Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
geen probleem, stuur t.zt. gerust een bericht
veel te duur bij de vod, maar op ebay staan ontzettend veel betaalbare en nette
Is mogelijk maar vereist een VCI om te activeren
Klepje voor de zekeringkast uitklappen, schroeven eruit (dopsleutel 7) en stekkertje losklikken, meer is het niet.
Ik zou de bracket en aerial via de dealer regelen, is meestal het geld niet. Microfoon ook even naar informeren. Module zal bij de dealer >200€ zijn dus dat slaat bij voorbaat nergens op. Je kunt het artikel nr. invoeren op eBay om een idee te krijgen. Kunt vaak een ‘best offer’ doen op eBay.
Zoek ook op onderdelenlijn.nl – vaak krijg je geen prijzen te zien maar moet je even bellen of mailen. Mijn ervaring is dat slopers maar wat willekeurigs vragen maar soms wel graag van dit soort incourante electronica af willen. Als ik een onzinnige prijs doorkrijg meld ik vaak dat ik ze voor (zeg) 30€ op eBay al heb gevonden, dus niet veel meer dan dat wil uitgeven. Sommigen gaan daar in mee, dus met wat geduld en gezoek kun je aardig goedkoop uitkomen.
Of je de UHP high of low nodig hebt weet ik niet maar kan ik controleren als je je VIN doorstuurt (via pm).
Kabelboompje kun je zelf maken met de juiste schemas en stekkers. Volgens mij is er ook een Duitser die ze kant en klaar verkoopt.Mocht je in de buurt van Nijmegen zitten dan kan ik de VCI voor je regelen. GM berekent wel kosten voor VCI codes dus daar kunnen wel wat verborgen kosten in zitten.
Het aanvragen en daadwerkelijke programmeren kan vaak niet in een enkele sessie omdat de code handmatig aangemaakt wordt en vaak een werkdag op zich laat wachten.UPH module heeft artikel nr. # 13353284. Ik zou deze op ebay of onderdelenlijn in de gaten houden, soms worden ze voor erg redelijke prijzen aangeboden.
Daar hoort eigenlijk nog een inbouwframe bij en uiteraard wat bekabeling. Met wat handigheid is deze ook wel zelf te fabriceren.
VCI code kan via de dealer geregeld worden al doen sommige wel eens moeilijk. Iemand met een MDI en SPS authorizatie kan ook de VCI voor je aanvragen, ik weet niet of leden hier deze service aan (kunnen/mogen) bieden.Bluetooth module is een apart doosje, schuift onder de radio silverbox. Deze dient geactiveerd te zijn, dit vereist een VCI code. Dealer en sommige niet-dealers kunnen deze aanvragen/programmeren.
Handfree via USB werkt(/bestaat?) niet.
Spotify via telefoon werkt niet.
De 3d navigatie is niet (veel) beter dan 2d.Verandert de weerstand enkel tussen beide draden, of ook tussen massa van chassis en de beide draden apart?
In het eerste geval maak je 1 vd 2 draden aan de ground van je radio converter vast en de andere kleur aan de AD1 draad.
In het andere geval ground van de radio converter aan chassis en de AD1 en AD2 draden aan de groene en zwart/gele van je stuur.Zonder een glazen bol te hebben gok ik dat je nieuwe radio ofwel een analoge input hiervoor heeft, ofwel een bepaalde digitale interface.
In het geval van een analoge input kijkt de radio naar de gemeten weerstand op deze draad. Het idee hierbij is dat achter de verschillende stuurwielbedieningsknoppen weerstanden met verschillende waarden zitten. Bij het indrukken ziet de radio een gewijzigde weerstand en deze kan aan een bepaalde knop gekoppeld worden.
Dit is een klote systeem en werkt vrijwel nooit fatsoenlijk wanneer meerdere knoppen gelijktijdig worden ingedrukt.
Mocht de radio een dergelijk systeem hebben dan zou ik er geen moeite in steken dit werkend te krijgen.
Indien de radio hiervoor een digitale interface bevat kun je meestal een kastje kopen dat specifiek voor een platform gemaakt is en op vrijwel alle modellen van de radiofabrikant. Maar zonder verdere info valt ook hier weinig over te zeggen.Dat zal zeker niet gaan.
Als je toch zo aan het beunen bent kun je ook wel een push button aan de contactjes zetten, hoeft niet iedere keer je radio open[img]http://i.imgur.com/TolzGTl.png[/img]
[img]http://i.imgur.com/dVtfp42.png[/img]Pin 43 kan als remote wire gebruikt worden.
Je kunt ook RCA’s op de headunit solderen:
[img]http://files.zzattack.org/img/sig/rcas/pins_soldered_thumb.jpg[/img]Maar de beste optie is de radio laten omprogrammeren voor het infinity sound system. Dan veranderen de speaker outputs naar low-level signalen en heb je het beste signaal zonder high-low converter nodig te hebben.
klinkt idd alsof het je niet gegund is rick :(
misschien een verse kia met 7 jaar fabrieksgarantie overwegen :shock:navaudio.nl moet je maar s op googlen, kun je beter wegblijven
dan zou ik liever direct uit china kopen, heb ik zelf regelmatig gedaan inmiddels, meestal op http://www.chinavasion.comrecentelijk heb ik een 2-din http://www.chinavasion.com/china/wholesale/Car_DVD_Players/2_DIN_Car_DVD_Player/2_DIN_Car_DVD_Player_Nitro_-_7_Inch_Touch_Screen_GPS_DVB-T_TV_Windows_CE_6.0/” onclick=”window.open(this.href);return false; aangeschaft, bevalt prima, zeker voor een chinese radio
Sowieso indien mogelijk een paar keer per dag in de kruipolie/wd40 zetten.
Om de afgebroken schroefdraad uit te kunnen draaien is de linkse tap idd het makkelijkst. Voorzichtig en goed gecentreerd op het midden van de bougie erin zetten en hopen dat hij los komt. Veel snij gebruiken, en niet forceren. Loopt je tap vast en krijg je hem er nog niet uitgedraaid, dan niet forceren maar heb geduld. Afgebroken tap maakt uitboren ook nagenoeg onmogelijk. Evt is een aantal keer verhitten en snel afkoelen dan nog een optie. Mocht de tap methode echt niet werken of afbreken, dan kun je, als er nog een stuk uitsteekt, proberen een iets te grote moer erop te lassen, dat werkt 99/100 keer, als je er bij kunt tenminste. Makkelijkst is dan met een lange elektrode.tering, eerst al al die ellende met je leon en nu meteen weer raak :(
volgens mij een wit-paarse, makkelijkst te vinden in de deurstekkers
maar nog makkelijker is volgens mij je knipperlichtff uitlezen, misschien luchtmassameter?
je hebt een paar opties:
– die stekker loshalen en een gat boren in een stukje loze ruimte (in de stekker dus)
– onder die stekker een gat boren, daar je kabel doorheen laten gaan, en vanaf daar door het rubber steken (wel speling over laten en beide gaatjes netjes afkitten/plakken)
– onder die stekker een gat boren en in de deur een gat boren, kabel er tussendoor en afdichten met rubber (ook weer speling overlaten)is echt een klote werkje, zeker bij de bestuurderskant voordeur… je moet je kabel door de rubbers zien te krijgen met een hoop gepiel.
bij de achterdeuren moet je langs een connector onderin waar je nog maar heel erg weinig ruimte over hebt. hoe dikker de kabel hoe moeilijker, ik neem aan dat je 2.5mm ook nog wel een flinke afscherming heeft?
je kunt het beste vanaf de binnenkant beginnen en dan de kabel richting de deur duwen. het beste kun je rechtsvoor beginnen, dat is met stip de gemakkelijkste
3 december 2012 om 02:35 In reactie op: Parrot CK3100 inbouwen bij een CD 70 Navi(zonder ISOstekker) #18078914alles wat je met een iso-stekker kan kun je ook met solderen voor elkaar krijgen hoor!
Wat voor wagen, wat voor klapscherm? Op zich kun je makkelijk zat zelf een iso-stekker maken met draden zo lang als je wilt
oogt strak LexSF! mooie vec
fabia achterwisser op de leon gezet. tja de vectra is weg maar ik lees nog graag mee :)
14 november 2012 om 20:03 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964006Mooie vec, carbon ziet er erg cool uit. Is het lastig te plakken?
-
AuteurBerichten