motorelectronica lampje Zafira B 2008 2.2b 195.000km

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) motorelectronica lampje Zafira B 2008 2.2b 195.000km

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18402423
    Wim T
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 May 2016

      Mijn zafira heeft sinds enige tijd dat af en toe het motorelectronica lampje gaat branden (auto met sleutel erin).

      Dit gebeurd tot nu toe alleen s’morgens. Als ik van thuis uit de autoweg oprij( ongeveer 1 km) dan gaat het lampje aan en begint hij te stotteren en je kunt dan geen gas meer geven. Erg vervelend want het eerste stuk autoweg heeft geen vluchtstrook. Als ik de auto stop uitzet en weer opnieuw start gaat het lampje meestal weer uit en loopt de auto weer normaal, en als het lampje blijft branden loopt hij ook normaal.

      Het vreemde is dat het de rest van de dag niet meer gebeurd.

      Ik heb bij de oudere modellen gezien dat de bobine vaker het probleem is, kun je deze ook testen. :help:

      #18402434
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        #18402436
        Wim T
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 May 2016

          Oké bedankt, de volgende codes gevonden:

          119152

          111261

          00000

          #18402442
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Gebruik je E10 benzine?

            #18402444
            Wim T
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 May 2016

              nee ik tank E5 98, al sinds het begin dat er alleen maar E10 95 te krijgen is wel in België, maar dat mag normaal niets uitmaken.

              #18402453
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Jawel, zie maar e10 motoren check.

                Surprise surprise jouw hoogdrukpomp kapot is.

                Google maar P1191-52. Internet is vol met deze.

                Home

                #18402456
                Wim T
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 May 2016

                  Jawel ik weet dat e10 niet goed is voor deze motor, daarom E5 98 die ik tank in België. Maar aan die Belgische benzine zal het toch niet liggen.

                  <span style=”text-align: right;”>Maar dat is lekker die hoge druk pomp gaat weer wat kosten.</span>

                  Dan hebben we nog 111261 ik heb ergens in dit forum gevonden dat het de wervelkleppen zijn. Nog tips over hoe dit op te lossen?

                  Heb jij ergens een lijst met foutcodes,

                  Want als ik er op google zijn er verschillende.

                  #18402465
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Helaas moet een nieuwe inlaat komen, bekend probleem ook.

                    #18402478
                    Wim T
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 May 2016

                      Nou dat is een mooie negatieve kerstbonus.😢

                      Weet jij nog adresjes met goede prijzen voor een hdpomp en een wervelklep.

                      :good-job:

                      #18402480
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Deze pomp bestellen: http://www.shop.f5r.co.uk/?72,en_opel-vauxhall-22-direct-f5r-high-pressure-pump

                        Kun je gewoon lekker e10 tanken en is nog goedkoper ook.

                        #18402482
                        Wim T
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 May 2016

                          <p style=”text-align: left;”>Ik heb via eBay revisie setjes gevonden voor de pomp €69 ex vzk. Er staan ook Poolse setjes op voor minder maar die worden afgeraden. Heeft iemand ervaring met de revisie van de pomp?</p>

                          #18402483
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Zie youtube LM Repairs. uurtje filmpje of zo.

                            #18403934
                            Wim T
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 May 2016

                              Even een update. Ik heb via E-bay in Duitsland een revisie set besteld. Er zijn 2 soorten een met een oliekering en een zonder. Heb voor de zekerheid die met oliekering besteld wat als je toch de hdpomp reviseert dan gelijk helemaal. In het filmpje zie je dit trouwens niet. Werd al binnen 4 dagen geleverd. Pomp gedemonteerd en toen zag ik het probleem al (zie foto) de oliekering lag er half uit dus zat er maar een beetje olie in de pomp(motor olie). Alle ringen en rubber membranen vervangen, alleen het bijvullen heb ik anders gedaan dan in het filmpje. Aan de onderkant zit een aluminium dop met een rubber kapje eronder dit eruit gehaald (zat een nieuw rubber kapje bij het setje) en via deze kant de ATF olie erin gedaan. Was maar een klein gaatje dus was vrij lastig. Ik twijfelde of er genoeg olie in zat, pomp weer open gemaakt en ja hij zat helemaal vol. Dus maar weer op dezelfde manier gevuld en de hdpomp gemonteerd. Ik ben maandag gelijk een testrit gaan maken en geen storingen. Mijn vrouw rijd er nu al 2 dagen mee en ik heb geen boze telefoontjes gehad :applause02: . Dus bij deze bedankt voor jullie adviezen en hulp. En de reparatie kosten waren maar €85,- incl. Verzendkosten en een paar uurtjes werk. :toppie: :dank-u: IMG_20210102_143839723

                              #18406548
                              22voeter
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 November 2018

                                Fijn om het zelf zo weer te kunnen oplossen, :toppie:

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.