Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 625)
  • Auteur
    rondewit01
    Deelnemer

zal het vanavond nog even test met een Samsung Galaxy S4.

Samsung Galaxy S4, Android versie 4.3 (GT-I9305)
      contact aangemaakt met in adres veld : Via Delle Colonie, 2, Bibione, italie (werkt net als Google maps)
      druk spraak opdracht, roep navigatie, roep contact persoon, roep contact(naam).

en ja deze werkt ook.

Bert insignia

Hallo,

Bedankt voor de tips, nu loop ik alleen tegen een ander probleem aan waar ik al een tijd last van heb.
        Hij herkent niet alle contacten die ik in mijn telefoon heb staan (iphone 4) dit zal er waarschijnlijk aan liggen hoe ik de contacten aanmaak.
        Net dus in de auto een contact in mijn telefoon aangemaakt met het adres in Frankrijk alleen hij herkent deze contact persoon niet.
        Ik heb ook bij sommige personen die wel in mijn telefoon staan dat hij alleen het nummer geeft en niet de naam van de persoon bij een hoop andere contacten geeft hij wel weer de naam.
        Weet iemand wellicht hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt!

rondewit01
        Deelnemer

@Bert insignia wrote:

Hallo,

Bedankt voor de tips, nu loop ik alleen tegen een ander probleem aan waar ik al een tijd last van heb.
          Hij herkent niet alle contacten die ik in mijn telefoon heb staan (iphone 4) dit zal er waarschijnlijk aan liggen hoe ik de contacten aanmaak.
          Net dus in de auto een contact in mijn telefoon aangemaakt met het adres in Frankrijk alleen hij herkent deze contact persoon niet.
          Ik heb ook bij sommige personen die wel in mijn telefoon staan dat hij alleen het nummer geeft en niet de naam van de persoon bij een hoop andere contacten geeft hij wel weer de naam.

Alvast bedankt!

Je telefoon uit het intellink systeem verwijderen / disconnect / verbinding verbreken.

contact uit, even wachten , je opel bluetooth connectie uit je iphone verwijderen.
          bluetooth in telefoon aanzetten, contact aan, intellilink verbinden met je iphone, alle contacten, ook de nieuwe zijn weer aanwezig.

had vanmiddag hetzelfde met mn Samsung.

Eusie
          Deelnemer

@Bert insignia wrote:

Hallo,

Alvast bedankt!

Ja dat klopt, als je bv. 0612345678 als opmaak van het telefoonnummer veranderd in +31612345678 dan zal als je gebeld wordt de naam van de oproepende persoon wel verschijnen,
            dus vervang de 0 door +31;
            dit geldt ook voor de normale telefoonnummers (bv. 0501234567 wordt dan +31501234567).

Succes ermee,

Eusie

bert pitt
            Deelnemer

Ik word hier steeds wijzer. Mooi hoor.

Leaser

Vorige week mijn nieuwe Insignia opgehaald (ondertussen al 2000km), ST 140pk Cosmo met platinum pack en nog wat opties zoals adaptive cruise control en elektrische koffer.
                Soit, de auto rijdt goed. De motor trilt/bromt een beetje bij lage snelheden maar op de snelweg is het een droom.

Omdat jullie hier al zoveel hebben lopen mekkeren hebben op dit forum over de intellilink en ik toch wel benieuwd was wat er van aan is, heb ik volgende vaststellingen kunnen doen:

Systeem is gemaakt en geprogrammeerd door Bosch en draait op Linux. Je kan het programma zelf gewoon downloaden van internet via http://OSS.Bosch-cm.com/GM” onclick=”window.open(this.href);return false;.
                In mijn auto zit dus build 157, die staat niet op de site van Bosch, die gaat maar tot 155. Meteen moet bijverteld worden dat Bosch al bezig is met MY2015 module. Mijn vrees is een beetje dat alle oplossingen dan pas zullen komen, maar onze huidige auto’s die software niet kunnen draaien.

Wat werkt er wel, min of meer of helemaal niet.
                – menustructuur is onduidelijk. Het ene moet je doen met touch screen, het andere met de mousepad, dan met voice control of knoppen op het stuur. Help, hoe kan je het zo structuurloos maken.
                – GSM carkit, werkt maar minder goede kwaliteit dan mijn vorige wagen (Volvo V50). Tweemaal gehad dat carkit “uitviel” dit bleek echter te zijn dat de telefoon terug op interne speaker en microfoon stond. Wellicht een probleem van Intellilink, maar op te lossen door op groot scherm op de rechtse knop te drukken en we waren weer live!
                – MP3’s, geen probleem als de ID3 tags goed ingevuld zijn
                – Spotify… Hmm, elke keer als muziek onderbroken wordt door telefoon of Traffic info springt ie terug op iTunes in plaats van bij Spotify te blijven. Storend!
                – TMC werkt niet in België, wel in Nederland. Dit probleem had ik ook eens met mijn Volvo en is toen opgelost door de TMC content aanbieder. Terug eens aankloppen bij TIC.
                – adaptive cruisecontrol en botsvoorbereiding vallen continu uit bij regenweer met veel storende berichten op display. GRRR.
                – vloermatjes hadden wel van betere kwaliteit mogen zijn bij dit prijskaartje van wagen.
                en om met goede noot te eindigen, voice control werkt fantastisch.

bert pitt
                Deelnemer

@leaser: Zelf woon ik in het ZW van Nederland. Ik ontvang hier vreemd genoeg wel de Belgische TMC en ook de Nederlandse. Ik zie dus in beide landen tegelijk de verkeersproblemen.

Wellicht is dit een oplossing: TMC werkt niet als je audio opstart vanuit SDkaart (of andere externe media). de oplossing is de om de radio af te stemmen, opnieuw zenders te zoeken en dan komt de TMC vanzelf.

nick_s
                  Deelnemer

Hallo allemaal!

Mijn eerste post hier, heb sinds deze week een Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 140PK met Platinum pack en nog enkele opties zoals panoramisch open dak, lane warning, bose systeem, elektrisch kofferdeksel, adaptive cruise control, achteruitrijcamera en nog een hoopje. Goed uitgerust dus :thumb
                    Ben niet zo’n autofreak, eerder een liefhebber van de infotainment en andere toeters en bellen. Dit was dan ook de hoofdreden om een Insignia te kiezen boven een Passat Variant, Mondeo en Volvo V60 (welke ook nog te klein was)

Mijn eerste bevindingen rond de Intellilink:

Na wat op voorhand gelezen te hebben hield ik mijn hart vast. Nu dat ik er zelf enkele uren mee gewerkt hebt lijkt het voor mij al bij al nog mee te vallen.
                    – Touchpad werkt voor mij verrassend goed :) Enkel de plaats waar je kan drukken lijkt steeds te verschillen, soms linksboven, dan weer in’t midden,… er zat ook een aparte handleiding bij de wagen hiervoor (weet niet of dat vroeger het geval was?)
                    – Voice control werkt perfect, bellen, navigatie, allemaal OK!
                    – Menustructuur niet zo handig, alles zit wat verstopt. Het idee erachter is logish (menu per “app” waar je op dat moment in zit) Maar uitwerking kan veeeeel beter. En voor het menu voertuig moet de wagen draaien???
                    – GSM carkit voorlopig probleemloos (nog niet zo veel gebruikt) Kwaliteit voor mij OK, geen luide eerste beltoon. Soms wat trage reactie van het scherm.
                    -MP3’s: iTunes is een must! Werkt probleemloos als alle tags goed ingevuld zijn.
                    -Video: Heb ik nog niet werkende gekregen. Stream via bluetooth of geconnecteerd via USB vanaf iPhone geeft enkel geluid, geen beeld :( Iemand tips? :???:
                    -TMC werkt niet! Ik krijg wel TMC stations in het lijstje te zien, maar krijg geen informatie door. België is een file-vrij land voor het systeem :( :swear
                    Instelling staat bij mij op auto, maar ook als ik een specifiek station kies komt er geen info door. Iemand tips? (ter info: ik start audio niet vanuit externe media)
                    – Flitspalen: Zijn beschikbaar in het menu en zie ze ook op de kaart. Maar krijg geen melding als ze in de buurt zijn? Ook niet gevonden hoe je dit doet. Misschien via het zelf ingeven van POI’s? (MyPOI)
                    – Radio: Ik ging er van uit dat DAB standaard was aangezien ik het niet als optie terugvond in de brochure, maar staat er bij mij niet op? Is dit logisch?
                    – APPS: welke apps? Maar dat verhaal kennen we ondertussen. :puke
                    – Bose: standaard geluid is nog te doen, maar ik heb geen enkele optie specifiek voor dit systeem :fy1 Hopelijk komt dit er snel in een volgende update. De standaard geluidsregelingen laten te wensen over en (enkel links-rechts, voor-achter en bass, mid, treble) en buiten spraak geen andere vaste instellingen????

@leaser
                    hierboven: Spotify??? Hoe? Wat? Waar?

Andre_Ede

Mensen laten we het op het IntelliLink systeem houden,
                      andere zaken als matten en opbergvakjes horen hier niet bij.

bert pitt
                      Deelnemer

@nick_s TMC dit is een bug. Je moet de zenderlijst opnieuw samenstellen. Daarna doet hij het.

nick_s
                        Deelnemer

@bert pitt wrote:

@nick_s TMC dit is een bug. Je moet de zenderlijst opnieuw samenstellen. Daarna doet hij het.

@Bert
                          Pitt Thanks voor de feedback! Ik heb dit reeds geprobeerd dacht ik. Toch gewoon in het Radio – Menu – Zenderlijst aanpassen? Moet ik dat op een bepaald moment doen, moet ik aan’t navigeren zijn? of eerst een tmc station aanduiden ( niet auto?),…?
                          En dan zou ik meldingen moeten kunnen zien via het NAVI menu – TMC?

Leaser

@nick_s
                            Spotify speel ik af vanaf iPhone via USB en dus niet rechtstreeks vanaf Intellilink. Voor de audiofielen, gebruik bij voorkeur USB om muziek af te spelen. Bluetooth gebruikt een lossy compressiemethode die verschillend is van MP3 waardoor je redelijk wat aan kwaliteit moet inboeten.
                            DAB is weldegelijk een optie, maar die heb ik er niet bijgenomen.
                            Volgens mij werkt touchpad-knop altijd aan de onderzijde.
                            Video is enkel vanaf USB-stick of SD-kaart, niet vanaf tablet/smartphone/… heb het zelf nog niet geprobeerd.

@bert
                            pitt
                            Zenderlijst opnieuw samenstellen heb ik geprobeerd en werkte niet. Als ik mij niet vergis zie ik enkel de BE files als ik vanuit NL richting BE rijd. Vrijdag zit ik weer in NL en zal eens kijken of ze bij het naar huis rijden verschijnen.

bert pitt
                            Deelnemer

@bert pitt wrote:

Lees hier meer bij poster mike_wdf halverwege het draadje:

http://www.motor-talk.de/forum/intellilink-und-tmc-verkehrsmeldungen-t4826799.html?page=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

nick_s
                              Deelnemer

@Bert Bedankt, maar bij mij lijkt het niet te werken. Zoals gezegd krijg ik wel TMC stations door, maar de lijst met verkeersproblemen blijft ten allen tijde leeg :(

Dennis99
                                Deelnemer

@nick_s wrote:

@Bert Bedankt, maar bij mij lijkt het niet te werken. Zoals gezegd krijg ik wel TMC stations door, maar de lijst met verkeersproblemen blijft ten allen tijde leeg :(

Welke software versie heb je van Intellilink ?

Verder probeer eens de FM zenderlijst te actualiseren, de DAB lijst (als je deze optie hebt) geeft geen TMC info door, stem daarna af op BNR nieuwsradio (FM) en wacht daarna een paar minuten. Ga daarna naar je NAV menu en klik op verkeer, als het goed is moet je daar een lijst terugvinden met files.

Als het daarna niet werkt lijkt het me een probleem met de TMC module, oude versies van de software geeft bij TMC stations alleen “auto” weer en verder niets, de nieuwe software versie geeft “auto” weer met daar onder meerdere TMC stations. In Nederland werkt de instelling auto trouwens prima.

nick_s
                                  Deelnemer

@Dennis99 wrote:

@nick_s wrote:

Welke software versie heb je van Intellilink ?

Verder probeer eens de FM zenderlijst te actualiseren, de DAB lijst (als je deze optie hebt) geeft geen TMC info door, stem daarna af op BNR nieuwsradio (FM) en wacht daarna een paar minuten. Ga daarna naar je NAV menu en klik op verkeer, als het goed is moet je daar een lijst terugvinden met files.

Als het daarna niet werkt lijkt het me een probleem met de TMC module, oude versies van de software geeft bij TMC stations alleen “auto” weer en verder niets, de nieuwe software versie geeft “auto” weer met daar onder meerdere TMC stations. In Nederland werkt de instelling auto trouwens prima.

@Dennis99

heb versie 23474783, een redelijk recente blijkbaar…
                                    Heb het steeds met FM geprobeerd (heb geen DAB), zal hier ook eens proberen afstemmen op een nieuwsradio (bij ons radio 1 of 2).
                                    Ik heb de “auto” optie en meerdere stations daaronder.

Voor ik ervan uitga dat het een module probleem is, zal ik er eens mee naar NL rijden en zien of het daar wel werkt :)

Dennis99
                                    Deelnemer

Dat is de laatste software versie, hier nog een link over TMC zenders in België

http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel” onclick=”window.open(this.href);return false;

nick_s
                                      Deelnemer

@Dennis99 wrote:

Dat is de laatste software versie, hier nog een link over TMC zenders in België

http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel” onclick=”window.open(this.href);return false;

Had ik ook al eens bekeken.
                                        Ik krijg enkel Perex en tic-vl als tmc stations te zien. Tmobile zie ik niet, terwijl er wel enkel studio brussel op staat in de wagen.

nick_s
                                        Deelnemer

Heb de TMC aan de praat gekregen!
                                          Voor België moet je effectief een tijdje naar radio 2 luisteren. Samen met de bekende workaround komt er dan toch beweging in….

koodzjek

Beste volgers van dit forum,

Ik heb intensief contact met mijn leasemaatschappij, LeasePlan, en heb inmiddels begrepen dat een groot deel van alle problemen die ik heb met het Intellilink systeem, veroorzaakt zouden worden door de iPhone 5S. Tevens heb ik op 11/7/14 vernomen dat deze problemen pas op zijn vroegst in januari 2015 opgelost zullen gaan worden. Volledig onacceptabel dus. Dit betreft voornamelijk de volgende problemen (het zijn er teveel om allemaal op te noemen, dit zijn dus voor mij de meest storende):

Het uitvallen van de Bluetooth verbinding bij een tweede gesprek binnen 1 à 2 minuten, hiervan heb ik een aparte verklaring van Opel gekregen
                                            De zeer irritante harde kraakgeluiden bij opnemen van een binnenkomend telefoongesprek
                                            Het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken van voicecontrol (adressen die volledig verkeerd teruggekoppeld worden)
                                            De mogelijkheden van shuffle tijdens het afspelen van muziek die ontbreken
                                            Voicecontrol naar een adres in het buitenland (bijv. Polen): moet je het gehele systeem omzetten naar de taal Pools, anders werkt het niet…
                                            Het “vastlopen” van het systeem, ondanks 2 updates in mei
                                            De taal van de cockpit (tussen de brandstof- en snelheidsmeter) springt af en toe kort om naar het Engels
                                            Het ontbreken van de apps
                                            Het is niet mogelijk om video’s af te spelen, ondanks precies volgen van de gebruikershandleiding
                                            Het is niet mogelijk om sms-berichten terug te lezen in het systeem

Dit is zoals gezegd een greep uit alle tekortkomingen, ik heb er nog veel meer.

Maarrrrr……. Ik heb een dringende oproep: zijn er mensen die deze problemen herkennen en dus NIET gebruik maken van de iPhone 5S??? Dit is een zeer belangrijke vraag, omdat Opel zoals gezegd aangeeft dat de oorzaak ligt bij de software update 7.1.0 van Apple en men dat vooralsnog niet opgelost krijgt. Heb je een ander type telefoon, laat mij dit dan even weten via dit forum, of rechtstreeks via defensiekisten@gmail.com. Moderator, ik ga er even vanuit dat je hier geen probleem mee hebt. Ik ben slechts op zoek naar andere slachtoffers, om uiteindelijk onze gezamenlijke problemen opgelost te krijgen. Dit is al mijn 4e Insignia in 2 jaar (3 zijn er teruggegaan ivm vele problemen, en ik ben het nu echt zat). Er is een auto met een systeem aangeboden dat helemaal niet aan de specs voldoet!!!

Ondertussen heb ik dus de letterlijke verklaring van Opel ontvangen (via de mail opvraagbaar, kan het niet kopiëren en plakken) dat het Intellilink systeem niet werkt in combinatie met de iPhone 5S met iOS 7.1.0 of hoger. Doe hier je voordeel in ieder geval mee.

Laat mij dus even weten of je de bovengenoemde problemen ook met andere telefoons hebt.

Leaser

Hallo,

Eindelijk wat vooruitgang. TMC werkt idd. enkel als de tuner afgesteld staat op een TMC zender zoals Radio 2 in BE of Radio 1 in NL. Je mag wel wel naar andere muziekbronnen luisteren, zolang de radio maar op een TMC zender staat. Dit is duidelijk een fout in de configuratie van de dubbele Tuner die vereist dat de FG (foreground) tuner TMC signalen ontvangt vooraleer de BG (background) tuner start met TMC te verwerken. De TMC status van FG en BG tuner kan je terugvinden in de status-schermen van het systeem.

Ik heb even in de source-code van het systeem zitten snuisteren. Zoals ik al eerder wist, is het systeem door Bosch ontwikkeld. De processor, ARM v6, is compatibel met deze van de iPhone 3G, Samsung Galaxy3S, Nintendo 3 DS,… of die aan dezelfde snelheid werkt weet ik niet.

Het OS is Linux Montavista, welke uitvoering weet ik nog niet.

Misschien moeten we ipv. enkel onze pijlen te richten op Opel ook eens Bosch en Montavista wat onder druk zetten. GM verkoopt dit systeem weliswaar, maar ik denk dat ze zelf weinig kunnen veranderen aan het systeem. Het is duidelijk dat het OS van Montavista komt en dat de hardware en de Intellilink software door Bosch is geprogrammeerd.

@koodzjek
                                              .
                                              Ik heb zelfde problemen behalve het kraken met een iPhone 4S, iOS 7.1.2

koodzjek

Leaser, bedankt voor je antwoord, ik hoop nog meer reacties op mijn vraag te mogen ontvangen.

Bert insignia

@koodzjek precies de zelfde problemen met een iPhone 4 iOS 7.1.1

koodzjek

Hallo, Bert, jij ook bedankt voor je reactie. Ik wacht graag op meer reacties, zodat we hopelijk kunnen proberen een eind aan alle ellende te maken die we ervaren.

Alex from Holland

Bij mij valt de verbinding met een iphone 4 ook regelmatis weg. De verbinding op de telefoon is dan nog gewoon intact. Maar krijg het dan met geen mogelijkheid weer terug op de carkit. Tips?

Simd vorige week werkt mijn voicecontrol niet meer.
                                                      Na het indrukken van het knopje veranderd het display wel, maar ik hoor niets meer. Balen.
                                                      Gaan ze dinsdag naar kijken.

Nu is er dus een nieuwe update, maar dat gaat 3-4 uur duren? Mijn volledige pc backuppen gaat nog sneller….
                                                      Los van de voicecontrol ben ik eigenlijk best tevreden. Is het dan wel de moete waard om de update te doen? Brengt het uberhaupt iets?

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.