Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2014 om 10:20 #18206771
@Ikumi wrote:
Ik heb deze week een expert gecontacteerd om alle probleem officieel vast te stellen; dan dossier aan de adocaat overmaken en mijn dealer in gebreke stellen.
Ik ben benieuwd of dit zal helpen in een passende oplossing/compensatie te bekomen..
Ik hou jullie hier in ieder geval van op de hoogte !ben benieuwd.
Heb afgelopen week iemand van opel Nederland hierover gesproken en die vertelde mij dat opel hier in Nederland
3 bestelde insignia’s terug heeft moeten nemen dat de klant er niet mee accoord ging.
ook in duitsland zijn er al wat insignia’s gewijgerd.27 juni 2014 om 10:23 #18206772wat betreft de kleur en de lakkwaliteit,
mijn insignia 2012 is carbon zwart. een ramp. vooral rond de deurgrepen en kofferdekselslot en drempel van achterbumper. we dragen geen ringen of lange nagels. ook zie ik dat onder de zwarte lak een witte laag zit, waardoor krassen nog meer opvallen. toen mijn dochter haar zwarte Dacia sandero kocht (wat nog een grotere ramp is qua lakwerk) heb ik getwijfeld om zwart te nemen. maar ik heb mij opgetrokken aan het feit dat ik dacht dat de kwaliteit wel beter zou zijn. mijn hart (en mijn portemonnee)bloedt als ik een zilverkleurige of witte insignia zie.nooit meer zwart.27 juni 2014 om 10:23 #18206773@Dennis99 wrote:
Welke problemen heb je ?
Na de laatste update werkt het allemaal aardig moet ik zeggen, wat ik wel vind is dat de auto nog steeds niet compleet is afgeleverd. Ik vind het raar dat bijna een jaar na introductie die apps er nog steeds niet zijn, dat was toch een optie die flink gepromoot werd door Opel. En er zijn nog meer voorbeelden van zaken die wel in de brochure staan maar niet zijn geleverd zoals de BOSE optie, die hebben nog steeds geen mogelijkheid om de geluidsinstellingen in de software te wijzigen. Als ik het achteraf had geweten had ik toch voor een andere auto en kleur gekozen mede door het hele infotainment gebeuren, en die kleur (Mahogany), als een vlieg er op poept zit er al een kras op. De auto zit binnen 4 maanden al helemaal onder de krassen. De Insignia die ik hiervoor had zag er na 4 jaar nog bijna nieuw uit, dus ik zou niet weten waar dit aan ligt ?
hoi
De apps gaan niet komen zoals het er nu voor staat.
Komen ze wel dan op zijn vroegst pas 2015 / 2016
Bose systeem heb ik zelf ook en ook al gemeld bij opel maar ook hier wordt laconiek mee omgegaan
zoals met het hele intellilink gebeuren.27 juni 2014 om 10:28 #18206774Ik heb het bose ook, maar je kan toch gewoon bas treble etc. instellen?
27 juni 2014 om 14:33 #18206775@wimdm wrote:
wat betreft de kleur en de lakkwaliteit,
mijn insignia 2012 is carbon zwart. een ramp. vooral rond de deurgrepen en kofferdekselslot en drempel van achterbumper. we dragen geen ringen of lange nagels. ook zie ik dat onder de zwarte lak een witte laag zit, waardoor krassen nog meer opvallen. toen mijn dochter haar zwarte Dacia sandero kocht (wat nog een grotere ramp is qua lakwerk) heb ik getwijfeld om zwart te nemen. maar ik heb mij opgetrokken aan het feit dat ik dacht dat de kwaliteit wel beter zou zijn. mijn hart (en mijn portemonnee)bloedt als ik een zilverkleurige of witte insignia zie.nooit meer zwart.Je kunt wel je auto laten poetsen, ik heb het laten checken voor ongeveer 100,- poetsen ze de krassen die je zo ziet op deze kleuren (toplaag) er zo uit.
Met het BOSE systeem bedoel ik niet treble en bass, er zou een apart menu komen om dit systeem te regelen, op diverse forums kun je dit ook teruglezen.
27 juni 2014 om 18:25 #18206776Dag allen,
Ook ik heb mij laten verleiden door een Insignia te kiezen.
Staat nu al een tijdje bij de dealer, is ook al bij de importeur geweest.
heb de volgende problemen, adaptive cruise control die soms spontaan van zelf hard afremt, levens gevaarlijke situatie al mee gemaakt.
Ergonomische stoelen, die voor geen meter zitten, rugklachten en tintelende benen, kortom slechte stoelen.software, daar begin ik ook maar niet over, navigatie veel te ingewikkeld, en werkt soms niet, is soms een uur niet te bedienen.
Je zal maar op vakantie zijn in het zuiden van europa?????Schuifkanteldak dat soms niet meer dicht gaat, dit is dan alleen te sluiten als je de motor weer uit en aan zet.
Telefoon, heb andriod telefoon, maar soms moet ik weer de telefoon opnieuw paren.
Verbinding die tijdens het bellen zo maar weg valtCruise control, als die vast staat op 103 Km/h en je rijdt een tunnel in dan gaat deze naar 110 Km/h en het uitrijden omhoog zakt de
snelheid terug naar 100 Km/h, heb dit bij andere wagen nog nooit gezien.Kortom een dure wagen die niet het gene bied wat hij moet doen.
Dan heb ik het nog niet over de afwerking, motorkap die er scheef opligt, en een dashboard wat op sommige punten niet goed op elkaar aansluiten.
Mij keuze voor de volgende wagen zal zeer zeker geen Opel meer zijn.
groeten.
28 juni 2014 om 13:23 #18206777Ik rij nu circa een maand met de insignia en moest eerst wennen aan het systeem, maar nu werkt het goed. Ik heb twee echte fouten in het systeem gevonden:
– TMC werkt niet als je audio opstart vanuit SDkaart. de oplossing is de radio af te stemmen, opnieuw zenders te zoeken en dan komt de TMC vanzelf.
– navigeren naar een adres uit mijn iPhone. De oplossing is om de postcode te verwijderen.Voor de rest kan ik melden dan blue tooth geen perfect systeem is. Dit geeft soms onderbrekingen in de muziek. Dat ligt niet zozeer aan de Opel, maar kan ook aan je telefoon liggen. Daarnaast heeft de radio een soort ruisonderdrukking bij slechte ontvangt, hierdoor gaat het volume naar beneden als je bijvoorbeeld langs een TV zendtoren rijdt. Je merkt dan dat het volume vermindert. Op oudere radio’s hoorde je gekraak.
Inmiddels heb ik ook in Belgie en Frankrijk genavigeerd en dat ging prima. Alle adressen (een stuk of 10) waren eenvoudig te vinden door alleen de straat in te toetsen, daarnaast hotels via de POI. Hij geeft dan op je scherm de verschillende mogelijkheden weer en als je ongeveer weet waar je moet zijn, kun je direct op de kaart kiezen, anders de plaats toevoegen. Werkt geniaal.
De enige opmerking die ik heb, is dat het systeem niet intuïtief werkt en daar heb je vooral last van als je een verborgen functie probeert te gebruiken, bijvoorbeeld een wegblokkade.
29 juni 2014 om 14:25 #18206778Voor diegene die vinden dat het systeem goed werkt als je eraan gewend bent.
Ik ga naar het gardameer op vakantie. Campng Europa in Torbole. Al meer dan een uur geprobeerd om dat via POI in te geven.
Proberen jullie dat eens voor mij? En als dat julie wel lukt. Hoe doe je dat dan?
Met mn Navigon aparaatje van 150 euro was het 2 minuten werk geweest. Met Intellink lukt het me gewoon niet.
En dan uitdaging 2. Ik wil zelf graag invloed over de te nemen route. ik wil de 61 volgen om niet langs de drukste plekken te hoeven gaan. Hoe kan ik dat aangeven?De overige issues ga ik dan even niet op in. Zo beschrijving hoe je TMC wel aan het werk krijgt. Leuk zon workarround..(zelf ook gevonden) maar of dat de kwalificatie “het werkt” mag hebben…
Ik hoor graag als iemand mij kan helpen met bovenstaande
30 juni 2014 om 08:41 #18206779Wat een horror verhalen allemaal, ik heb extreem schrik gekregen om nog een opel te kopen, misschien moet ik toch maar voor een ander merk gaan, de franse wagens lijken tegenwoordig beter te worden dankzij de collaboratie dat ze opgezet hebben (renault,peugeot,etc..) ze delen de technologien en kosten tussen elkaar waardoor het plotseling veel sneller evolueert.
Ik heb zelf nu eens gezocht en als ik “intellilink problems” term opzoek dan val ik op duizenden artikels en forums over de slechte werking van het intellilink systeem en blijkbaar word niemand geholpen ook al klagen sommigen over diezelfde problemen al een jaar aan een stuk.
Mijn vriend had in Januari een zafira gekocht met ook de Intellilink systeem n900, hij raadde mij gewoon af om een opel te nemen omdat het systeem altijd vasthangten de navigatie toont zelf niet eens om wat uur je gaat toekomen (iets dat standaard al 10 jaar op al de andere GPS systemen staat…) hoe kan het nu dat basis functionaliteit zo ontbreekt?
En dan heb je de lichten en de cruise control dat niet goed werken bij tunnels blijkbaar (My god, dat is toch ondenkbaar erg!!)
Tijdens deze crisis tijden zal dat hun verkoopcijfers compleet de grond in boren,want nu in 2014 is er geen enkele consument meer die een aankoop doet zonder even op internet te kijken of er geen problemen zijn, en als ze dit allemaal lezen dan is het helemaal normaal dat ze toch maar voor een ander merk gaan, opel doet zelf geen Online dammage controle zoals andere merken waardoor al die gevaarlijke rotzoooi onbeantwoord blijft en dus de potentieele kopers nog meer schrik krijgen want dan lijkt het alsof opel er toch niets aan doet.De enige manier voor opel om zijn verkoopcijfers nog te redden is om zware druk uit te oefenen op het Intelli link developers team op alles in orde te krijgen
Ten tweede op het internet aanwezig zijn en zeggen op forums dat ze er mee bezig zijn en dat ze het met prioriteit behandelenAnders zit er niets anders op dan de wagens gewoon te weigeren als je ze al aangekocht hebt, want ze voldoet niet aan de verkoopspraatjes en folders, wettelijk gezien moeten ze het probleem binnen een redelijke termijn oplossen, maar na 12 maanden kan je niet meer over redelijk spreken, dus kan er tenminste aanspraak gemaakt worden op een compensatie voor de ontrekende functies en voor onopgeloste technische storingen.
Vergeet niet dat de garantie van twee jaar eigenlijk maar 6 maanden geldig is, je moet dus zeer snel schriftelijke klacht aangetekend opsturen, na die 6 maanden is het aan jou om aan te tonen dat het probleem er al was tijdens de eerste 6 maanden (dat kan door te verwijzen naar andere gebruikers die gelijkaardige problemen hebben)En ik raad iedereen aan om opel onder druk te zetten voor de Intellilink problemen sneller op te lossen, dat kan enkel door een aangetekende brief op te maken waarin je de klachten formuleerd (anders worden je klachten nooit officieel behandeld)
In je aangetekende brief moet je ze in gebreke stellen, dan weten ze direct dat het serieus word en dat kan je later in een rechtzaak gebruiken.ps: Het probleem lijkt niet enkel bij Opel te bestaan maar bij alle Autofabrikanten die gebruik maken van het Intellilink systeem (ik vond zo dezelfde klachten terug bij Buick en Chevrolet eigenaars die hetzelfde systeem hebben…
30 juni 2014 om 09:34 #18206780@Hangloose wrote:
Voor diegene die vinden dat het systeem goed werkt als je eraan gewend bent.
Ik ga naar het gardameer op vakantie. Campng Europa in Torbole. Al meer dan een uur geprobeerd om dat via POI in te geven.
Proberen jullie dat eens voor mij? En als dat julie wel lukt. Hoe doe je dat dan?
Met mn Navigon aparaatje van 150 euro was het 2 minuten werk geweest. Met Intellink lukt het me gewoon niet.
En dan uitdaging 2. Ik wil zelf graag invloed over de te nemen route. ik wil de 61 volgen om niet langs de drukste plekken te hoeven gaan. Hoe kan ik dat aangeven?De overige issues ga ik dan even niet op in. Zo beschrijving hoe je TMC wel aan het werk krijgt. Leuk zon workarround..(zelf ook gevonden) maar of dat de kwalificatie “het werkt” mag hebben…
Ik hoor graag als iemand mij kan helpen met bovenstaande
Je moet het adres ingeven (Via Sarca Vecchio, Nago-torbole Trento, Italië ) en niet in POI invoeren (niet alle hotels en camping staan onder POI), verder is het eenvoudig om trajecten te blokkeren. Je moet gewoon de eindbestemming ingeven en navigatie starten, dan kun je klikken op het kleine venster. Dan krijg je een lijst met wegen tot de eindbestemming, klik op het traject (bijv. A2) en dan rechts onderin op het pijltje en zie daar de opties voor vermijden :) of na het starten van de navigatie voer je een nieuwe bestemming in en dan vraagt het systeem of je dit als tussenstop wilt invoeren.
TMC werkt niet goed met “oude” software versies, je moet naar de dealer gaan en de nieuwste software laten installeren, dan werkt (in ieder geval bij mij) TMC goed.
30 juni 2014 om 09:45 #18206781@sebastienbo wrote:
Wat een horror verhalen allemaal, ik heb extreem schrik gekregen om nog een opel te kopen, misschien moet ik toch maar voor een ander merk gaan, de franse wagens lijken tegenwoordig beter te worden dankzij de collaboratie dat ze opgezet hebben (renault,peugeot,etc..) ze delen de technologien en kosten tussen elkaar waardoor het plotseling veel sneller evolueert.
Ik heb zelf nu eens gezocht en als ik “intellilink problems” term opzoek dan val ik op duizenden artikels en forums over de slechte werking van het intellilink systeem en blijkbaar word niemand geholpen ook al klagen sommigen over diezelfde problemen al een jaar aan een stuk.
Mijn vriend had in Januari een zafira gekocht met ook de Intellilink systeem n900, hij raadde mij gewoon af om een opel te nemen omdat het systeem altijd vasthangten de navigatie toont zelf niet eens om wat uur je gaat toekomen (iets dat standaard al 10 jaar op al de andere GPS systemen staat…) hoe kan het nu dat basis functionaliteit zo ontbreekt?
En dan heb je de lichten en de cruise control dat niet goed werken bij tunnels blijkbaar (My god, dat is toch ondenkbaar erg!!)
Tijdens deze crisis tijden zal dat hun verkoopcijfers compleet de grond in boren,want nu in 2014 is er geen enkele consument meer die een aankoop doet zonder even op internet te kijken of er geen problemen zijn, en als ze dit allemaal lezen dan is het helemaal normaal dat ze toch maar voor een ander merk gaan, opel doet zelf geen Online dammage controle zoals andere merken waardoor al die gevaarlijke rotzoooi onbeantwoord blijft en dus de potentieele kopers nog meer schrik krijgen want dan lijkt het alsof opel er toch niets aan doet.De enige manier voor opel om zijn verkoopcijfers nog te redden is om zware druk uit te oefenen op het Intelli link developers team op alles in orde te krijgen
Ten tweede op het internet aanwezig zijn en zeggen op forums dat ze er mee bezig zijn en dat ze het met prioriteit behandelenAnders zit er niets anders op dan de wagens gewoon te weigeren als je ze al aangekocht hebt, want ze voldoet niet aan de verkoopspraatjes en folders, wettelijk gezien moeten ze het probleem binnen een redelijke termijn oplossen, maar na 12 maanden kan je niet meer over redelijk spreken, dus kan er tenminste aanspraak gemaakt worden op een compensatie voor de ontrekende functies en voor onopgeloste technische storingen.
Vergeet niet dat de garantie van twee jaar eigenlijk maar 6 maanden geldig is, je moet dus zeer snel schriftelijke klacht aangetekend opsturen, na die 6 maanden is het aan jou om aan te tonen dat het probleem er al was tijdens de eerste 6 maanden (dat kan door te verwijzen naar andere gebruikers die gelijkaardige problemen hebben)En ik raad iedereen aan om opel onder druk te zetten voor de Intellilink problemen sneller op te lossen, dat kan enkel door een aangetekende brief op te maken waarin je de klachten formuleerd (anders worden je klachten nooit officieel behandeld)
In je aangetekende brief moet je ze in gebreke stellen, dan weten ze direct dat het serieus word en dat kan je later in een rechtzaak gebruiken.ps: Het probleem lijkt niet enkel bij Opel te bestaan maar bij alle Autofabrikanten die gebruik maken van het Intellilink systeem (ik vond zo dezelfde klachten terug bij Buick en Chevrolet eigenaars die hetzelfde systeem hebben…
Ik ga het systeem niet verdedigen, want het verdiend geen schoonheidsprijs…
Maar euhm, vertel je vriend dat hij gewoon op het scherm moet drukken om te switchen tussen aankomsttijd, aantal km tot bestemming etc. Verder kun je dit systeem niet bedienen zonder de handleiding te hebben gelezen, het is geen Iphone ofzo. De systemen in de meeste auto’s worden gewoon steeds ingewikkelder en de “normale” consument zonder ICT diploma snapt er tegenwoordig niet veel meer van. Het helpt wel om de handleiding te lezen en de meeste fouten zijn uit het systeem na de laatste update.
30 juni 2014 om 11:00 #18206782Ik vind het grote onzin dat je bij zoiets als dit een handleiding nodig zou hebben, ookal ben je niet technisch onderlegd. Een multimedia systeem moet gewoon intuïtief en simpel te bedienen zijn, zeker in een auto waar je ook rijdend wel eens wat wil instellen. BMW en Peugeot hebben dit prima voor elkaar, maar wat Opel hier neerzet slaat blijkbaar nergens op!
30 juni 2014 om 13:44 #18206783@sebastienbo
Ik heb hem nu een week of 6 en bij mij werkt de cruise control prima, ook de automatische verlichting doet het uitstekend en ik rij elke dag twee keer door een tunnel. Veel van de problemen met de intellilink zijn te wijten aan een oude versie van de software. Daarnaast moet je wennen aan zo’n systeem en zal dat bij sommigen frustraties opwekken.Wat overblijft zijn de apps. Die zijn er niet en die zijn wel beloofd. Daar hebben de opel rijders een terecht punt.
NB ik denk dat een auto gekoppeld (met apps via de intellilink) aan het internet geen goed idee is met al die hackers.
30 juni 2014 om 15:32 #18206784@bert pitt wrote:
@sebastienbo
Ik heb hem nu een week of 6 en bij mij werkt de cruise control prima, ook de automatische verlichting doet het uitstekend en ik rij elke dag twee keer door een tunnel. Veel van de problemen met de intellilink zijn te wijten aan een oude versie van de software. Daarnaast moet je wennen aan zo’n systeem en zal dat bij sommigen frustraties opwekken.Wat overblijft zijn de apps. Die zijn er niet en die zijn wel beloofd. Daar hebben de opel rijders een terecht punt.
NB ik denk dat een auto gekoppeld (met apps via de intellilink) aan het internet geen goed idee is met al die hackers.
Bedankt, het stelt me iets meer gerust, ik wist niet goed of ik nog voor opel moest gaan.
Het cruise control probleem was blijkbaar enkel bij de adaptive cruise control systemen, die zou blijkbaar acceleren of plotseling afremmen.Kan je ook even kijken of MP3 folder structures zichtbaar zijn en of bluetooth verbindingen nog werken in die nieuwe versie dat jij hebt?
En oh ja, heb jij toevallig als verschillende usb sticks uitgeprobeerd? blijkbaar zouden daar ook veel problemen mee zijn.Eventueel de software versie van je navi900 doorgeven? (voormits het dat systeem is die al de problemen lijkt te hebben)
1 juli 2014 om 10:19 #18206785@sebastienbo wrote:
@bert pitt wrote:
@sebastienbo
Bedankt, het stelt me iets meer gerust, ik wist niet goed of ik nog voor opel moest gaan.
Het cruise control probleem was blijkbaar enkel bij de adaptive cruise control systemen, die zou blijkbaar acceleren of plotseling afremmen.Kan je ook even kijken of MP3 folder structures zichtbaar zijn en of bluetooth verbindingen nog werken in die nieuwe versie dat jij hebt?
Eventueel de software versie van je navi900 doorgeven? (voormits het dat systeem is die al de problemen lijkt te hebben)
MP3 folder structures zijn niet zichtbaar. Bluetooth werkt bij mij goed, ik gebruik het alleen voor bellen (iPhone4). Ook kun je muziek streamen via bluetooth, ik doe dat niet, omdat bluetooth streams niet 100% betrouwbaar zijn en de batterij snel leeg is. Ik heb twee usb sticks geprobeerd met muziek en die werkten beide. Nu heb ik voor een tientje een SD kaart van 16Gb erin zitten, werkt ook prima.
Wat ik je aanraad voor je mp3 folders is het volgende: download iTunes en laat dat programma al je muziek scannen op je PC. Hij zet dan automatisch album en genre erbij. (dat zet hij als het ware in de MP3 file). Daarna kun je genre en album als selectie gebruiken. Softwarenummer weet ik niet maar de auto is 6 weken oud.
1 juli 2014 om 20:35 #18206786Na al deze horror verhalen, heb ik afgelopen maart toch een Insignia ST besteld(lease). Vandaag opgehaald dus.
mijn ervaring met Intellilink gebruik de voice command, werkt perfect trouwens, of gebruik je telefoon contact adressen (ook een adres in duitsland met Nokia windows phone) werkt ook perfect. of je gebruikt gewoon touchscreen, is langzaam maar werkt ook.
TMC : ik was vanmiddag op de A6 voordat ik in de file kwam kreeg ik al een melding.
Audio : MP3 op SD gisteren even via Itunes aangepast : werkt ook goed..hoop dat dit positief geluid wat brengt…
2 juli 2014 om 11:46 #18206787Ik heb vandaag een update gekregen, versie 23474783.
Normaal had ik een 3tal gesprekken per dag waarbij de BT uitviel.
Momenteel nog geen problemen.Favorieten waren natuurlijk verdwenen. Maar geen probleem voor mij, wou ze toch opnieuw instellen.
2 juli 2014 om 22:07 #18206788@sebastienbo wrote:
@bert pitt wrote:
@sebastienbo
En oh ja, heb jij toevallig als verschillende usb sticks uitgeprobeerd? blijkbaar zouden daar ook veel problemen mee zijn.Eventueel de software versie van je navi900 doorgeven? (voormits het dat systeem is die al de problemen lijkt te hebben)
Wat ook erg goed werkt is de spraakherkenning. Roep gewoon (in eerste menu) “speel u2” en hij pakt feilloos alle nummers. Werkt top.
2 juli 2014 om 22:17 #18206789@Alex from Holland wrote:
@Patrick71 wrote:
Eén belangrijke tip: koop nooit meer een Insignia of Opel!!
Ik ben blij dat ik er af ben en ben zeer gelukkig met mijn BMW 3-serie (een échte Duitse auto)Zo ken ik ook iemand die zo over zijn bmw denkt….
Je kan gewoon pech hebben.
Ik moet echt zeggen dat ik heel blij ben met mijn insignia.
Heerlijke auto en ja ik heb ook intellink…Mee eens. Rijd af toe in een 5 serie en die kan niet wat een “deze gewone opel” wel kan. En het werkt best simpel.
4 juli 2014 om 20:19 #18206790Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen een adres in Frankrijk in dat k*t systeem te krijgen.
Ik moet dus naar het volgende adres maar krijg het niet voor elkaar.30 Allee de la nubliere 74210 Frankrijk
Volgens mij is de volgorde correct op deze manier maar hij kan het adres niet vinden.
Ik weet niet wie dit systeem bedacht heeft dat je het hele adres in moet voeren maar die man moeten ze……….
Bij een TomTom van € 100,- heb je dit adres er binnen een paar seconden in.Verder als ik ga bellen gaat de telefoon de eerste keer heel hard over daarna gaat het volume weer zachter hebben andere hier ook last van?
Auto vanaf okt nu in mijn bezit en de eerste 32000 km staat erop, ik rij dus heel veel zakelijk. Gebruik elke dag de navigatie en ben de hele dag aan het bellen met mijn iPhone 4 waar de bt verbinding constant verbroken word. Auto rijd verder prima (140 pk diesel) agr stoelen moest ik even aan wennen maar deze zitten voor de lange afstanden bijzonder goed.
Ook de achterklep vind ik bijzonder irritant, je staat altijd met je broek tegen de bumper als je wat in de achterbak wil leggen. Voor de auto niet maar voor het systeem wat er in zit zou ik de auto morgen terug bij de dealer brengen…….5 juli 2014 om 12:06 #18206791@Bert insignia wrote:
Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen een adres in Frankrijk in dat k*t systeem te krijgen.
Ik moet dus naar het volgende adres maar krijg het niet voor elkaar.30 Allee de la nubliere 74210 Frankrijk
…….
invoeren als: doussard frankrijk (is de gemeente)
Daarna kun je via POI dichtbij de bestemming de gewenste camping selecteren en…. klaar.Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe het systeem een straatadres selecteert. Wat mij wel opviel toen ik in frankrijk was, dat het invoeren van de straatnaam voldoende was om er naar toe te navigeren. Ofwel, ga je in tijdens je vakantie in Frankrijk in de buurt van je bestemming navigeren, dan is het een stuk eenvoudiger. Geef je hetzelfde adres in vanuit Nederland, dan vind het systeem het niet. Daar moet ik nog eens induiken en daarin zijn andere systemen zoals Tomtom veel eenvoudiger te bedienen.
5 juli 2014 om 17:09 #18206792wat ben ik blij met mijn navi 900 van 2012. zowel in binnen als buitenland de eerste letter van de straat intypen en het staat er al op. of nog gemakkelijker met spraakherkenning. wanneer het dametje je niet helemaal begrijpt, krijg je een lijst met plaatsen en zeg je gewoon het nummer dat erbij staat. ik heb ook nog een gpsje eerste generatie en dat werkt dus blijkbaar beter dan intellilink.
7 juli 2014 om 11:09 #18206793@Bert insignia wrote:
Hallo,
Volgens mij is de volgorde correct op deze manier maar hij kan het adres niet vinden.
Ik weet niet wie dit systeem bedacht heeft dat je het hele adres in moet voeren maar die man moeten ze……….
Bij een TomTom van € 100,- heb je dit adres er binnen een paar seconden in.Verder als ik ga bellen gaat de telefoon de eerste keer heel hard over daarna gaat het volume weer zachter hebben andere hier ook last van?
Auto vanaf okt nu in mijn bezit en de eerste 32000 km staat erop, ik rij dus heel veel zakelijk. Gebruik elke dag de navigatie en ben de hele dag aan het bellen met mijn iPhone 4 waar de bt verbinding constant verbroken word. Auto rijd verder prima (140 pk diesel) agr stoelen moest ik even aan wennen maar deze zitten voor de lange afstanden bijzonder goed.
Ook de achterklep vind ik bijzonder irritant, je staat altijd met je broek tegen de bumper als je wat in de achterbak wil leggen. Voor de auto niet maar voor het systeem wat er in zit zou ik de auto morgen terug bij de dealer brengen…….30 sec werk, heb net hetzelfde gedaan voor een camping in italie, pak je telefoon maak contact, vul in adres zoals je het gewend ben, land invullen klaar.
druk je spraak opdracht, roep navigatie, roep contact, roep je naam van je contact.7 juli 2014 om 20:24 #18206794@rondewit01 wrote:
@Bert insignia wrote:
Hallo,
Ook de achterklep vind ik bijzonder irritant, je staat altijd met je broek tegen de bumper als je wat in de achterbak wil leggen. Voor de auto niet maar voor het systeem wat er in zit zou ik de auto morgen terug bij de dealer brengen…….30 sec werk, heb net hetzelfde gedaan voor een camping in italie, pak je telefoon maak contact, vul in adres zoals je het gewend ben, land invullen klaar.
druk je spraak opdracht, roep navigatie, roep contact, roep je naam van je contact.Voor alle duidelijkheid; heb je het hier over de navigatie van de Opel Insignia 2014?
Kan me dit namelijk niet voorstellen, welke software release heb je nu?8 juli 2014 om 12:07 #18206795Voor alle duidelijkheid; heb je het hier over de navigatie van de Opel Insignia 2014?
Kan me dit namelijk niet voorstellen, welke software release heb je nu?Auto is geleverd per 1 juli 2014, ja ik kan dus bevestigen dat mijn Insignia ST van 2014 is.
Gebruik een Nokia Lumia 1500 windows 8 phone. zal het vanavond nog even test met een Samsung Galaxy S4.en ja, het werkt echt zoals ik beschreven heb. software zal ik na moeten kijken, ik meld me nog.
grt Ron
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.