Radiobediening stuur

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Radiobediening stuur

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Ronny Dubbelman
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 0

Ik heb in mijn Meriva A een radio ingebouwd met de mogelijkheid voor bediening op het stuur (radio niet origineel Opel).
    Kan iemand mij zeggen of ik deze via het bestaande stekkerblok verbinden kan of dat er andere maatregelen noodzakelijk zijn?

Mvg,
    Ron

zzattack
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 88

Zonder een glazen bol te hebben gok ik dat je nieuwe radio ofwel een analoge input hiervoor heeft, ofwel een bepaalde digitale interface.
    In het geval van een analoge input kijkt de radio naar de gemeten weerstand op deze draad. Het idee hierbij is dat achter de verschillende stuurwielbedieningsknoppen weerstanden met verschillende waarden zitten. Bij het indrukken ziet de radio een gewijzigde weerstand en deze kan aan een bepaalde knop gekoppeld worden.
    Dit is een klote systeem en werkt vrijwel nooit fatsoenlijk wanneer meerdere knoppen gelijktijdig worden ingedrukt.
    Mocht de radio een dergelijk systeem hebben dan zou ik er geen moeite in steken dit werkend te krijgen.
    Indien de radio hiervoor een digitale interface bevat kun je meestal een kastje kopen dat specifiek voor een platform gemaakt is en op vrijwel alle modellen van de radiofabrikant. Maar zonder verdere info valt ook hier weinig over te zeggen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.