Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En dat betekend?? Ik heb helaas meer verstand van de 2.2 motoren dan de airo die er op zit. Ik krijg/meet trouwens ook geen spanning bij de pomp.
Bij de koelvin van de airo radiator meet ik tussen de 8 en 10 volt, maar helaas geen schakelspanning.Vanaf de schakelaar ( ik heb geen climatecontrol) meet ik wel spanning. Kan het dan nog wat anders zijn? Zekeringen heb ik gecontroleerd. Deze zijn in orde.
Ik weet niet of er onderweg misschien nog ergens een zekering of een schakel relai zit?Nee, ik rij opel zafira a. :help: :help: :smiley-car:
Idee, hint zegt het maar, ik had hetzelfde probleem bij die van mij, onregelmatig stationair en stotteren. Alles vervangen, brandstofpomp naar benzine filter tot het schoonmaken van het gasklephuis, inlaat spruitstuk en de sensor in de lucht aanzyig buis. Niks hielp, ik bleek met een half kapotte injector rond te rijden. Stationair was hij beroerd en liep zelfs op 3 cilinders, na gas te geven was het probleem weg. Alle injectoren vervangen en het probleem was verholpen. <span id=”__caret”>_</span>
Inmiddels een tijdje verder. Ik heb de pakkingen van de inlaat en karterontluchting vervangen.
In de tussentijd al vaker onder de auto gekeken, maar geen olie plekken etc.
Na het vervangen van de aandrijf as hoes, bleek dat mijn keerring van de krukas (Buitenzijde motorblok) aan de kant waar de poelie van de vee snaar zit ook aardig te zweten. Inmiddels is het olie verbruik gezakt naar 1 liter op 2000 kilometer. Mij hoor je dus niet meer klagen. :PDe olie censor is bij deze meriva geen probleem. Als de olie word gepijlt is hij ook daad werkelijk enorm laag. Hij zuipt ongeveer 5 liter olie op 7000 km.
Dan heeft mijn zafira ook achterstallig onderhoud. Is een 2.2 16 v. blijkt dat het olie verbruik komt door de carter ontluchting.
En dan probeert elke garage mij een onderhoud aan te smeren omdat het zogenaamd mijn zuigerveren zijn. Niet dus.
Iemand anders een oplossing omtrent de meriva?@Dolby, dat is dus het probleem bij mij wat verholpen moet worden. Als mijn auto 1 liter olie op 15 k zou verbruiken, hoor je mij niet meer klagen.
sorry, dat was de kilomerstand van aanschaf.
bij 154000 was ik 5 liter olie kwijt. Met deze stand is hij geflushed.
Nu staat hij op 159000 en benk ik 3 liter olie kwijt.
Dat is een verschil van 2 liter minder op 5000 kilometer.Welke flush, geen idee, ik heb het laten doen bij het autobedrijf aubelto in ruinerwold. (Kweet niet of ik hier reclame mag maken, zo niet, sorry)
De kilometerstand was toen 149847 inmiddels benk 10.000 verder met 8 liter.
Geflushed met de flush in het motorblok. een uur stationair laten draaien met om de +/- 10 minuten een halve minuut lang 3000 toeren.waar zit de carterontluchting? heb je daar misschien een afbeelding van?
wat valt onder etc?
Ik weet zeker dat de olie in het motorblok verdwijnt.
kleppendeksel pakking is goed. zweet niet.
Krukaskeerringen zijn goed, carterpakking is goed. er ligt ook geen olie onder de auto als ik ‘s ochtends wegrij.
De kop is goed, want er verdwijnt geen koelvloeistof en er komt ook geen olie bij de koelvloeistof@Cobus wrote:
Klopt, ik heb zelf een setje liggen.
Heb er een week mee rond gereden, en liggen nu op de kast.
Dan mag het er mooi uit zien, maar ik vind het lichtbeeld wat er af komt toch belangrijker.Heb je foto’s van die koplampen?
Jammer, want angel eyes zijn voor de zafira zijn niet te krijgen. Heeft iemand nog een setje andere koplampen liggen voor de zafira a ter vervanging van de originele? Het liefst chrome look.
Wat is het verschil dan? Ophang/montage punten zijn hetzelfde. uiterlijk is het zelfde. Kabels zijn hetzelfde.
Idd, ik heb de kabels van mijn zafira ook vervangen. Dit is een makkelijk klusje. Auto op de krik of brug. Wil er af en achter de remklauw kijken. Hier zit de remkabel. Deze kabel zit met een rubberen stukje vast achter in de klauw. Zeer makkelijk te demonteren.
Kheb een afbeelding bij gevoegd. Hier hebben ze het mechanisme van de remklauw goudkleurig gemaakt.
Klik maar eens op de link
http://autoparts-outlet.nl/store/index.php?main_page=popup_image&pID=111&zenid=f33d6078288526354fafbf671fa30568″ onclick=”window.open(this.href);return false;De CV Module bleek kapot te zijn. Deze vervangen. Sleutel via op-com en obd2 stekker in geleerd en klaar. Centrale deurvergrendeling werkt weer perfect.
Iemand enig idee, waarom ik die foutmelding krijg van op-com?
OBD OP-COM lezer binnen V2.
Helaas, op de een of andere manier krijg ik steeds de melding there is no communication with the ECM.Iemand een idee???
OBD firmware versie 1.45
OP-COM 100219Aop-com usb obd2 is onderweg. Nu alleen nog de software idd. :P
Hmm dan eerst maar eens proberen om aan die software te komen.
Of heeft iemamd een idee hoe je daar aan kunt komen.En hoe kan ik dit doen opeltje17?
Ik had hier op het forum gelezen dat je hem kon resetten doormiddel van een jumper. Ik had de module al uit elkaar gehaald, maar helaas nergens pennetjes te vinden voor en jumper. :angel@bart-gsi wrote:
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/2605/opel-zafira-a-opc-voorbumper
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/2606/opel-zafira-a-opc-achterbumper” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/547/opel-zafira-a-opc-dakspoiler” onclick=”window.open(this.href);return false;
is dit wat je zoekt??voor de zijskirts hebben ze niks van opc voor de zafira maar je kan een strakke universele zijskirt pakken die in model valt als je bumpers..
Dit is zeker wat ik zoek. Thanks. Nu weet ik hoeveel ik bij elkaar moet gaan spare :P
Waar kun je die OPC bumpers bestellen dan?
Ben al bij NLpower geweest, maar helaas kan die ze niet leveren.19 februari 2015 om 10:22 In reactie op: Zafira maakt schrapend/piepend geluid bij insturen bocht #18162313Remblokjes wel aan de achterkant ingesmeerd met kopervet?
18 februari 2015 om 22:51 In reactie op: Zafira 2.2 16V 147Pk Koppeling maakt piepend geluid. #18274002De kilometerstand is 149000. Ongeveer. Iets minder. Het geluid is moeilijk te omschrijven. Alsof je met hele brede banden net slippend wegrijd. Breetje zwaar knarsend piepend geluid.
Het gebeurt alleen als ik optrek in de eerste versnelling of als ik heel langzaam rijd in de tweede versnelling.Als ik de drukgroep ga vervangen neem ik idd de koppeling mee.
-
AuteurBerichten