High-Low converter

Forumindex Forums Modellen Insignia High-Low converter

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346712
    longhorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2017

      Half jaar geleden een inbouwframe aangeschaft voor het monteren van een aftermarket radio. Dit omdat ik een versterker met subwoofer wilde aansluiten. Ook speakers vervangen. Is ook gelukt en geluid was vele malen beter dan de fabriek-af radio. Het nadeel is dat je ook vele functies niet meer kan gebruiken. Nu achteraf is het toch zonde dat deze functies zijn uitgevallen. Orginele radio zet ik dan ook weer terug.

      Oplossing is om een high-low converter te plaatsen om de subwoofer en versterker aan te sluiten. Op forums van allerlei automerken zijn de ervaringen gevarieerd. Wel of geen kwaliteitsverlies en prijs/kwaliteit/merk. Ik gok het en zie het wel.

      Mijn vraag is alleen, welke kabels zijn van de achterspeakers? Daarop word de coverter aangesloten. Ik kan geen diagram (kabelboom radio) vinden op het net van een Opel Insignia 2009. Iemand?

      #18346718
      crunch81
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 March 2015

        Iets makkerlijkers voor jou, plug and play [URL]https://www.carhifi-store-buende.de/high/low-cinch-adapter-hl-sli2-plug-n-play-opel[/URL]

        #18346723
        sander2.5v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2011

          Die opel adapter van crunch past niet op de insignia helaas. Ik heb de draden gepakt van de speakers achter. Je kan de draden vinden in de stijl waar de gordels van de voorkant in zitten verwerkt.

          Je komt er bij door de bodemkap los te klikken daarna kan je de stijl kap los trekken.

          Uit me hoofd waren de kleuren paars paars/zwart en groen groen/zwart.

          Ik had ze geVonden door de deurstekkers los te trekken en te meten.

          #18346731
          longhorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2017

            Dank voor de reacties. De link voor de plug&play kon ik al. Maar heb geen €80 over voor een converter. Temeer ik niet weet wat de geluidskwaliteit zal zijn met een converter.

            Dat is inderdaad een goede oplossing om te stijl los te trekken voor de kleuren van de kabels. Thanks! :toppie:

            #18346737
            crunch81
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 March 2015

              Ik heb deze converter zelf, werkt uitstekend.

              #18346738
              crunch81
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 March 2015

                @Sander,
                Kan het zijn dat jij een Facelift Insignia hebt? Dus van 2013 ofzo? ik heb op het Engelse forum namelijk begrepen dat de facelift anders is en dat ze het niet goed op de site hebben gezet, maar ik zelf heb een Insignia uit 2010 en heb hem zelf ook.

                #18346742
                sander2.5v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 April 2011

                  @crunch

                  Past toch wel inderdaad, dacht dat het zo’n vierkant blok voor de vectra etc. was. Lijkt prima, maar 80 euro is een hoop geld!

                  Kan je beter deze pakken:
                  http://m.ebay.nl/itm/330432616502?_mwBanner=1

                  Vervolgens daar de high low op soldereb, ben je goedkoper uit en heb je hetzelfde :good:

                  #18346749
                  crunch81
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 March 2015

                    Ja, het is een hoop geld maar gemakzucht is duur, ik ben liever lui als moe :)

                    #18347176
                    zzattack
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2011

                      [img]http://i.imgur.com/TolzGTl.png[/img]
                      [img]http://i.imgur.com/dVtfp42.png[/img]

                      Pin 43 kan als remote wire gebruikt worden.

                      Je kunt ook RCA’s op de headunit solderen:
                      [img]http://files.zzattack.org/img/sig/rcas/pins_soldered_thumb.jpg[/img]

                      Maar de beste optie is de radio laten omprogrammeren voor het infinity sound system. Dan veranderen de speaker outputs naar low-level signalen en heb je het beste signaal zonder high-low converter nodig te hebben.

                      #18347398
                      longhorn
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2017

                        High-low converter zit erin. Heb geïnformeerd bij een Opel dealer welke kleur kabels zijn van de achterspeakers. Tot mijn grote verbazing klinkt het vele malen beter dan een radio met kabel aansluitingen voor een woofer/versterker. Nogmaals, het klinkt super. De woofer komt nog meer tot zijn recht. Onder de ”tone” knop kan je uiteraard je voorkeur bijstellen. En dat met een apparaatje van €15. Zelfs ik kan het en ben zeker niet de handigste. Radio laten ombouwen is niet nodig.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.