Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi BroekieOpel,
Jij zegt het volgende “Ik heb een Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo uit 2014, en wilde er nieuwe velgen op leggen. Momenteel zitten er 235/45R18 banden op. Nu willen we er 19 inch velgen onder leggen, maar de banden en velgen leverancier raadde dit ons sterk af vanwege het comfort dat schijnbaar sterk naar beneden gaat. Hij vertelde dat insignia’s erg gevoelige auto’s zijn en dat wanneer je er 19 of 20 inch velgen onder gaat leggen de auto erg ging trillen en dat het niet prettig zou rijden”.Ik heb ruim 4 jaar met een Insignia met flexride gereden die 20″ velgen had en 35 mm verlaagd was. Geen enkel probleem met comfort https://opel-forum.nl/forums/topic/fotos-van-mijn-cascada/ . Ik zetten hem zelfs op de ‘grote’ weg op de stand sport. Dan is hij duidelijk wel wat harder. Je keuze qua type band kan wel veel doen m.b.t. comfort. Een goede bandenboer moet je daar bij kunnen helpen.
Jij zegt dat je geen sportstand hebt op je dashboard. Dit is alleen beschikbaar bij “Flexride”.
Mijn Cascada (ik heb geen diesel, maar een 1.6) heeft geen last van slappe veren voor, maar ik denk dat jouw probleem eerder aan de demping van de schokbrekers ligt.
Dat ik geen last heb van een slappe voorkant komt mogelijk door het verlaagde onderstel (-30mm) en de mogelijkheid om Flexride in de sportstand te zetten.
Lage drempels blijven ook voor mij een probleem, maar dit wordt niet veroorzaak door het inveren maar door de constructie van de drempel.Mogelijk dat stuggere dempers voor jou een oplossing zijn. Succes.
Verlagen met Flexride is geen enkel probleem!!!
Had mijn Insignia met Flexride en nu ook mijn Cascada met Flexride verlaagd.
Beste forumleden.
Ik maak mij toch lichterlijk zorgen voor de software update als ik dit zo lees. Ik ben nog niet langs geweest om een afspraak te maken.
Vermogensverlies zou niet mogen, maar ik kijk nergens van op als we de laatste tijd het nieuws moeten geloven. Denk hierbij maar even aan VW.
Op de vermogensbank zetten kan een oplossing zijn, al denk ik niet dat de dealer dat betaald, alleen als blijkt dat er vemogensverlies is door de nieuwe software kan de deater hier op aangesproken worden en dient hij de kosten te betalen voor het ‘bewijsmateriaal’.Als het vermogen een van de reden was voor de aanschaf, kan je de koop ontbinden als de auto niet meer het vermogen levert als bij aflevering, of zoals vermeld bij de aankoop. De dealer moet door jou wel in staat zijn gesteld het ‘probleem’ op te lossen.
Ik heb een een discussiepunt gehad met de dealer over het instellen van flexride op mijn geleverde Insignia. Dit was niet conform specificaties bij aankoop. Na ruim een half jaar heb ik aangegeven de koop te ontbinden omdat ze niet aan de specificaties konden voldoen. Hierbij is de importeur ingeschakeld en zijn wij een schikking overeengekomen. Dit functioneerd op mijn Cascade overigens zoals het hoort.
Leg zo veel mogelijk alle correspondentie tussen de dealer en jou vast (mail). Dit heb ik ook gedaan bij mij Insignia. Dit gaf de importeur goed inzicht in mijn ‘probleem’. Al dient niet de importeur het probleem op te lossen, maar de dealer. Jij hebt de auto bij hem gekocht.
De dealer kan de importeur wel vragen / eisen dat hij hem ondersteunt om het ‘probleem’ op te lossen.Vervangen van de bougies is volgens mijn geen discussiepunt met het oog op het mogelijke risico.
Daar ga ik wel vanuit!!
Bedankt maks en voor jou ook veel succes.
Is van bouwjaar (juli) 2013.
Ik denk zo 18.000 km.Ook ik heb ook een brief ontvangen van Opel, om een afspraak te maken om en check te laten uitvoeren op de bougies.
Daarvoor heb ik een brief ontvangen om een softwarecheck te laten uitvoeren op de elektrische handrem.Dan kunnen ze mooi eens goed kijken naar de binnenbekleding van het dak rechtsachter. Dit gaat aan de onderkant dubbelzitten :cry bij het sluiten van het dak.
Mede forumleden,
Vertel mij eens meer over de problemen met de M32 versnellingsbak?
Ik ben wel benieuwd als Cascadaeigenaar met een handbak wat de problemen zijn.Wat ik persoonlijk wel merk is dat als ik de bak in zijn eerste versnelling zet, dit soms gepaard gaat met een flinke klap.
Schakelen op zich gaat (nu nog) probleemloos.Groet en ee fijne jaarwisseling toegewenst.
Ik ben benieuwd KevBE, wat het vermogen en wat het koppel wordt.
Dat laatste bij welk toerentalSucces !!!!!
Probeer Fasttech eens.
Ik heb daar (via Carelife Vlissingen) een aanbieding van gekregen en die hebben aangeven het wel te kunnen doen.
Ze moeten contact maken met de fabriek en op die manier kunnen ze er inkomen. Dit betekend dat niet alle bedrijven contact kunnen maken en de tuning niet kunnen uitvoeren.Succes en ik ben benieuwd!
Hoi scoter20,
Ook ik heb dit gehad bij mijn Insignia.
Dit deed zich voor bij ongerveer 25.000 km.Ik kreeg ‘s morgens de melding dat het koelvloeistofniveau te laag was.
Onder de motorkap gekeken, maar kon niets bijzonders zien.
Gelijk naar de dealer gereden en daar bleek heel het tankje inmiddels leeg te zijn.Bijgevuld en onder druk gezet. Druk daalde, maar geen lekkage te zien.
Schrikken !!!!!!Maar wat bleek. Het blok lekte op de pakking van de waterpomp.
Dit was slecht waar te nemen.Kwestie van pakking vervangen en weer rijden.
Dit heeft wel een week geduurd.
Pakking niet op voorraad in Nederland en Duitsland.
Pakking moest uit Engeland komen.Daarna nooit geen last meer van gehad.
Succes met de oplossing van het probleem.
Bovenstaande is voor jou misschien een aanknopingspunt?Ik had op mijn vorige auto (Insignia) ook een sportonderstel en de instelbare sportstand. Dit was zeker qua gasrespons en demping goed te merken.
Op mijn huidige Casacade heb ik het ook. Ook hier is het goed te merken aan de gasrespons en demping. Qua besturing merk ik bij beide niet zo veel. Alleen dat het bij het inschakelen wat zwaarder sturen is. De besturing wordt er niet directer van.
Bij de Cascada kan je middels de boordcomputer e.e.a. fijntunen. Die keuze had ik niet bij mijn Insignia omdat ik geen navi had.Als je verschil wil merken qua gasrespons moet je de sportstand maar eens inschakelen als je ongeveer 100/120 km/pu rijdt.
Ten eerste heel veel plezier met je Cascada Marc.
Jammer dat je foto’s niet zichtbaar zijn :agent.
Bedankt voor jullie positieve reacties.
Knoxxio,
Mijn Cascada heeft de nieuwe 1.6 direct ingespoten 170 pk motor.
De 950 radio was toen nog niet leverbaar.
Ik heb de 600, dus zonder DAB.Hoi Astra Topper,
Bedankt voor de uitnodiging :thumb
Zo als het er nu uitziet laat mijn agenda het niet toe om er bij te zijn.
Er zullen vast nog wel andere Cascada leden zijn die je uitnoding accepteren.Ik wens jullie uiteraard een fijne meeting toe.
Klopt alpohx,
Soms kom ik wel een sbij de Agri in Goes.
Jullie stellen 1,5 voor en 2 cm achter bij de Insignia hier boven.
Wat is er bij de Cascada gebruikt voor en achter?
http://s1368.photobucket.com/user/Zwartecabrio/media/DSC_6276zonderkenteken_zpsae408a53.jpg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt juruca,
Je hebt aardig over de locatie nagedacht.
De Cascada heeft net zo veel ruimte voor 20 inch als de Insignia.
De Insignia was 40 mm verlaagd en de Cascada 30 mm.
Ik heb, toen ik mijn Insignia had, Promaxx veren laten monteren. Voor en achter -40 mm.
De auto heb ik ruim 4 jaar in bezit gehad en ze hebben er vanaf het begin onder gezeten. Zijn super goed bevallen.Opmerking: Auto hing niet achterover zoals sommige wel aangeven bij hun verensets.
Dat op maat laten draaien van spacers is nu het probleem niet. Dat is al nagevraagd vanmiddag.
Er zit nu op het tapeinde van de as / naaf net genoeg draad voor de originele moer. Er is geen draad over om de dikte van de spacer te overbruggen.Er moet dus een spacer gedraaid worden en tapeinde gemonteerd (geperst / gelast?) worden op deze spacers om het wiel te monteren.
Onze hoop was i.d.d. dat er genoeg draad zou zijn om de dikte van de spacer te overbruggen. Jammer dat is niet zo.Maar bedankt voor het meedenken RISL !!!!
Balen :swear
Vandaag zijn alleen de spacers voor achter rechtstreeks van H&R uit Duitsland binnengekomen.
Ze zijn inmiddels zoals gepland gemonteerd. De bestelde spacers (10mm) voor voor worden niet meer geleverd door H&R.Ze zijn nu aan het uitzoeken of er voor een ‘universele’ set gemonteerd kan worden.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Dat open rijden is goed gelukt. Nu is het genieten van de stoelverwarming. Het wordt geduld uitoefenen tot het weer het toelaat om weer open te rijden.
Heb van de week een afspraak gemaakt voor a.s. maandagmiddag om te spacers te laten monteren.
Als het goed is zijn ze dan binnen. Heeft toch wel ff 2 maanden geduurt eer ze geleverd zijn.Sorry,
Ik heb nog geen tijd gehad om :kewlpics te maken.
Ben het echt niet vergeten, maar wil de foto’s eigenlijk pas maken en uploaden als de bestelde spacers (moeten bij de leverancier uit Duitsland komen) er onder zitten.
Verlagingsveren zitten er onder dus het kan nu vast niet lang meer duren.Alle een fijn weekend toegewenst en ik hoop dat het dak weer open kan.
@Gyneron wrote:
Ik heb ook een Cascada besteld. Een 1.6 Turbo handgeschakeld.
De kleur wordt Mineral White plus Malbec dak plus zwart leer. Ik heb ‘m zo nergens kunnen bekijken dus ik hoop dat de auto net zo mooi wordt als in mijn gedachte. :) Verder heb ik alle opties behalve de asbak en de bandenspanningsmeter.
Volgens de Opel dealer wordt het eind oktober afleveren. Zal mij benieuwen.
Gefeliciteerd met de aanschaf :thumbup
Dan rijd je straks in een mooie luxe auto!!!
Wit staat de Cascada heel goed.Zelf heb ik een zwarte met cognackleurig leer.
@Gyneron wrote:
@Zongenieter: Heb jij flex-ride op je Cascada? Zo ja, verandert in de Cascada ook de kleur van de dashboard verlichting?
Ja ik heb op de Cascada ook flex-ride Gyneron. Net als bij de Insignia wordt de dashboardverlichting rood als je de sportstand inschakeld. Dit kan je middels de boardcomputer volgens mij ook uitschakelen.
@X.otic wrote:
@Zongenieter wrote:
Als de spacers (van H&R) er onder zitten ga ik proberen foto’s te maken en zal deze met jullie delen.
Maar dat is nog wel ff wachten want de spacers staan nog in bestelling en zijn niet op voorraad bij de importeur.Ben benieuwd! :thumb
Ik ga er vanuit dat het netjes zal staan in combinatie met de verlaging.
-
AuteurBerichten