CD500 Bluetooth

Forumindex Forums Modellen Astra CD500 Bluetooth

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347601
    Fr3ggel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 August 2017

      Hallo,

      Na een tijd inactief te zijn geweest op dit forum bestond mijn account niet meer. Vandaar dit nieuwe account.
      Ik heb deze week een nette Astra Sport Edition 1.4 Turbo uit 2011 gekocht. Rijdt prima en ziet er goed uit, maar ben niet helemaal tevreden over het de CD500.
      Het VIN nummer voldoet aan W0LxxxxxxBxxxxxxx dus ik zou dan een 2011 versie van de CD500 moeten hebben.

      Als eerste is me door verkoper (garage) toegezegd dat deze met bluetooth zou zijn. De bluetooth lijkt niet aanwezig. Telefooninstellingen in het configmenu is niet beschikbaar. Ik ga morgen contact met de verkoper opnemen. Daarnaast wil ik hier even polsen wat mijn opties zijn (2nd opinion).
      Ik heb een heleboel topics gelezen en lees van alles, maar het is soms tegenstrijdig of niet compleet.

      Ik ben eigenlijk op zoek naar de volgende informatie:
      – Wat is er voor nodig om bluetooth toe te voegen? Alleen een hardware toevoeging of ook een software aanpassing?.

      – Is handsfree bellen via een usb kabel mogelijk na een softwareupdate? Voorkeur heeft echter Bluetooth.

      – Is bijvoorbeeld Spotify op de telefoon via de CD500 te bedienen (na een softwareupdate)? Via bluetooth of usb.

      – Zijn er nog meer voordelen aan een softwareupdate van de CD500? Naast de 3D navigatie dan. Custom skins zijn voor mij niet belangrijk.

      – Is er iemand in de omgeving Limburg/ZO Brabant die 2017 kaartupdates heeft die ik tegen een vergoeding zou kunnen installeren? Enkel Benelux en eventueel Duitsland zijn voor mij relevant. De schijf zelf heb ik na de update niet nodig.

      Mocht iemand mij kunnen helpen met bovenstaande informatie dan hoor ik het graag.

      MVG
      Freggel

      #18347629
      zzattack
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 February 2011

        Bluetooth module is een apart doosje, schuift onder de radio silverbox. Deze dient geactiveerd te zijn, dit vereist een VCI code. Dealer en sommige niet-dealers kunnen deze aanvragen/programmeren.
        Handfree via USB werkt(/bestaat?) niet.
        Spotify via telefoon werkt niet.
        De 3d navigatie is niet (veel) beter dan 2d.

        #18347636
        Fr3ggel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 August 2017

          Dank voor je antwoord.

          De meeste vragen zijn bij deze beantwoord.

          Ik vond zojuist een ander (oud) topic hierover.
          Begrijp ik het goed dat ik een hpu module nodig heb voor bluetooth? En dat deze met een vci code geactiveerd kan worden?

          Enig idee wat de kosten zijn voor zo’n module? En eventueel wat het artikelnummer is ofzo?
          De garage waar ik de auto gekocht heb heeft contact opgenomen met twee opel dealers uit de omgeving, maar die zeiden beide dat ze niet wisten hoe dit “te upgraden” is.

          Toevallig nog iemand met een 2017 kaart cd/dvd waarmee ik tegen een vergoeding mijn kaarten kan updaten?

          #18347654
          zzattack
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2011

            UPH module heeft artikel nr. # 13353284. Ik zou deze op ebay of onderdelenlijn in de gaten houden, soms worden ze voor erg redelijke prijzen aangeboden.
            Daar hoort eigenlijk nog een inbouwframe bij en uiteraard wat bekabeling. Met wat handigheid is deze ook wel zelf te fabriceren.
            VCI code kan via de dealer geregeld worden al doen sommige wel eens moeilijk. Iemand met een MDI en SPS authorizatie kan ook de VCI voor je aanvragen, ik weet niet of leden hier deze service aan (kunnen/mogen) bieden.

            #18347659
            Fr3ggel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 August 2017

              Nogmaals dank. Hier kan ik iets mee (denk ik). Mocht iemand iets kan betekenen betreffende een VCI code dan hoor ik het graag. De opel dealers hier in de buurt zijn niet welwillend op dit gebied heb ik al gemerkt. (Van 2 dealers te horen gekregen dat het niet mogelijk was om achteraf nog bluetooth in te bouwen als deze af fabriek niet erin zat. Eentje wilde me wel een parrot verkopen)
              Wat zijn trouwens redelijke prijzen voor deze module? Ik ben nieuwe op dit vlak.

              Klopt het dan dat ik onderstaande allemaal nodig heb?
              13242355 – MICROPHONE, CAR TELEPHONE
              13353284 – CONTROL UNIT, HANDS-FREE MOBILE PHONE (IDENT FB)
              15938939 – AERIAL, MOBILE PHONE, BLUETOOTH
              12768522 – BRACKET, CONTROL UNIT

              #18347679
              zzattack
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2011

                Ik zou de bracket en aerial via de dealer regelen, is meestal het geld niet. Microfoon ook even naar informeren. Module zal bij de dealer >200€ zijn dus dat slaat bij voorbaat nergens op. Je kunt het artikel nr. invoeren op eBay om een idee te krijgen. Kunt vaak een ‘best offer’ doen op eBay.
                Zoek ook op onderdelenlijn.nl – vaak krijg je geen prijzen te zien maar moet je even bellen of mailen. Mijn ervaring is dat slopers maar wat willekeurigs vragen maar soms wel graag van dit soort incourante electronica af willen. Als ik een onzinnige prijs doorkrijg meld ik vaak dat ik ze voor (zeg) 30€ op eBay al heb gevonden, dus niet veel meer dan dat wil uitgeven. Sommigen gaan daar in mee, dus met wat geduld en gezoek kun je aardig goedkoop uitkomen.
                Of je de UHP high of low nodig hebt weet ik niet maar kan ik controleren als je je VIN doorstuurt (via pm).
                Kabelboompje kun je zelf maken met de juiste schemas en stekkers. Volgens mij is er ook een Duitser die ze kant en klaar verkoopt.

                Mocht je in de buurt van Nijmegen zitten dan kan ik de VCI voor je regelen. GM berekent wel kosten voor VCI codes dus daar kunnen wel wat verborgen kosten in zitten.
                Het aanvragen en daadwerkelijke programmeren kan vaak niet in een enkele sessie omdat de code handmatig aangemaakt wordt en vaak een werkdag op zich laat wachten.

                #18347680
                Fr3ggel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 August 2017

                  :applause02:
                  PM

                  #18348293
                  Fr3ggel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 August 2017

                    Met enige hulp van zzattack heb ik een bt setje besteld. Ik zal jullie nog verder op de hoogte houden.

                    #18349372
                    Fr3ggel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 August 2017

                      Vanwege verhuizing en drukte op het werk helaas nog niet eerder tijd gehad. Vandaag had ik een vrije dag om we dingetjes te regelen, zodoende maar meteen werk gemaakt van het inbouwen van de bluetoothkit. Aansluiten en inbouwen van de bluetoothkit ging prima. Ik loop echter nog tegen 2 een probleempjes aan:

                      1. Er zit een extra kabelboompje bij de Bluetooth kit. Dat is in feite een verlengstukje van de dikke stekker (44 pins), met wat aftakkingen naar een andere connector waarmee de BT module aangesloten wordt. Die 44 pins connectoren zijn zo dik dat ik ze aan de achterkant niet weggestopt krijg. Zodoende past mijn CD500 unit niet volledig op z’n plek. Het steek een cm of 2 uit omdat de dikke connectoren aan de achterkant in de weg zitten.

                      2.
                      Er moet een microfoonkabel naar de ruimte van de interieurverlichting. Daar moet namelijk ook het microfoontje ingebouwd worden. Ik heb de microfoonkabel van de middelconsole naar de achterkant van het dashboardkastje geleid (dashboardkastje ligt er helemaal uit nu. Ik krijg niet uitgevogeld hoe ik die kabel door de deurstijl naar de hemel kan krijgen. Er schijnt een liner of iets dergelijks te zitten, maar ik zie nergens iets.

                      Iemand tips m.b.t. bovenstaande?
                      MVG
                      Frank

                      #18349575
                      Fr3ggel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 August 2017

                        Het is allemaal gelukt. Alles zit op z’n plek.
                        En het werkt ook prima. Met dank aan zzattack voor het softwaregedeelte..

                        #18359368
                        opeldrivefan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 August 2018

                          Beste Fr3ggel en zzattack

                           

                          Ik heb zojuist een astra met cd500 gekocht uit 2010. Ik wil hetzelfde doen als fr3gger.

                          Fregger kun jij mij vertellen hoeje het probleem van de kabelboom hebt opgelost en waar je de onderdelen hebt gehaald?

                          zz attack, mocht de ombouw lukken, zou jij dan mij eventueel ook kunnen helpen met het software probleem?

                           

                          Groetjes,

                           

                          Arthur

                           

                          #18359496
                          zzattack
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 February 2011

                            geen probleem, stuur t.zt. gerust een bericht

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.