerste melding: kies adres voor NL, of land veranderen voor het buitenland. En vervolgens zegt “ze”: spraakherkenning voor dat land niet mogelijk. Dus: of ik heb een andere versie (die dus niet werkt), of ik doe iets verkeerd. In ieder geval werkt het niet volgens èn de gebruiksaanwijzing, èn niet volgens de instructies in de auto. Hetzelfde geldt voor huisnummers: volgens de informatie kun je gewoon 121 inspreken, in de praktijk moet je 1-2-1 inspreken, anders doet ‘ie het niet.

bert pitt
                            Deelnemer

@koodzjek wrote:

Ik heb geen specifiek adres in Polen, maar het staat zo in de gebruiksaanwijzing. Ik kan geen buitenlands adres inspreken via Voicecontrol. Een voorbeeld: Jahnstrasse 12 in Limburg a/d Lahn, is dus niet mogelijk volgens spraakingave. Eerste melding: kies adres voor NL, of land veranderen voor het buitenland. En vervolgens zegt “ze”: spraakherkenning voor dat land niet mogelijk. Dus: of ik heb een andere versie (die dus niet werkt), of ik doe iets verkeerd. In ieder geval werkt het niet volgens èn de gebruiksaanwijzing, èn niet volgens de instructies in de auto. Hetzelfde geldt voor huisnummers: volgens de informatie kun je gewoon 121 inspreken, in de praktijk moet je 1-2-1 inspreken, anders doet ‘ie het niet.

Bovenstaande is ook mijn ervaring. Er zijn wel verschillende instellingen mogelijk, om verkort of juist met meer info het adres in te spreken. Wellicht zit daar nog een verschil. Ook zijn er verschillende versies van NAVI 900 in omloop. Sommige menu keuzes die in dit forum beschreven worden zitten er bij mij niet in. Een voorbeeld is Shuffle, dat heb ik niet.

nick_s
                              Deelnemer

@bert pitt wrote:

@koodzjek wrote:

Bovenstaande is ook mijn ervaring. Er zijn wel verschillende instellingen mogelijk, om verkort of juist met meer info het adres in te spreken. Wellicht zit daar nog een verschil. Ook zijn er verschillende versies van NAVI 900 in omloop. Sommige menu keuzes die in dit forum beschreven worden zitten er bij mij niet in. Een voorbeeld is Shuffle, dat heb ik niet.

Bert,
                                Die Shuffle optie heet ook niet zo in het systeem. Dacht dat dat “automatish wisselen” ofzo heette. Maar ben niet 100% zeker. Ik bekijk het strak eens en kom erop terug.

nick_s
                                Deelnemer

@nick_s wrote:

@bert pitt wrote:

Bert,
                                  Die Shuffle optie heet ook niet zo in het systeem. Dacht dat dat “automatish wisselen” ofzo heette. Maar ben niet 100% zeker. Ik bekijk het strak eens en kom erop terug.

Bert, het is dus effectief “Wisselen” dat die optie heet..

Ikumi

Hallo Allen,

Ik denk dat iedereen er wel mee akkoord is dat wij als klant geen IT’er moeten zijn om met onze auto te kunnen rijden/werken en dat als je met de wagen naar de verkoper gaat en je de problemen meldt en hij zegt dat hij je niet kan helpen dat dit NIET OK is !

Update van mijn kant: Mijn verzekeringsmaatschappij heeft het probleem nu erkend als schadegeval en de 1ste brief is de deur uit:
                                    (De maatschappij heeft geopteerd om initieel de invoerder aansprakelijk te stellen ook al had ik hen gemeld dat deze zullen doorverwijzen naar de dealer)

“KOPIE VAN DE BRIEF GERICHT AAN :
                                    GENERAL MOTORS NV
                                    PRINS BOUDEWIJNLAAN 24 B
                                    2550 KONTICH
                                    Heren,
                                    Hierbij verwijzen wij naar het hogervermeld schadegeval waarbij u schade hebt veroorzaakt aan onze
                                    verzekerde.
                                    Gelieve, binnen de 8 dagen vanaf deze brief, de aan onze verzekerde veroorzaakte schade te doen vaststellen.
                                    (gebreken aan nieuw geleverd voertuig Opel Insignia)
                                    Wij maken trouwens alle voorbehoud voor opgelopen kwetsuren en/of andere gebeurlijke schade die onze
                                    verzekerde en/of iedere andere persoon heeft geleden.
                                    Kan u ons zo snel mogelijk de gegevens van uw verzekeraar en het nummer van uw verzekeringscontract
                                    meedelen ?
                                    Wij dringen erop aan dat u dit schadegeval zonder verwijl bij uw verzekeraar meldt en vertrouwen erop een
                                    kopie van deze aangifte te mogen ontvangen.
                                    Deze brief is te beschouwen als een geldige ingebrekestelling.”

bert pitt
                                    Deelnemer

@bert pitt wrote:

@nick_s wrote:

@Koodzjek

Wel vervelend, maar ik vind dat niet vreemd. Die iPod 120Gb is een van de oudste types die nog verkrijgbaar is. Als je hem toch wilt aansluiten adviseer ik je een audiokabel kabel te nemen en deze gewoon via de audio aansluiting te koppelen. Aux kiezen op je radio en klaar. Je hebt dan wel niet alle mogelijkheden maar. Het beste kun je een kabel nemen met aux USB (zie link), omdat die de audio uit de digitale stekker pakt en je volume dus altijd goed is, daarnaast word je iPod opgeladen.

http://www.iphonegadgets.nl/auto-audio-kabel-voor-ipad-ipod-iphone-p-825.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Net even getest met de iPod classic van mijn zoon, aangesloten via de standaard apple connector aan de intellilink. Dit is het type met 160Gb geheugen. Alles werkte perfect, ook het zoeken afspeellijsten, etc ging prima zonder maar iets te hoeven aanpassen. Ik moet wel zeggen dat er “slechts” 44 GB aan bestanden opstaat.

nick_s
                                      Deelnemer

Alvast bedankt voor de test!
                                        De 160GB is allezins wel recenter als mijn 120GB dacht ik.
                                        Ik ga ook nog eens testen met veel minder muziek erop. :)

nick_s
                                        Deelnemer

Ondertussen de iPod aan de praat gekregen! Was gewoon een kwestie van geduld :)

Had hem aangekoppeld om op te laden, en na een tijdje schakelde het systeem over naar de iPod. Dan maar geprobeerd om te bladeren en nu lukte het wel…

Spraak lijkt wel niet te werken voor iPod? Wat het zoeken naar een vb. bepaalde artiest er niet makkelijker op maakt

koodzjek

Hallo, volgers van dit forum, ik wil nogmaals een oproep doen aan alle niet-iPhone gebruikers die dezelfde problemen hebben als ik, om dit even via een kort berichtje kenbaar te maken. Ik ben/wij zijn hier ontzettend mee geholpen, zodat we beetje bij beetje een vuist kunnen maken. Ik heb inmiddels een definitieve uitspraak gekregen dat Opel “dit type systeem veel te vroeg op de markt heeft gebracht”. De verkoper waar ik mee gesproken heb, beaamde dit vorige week donderdag. Het systeem is klaar voor de toekomst, maar nu zeker nog niet 100% werkend. Volgens mij hebben wij allen gekozen voor een systeem dat wèl volledig werkend is, en kunnen we dus spreken over een misleidend verkoopargument, of een wanprestatie achteraf. Ik heb ontdekt dat ongeveer een kwart van alle functies zoals genoemd in de gebruiksaanwijzing niet werkt.

GM-Tuningparts
                                            Deelnemer

@koodzjek wrote:

Hallo, volgers van dit forum, ik wil nogmaals een oproep doen aan alle niet-iPhone gebruikers die dezelfde problemen hebben als ik, om dit even via een kort berichtje kenbaar te maken. Ik ben/wij zijn hier ontzettend mee geholpen, zodat we beetje bij beetje een vuist kunnen maken. Ik heb inmiddels een definitieve uitspraak gekregen dat Opel “dit type systeem veel te vroeg op de markt heeft gebracht”. De verkoper waar ik mee gesproken heb, beaamde dit vorige week donderdag. Het systeem is klaar voor de toekomst, maar nu zeker nog niet 100% werkend. Volgens mij hebben wij allen gekozen voor een systeem dat wèl volledig werkend is, en kunnen we dus spreken over een misleidend verkoopargument, of een wanprestatie achteraf. Ik heb ontdekt dat ongeveer een kwart van alle functies zoals genoemd in de gebruiksaanwijzing niet werkt.

geld ook gewoon voor de iPhone gebruikers.

koodzjek

Hallo, waar het juist om gaat is dat ook NIET-iPhone gebruikers aangeven dat ze dezelfde problemen hebben. Ik heb een document ontvangen van Opel waarin ze aangeven dat de problemen alleen door de iPhone veroorzaakt worden, en dat is te weerleggen. Daarvoor heb ik alleen reacties nodig van mensen die GEEN iPhone hebben. Vandaar.
                                                Daarnaast is mijn redenatie heel eenvoudig: als ik dus geen verbinding tussen auto en iPhone heb zou het systeem dus wel moeten werken. Nou, dat kan ik dus vergeten, dus gewoon wéér een waardeloos argument van Opel NL.

bert pitt
                                                Deelnemer

@koodzjek wrote:

……Daarnaast is mijn redenatie heel eenvoudig: als ik dus geen verbinding tussen auto en iPhone heb zou het systeem dus wel moeten werken. Nou, dat kan ik dus vergeten, dus gewoon wéér een waardeloos argument van Opel NL.

Dit begrijp ik niet: wat versta je onder geen verbinding? Geen bekabelde verbinding, geen BT verbinding?

Die van mij staat altijd via BT gekoppeld, werkt prima, maar als ik tegelijkertijd de kabel er in stop om te laden krijg ik een soort echo. Dit komt doordat hij dan via kabel en BT wil communiceren. Het zou mooier zijn als dat automatisch uitgezet werd. O dat je bij het telefoongesprek een keuze krijgt.

koodzjek

Mijn telefoon is ook via BT gekoppeld. Word ik echter gebeld en ik beëindig het huidige gesprek om het volgende gesprek te beginnen dan gaat het fout na een paar tellen; de BT verbinding wordt dan verbroken en ik kan alleen nog het gesprek beëindigen, 3-4 minuten wachten en dan opnieuw bellen na eerst de BT verbinding via de telefoon opnieuw tot stand gebracht te hebben. Die wachttijd heb ik ook via de mail bevestigd gekregen door Opel. Mn beweert dat dit komt door de combi iPhone 5 en versie iOs 7.1.0 of later. En dat is onzin, daarvoor deed het systeem het namelijk ook niet goed.

opel_ikke

Beste Dennis,

Paar tips:
                                                      – Koop een SD kaart van 32 GB en speel daar al je media vanaf (Video alleen MP4 en tot een resolutie van 512 x 384)

Dat is me gelukt, alleen heb je dan niet hele scherm gevuld? Heb je al eens groter dan 512 geprobeerd?

Dan nog iets belangrijks, heb USB stick met directory’s met mp3 die als album name in de file de dir naam hebben. Voorbeeld, dir Jantje, jantje.mp3 met info in file Album “jantje”. Haal usb stick er uit en verwijder ik de file of dir. Plaats usb stick terug en bij de media vind hij netjes de usb maar ook de
                                                      verwijderde bestanden terug. Ergens slaat het systeem iets op?! Ooit van gehoord?

Dank

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.