Wim T

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18403934
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Even een update. Ik heb via E-bay in Duitsland een revisie set besteld. Er zijn 2 soorten een met een oliekering en een zonder. Heb voor de zekerheid die met oliekering besteld wat als je toch de hdpomp reviseert dan gelijk helemaal. In het filmpje zie je dit trouwens niet. Werd al binnen 4 dagen geleverd. Pomp gedemonteerd en toen zag ik het probleem al (zie foto) de oliekering lag er half uit dus zat er maar een beetje olie in de pomp(motor olie). Alle ringen en rubber membranen vervangen, alleen het bijvullen heb ik anders gedaan dan in het filmpje. Aan de onderkant zit een aluminium dop met een rubber kapje eronder dit eruit gehaald (zat een nieuw rubber kapje bij het setje) en via deze kant de ATF olie erin gedaan. Was maar een klein gaatje dus was vrij lastig. Ik twijfelde of er genoeg olie in zat, pomp weer open gemaakt en ja hij zat helemaal vol. Dus maar weer op dezelfde manier gevuld en de hdpomp gemonteerd. Ik ben maandag gelijk een testrit gaan maken en geen storingen. Mijn vrouw rijd er nu al 2 dagen mee en ik heb geen boze telefoontjes gehad :applause02: . Dus bij deze bedankt voor jullie adviezen en hulp. En de reparatie kosten waren maar €85,- incl. Verzendkosten en een paar uurtjes werk. :toppie: :dank-u:  IMG_20210102_143839723

    #18402482
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    <p style=”text-align: left;”>Ik heb via eBay revisie setjes gevonden voor de pomp €69 ex vzk. Er staan ook Poolse setjes op voor minder maar die worden afgeraden. Heeft iemand ervaring met de revisie van de pomp?</p>

    #18402478
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Nou dat is een mooie negatieve kerstbonus.😢

    Weet jij nog adresjes met goede prijzen voor een hdpomp en een wervelklep.

    :good-job:

    #18402456
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Jawel ik weet dat e10 niet goed is voor deze motor, daarom E5 98 die ik tank in België. Maar aan die Belgische benzine zal het toch niet liggen.

    <span style=”text-align: right;”>Maar dat is lekker die hoge druk pomp gaat weer wat kosten.</span>

    Dan hebben we nog 111261 ik heb ergens in dit forum gevonden dat het de wervelkleppen zijn. Nog tips over hoe dit op te lossen?

    Heb jij ergens een lijst met foutcodes,

    Want als ik er op google zijn er verschillende.

    #18402444
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    nee ik tank E5 98, al sinds het begin dat er alleen maar E10 95 te krijgen is wel in België, maar dat mag normaal niets uitmaken.

    #18402436
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Oké bedankt, de volgende codes gevonden:

    119152

    111261

    00000

    #18323651
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Ik heb inderdaad nog eens verder gezocht en het antwoord gevonden. Nee er zat geen koppelings schakelaar in dus daar had de monteur gelijk in.
    De kabel lag er wel al, heb inderdaad op het forum gevonden waar hij lag. Het stekkertje was weg getapet in de kabel boom, ik heb de stekker doorverbonden en nu werkt de cc. Nu nog even een schakelaar inbouwen en ik ben klaar. Bedankt voor de reactie’s

    #18305676
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Hallo cliffvxr,
    Helaas ik heb de bypass omgebouwd maar hij gebruikt nog steeds veel olie.
    toch bedankt.

    #18305663
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Maar zitten er dan klepjes in de ventilatiekanalen in het kleppen deksel?
    Ik heb nu wel onderdruk in het motorblok.
    @cliffvxr wrote:

    Hallo Wim
    JA het is heeeelll belangrijk dat de aansluiting in het middelste kanaal aan de inlaatzijde komt
    Want het kanaal die bij jou dicht zit is juist het probleem en met de bypass BYPASS je dan dat dicht zittende kanaal !!!!!!
    Zo als jij het nu hebt gedaan heeft het totaal geen zin :vertag

    #18305673
    Wim T
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    16 May 2016

    Hallo Cliff,
    Is het belangrijk dat de bypass slang aan de inlaatzijde komt?
    Ik heb hem aan de uitlaat zijde gemaakt omdat het middelste kanaal aan de inlaat zijde verstopt zit.
    Ik heb ondertussen 1200 km gereden en nog steeds heb ik een hoog olie verbruik.
    Ik ga binnenkort eens eerst de motor flushen, misschien dat het iets helpt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)