Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Beste diesel motor in de astra H?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2013 om 16:30 #17257402
Kennis van me wilt een astra H aanschaffen een diesel namelijk.
Wat is de beste diesel motor in de H?
Vermogen moet standaard rond de 120/130pk zijn en over tijdje chip erin.
Wat is de beste 1.7 motor? tot hoever kan je zo’n blok dan chippen?
Wat is de beste 1.9? kan je een geprompte 1.9 100pk ook chippen naar een gemiddelde 180pk?28 april 2013 om 16:45 #18137997De 1,7DTH tot 2007 met een 5 bak.
Die kan je chippen tot 130pk.28 april 2013 om 20:05 #18137998Dat is toch de 100pk versie van de 1.7? isuzu toch?
Bouwjaar wat hij zoekt is tussen 2004 en 2006 aangezien het budget ongeveer max 4500,- maar is al een hoop te vinden voor een 3500,-.
Zal het hem morgen zeggen, maar denk dat die met 100pk moet beginnen maar niks vind, is sneller gewend.
1.9 valt geheel af? weet wel dat de 150pk versie veel problemen geven, maar hoe zit het dan met de 120pk 1.9?
28 april 2013 om 20:10 #18137999WimV6 beveelt een 1.7 cdti 100 pk aan denk ik :D
Allez de laatste keer dat ik het hem vroeg toch.28 april 2013 om 20:20 #18138000100 na 130pk is niet leuk dieselen voor die gene denk ik. Maar dat moet die zelf ondervinden bij testritten vind ik.
Nu ben ik eens gaan kijken….
Z19DTJ motor met 120pk
Kan naar 160/180 of 200pk worden gechipt.
Maar hoe zijn die blokken?28 april 2013 om 20:28 #18138001Niet de Z19DTH pakken…
Die heeft veel problemen met de wervelkleppen en de M32 bak.
Maar je weet trouwens zelf hoe de ISUZU blokken zijn…..gewoon…perfect op de dynamo na dan ;)
Ik heb er nog spijt van dat ie van mij weg is.28 april 2013 om 20:35 #18138002En de Z19DT 120pk versie? of zit daar ook de zelfde bak achter?
Voor 150pk versie hoef ik al niet te vragen omdat die gelijk is als de 120pk Z19DTJ.
Ja isuzu niet kapot te krijgen, maar moet ook leuk voorruit gaan als het nodig is.
28 april 2013 om 20:37 #18138003heb zelf de 19dtj en moet zeggen dat ik erg tevreden over ben,
al 20000km mee gereden(op 6maanden)
heb de auto gekocht met net iets minder dan 200000
geen problemen!
iedere motor heb zn problemen! dus niet op alle negatieve reacties over de 1.9 afgaan!
ligt meestal ook aan hoe de vorige eigenaar(s) er mee omgegaan zijn en hoe de toekomstige rijder en mee
omga!
vervuiling is meestal het grootste probleem.28 april 2013 om 20:42 #18138004heb je 120 of 150pk versie Rudy?
Kennis is een autobaan vreter, dus vervuiling zal er bijna niet in zitten.
28 april 2013 om 21:04 #18138005120pk word regelmatig op zn staart getrapt(uiteraard op de snelweg bij warme motor) en een verbruik van 5,6l op 100km
enne vind um pittig genoeg28 april 2013 om 21:42 #18138006Ik heb ook een z19dtj en 2,5 jaar geleden gechipt naar 200pk, tot nu toe zonder problemen. Ik heb wel de egr afgedopt en uit laten programmeren, dat is eigenlijk de veroorzaker van de problemen met deze motor. Als je wat vermogen wilt dat is de 1.7 denk ik toch snel te langzaam, je kan daar met chippen “maar” tot 130pk gaan ongeveer.
29 april 2013 om 05:46 #18138007Ik zou voor de Z17DTH of Z17DTR gaan. Beste diesels die er zijn.
29 april 2013 om 08:30 #18138008en mag ik vragen waarom jij dat de beste motoren vind?zie er in de werkplaats toch ook wel eens voorbij komen met problemen hoor ;)
29 april 2013 om 09:07 #18138009Ik persoonlijk vond dat de 1.7 tenopzichte van de 1.9 net dat beetje extra miste. Maar goed das persoonlijke mening.
Mijn 1.9 100pk is gechipt en wordt bij warme motor ook wel eens op zijn staart getrapt en heb nog geen problemen ondervonden. Wel moet ik zeggen dat ik nooit vol gas geef in de 1ste en 2de versnelling (m32 bak).
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 april 2013 om 15:00 #181380101.7 gaat hem niet worden, 130pk vind hij te weinig voor een dagelijkse auto.
Is alle 1.9 diesels geleverd met die m32 bakken? Hoelang gaat zo’n bak dan mee?
29 april 2013 om 15:16 #18138012Voor zover ik weet wel. En ja collega rijdt al 4ton met een m32 bak zonder problemen. Het is maar net hoe er mee omgegasn wordt en is.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 april 2013 om 15:32 #181380114ton is al netjes, Met welke motor is dat demonius?
Ene kan 1000km rijden met een auto en andere 100.000km zonder problemen.
29 april 2013 om 15:45 #18138013Hij heeft een gtc met de 1.9 100pk.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 april 2013 om 17:52 #18138014Z19DTL 100pk en Z19DT 120pk 8klepper
Deze zijn exact gelijk aan elkaar, en te chippen naar een 160pk
De zwakke punten:
Koppeling vliegwiel
M32bak
EGR
Roetfilter en leidingen indien gemonteerd (alleen euro4)Z19DTJ 120pk en Z19DTH 150PK 16klepper
Deze zijn exact gelijk aan elkaar, en te chippen naar een 200pk
Zwakke punten: Als Z19DT Z19DTL
Inlaat wervelkleppen
goeveoliger voor de bak en koppeling ivm meer vermogen en vooral koppel.Betrouwbaarst rijden is de Z17DTH 100pk met 5bak, bijkomend voordeel is dat deze motor euro4 is zonder roetfilter (en als je dan op de juiste plaats een Umwelt plakkette voor duitsland aanvraagt krijg je hiervoor een Groene 4
Vast vliegwiel, en beresterke F23 versnellingsbak
als je de motor er regelmatig goed van langs geeft, en bij tikken of nagelen de verstuivers laat controleren, heb je aan deze motor geen ellende.@ 0rudy0:
– meestal de Z17DTJ 110pk en Z17DTR 135pk motoren ivm roetfilters, verstopte EGR, en vastzittende Vlinders van de variabele turbo, maar die problemen doen zich in grotere maten voor bij de 1.9zusjes.– Bij de Z17DTH moet je wel blijven luisteren naar de motor als deze ouder word, dit ivm de verstuivers nog wel eens vervuilen, wat kan leiden tot erstiger motorschade.
willem
Dat zijn voornamelijk de roetfiltermodellen1 mei 2013 om 15:21 #18138015Heeft test gereden zowel 1.7 en 1.9… Word geen Opel.
2 mei 2013 om 09:10 #18138016Haha, was hij zo teleurgesteld? Wat was de reden?
2 mei 2013 om 20:12 #18138017Hij leest(de) mee hier,
-punten van de versnellingsbak en nog paar punten.
Complete auto sprak hem niet aan.3 mei 2013 om 06:14 #18138018@astraTD wrote:
Hij leest(de) mee hier,
-punten van de versnellingsbak en nog paar punten.
Complete auto sprak hem niet aan.Dan mag ik hopen dat dan niet op andere fora’s mee leest.
Dan durft hij helemaal geen auto meer te kopen. ;)3 mei 2013 om 11:43 #18138019@astraTD wrote:
Hij leest(de) mee hier,
-punten van de versnellingsbak en nog paar punten.
Complete auto sprak hem niet aan.Dat kan smaak is persoonlijk. En nu? Een idee wat het nu gaat worden een ander type of ander merk?
3 mei 2013 om 12:38 #18138020Koop je een fiat of een alfa heb je in iedergeval dezelfde versnellingsbak.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.