Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)
- Dit onderwerp bevat 427 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 november 2023om 22:19 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2005 om 02:25 #17206137
1: 4-bak van 1200 Kadett / Manta / Ascona
2: 4-bak van 1600 t/m 2.0 ltr. Kadett / Manta / Ascona / rekord / Commodore / Monza / Senator (afbeelding met korte pook, bak met lange pook is verder identiek op plaats pook na)
3: 4-bak met (electrische) overdrive van Rekord / Commodore
4: Getrag 262 / 264 4-bak (zonder koppelingskom)van 2800 / 3.0 ltr. van Commodore / Monza / Senator op de voorgrond, de achterste is een getrag 265 bak
5: Getrag 240 / 242 ( Diesel) 5-bak van Manta / Rekord / Commodore / Senator / Monza
6: Getrag 265 5-bak (met koppelingskom) van 3.0 ltr. Senator / Monza
7: Getrag 262 / 265 5-bak van BMW M3 en csi635 (o.a.)
8: ZF 5-bak van Kadett C, maar ook masarati/ Alfa (o.a.)7 december 2005 om 14:15 #17310444hallo
een vraagje ik heb naar een stel nummers op de versnellingsbak (getrag)staan . Een heel stel met aan het eind 226 wat voor type of waar komt die onder weg ?
groeten wim:
7 december 2005 om 14:39 #17310445Je moet kijken naar wat er als eerste 3 cijfers staat. Begint met: 240.?, 264.?, 265.?. Of zoals bij de latere versnellingsbakken van Omega R25 of R28, maar dat staat er met grote leters en cijfes op gegoten. Bij de oudere versnellingsbakken staat het nummer op de rand van het koppelingshuis.
8 december 2005 om 15:12 #17310446je hebt gelijk de begin cijfers zijn 240 dit is toch iets anders. Ik vondt het al zo vreemd dat ik nergens dat nummer tegen kom.
9 december 2005 om 16:25 #17310447hier heb ik ook nog twee handboeken die gedouwnload kunnen worden van de getrag 240 en 265
12 januari 2006 om 11:36 #17310448Origineel gepost door Auke
hier heb ik ook nog twee handboeken die gedouwnload kunnen worden van de getrag 240 en 265hey super!
heb me net een 265 aangeschafd voor in men Cdettje!
13 april 2006 om 21:45 #17310449mis de zesbak nog.
13 april 2006 om 22:35 #17310450Origineel gepost door peter12
mis de zesbak nog.ja, en? is een Lotus Omega bak en past er niet in, of je moet willen schakelen vanaf de achterbank.
16 april 2006 om 07:16 #17310451de versnellingspook locatie scheelt 16 cm.ten opzichte van een zf 5 bak (afb.8) tenopzichte van de “dieselbak” (afb.5) zal het maar een paar tandjes in je stoelrail schelen !!:D
21 juli 2006 om 19:19 #173104528 september 2006 om 19:02 #17310453Kan iemand me het verschil vertellen tussen een Getrag 262 (5bak) en Getrag 265 (5bak)?
Zit het in de verhoudingen of is er uiterlijk ook een verschil?:hmmz
Alvast bedankt
11 september 2006 om 19:59 #17310454Het hangt er wat vanaf waar de bak onder weg komt, een 262 is vaak een BMW bak maar ook Volvo had hem eronder, vaak is hij te onderscheiden aan het laatste gedeelte, ipv een staartstuk zoals bij de 265 uit Senator heeft hij vaak een korter deel met ipv een splined as een flens aansluiting.
Zeker zit er verschil in overbrengingen, ze zijn korter dan bij de meeste 265’s maar je hebt ook 265 sport types en al zijn de overbrengingen niet gelijk dan zijn ze wel vergelijkend en zeer afwijkend van een standaard 265.
Als je via Google 265 en getrag intikt kom je op vele pagina’s waar we het 1 en ander vertelt wordt.
5 oktober 2006 om 18:51 #17310455Weet iemand het onderdeel nummer of afmetingen van de achterste bak keering van een getrag 240 (orginele Manta B 5 bak)??
5 oktober 2006 om 21:44 #17310456Ik weet wel dat je hem (o.a.) hier kan bestellen: –>Dr. manta<–
12 oktober 2006 om 19:58 #17310457Origineel gepost door Auke
hier heb ik ook nog twee handboeken die gedouwnload kunnen worden van de getrag 240 en 265:thumbdown ik kan hem niet vinden (de 240 en de 265)
12 oktober 2006 om 20:33 #17310458komt omdat zijn inlogtijd voorbij is, hij heb ze gajat van hier: –>klik hier<–
:P :D :D daar staan ze al enige jaren :D
14 oktober 2006 om 19:58 #17310459:thumbup hebbes,thanks Henk
21 oktober 2006 om 07:27 #17310460wat i nou het verschil tussen een R25 en R28 bak ?
25 oktober 2006 om 18:37 #17310461hoi is er ook iemand die de ijnd overbrenging en weet
ik wil un 3.0 24v in un comodoor hangen maar wil un zo hoog mogelijken snelhijd er mee haalen
alvast bedankt25 oktober 2006 om 23:24 #17310462Verreweg de langste overbrenging heeft nr. 4 de 4 bak met electronische overdrive. Ik geloof dat die 0,74 is, daarna komt denk ik de 265 getrag bak van een Senator deze is 0,807. Of je ook daadwerkelijk het maximum aantal toeren haalt met een standaard 24v weet ik niet.
26 oktober 2006 om 08:42 #17310463Origineel gepost door Auke
hier heb ik ook nog twee handboeken die gedouwnload kunnen worden van de getrag 240 en 265:o Helaas werkt niet meer :( , kan het nog eens geplaatst worden?? :)
26 oktober 2006 om 17:41 #17310464:vertag
Origineel gepost door henk 400rr
komt omdat zijn inlogtijd voorbij is, hij heb ze gajat van hier: –>klik hier<–:P :D :D daar staan ze al enige jaren :D
27 oktober 2006 om 17:16 #17310465Origineel gepost door wegrenner
wat i nou het verschil tussen een R25 en R28 bak ?27 oktober 2006 om 17:56 #17310466r28 heeft hydraulische koppeling, r25 niet.
27 oktober 2006 om 17:58 #17310467Effe Googelen:
Omega 3.0i
C 30 LE,3-weg, geregeld,2969cm3,115 / 156,5-versnellingsbak: R 25/5
automatische transmissie: AW 03-71 L(E)Omega 3.0i
C 30 NE, 3-weg, geregeld,2969cm3,130 / 177
5-versnellingsbak: R 25/5 automatische transmissie: AR 25Omega 3.0i 24V
C 30 SE,3-weg, geregeld, 2969m3,150Kw / 204Pk
5-versnellingsbak: tot modeljaar 1990:
R 25/5; vanaf modeljaar 1990: R 28/5
automatische transmissie: AR 35Omega 3.0i 24V
C 30 SEJ,3-weg, geregeld,2969m3,147Kw / 200Pk
5-versnellingsbak: tot modeljaar 1990:
R 25/5; vanaf modeljaar 1990: R 28/5
automatische transmissie: AR 35Omega Evolution 500
C 30 XEI,3-weg, geregeld,2969m3,169Kw / 230Pk
5-versnellingsbak:
tot modeljaar 1990: R 25/5
vanaf modeljaar 1990: R 28/5En dit:
..Btw,R28 en R25 staat volgens mij voor het koppel waar de bakken voor gemaakt zijn…285nm en 255nm dacht ik…
of dat zo is… het kan, en nog iets wat aangeeft dat het wel 2 verschillende bakken zijn:
Versnellingsbak: Indien nodig bijvullen (vul- en aftapplug: 30 Nm)
Inhoudbak: R 25/5: 1,4liter en de R 28/5: 1,9liter
Soort olie:
R 25/5: synthetische olie: Opel 19 40 698
R 28/5: synthetische olie: Opel 19 40 761Je kan oordelen dat het om een oud en een nieuw type bak gaat, of er verschillen in overbrengingen zijn…. die info heb ik even niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.