Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Andre_Ede wrote:
@harms wrote:
mooie auto hoop alleen dat ie achterin ruimer is dan de J
Dat verwacht ik niet, want de K is vooral lichter en wat kleiner dan de J.
Maar het is toch wel zo, tenminste dat is mijn ervaring :D
Ik ben, samen met 7 andere leden dan de ATC, bij de perspresentatie van de Astra K geweest
en heb er toen ook in mogen zitten… Wij waren allemaal verrast door de ruimte voorin, maar zeker ook achterin!
Zelf Arjan, die vrij lang is en normaal slecht achterin kan zitten, zat lekker op de achterbank.
Ook over de voorstoelen (die zaten echt lekker en er zijn leuke nieuwe opties mogelijk) en het dashboard waren wij blij verrast.Ik ben een echte fan van de Astra G
De H heeft mij, hoewel wij hem jaren hebben gereden, altijd minder kunnen bekoren
De J is voor mij iets teveel een kleine Insignia
Ik was dus heel benieuwd naar de K, en hij heeft mij positief verrast!Het is ook duidelijk een nieuw design en geen kleine aanpassing van de J.
Wat ik wel erg leuk vind is dat je van alle voorgaande edities wel iets terug kunt zien in de K, wat dat betreft is het echt een Astra.
Wij hebben een foto mogen maken met de Astra F, G, H, J en K op een rijtje en in die rij zag ik uit elk model wel iets terugkomen in het uiterlijkAls ik je recept zo lees heb je het ‘brooddeeg’ gemaakt wat ik regelmatig met de kinderen op de opvang maak.
Ik weet iig al 3 verschillen moet de clay die je gebruikt op je auto:
-brooddeeg droogt snel uit en wordt dan hard
-de zoutkorrels zitten ook aan de buitenkant van het deeg en worden niet helemaal opgelost in het water (goed te zien als het deeg opgedroogd is). Mijn eerste gedachte: je hebt zo een perfecte krassenmaker.
-als je vocht toevoegt aan clay verandert de clay niet, voeg je vocht toe aan brooddeeg wordt het zachter en plakkerigHoewel het deeg en de clay er misschien hetzelfde uitzien en voelen is de kans erg groot dat de werking door de verschillende ingredienten totaal verschillend zal zijn.
Dat heb je ook met de verschillende vloeistoffen voor op de auto en in huis… Hoewel het er hetzelfde uitziet en voelt wordt de werking bepaalt door de ingrediënten en wil je bepaalde producten echt niet door elkaar halen :agentIk ben heel benieuwd naar je ervaringen
17 oktober 2014 om 11:58 In reactie op: oplossing gezocht voor defect L/R stadslicht astra J #18255855Heb je het lipje al wat verder naar buiten gebogen ?
Met die Toshiba lampjes is niets mis.
Welk type motor heb je ?
Ik weet niet hoe je dat meet maar 4 cm naar binnen kan nooit. Dat zou inhouden dat je met de spoorverbreders 4 cm naar buiten wil en op ET9 uit zou komen.
Met 2 cm spoorverbreders kom je al een flink eind naar buiten. Normaal zou je bij een Astra G ergens rondt de ET 37 / 35 moeten liggen om het netjes naar buiten te krijgen al hangt dat ook van de breedte van je velg af.28 juli 2014 om 08:12 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245030De vorige keer kwamen wij met een aantal nieuwere modellen
maar dit jaar zal ik mij kunnen aansluiten in de Kadett rij met mij C-kadett :DZodra de meetingdata bekend worden, worden alle openbare meetings hier wel gepost
als je dit forumdeel goed in de gaten houd, ben je dus goed op de hoogte.
eventueel zou je ook wat clubsites in de gaten houdenBij OPN staat hij bij een heel aantal leden in het onderschrift
Inclusief aftellen :D
We moeten nog 257 dagen, 10 uur, 43 minuten en 20 seconden wachten tot het begintAls die sleepring uit een sloper komt dan zit daar het probleem is, als er vocht in die ring zit (of heeft gezeten) dan is de ring onbruikbaar.
Wat betreft die extra airbags : die kan je alleen gebruiken als je airbag unit daar ook voor geschikt is.
Je zal dus ook de airbagunit van de auto waaruit je het interieur hebt overgenomen zullen moeten meevervangen of zo’n unit 2de hands zien te scoren.16 april 2012 om 18:51 In reactie op: meeting drenthe? (poll weer aangepast!!, graag stemmen!) #17896095Als er nog geen andere meeting is dan zijn wij ook van de partij, Kreeft is overigens een goede optie
Grijs metallic : Z138, Z147, Z157 ?
Zijn alle 3 “zilvergrijs” maar qua tint zit daar nogal wat verschil in.
tot 2002 is Z147 erg veel gebruikt, daarna is Z157 veel geleverd.Kijk anders even in de stijl van je passagiers portier, daar zit een zwarte sticker met je kleurcode.
Overigens past iedere Astra (G ?) bumper van hetzelfde model, of die nou van een 1.2 of een 2 liter is.Wat wellicht een handige site is voor je zoektocht : http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?merk_demontage=opel&type_demontage=astra” onclick=”window.open(this.href);return false;
[quote=”Juffer1Vraag anders of Opel-Mark je kan/wil helpen, die rijdt zelf ook een Astra H en is qua elecktronica ook erg goed onderlegt [/quote]
Goed gedaan Mark, de juiste persoon voor de juiste klus :thumbup
Msschien voor anderen wel handig om te weten hoe je dat nu uiteindelijk gedaan hebt ?
EGR klep is ook een zorgenkindje, mocht dat het geval zijn dan ben je bij een dealer voor 150 euro inclusief montage en materiaal klaar.
Km-stand hoef je bij een X16XEL motortje geen zorgen over te maken indien er goed onderhoud aan is gepleegd.De 3 deurs modellen hebben soms scheurtjes in de voorportieren (als je de deur opent tussen het bovenste en onderste gedeelte) en soms willen ze in de omgeslagen randen van de achterste wielkuipen wel eens serieus gaan roesten.
19 maart 2012 om 06:17 In reactie op: meeting drenthe? (poll weer aangepast!!, graag stemmen!) #17896062Wil je ergens echt een paar uur staan?
Dan is de locatie iets waar best wat tijd in gaat zitten.
Je moet rekening houden met genoeg ruimte, mag je er staan, ben je een vergunning nodig, is er toiletgelegenheid,
kunnen mensen in de buurt wat te eten krijgen?18 maart 2012 om 18:39 In reactie op: meeting drenthe? (poll weer aangepast!!, graag stemmen!) #17896060Leuk idee!
Bij de sportvelden is in de meeste plaatsen niet heel handig.
een meeting houdt je op zaterdag of zondag en dan wordt er veel gesport en zijn die parkeerplaatsen niet vrij.
Ook krijg je op die dagen denk ik niet zo makkelijk toestemming van de sportclubsMaar dan is het dus alleen voor old-timers?
had daar idd al een flyer van gevonden, maar nam aan dat het om 2 verschillende evenementen gingIk ga dit topic even volgen
ben ook erg benieuwd wanneer er meer info volgt
Klinkt nu al als iets waar ik echt bij wil zijn!
Zal de caravan vast bespreken ;)Wordt dit echt vanuit Opel Nederland georganiseerd?
Of vanuit een club/een aantal clubs?Hoi Bart,
Leuk om je hier ook tegen te komen :thumb
Goed bezig geweest, maar we zijn niet anders van je gewendWij vertrekken over een uurtje met het eerste groepje die kant op
Leo !
Veel plezier op dit forum :thumbup
Proberen kan je het altijd maar ik geef je erg weinig kans… :???:
Helaas hebben we wat afmeldingen gehad vanwege het weer…
wat dus helemaal niet nodig blijkt te zijn…
gisteren was het hier droog en erg lekker :D
vannacht was het droog en volgens buienradar houden we dat voorlopig gewoon vol :thumbVanuit Nederland hebben we via onder andere ATC, OPN en Opel-forum al diverse toezeggingen gehad van mooie Opels die naar deze meeting komen. Ditzelfde geld voor AFB die al diverse toezeggingen uit België en ook Engeland binnen hebben gekregen.
Omdat deze auto’s hier minder bekend zijn, een aantal foto’s die van onze vrienden van AFB kregen:
Vanuit belgië en Engeland hebben we een aantal mooie toezeggingen gehad voor onze meeting.Tot nu toe hebben al bevestigd dat ze zullen komen:
Joey met zijn Astra TT:
Mario met zijn Astra 5 deurs:
Frederik met zijn Astra G:
En 1 die al 2 jaar niet meer buiten is geweest:
Deze komen waarschijnlijk, maar dit is nog niet 100% zeker:
Wesley met zijn Astra G:
Kenny met zijn Astra G:
Bij de groep Engelsen die toegezegd hebben te komen (en na de meeting nog een tijdje blijven feesten in Nederland ) zijn waarschijnlijk de volgende auto’s:
Een engelsman die zeker komt (en de hotelreservering al geregeld heeft)
Mat met de Astra G wide body (Engelsman)
Corsa B (organisator Vag-Opel):
Bart met de Astra G (organisator Vag-Opel)
Ook Duitsland zal waarschijnlijk vertegenwoordigt zijn.
Van harte welkom op het Opel-Forum !
-
AuteurBerichten