Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2012 om 14:38 #17253936
Heren
Mijn versnellingsbak is aant overlijden. Nu ben ik aan het kijken voor een andere bak.
Ik heb nu een F15CR erop zitten , maar deze schakelt met de dag slechter.Ik wil dadelijk een 150-165pk uit de corsa persen.
Zou ik dan niet beter een langere bak kunnen pakken ?
Of is daar het vermogen niet groot genoeg voor ?En als ik een kortere bak zou pakken
Kan zon F10 of F13 bak dat wel aan , die pk’s ?
Ik bedoel , die zitten niet voor niks op de kleinere motoren.Ik zie in de vraagbaak allemaal verschillende verhoudingen staan bij de verschillende bakken, wat wil dat zeggen ?
Wat voor een bak raden jullie mij aan ?
setup
– gereviseerde x16xe
– groep n uitlaatsysteem
– mantzel
– spaghetti
– katvervanger
– chip op maat(januari)Bedankt alvast
31 december 2012 om 15:29 #18088490F17wr van een astra
Ff ombouwen naar mechanische koppeling
Is verder 1:1 te wissellen
Als je n lange bak wilOf gewoon weer n f15/f13
Moeten dat vermogen gewoon aankunnen31 december 2012 om 15:35 #18088491Stel ik heb een F15CR 3,94
En ik haal me nu een F15CR 3,55
Wat is er dan anders ? :jerry
31 december 2012 om 15:45 #18088492En een F18CR dan , die wat onder de c20ne , c20xe zitten ?
31 december 2012 om 16:10 #18088493@EdGSI wrote:
Stel ik heb een F15CR 3,94
En ik haal me nu een F15CR 3,55
Wat is er dan anders ? :jerry
3.94 en 3.55 staan voor de verhouding van de diff
en 3.55 is langer dan 3.9431 december 2012 om 16:27 #18088494Passen alle bakken ?
Of moet ik alleen de mechanische bakken pakken ?31 december 2012 om 16:30 #18088495alle smallblock bakken passen
f10
f13
f15
f17de rest zijn bigblock bakken en dan kom je niet uit
31 december 2012 om 16:46 #18088496F17 gaat vaker naar de klote las ik op internet. Klopt dit ?
Heb een f13/5bak op het oog , deze zou ook iets minder toeren moeten draaien met 120 km/h.
3de versnelling is wat korter , maar de 5de versnelling is langer als wat ik nu heb volgens mij :jerry31 december 2012 om 16:49 #18088497De versnellingen/verhoudingen van de f13cr 3.74 en f15cr 3.74 zijn bijna gelijk.
Waarom heet de ene dan f13 en de andere f15?
Zijn die F15 van betere kwaliteit dan zo’n f13?31 december 2012 om 17:01 #18088498dan ff getriebe klikken
kan je zo kijken wat de bakken aan kunnen, al klopt het niet helemaal maar s wel n mooie richtlijn
31 december 2012 om 17:10 #18088499Bij de f15 staat 190nm. Daar kom ik toch wel aan na het chippen denk ik.
Bij de f13 staat niks
31 december 2012 om 17:36 #18088500Bij n f18 staat 205nm maar daar laat ik 450nm zonder problemen op los
Dus daar moet je je niet blind op staren
Marc
31 december 2012 om 18:14 #18088501F17WR blijft wel betrer heel als de befaamde F17CR 3,74 en F17CR 3,94
Willem
31 december 2012 om 19:54 #18088502Ik zie op youtube ook veel filmpjes van corsa b 2.0 16v met f13 bak , dus die moeten die power wel aan kunnen dan. :jerry
Een bak van een 2.0 16v past dus niet op mijn 1.6 16v ? (F16 , F18)
Ik zal morgen eens even snel op mijn eigen bak kijken wat ik heb , maar volgens mij is het ook een 3.74
31 december 2012 om 20:00 #18088503Een f16/18/20 past wel aan de motor
Alleen kom je met je koppelingsplaat niet uit qua splinesEn je zal n set andere homokineten moeten pakken als je nu in t bezit van gsi assen bent
31 december 2012 om 20:04 #18088504Nee laat dat maar :jerry
Ik kijk wel voor een F10/F13/F15
Beste is dus een F15 of een F13 of niet?
31 december 2012 om 20:24 #18088505F17wr is sterker denk ik ( gebruikt achter diesels )
1 januari 2013 om 12:41 #18088508F17WR en F17WR+
De F17WR is er zelfs in bijna net zo korte verhoudingen (alleen andere tussenverhoudingen) als de F15CR, wil je dus toch vlot blijven trekken, kan je kiezen voor bijvoorbeeld een F17WR 4,19, wil je weinig toeren maken kan je kiezen voor een F17WR 3,74 of zelfs een F17WR 3,55.
Willem
1 januari 2013 om 13:04 #18088509kun je eigenlijk zo maar de versnellingsbak van een ander type opel monteren?
mijn comb0-c tour maakt naar mijn mening te veel toeren bij 120km en hoger.
waardoor naar mijn mening het brandstof verbruik hoog ligt.
mijn vorige auto wa een vectr-b en deze lag lager in toeren dan de huige auto.1 januari 2013 om 13:08 #18088510als de motor het goed trekt kan dat wel ja.
je is nu met een F13WR 3,94 uitgerust.
je zou kunnen kiezen uit een F13WR 3,74 of zelfs een 3,55 kunnen kiezen.De bak kan je pakken van de Astra-G / Astra-H met stangen schakeling / Corsa-C
De Vectra-B komt een ophangpunt tekort.
Willem
1 januari 2013 om 14:22 #18088511Ik zie op marktplaats een F10 W4,18 staan.
Heb via deze site even berekend hoe mijn toerental/snelheid dan is.
http://www.xius.be/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=61″ onclick=”window.open(this.href);return false;En met die bak zou ik op 120km/h 3250 toeren draaien , dat zijn er al 750 minder dan nu :jerry
Maar loopt het autotje dan nog wel lekker ? Of zal hij juist beter trekken ?
Maximale snelheid in alle versnellingen blijft ongeveer gelijk(Heb mijn eigen bak ook even ingevuld in die site en het klopt precies :jerry )
1 januari 2013 om 14:29 #18088512gezien jou plannen zou ik eerder bij een f15 blijven.
en afhankelijk van het gebruik kiezen voor een cr of een wr
een wr voor veel snelweg gebruik.theun
1 januari 2013 om 15:01 #180885131 januari 2013 om 15:23 #18088514ik heb nog een F13 liggen, alleen moet daar wel even de 5e versnelling weer op gemonteerd worden, wat niet veel werk is overigens. (deze ging bij 205km/u in 5 op de begrenzer (185-55-15 banden)
kan je zo op komen halen.
let wel, is een W4.29
Willem
1 januari 2013 om 15:29 #18088515Heb hier anders nog wel n f15 liggen
Zit alleen dat deksel niet meer op waar je je schakelmechaniek aan vast maakt ( 4 boutjes )Ligt vlakbij willem, kan je ze alle 2 in 1x halen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.