Nieuwe velgen opel insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Nieuwe velgen opel insignia

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347259
    BroekieOpel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2017

      Hallo allemaal,
      Ik heb een Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo uit 2014, en wilde er nieuwe velgen op leggen. Momenteel zitten er 235/45R18 banden op. Nu willen we er 19 inch velgen onder leggen, maar de banden en velgen leverancier raadde dit ons sterk af vanwege het comfort dat schijnbaar sterk naar beneden gaat. Hij vertelde dat insignia’s erg gevoelige auto’s zijn en dat wanneer je er 19 of 20 inch velgen onder gaat leggen de auto erg ging trillen en dat het niet prettig zou rijden. Zijn hier ervaringen mee?
      Alvast bedankt.

      #18347261
      hpp
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2011

        flauwekul, ik heb toaal 8 jaar insignia gehad met zowel 19 als 20 inch. Geen enkel probleem en blijft zeker met 19 comfortabel.

        #18347263
        BroekieOpel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2017

          Maar heb je ook een insignia van augustus 2014 of later gehad? Ik vind het wel raar want de leverancier kan op 19 inch meer verdienen en hij raad het toch af… Het was echt een eerlijke man.

          #18347266
          hpp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2011

            Ja een diesel uit 2014. met originele 19 inch. Ik zeg geen probleem. Maar doe ermee wat je wil, het is een persoonlijke mening.

            #18347267
            BroekieOpel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2017

              Oke, ik ga er nog even flink over nadenken, maar in ieder geval bedankt voor het reageren. Als er meer mensen zijn die ervaringen hebben hoor ik het graag.

              #18347270
              BBBrr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2017

                Ik had eerst de Insignia sw 2016 met 18 inch en eibach vering (30mm) die was stugger dan de 2014 met 19 inch met flexride die ik nu rij. Dus advies van garage lijkt in mijn ogen niet gegrond

                #18347299
                Zongenieter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 March 2013

                  Hoi BroekieOpel,
                  Jij zegt het volgende “Ik heb een Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo uit 2014, en wilde er nieuwe velgen op leggen. Momenteel zitten er 235/45R18 banden op. Nu willen we er 19 inch velgen onder leggen, maar de banden en velgen leverancier raadde dit ons sterk af vanwege het comfort dat schijnbaar sterk naar beneden gaat. Hij vertelde dat insignia’s erg gevoelige auto’s zijn en dat wanneer je er 19 of 20 inch velgen onder gaat leggen de auto erg ging trillen en dat het niet prettig zou rijden”.

                  Ik heb ruim 4 jaar met een Insignia met flexride gereden die 20″ velgen had en 35 mm verlaagd was. Geen enkel probleem met comfort https://opel-forum.nl/forums/topic/fotos-van-mijn-cascada/ . Ik zetten hem zelfs op de ‘grote’ weg op de stand sport. Dan is hij duidelijk wel wat harder. Je keuze qua type band kan wel veel doen m.b.t. comfort. Een goede bandenboer moet je daar bij kunnen helpen.

                  #18347300
                  BroekieOpel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2017

                    [quote quote=18347299]Hoi BroekieOpel,
                    Jij zegt het volgende “Ik heb een Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo uit 2014, en wilde er nieuwe velgen op leggen. Momenteel zitten er 235/45R18 banden op. Nu willen we er 19 inch velgen onder leggen, maar de banden en velgen leverancier raadde dit ons sterk af vanwege het comfort dat schijnbaar sterk naar beneden gaat. Hij vertelde dat insignia’s erg gevoelige auto’s zijn en dat wanneer je er 19 of 20 inch velgen onder gaat leggen de auto erg ging trillen en dat het niet prettig zou rijden”.

                    Ik heb ruim 4 jaar met een Insignia met flexride gereden die 20″ velgen had en 35 mm verlaagd was. Geen enkel probleem met comfort https://opel-forum.nl/forums/topic/fotos-van-mijn-cascada/ . Ik zetten hem zelfs op de ‘grote’ weg op de stand sport. Dan is hij duidelijk wel wat harder. Je keuze qua type band kan wel veel doen m.b.t. comfort. Een goede bandenboer moet je daar bij kunnen helpen.

                    [/quote]

                    Bedankt voor je antwoord, ik denk dat het toch 19 inch word. Komt goed.

                    #18347342
                    Powerwing
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 August 2016

                      Heb een Sports Tourer 1.6 T 170pk met originele 19 inch velgen, 245/40 banden, geen trillingen waarneembaar hoor…

                      #18347356
                      lucas1975
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2012

                        Onzin, mijn insignia is geleverd op 20″, rijd strak en netjes en in de winter op 17″. Het comfort is vergelijkbaar.

                        Misschien heeft de bandenboer een setje 19″ heeft liggen waarvan de newtonwaardes niet zo netjes zijn. Hiermee krijg je drukverschil in je banden wat niet zo eenvoudig oplosbaar is.

                        Ieder z’n belang zeg ik altijd maar.

                        #18351094
                        bnc50
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 December 2017

                          net een proefrit gemaakt in een insignia 2.0 diesel biturbo en hoewel ik de auto prima vindt was ik geschokt (nou ja, teleurgesteld) over het rij- en rolgeluid van deze auto. velgen 19″, banden 245/40. Naar mijn smaak echt niet acceptabel. Ik vermoed dat het aan de banden / velgen keuze ligt.

                          naar huis in mijn oude saab 2.2 tid was een heel stuk rustiger !

                          kúnnen er andere (lees : kleinere) velgen op deze opel ? (ik vraag vanwege de mogelijke grotere remschijven -klauwen op een snelle biturbo die wellicht in de weg gaan zitten)

                          #18351216
                          boumansvanriet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 December 2017

                            Hoi allemaal,

                            Ik rij de nieuwe Insignia waanzinnig comfortabel zelfs met de 20 inch….. ff terug komen op banden en velgen mijn ervaring is; Het ligt aan de geluids isolatie van de auto en wielkasten dat is een belangrijk item!.. opel heeft best wel goede isolatie tegen rolgeluiden. Maaaaar de banden zijn zeker zo belangrijk.

                            Continental sport contact 3 ,4 of 5 Of  michelin banden, goedkopere merken niet doen!!

                            Grt Max.

                            Screenshot_20171213-232214

                             

                             

                             

                             

                             

                             

                             

                            #18351403
                            denilson
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 July 2012

                              Ik heb een Insignia 2012 gekocht met originele 17inch. Paar maanden geleden originele Opel 19inch onder gelegd, rijdt even comfortabel… Denk dat bandenkeuze idd de doorslag geeft inzake comfort… Ook in het afgelopen winterweer geen problemen ondervonden.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.