Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Water lekkage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2014 om 10:30 #17267713
Hallo allemaal,
Ben er vanochtend achtergekomen dat ik een flinke lekkage achter mijn middenconsole heb. Omdat ik vorige week tijdens een hevige regenbui ineens alle ramen beslagen had, ben ik eens gaan zoeken hoe dat vocht binnen kon komen. Vrij snel kwam ik erachter dat een aantal rubberen doppen in de bodem los zaten, dat direct opgelost(dacht ik). Maar de ramen bleven bij regen heel erg beslaan. Dus vandaag nog maar een keer gekeken: een van de rubberen doppen was weer losgekomen en er lag weer flink wat water binnen.
Even bij de plaatselijke Opel dealer geïnformeerd hoe ik dat zo snel en zo goed mogelijk opgelost kon krijgen. Daar nieuwe rubberen doppen besteld en werd mij verteld dat ik voor de zekerheid ook de waterafvoer via de parafaan moest controleren. Op het eerste gezicht leek dat niets op te leveren, water liep netjes weg. Maar toen ik de bekleding onder de rechter voorstoel eens wat verder opschoof zag ik water druppelen. Ik nam ook een kijkje in de ruimte tussen de middenconsole en de dashboard en daar zag ik het water zelf flink binnen stromen.
Parafaan even verwijderd om in de waterafvoer te kijken, helemaal droog gemaakt maar kon niet zo snel iets zien. Is er iemand die een idee heeft waar de lekkage zou kunnen zitten? En nog belangrijker, is er iemand mij zou kunnen helpen met het oplossen hiervan, uiteraard tegen vergoeding?
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Benjamin
23 augustus 2014 om 15:42 #18249892Is het afvoer klepje wel open in je wielkuip?
Wil wel eens dat daar blaadjes en troep in zitten en dan komt het bij je schudbord je auto in.
24 augustus 2014 om 09:17 #18249893Ik heb zojuist even gekeken naar dat afvoerklepje maar die zie ik dus niet zitten. Nu moet ik zeggen dat ik vergeten ben erbij te vermelden dat het om mijn A Vectra gaat. Ik weet niet of het voor de A en B Vectra hetzelfde is?
En dat schudbord, waar zit die precies? Probeer steeds meer te weten te komen, maar dit is dus nieuw.
Groetjes
24 augustus 2014 om 11:27 #18249894Of het de juiste benaming is weet ik niet maar wat ik met schudbord bedoelt is de schuine kant waar je pendalen staan en aan de rechterkant niks. Als je de wielen maximale stuur uitslag geeft moet het klepje in die zwarte kunststof binnenkuip zitten.
Anders bij je parafaan even met de gieter wat water in je afvoer laten lopen en even kijken waar het heen gaat. uit het hoofd zit hij bij een vectra en omega een beetje op dezelfde plek en ook bij een rekord, neem aan dat de a vectra hem daar dan ook wel zou hebben
25 augustus 2014 om 10:18 #18249895Nou heb nog eens gekeken, blijkt dat er in de motorruimte een korte rubberen afvoerbuis zit die precies in het midden van de afvoer onder de parafaan zit en deze bleek vol te zitten met blaadjes en ander troep. Deze leeg gehaald en de afvoer eens flink uitgespoeld en deze loopt nu dus gewoon door waardoor er in het midden van de afvoer geen water meer blijft staan. Er kwam nog steeds een beetje water achter het dashboard vandaan, maar ik vermoed dat dit water is dat er nog zat en het gewoon een kwestie is van opdrogen.
Van het weekend nieuwe rubberen doppen ophalen bij de Opel dealer om er een aantal te vervangen en dan controleren we eens of alles droog is.
En heb eens gezocht naar die afvoerkleppen in de wielkuipen, maar die zitten er dus niet.. In ieder geval bedankt voor de informatie, heeft goed geholpen.
Groetjes Benjamin
25 augustus 2014 om 15:02 #18249896Geen dank hoor,
Dat water raak je wel weer kwijt, evt onder je matjes wat keukenrollen neer leggen onder het rijden ( na het rijden de matjes even uit je auto halen) droogt je vloerbedekking sneller, en een paar vochtvreters onder je stoelen, neem wel van die zakken die het vocht opnemen en niet van die kunststof bakken als je daarmee hard een hoek om gaat lopen die bakken weer leeg.
27 augustus 2014 om 10:34 #18249897Ja, heb er nu handdoeken onder liggen, die probeer ik iedere dag te vernieuwen. Daarnaast ligt er een vochtvreter in, al had mijn baas een ander idee: informeren naar een kleine bouwdroger. Maar dat moet nog gebeuren.
Helaas heeft nu vanochtend mijn kachelaanjager het begeven, al zou het volgens de Opel dealer ook wel eens aan de kachelweerstand kunnen liggen. Dus die eerst maar eens nakijken.
Groetjes Benjamin
27 augustus 2014 om 13:39 #18249898Vaak is het huren van een bouwdroger duurder dan dat je een waterstofzuiger koopt.
En het mag niet maar in de wasstraat hebben ze van die zware stofzuigers, daarmee krijg je ook makkelijk veel vocht weg, of als je in een nette buurt woont een elektrisch kacheltje en alle ramen open zetten.
Misschien een zekering die gesprongen is of iets van vocht? zit die weerstand niet bij je gaspedaal gestopt? Als het alleen de weerstand is kan je hem makkelijk vervangen.
28 augustus 2014 om 18:11 #18249899Nou, heb vanochtend nog eens gekeken en het lijkt erop dat het meeste vocht is opgedroogd. Matten voelde droog aan en de vochtvreter had aardig zijn werk gedaan. Morgen avond nog maar eens de bekleding loshalen en eronder kijken.
Voorlopig dus nog niks nodig.
groetjes benjamin
28 augustus 2014 om 18:26 #18249900Wat heel goedkoop is en stiekem heel goed werkt is oude kranten onder de mat leggen, deze nemen ook goed vocht op en kun je makkelijk vervangen als ze verzadigd zijn.
Het schutbord is de metalen scheiding tussen het motorcompartiment en het passagierscompartiment onder de voorruit.
Succes met het drogen en pas op voor mogelijke roest! (6 cilinder Vectra’s A moeten gekoesterd worden ;) )28 augustus 2014 om 18:52 #18249901@midnight black wrote:
Wat heel goedkoop is en stiekem heel goed werkt is oude kranten onder de mat leggen, deze nemen ook goed vocht op en kun je makkelijk vervangen als ze verzadigd zijn.
Het schutbord is de metalen scheiding tussen het motorcompartiment en het passagierscompartiment onder de voorruit.
Succes met het drogen en pas op voor mogelijke roest! (6 cilinder Vectra’s A moeten gekoesterd worden ;) )De komende dagen zou het geloof ik weer een beetje gaan regenen, dus kijk even hoe het zich houdt. En ja, ik probeer zuinig te zijn op deze auto, zie er niet veel meer van. Ben dus ook aan het kijken of ik hem van de winter niet lekker binnen ga zetten. Ben dus aan het rondkijken voor iets anders en zou het liefst een V6 ervoor terug hebben. Zeker aangezien ik al een aantal keer gelezen heb dat een kleinere motor zeker niet zuiniger hoef te rijden. Maar ben er daar nog niet over uit. Iemand daar nog tips over?
Groetjes
28 augustus 2014 om 20:15 #18249902Dat je zuinig moet zijn op een A klopt zeker.
Ik weet jouw verbruik niet, mijn pa heeft een Omega 2.6 v6 gechipt tot 200 pk handgeschakeld en die rijd 1 op 10 gemiddeld. Mijn vectra 1.6 gechipt naar 115 pk rijd gemiddeld 1 op 14. Die van mij is een gl plus zonder airco.
29 augustus 2014 om 06:54 #18249903Ik rijd momenteel ongeveer 1;10,5/11 wat ik helemaal niet verkeerd vind. En dan zitten er regelmatig stoplichtsprintjes tussen. Maar twijfel dus best over wat ik wil, heb ook een nette B Vectra V6 gezien. Helaas automaat, maar hij heeft wel elke optie en de prijs is leuk. Keuze is dus vrij moeilijk. De 2.0 16v van mijn vader rijdt lang niet zo lekker als mijn V6, dus wat doet zo’n 1.6 16v vergeleken met een V6..
29 augustus 2014 om 08:07 #18249904Als het station uitvoering is rijd hij zo ie zo anders, die zijn stugger afgeveerd voor de belading. Bak verhouding is ook anders om een aanhanger makkelijker te kunnen trekken.
Jouw vectra is sneller met de v6, ik kan in de huidige configuratie de Omega bij houden van 0 tot 100, alleen uitkomen bochten zijn de v6,en sterker. Bij een Vectra is het verschil nog groter. jouw o tot 100 sprint is 1 hele seconde sneller dan een Omega.
29 augustus 2014 om 09:02 #18249905De oude X20XEV van mijn vader was ook een sedan, CDX uitgevoerd. Wel eens een sprintje getrokken samen, maar tot op de dag van vandaag nog steeds spijt dat ie zijn oude A Vectra verkocht heeft. Die rijden volgens hem toch beter dan die B Vectra’s. En hij rijdt toch alweer een jaar of 15 Vectra.. Alleen de C mist nog, maar die zit er voorlopig ook nog niet in..
29 augustus 2014 om 14:33 #182499062 liter is ook maar 130 pk en zeker een cdx is behoorlijk aan het gewicht.
Als ik dat zie met die van mij die is maar 1175 kg en dan 115 pk, ik kan een 2.0 dan ook wel bij houden. Weet niet wat het gewicht van jouw A Vectra is?
En je hoort het veel dat het oude beter is dan het nieuwere. pa had jaren een Omega b1 2.5 v6, denk dezelfde motor als in jouw A. In de Omega b2 zit de 2.6 v6 en die heeft minder koppel over een groot gebied. de 2.5 en de 3.0 zijn gewoon Opels beste v6,en.
Heb je ruimte om de A overdekt in winterslaap te zetten?
29 augustus 2014 om 22:11 #18249907@remutr wrote:
Als het station uitvoering is rijd hij zo ie zo anders, die zijn stugger afgeveerd voor de belading. Bak verhouding is ook anders om een aanhanger makkelijker te kunnen trekken.
Jouw vectra is sneller met de v6, ik kan in de huidige configuratie de Omega bij houden van 0 tot 100, alleen uitkomen bochten zijn de v6,en sterker. Bij een Vectra is het verschil nog groter. jouw o tot 100 sprint is 1 hele seconde sneller dan een Omega.
Is dat zo, die station stugger afgeveerd, in kortere verhoudingen.
De station sedan en hatch delen gewoon zowel voor als achterveerpakketten.
(Met uitzondering van het verzwaard verenpakket achter (taxi pakket, die was er alleen voor de station).De Vectra-B x20xev van mijn zus was met originele trekhaak uitgerust met een F18WR 3.94.
Deze doet 2900 toeren bij 120km/uDat is zelfs minder dan de V6-en die ten alle tijden 3100tpm bij 120km/u F25 of 3150tpm bij 120km/u F23 draait.
Alleen de V6 automaat maakt minder toeren (2800tpm bij 120km/u).De versnellingsbak, verenpakket, en onderstel zijn een keuze die je maakt bij nieuw aanschaf.
Vaak word bij de x20xev aangeraden om in geval van trekhaak een CR bak te kiezen.
De F18CR 3,94 maskt in dat geval 3550 toeren bij 120km/u.Kan dan ook best begrijpen dat mensen voor die ene keer perjaar mrt de caravan niet kiezen voor deze optie.
Dan maar wat vaker in 4 met de hut erachter.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
30 augustus 2014 om 21:47 #18249908@remutr wrote:
2 liter is ook maar 130 pk en zeker een cdx is behoorlijk aan het gewicht.
Als ik dat zie met die van mij die is maar 1175 kg en dan 115 pk, ik kan een 2.0 dan ook wel bij houden. Weet niet wat het gewicht van jouw A Vectra is?
En je hoort het veel dat het oude beter is dan het nieuwere. pa had jaren een Omega b1 2.5 v6, denk dezelfde motor als in jouw A. In de Omega b2 zit de 2.6 v6 en die heeft minder koppel over een groot gebied. de 2.5 en de 3.0 zijn gewoon Opels beste v6,en.
Heb je ruimte om de A overdekt in winterslaap te zetten?
Die sedan was inderdaad vrij zwaar, 1325 kg dacht ik. De station die hij nu heeft is ook CDX en luxer maar weegt 1295kg. Mijn eigen auto weegt 1245kg en valt nog net in een lagere belastingsschaal dan die station.
Ja, had een Omega uit 2001 met een X25XE motor, automaat maar die was bij lange na niet zo snel dan mijn Vectra V6. Het is dat die Omega’s zo zwaar zijn, had best een 3.0 willen rijden.
Ik heb een plekje waar ik de Vectra neer kan zetten, ongeveer 40 minuutjes rijden vanaf huis. Niet ideaal maar het is wat. Maar voorlopig dus nog blijven rijden, ben blij dat er goed weer aankomt: dan kan alles binnen in lekker drogen..
@wim-v6 wrote:
De Vectra-B x20xev van mijn zus was met originele trekhaak uitgerust met een F18WR 3.94.
Deze doet 2900 toeren bij 120km/uDat is zelfs minder dan de V6-en die ten alle tijden 3100tpm bij 120km/u F25 of 3150tpm bij 120km/u F23 draait.
Alleen de V6 automaat maakt minder toeren (2800tpm bij 120km/u).De versnellingsbak, verenpakket, en onderstel zijn een keuze die je maakt bij nieuw aanschaf.
Vaak word bij de x20xev aangeraden om in geval van trekhaak een CR bak te kiezen.
De F18CR 3,94 maskt in dat geval 3550 toeren bij 120km/u.Kan dan ook best begrijpen dat mensen voor die ene keer perjaar mrt de caravan niet kiezen voor deze optie.
Dan maar wat vaker in 4 met de hut erachter.Dan heeft die wagen mijn pa inderdaad zo’n F18WR 3.94. Reed precies 2900 toeren op 120 km/h. Al heb ik vandaag vrijwel de hele rit op en neer 100km/h op de CC gereden en ben best tevreden over het verbruik: 6.2 l/100 km bij gemiddeld 93km/h.
Groetjes benjamin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.