Problemen centrale deurvergrendeling opel zafira a.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Problemen centrale deurvergrendeling opel zafira a.

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271098
    zaffie2.2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2015

      Sinds twee weken reageert de centrale deurvergrendeling van mijn zafira niet meer op de zender van de sleutel.
      In het begin moest ik hem elke keer opnieuw syncroniseren, maar helaas is het nu gebeurt.
      Het blijkt het dat de zender/chip in de sleutel kapot is.

      Nu heb ik op de sloop een andere zender/chip voor in de sleutel opgehaald.
      Na het uitlezen van de computer ziet de auto wel dat ik de knop van de (nieuwe zender/chip) indruk.
      Dus dat deze actief word maar helaas reageert de centrale deurvergrendeling niet.

      Nu heb ik gezien dat de zafira aparte deurvergrendelings module heeft.

      Iemand enig idee of deze valt te her programmeren? of dat deze module opnieuw geprogrammeerd moet worden? :hmmz

      #18278293
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Deze kan je inleren in de ”centrale vergrendelings module”

        Bij programmeren.

        #18278294
        zaffie2.2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2015

          En hoe kan ik dit doen opeltje17?
          Ik had hier op het forum gelezen dat je hem kon resetten doormiddel van een jumper. Ik had de module al uit elkaar gehaald, maar helaas nergens pennetjes te vinden voor en jumper. :angel

          #18278295
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Met de opcom of een tech-2 naar de centrale vergrendelings module gaan, prgrammeren klikken en dan cv inleren.

            #18278292
            zaffie2.2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2015

              Hmm dan eerst maar eens proberen om aan die software te komen.
              Of heeft iemamd een idee hoe je daar aan kunt komen.

              #18278296
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Op-com moet je even naar zoeken op marktplaats worden ze wel eens aangeboden, software heb ik dan wel voor je.

                #18278297
                zaffie2.2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 February 2015

                  op-com usb obd2 is onderweg. Nu alleen nog de software idd. :P

                  #18278298
                  zaffie2.2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 February 2015

                    OBD OP-COM lezer binnen V2.
                    Helaas, op de een of andere manier krijg ik steeds de melding there is no communication with the ECM.

                    Iemand een idee???

                    OBD firmware versie 1.45
                    OP-COM 100219A

                    #18278299
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      Is het niet mogelijk om je sleutel in het contact te doen.. Contact aan te zetten en dan de auto ip slot tw doen en weer open?? Werkt bij me vectra als die soms niet reageerd op me sleutel

                      #18278300
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        @bart-gsi wrote:

                        Is het niet mogelijk om je sleutel in het contact te doen.. Contact aan te zetten en dan de auto ip slot tw doen en weer open?? Werkt bij me vectra als die soms niet reageerd op me sleutel

                        Dit is ”synchroniseren” van de sleutel, als je een andere CV hebt moet je hem eenmalig inleren, daarna kan je als je bijv de batterij hebt gewisseld hem gewoon weer synchroniseren d.m.v het op contact zetten.

                        @zaffie2.2: V1.45 is vaak één met een neppe chip, haal hem eens open en kijk eens wat er op de chip staat.

                        #18278301
                        zaffie2.2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 February 2015

                          Iemand enig idee, waarom ik die foutmelding krijg van op-com?

                          #18278302
                          zaffie2.2
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 February 2015

                            De CV Module bleek kapot te zijn. Deze vervangen. Sleutel via op-com en obd2 stekker in geleerd en klaar. Centrale deurvergrendeling werkt weer perfect.

                            #18278303
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Dat is mooi om te horen dat je probleem is opgelost. :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.