Show-Off: Detailing a Vectra C2 station

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Show-Off: Detailing a Vectra C2 station

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242476
    Bartezzz
      Lid sinds:
      18 September 2011

      Na een paar maanden in de nieuwe aanwinst gereden te hebben, en al een vakantie in Zwitserland te hebben gehad met de auto, dan nu eindelijk
      de tijd gevonden om de Vec eens onderhanden te nemen.

      Tijdens de koop van de auto werd mij al verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de lak, deze heeft 2 (dure) waxoyl behandelingen gehad.
      gelukkig wist de verkoper van mijn hobby en gaf me ook een knipoog toen hij begon over waxoyl, om vervolgens te vertellen dat we allebij wel wisten dat Waxoyl niet zoveel voorsteld. vervolgens kwam de melding dat de auto voordat hij afgeleverd zou worden nog wel even gepolijst zou worden.
      nou dat mocht hij wel even weglaten van mij en dat hebben ze dan ook keurig gedaan.

      de vorige eigenaar was een persoon die dus wel het nut inzag van waxoyl en hield ook van de wasstraat.

      tijdens de inspectie was dit dan ook snel duidelijk!

      De auto is al gewassen en word goed bijgehouden dus hij was niet schokkend vies, dus van dat proces heb ik geen foto’s gemaakt.

      de auto voor inspectie.

      nu begonnen met het klei’n, dit is gebeurd met spray en wipe icm supernatural clay.
      er was een volle laag vervuiling aanwezig die er uiteindelijk vanaf kwam te zien in de klei.

      Hierna de auto bekeken voor inspectie, hier werd snel duidelijk dat het een echte wasstraat auto is geweest.

      ook de passagiers deur en achterportieren zien er niet uit, hologrammen en waskrassen alom.


      Het zal nederland niet zijn als het begint te regenen, dus snel de wagen naar binnen gereden en jahoor na het gedonder kwam dan ook de storm.

      Binnen onder de verlichting was nog veel meer schade te zien.

      Tijdens de testspot werd al duidelijk dat Oranje op de Dap icm M105 een goeie combinatie was.
      deze combi kon op veel plaatsen de aanwezige krassen in 1x aanpakken en op sommige plekken was een 2e hit noodzakelijk.
      Het resultaat op de motorkap na 1 hit M105.

      50/50 op de zijkap.

      Overzichtje van hoe we bezig waren.

      na de M105 heb ik de lak afgewerkt met Lichtgroen en Mezzo op de dap en Zwart en finale.
      deze combi deed de lak weer schitteren en hierdoor kwam ook een mooie wetlook te voorschijn.


      50/50 op achterportier passagiers kant.

      Ook op het achterpaneel en bumber kwam een prachtige wetlook te voorschijn net zoals op de rest van de auto.

      dat de M105 toch een goeie marring achterliet en hologrammen nalaat bewees zich hier, toen het licht precies goed scheen was het te zien.
      even nabewerken en weg is het.

      de oranje kompressor had er flink onder te leiden en had al een lang en zwaar leven achter de rug.
      de stukjes kompressor waren dan ook tevinden op de lak.(weer is wat anders dan vogel uitwerpselen)

      onder de handgrepen waren diepe krassen te zien en stoorde in mijn ogen enorm.
      ik heb dan ook met een handpad met mezzo deze plekke aangepakt, en na behandeld met finale.
      hier een voor en na foto.

      de Weerspiegeling op het dak.

      Na de nabewerking met Finale stond de auto er zo bij,

      Ik heb er voor gekozen geen Glaze toe te passen omdat de auto de winter in gaat en ik de Collinite 915 een optimale hechting gun.
      na de nabewerking heb ik wel een rondje Ipa gedaan om er zeker van te zijn dat de lak olie vrij is.

      hierna de 915 aangebracht.
      het eindresultaat (dag foto’s volgen nog)

      Ook heb ik de zomervelgen alleen maar schoongemaakt, want ze gaan er over 2 weken toch onderuit en krijg dán uitgebreid de kans
      de velgen goed schoon te maken.






      met groeten
      Bart,
      bedankt voor het lezen:-)^
      vergeet vooral niet een reactie achter te laten!

      #17930433
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Netjes gedaan, verschil is erg groot.
        Ik heb vandaag een dap900 starterskit met wat extra;s aangeschaft. Binnenkort ook maar eens beginnen.

        gefeliciteerd met het resultaat.

        #17930434
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          Heel erg netjes gedaan Bart!
          Pas als je met je neus op de lak zit weet je hoe erg een lak er aan toe kan zijn.

          Hier bewijst het kleien ook weer z’n nut!

          #17930432
          Bartezzz
            Lid sinds:
            18 September 2011

            Bedankt voor de complimenten. :thumb

            het is niet de eerste keer dat ik een auto aanpak, maar wel de eerste keer dat ik onze (nieuwe) Vectra onderhanden nam.

            klei heeft zijn nut idd al bevestigd, wat een troep kwam er vanaf.

            ps, is het de bedoeling dat we show-offs in het vervolg in het poets en detail topic zetten? of is daar een apart deel voor?

            #17930435
            GTS Power
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              je mag het hier plaatsen :thumbup

              viewtopic.php?f=124&t=153837

              #17930436
              Bartezzz
                Lid sinds:
                18 September 2011

                @GTS Power wrote:

                je mag het hier plaatsen :thumbup

                viewtopic.php?f=124&t=153837

                Ik heb hem daar neer gezet :thumb

                Deze mag dicht dan king:

                #17930437
                kadett-supreme
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2004

                  ik dacht al dat deze detail me bekend voorkwam…. zag ‘m ook al op het carclean forum…. ;)

                  netjes hoor! enne mooie auto.

                  #17930438
                  Seth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    Je mag mijn wagen ook altijd komen halen om dit te doen hoor :thumb

                    #17930439
                    opel-limbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2007

                      Ik zeg: hulde

                      Greetz Roel met een I.

                      #17930440
                      blue mystery
                        Lid sinds:
                        22 May 2011

                        je mag mijn zwarte vec ook wel ff pakken,
                        die is net zo kwa lak als joune eerst was,
                        dit is echt zo zonde alleen ik kan dat poetsen niet.

                        #17930441
                        Wilma
                          Lid sinds:
                          5 September 2007

                          Hoi Bart,

                          Leuk om je hier ook tegen te komen :thumb
                          Goed bezig geweest, maar we zijn niet anders van je gewend

                          #17930442
                          Bartezzz
                            Lid sinds:
                            18 September 2011

                            Bedankt voor de complimenten!

                            mensen die het ook willen, mogen een PM sturen, komen we er vast wel uit ;)
                            ik help altijd graag een handje! :D


                            @Wilma
                            ,

                            Ha wilma! een bekende :thumb

                            ja idd!, dankje! we zijn altijd lekker bezig :)
                            ik had laatst ook jullie H gevonden hier, leuk topic! :)

                            #17930443
                            RISL
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              24 January 2011

                              Je wagen knapt er echt van op!
                              Ik ben zelf nog niet zo bekend met het goed onderhouden van de lak. Ik heb wel een set van Meguiars waarmee de oude was er af gaat, vervolgens polijsten en daarna een nieuwe waslaag. De auto is dan wel echt zo glad als een spiegel, maar jouw behandeling heeft nog veel meer effect.

                              Zou je misschien een aantal zaken willen toelichten, zoals Glaze, kleien, enz? Ik zou zelf ook graag m’n auto eens zo’n poetsbeurt geven.

                              #17930444
                              Bartezzz
                                Lid sinds:
                                18 September 2011

                                ha RISL,

                                ja tuurlijk. ik heb hier een stappenplan dat ik meestal aanhoud.

                                De basis is het wassen met een microvezelhandschoen of microvezelspons, 2 emmer systeem, goede shampoo en een goede droogdoek.
                                Ik heb een uitleg gemaakt waar het wassen en waxen en het nut van een 2 emmer systeem:
                                How To Wash & Wax

                                Stap1 Wassen
                                Wat is goede shampoo? Vele shampoos zijn zeer geschikt om de lak veilig te kunnen wassen.
                                Belangrijk is om de aanbevolen dosering niet te overschrijden. Doe je dit wel dan bestaat de kans dat je onnodig je waxlaag aantast.
                                Het maakt niet extra schoon en kost je uiteindelijk meer geld.

                                Voorbeelden van goede shampoos:
                                Poorboy’s World Super Slick & Suds (goede shampoo, 30ml per 10 liter water)
                                Poorboy’s Super Slick & Suds

                                Mother’s Californian Gold (50-60ml op 10 liter water, ook een prima shampoo):
                                Mother’s Shampoo

                                Wolfgang Auto Bathe (uitstekende shampoo uit het duurdere segment):
                                Wolfgang Auto Bathe

                                Dodo Juice Born to be Mild, Sour Power (shampoo met wax) en Supernatural shampoo (zonder geur en kleustoffen, erg zuinig):
                                Born to be Mild

                                Sour Power

                                Supernatural Shampoo

                                Wassen met een microvezelhandschoen, schaapsvachthandschoen of microvezel spons. Schaapsvacht is veiliger voor je lak maar kan je niet in de wasmachine wassen.
                                De microvezelspons kan meer water opnemen dan een handschoen maar die kan weer beter om randjes werken.
                                Meguiar’s Ultimate Wash Mitt

                                The Bone

                                Schaapjes:
                                Mother’s Lambswool Mitt

                                Daarna de auto drogen met een droogdoek. Ook daarin heb je weer verschillende keuzes. De meeste verkochte zijn de Poorboy’s World Waffle Weave Drying Towel (goedkoop en lekker groot), Mother’s Drying Towel (kan meer opnemen door een kern van schuim en schuift gemakkelijk over de lak), Carrand Supreme Drying Towel (extra groot en zacht) en de Delirium Drying Towel (erg groot maar geeft af tijdens de eerst paar wasbeurten)
                                Poorboy’s Waffle Weave:
                                Poorboy’s Waffle Weave

                                Mother’s Drying Towel

                                Carrand Drying Towel

                                Delirium Towel

                                Stap 2 Kleien
                                Met kleien haal je al het hardnekkige vuil dat na het wassen op de lak achterblijft. Op het eerst gezicht lijkt je lak schoon maar als je met je vingertoppen over de lak gaat dan voel je allerlei onregelmatigheden, vuil dus.
                                De klei neemt al dat vuil op en zorgt voor een perfect gladde lak en een goede voorbereiding voor het voeden en waxen van de lak.
                                Bovendien wil je vooral niet dat deze hardnekkige verontreinigingen mogelijk tijdens het polijsten los komen en door je polijstmachine over de lak worden bewogen met verse krassen als resultaat.

                                Uitleg van de klei met foto’s en filmpje:
                                Uitleg van het kleien

                                De voordeligste keus op dit moment is de Mother’s kleiset, hierin zitten 2 blokjes klei van 80 gram, een 473spray en een doekje:
                                Mother’s Clay Kit

                                Een goed alternatief is de Poorboy’s World Klei en Spray & Wipe. Deze klei is iets steviger en kan wat makkelijker vuil verwijderen. De Spray & Wipe mag je 1:1 verdunnen met water voor het kleien.
                                Poorboy’s Clay

                                Spray & Wipe

                                Er zijn ook grotere verpakkingen beschikbaar van de Spray & Wipe zodat je niet elke keer een kleintje hoeft te kopen maar deze na kan vullen met een grotere verpakking.
                                Poorboy’s Spray & Wipe navullingen

                                Daarna afvegen met een Deluxe Mega Mega towel van Poorboy’s World.
                                Deze doek is sowieso aan te raden omdat het doekje bij de Mother’s kit vaak wat te klein is.
                                Deluxe Mega Mega Towel

                                Stap 3 Polijsten
                                Stap 3
                                Dit is dé stap die samen met het kleien 80% van het resultaat vormen. Swirls (spinnewebkrasjes die te zien zijn in de zon) en kleine krasjes kan je hiermee verwijderen. Diepere krasjes kunnen een stuk minder zichtbaar gemaakt worden.
                                Of je een DAP500 of een DAP900 neemt hangt af van de hardheid van de lak en de lakdefecten. Heb je alleen lichte swirls of wil je alleen een wax ermee kunnen brengen dan heb je aan de DAP500 meer dan voldoende.
                                Wil je (diepere) swirls en krasjes kunnen verwijderen dan is de DAP900 de betere keus.
                                Er zijn 4 starterspakketten:
                                -DAP500 Raffini pakket met Monello polijstmiddelen, 4 pads, bonnets en schoonmaakpoeder.
                                DAP500 Raffini pakket
                                -DAP500 Poorboy’s pakket met Poorboy’s polijstmiddelen, 4 pads, bonnets en schoonmaakpoeder.
                                DAP500 Poorboy’s Wold pakket
                                -DAP500 Lite Edition met Monello polijstmiddelen en 3 pads.
                                DAP500 Raffini Lite Edition
                                -DAP900 Lite Edition met Monello polijstmiddelen en 3 pads.
                                DAP900 Raffini Lite Edition

                                Verschillende polijstpads (niet alle pads zitten in het pakket!)
                                Alle 5.5” pads

                                -Yellow Cutting pad (zware polijstpad voor grove polijstmiddelen)

                                -Orange Light Cutting pad (middelzware polijstpad voor middelzware polijstmiddelen)

                                -White Polishing pad (middel polijstpad voor lichte en middelzware polijstmiddelen)

                                -Green Light polishing pad (middelzachte pad voor lichte polijstmiddelen)

                                -Black Finishing pad (zachte pad voor glaze)

                                -Red Finidhing pad (zeer zachte pad voor wax/sealant)

                                -Gold Concorso Wax pad 5.5” (zeer zachte pad voor wax/sealant)
                                Nog geen plaatje van.

                                Polijstmiddelen.
                                Monello Raffini: (perfect voor harde en zachte lakken)
                                -Finale (licht polijstmiddel)

                                -Mezzo (medium polijstmiddel)

                                -Inizio (grof polijstmiddel)

                                -Inizio Forza (extra grof polijstmiddel)

                                Poorboy’s World SSR: (voor zachtere lakken, iets makkelijker in gebruik)
                                -SSR1 (licht polijstmiddel)

                                -SSR2 (medium polijstmiddel)

                                -SSR2.5 (medium-grof polijstmiddel)

                                -SSR3 (grof polijstmiddel)

                                Welke combinatie gebruikt moet worden voor je lak bepaal je door middel van een “testspot”.
                                Je begint met een redelijke lichte combinatie, bijvoorbeeld een witte pad en Monello Mezzo. Heb je hiermee genoeg correctie dan kan je afbouwen met bijvoorbeeld Monello Finale op een groene op zwarte pad. Is het niet zwaar genoeg dan pak je de oranje pad en Monello Mezzo (kan uiteraard ook meerdere keren gebruikt worden). Heb je echt harde lak of wil je diepere krasjes verwijderen dan kom je uit bij een zware pad en Monello Inizio (Forza) of een ander zwaar polijstmiddel. Je kan ook alleen bepaalde krasjes doen met deze combinatie en de rest van de auto met de oranje pad en Monello Mezzo.
                                Het is wel verstandig om ongespoten kunststof en rubbers af te plakken om te voorkomen dat deze wit uit zullen slaan van het polijstmiddel:
                                3M afplaktape

                                Verdeel het polijstmiddel eerst over het stuk dat je wilt polijsten. Doe je dit niet dan is de kans groot dat de spetters in de rondte vliegen. Daarnaast wil je overal gelijkmatige polijstkrachthebben.
                                Als het product afgebroken is, het is dan vaseline-achtig, dan gelijk af nemen met een microvezeldoek.
                                Breng deze met lichte druk aan, goed inwerken en gelijk afnemen met een doek bijvoorbeeld Mother’s Polishing Cloth of Deluxe Mega Towel:
                                Mother’s Polishing Cloth

                                Poorboy’s Deluxe Mega Towel

                                Stap 4 Voeden
                                Nu de lak helemaal schoon is en open staat is het tijd om de oliën die verloren zijn gegaan aan te vullen en een showcar glans te creëren.
                                Gebruik hiervoor Dodo Juice Lime Prime (Light, Mother’s Sealer & Glaze Step2, Poorboy’s World White Diamond (lichte kleuren) of Poorboy’s World Black Hole (donkere kleuren).
                                De Dodo Juice Mother’s variant licht inwerken en gelijk afnemen, de Poorboy’s World White Diamond inwerken tot de lak weer gaat glanzen, dan even laten drogen (5minuten) en dan afnemen.
                                Dodo Juice Lime Prime Lite

                                Mother’s Sealer and Glaze

                                Poorboy’s White Diamond

                                Poorboy’s Black Hole

                                Gebruik hiervoor de zwarte pad uit het DAP500 pakket (indien deze erin zit).
                                Gebruik voor het afnemen een Dodo Juice Fantastic Fure, Mother’s Polishing Cloth of Poorboy’s World Deluxe Mega Towel.
                                Dodo Juice Fantastic Fur

                                Mother’s Polishing Cloth

                                Poorboy’s Deluxe Mega Towel

                                Stap 5 waxen
                                Daarna de auto in de wax zetten. Je kan hier kiezen tussen een synthetische wax (sealant) of een natuurlijke wax (carnauba).
                                Een sealant blijft langer zitten (handig voor de winter) en een carnauba wax geeft meer glans. Breng wax altijd heel dun aan. Een dikke laag maakt het lastiger uit te poetsen en is zonde van je wax.
                                Je kan ook eerst een sealant doen en deze “toppen” met een Carnauba wax.

                                Voor de Dodo Juice waxen heb je een harde en zachte variant. De hardere variant is makkelijker dun aan te brengen en zuiniger dan de zachte versie. De zachte versie is weer wat makkelijker aan te brengen.
                                Daarnaast heb je de Pro versie van Blue Velvet en Purple Haze. Dat zijn hybride waxen (combinatie van sealant en carnauba wax) en blijven wat langer zitten dan de “gewone” waxen.

                                Voor donkere lakken: Blue Velvet (hard) en Purple Haze (soft) (ook in Pro versie te krijgen)
                                Dodo Juice Blue Velvet

                                Dodo Juice Blue Velvet Pro Hybrid

                                Dodo Juice Purple Haze

                                [url=httphttp://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Purple_Haze_Pro__Hybrid_carnauba_soft_wax__200ml_DJPHPRO_101608.aspx:2ga9cphw]Dodo Juice Purple Haze Pro Hybrid[/url:2ga9cphw]

                                Voor warme kleuren: Banana Armour (hard) en Orange Crush (soft)
                                Dodo Juice Banana Armour

                                Dodo Juice Orange Crush

                                Voor lichte kleuren: Diamond White (hard) en Light Fantastic (soft)
                                Dodo Juice Diamond White

                                Dodo Juice Light Fantastic

                                Voor alle kleuren: Hard Candy (hard) en Rainforest Rub (soft)
                                Dodo Juice Hard Candy

                                [url=httphttp://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Rainforest_Rub_250ml__101050.aspx:2ga9cphw]Dodo Juice Rainforest Rub[/url:2ga9cphw]

                                Een goede sealant is de Poorboy’s World EX-P Pure Sealant(30minuten drogen) of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 60mins drogen)
                                Poorboy’s EX-P Pure Sealant

                                Deep Gloss Paint Sealant

                                De carnauba variant van Poorboy’s World is de Natty’s Paste wax(Blue voor donkere lakken) (15 minuten drogen):
                                Poorboy’s Natty’s Wax

                                Poorboy’s Natty’s Wax Blue

                                Voor Mother’s is de Step 3 Pure Carnauba Liquid/Paste wax(15 minuten drogen):
                                Mother’s Pure Carnauba Wax vloeibaar

                                Mother’s Pure Carnauba Wax pasta

                                Pad voor het aanbrengen van de wax: (voor vloeibare waxen kan je een 5.5″ rode of concorso pad gebruiken voor op je DAP500/900)
                                Concorso hand applicator

                                Voor het uitpoetsen kan je een Deluxe Mega Towel gebruiken of een Fanastic Fur:
                                Deluxe Mega Towel:
                                Poorboy’s Deluxe Mega Towel

                                Fantastic Fur:
                                Dodo Juice Fantastic Fur

                                Overige oppervlakten
                                Voor licht metalen velgen kan je een velgenreiniger gebruiken zoals de Mother’s FX Wheel Cleaner of de Poorboy’s World Spray & Rinse:
                                Mother’s FX Wheel Cleaner

                                Poorboy’s Spray & Rinse

                                Spray de velgenreiniger op de droge velg, laat het 10 seconden intrekken. Daarna met een borstel de velg goed schoonmaken en naspoelen met veel water.
                                Een hele goede en mooi geprijsde velgenborstel (voor de voorkant van de velg) is deze:
                                Mother’s Wheel Brush

                                Voor de binnenkant van de velgen (indien je dat wilt) is dit een hele goede:
                                EZ Detail Brush

                                Ook een washmitt is een goede keus, deze maakt meer contact dan een borstel en zal beter schoonmaken alleen moet je er wel bij kunnen natuurlijk (geldt vooral voor de binnenkant van de velg)
                                Dodo juice Supernatural Merino Wheel Mitt

                                Je kan ook ervoor kiezen om de velgen in een velgenwax te zetten. Hierdoor kan vuil en remstof minder makkelijk hechten en maakt het schoonmaken een stuk makkelijker.
                                Gebruik in dat geval géén velgenreiniger meer omdat deze de wax weer verwijdert.
                                Een aparte emmer met gewone autoshampoo voldoet dan prima.
                                De velgenwax:
                                Poorboy’s Wheel Sealant

                                of WheelWax:
                                Wheelwax

                                Padje voor het aanbrengen: (deze is lekker dun en dus perfect voor kleine oppervlakten)
                                Hi-Tech applicator

                                Doek voor het afnemen:
                                Cobra All Purpose Towel

                                Uiteraard mogen de bandjes niet ontbreken. Een mooie gepoetste auto met vieze banden is natuurlijk geen gezicht.
                                Gebruik hiervoor een goede bandenspray zoals de Mother’s Reflections Tire Care of Wolfgang Black Diamond Tyre gel voor mooie satijnen banden.
                                Mother’s Reflection Tire Care:
                                Mother’s Reflection Tire Care

                                Wolfgang Black Diamond gel:
                                Wolfgang Black Diamond Tire Care

                                Je kan deze direct op de band sprayen maar beter (en zuiniger) is het om het op een applicator te sprayen. Zo voorkom je dat het op plekken komt waar je het niet wilt hebben.
                                Flex Foam Tire Applicator

                                Dressing applicator

                                Voor de ruiten kan je ook Spray & Wipe (onverdund) of Mother’s Glass Cleaner gebruiken.
                                Spray deze op een microvezel pad om te verdelen en navegen met een glasdoek.
                                Pad:
                                Poorboy’s Microfiber applicator

                                Meguiar’s Even Coat applicators

                                Glasdoek:
                                Dodo Juice Window Waffle

                                Voor ongespoten kunststof kan je Poorboy’s World Trim Restorer gebruiken. Deze trekt echt in het kunststof en is niet vettig.
                                Poorboy’s Trim Restorer

                                Je kan een washandje gebruiken voor het aanbrengen of een zogenaamde “foam on a stick”. Dit is een stokje met een foamen top.
                                Ideaal voor die lastig te bereiken plekjes.
                                Foam on a stick

                                #17930445
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  Bedankt voor je zeer complete en duidelijke uitleg!
                                  Maar als ik het goed begrijp heb jij dus je garage vol staan met poetsmiddelen ;) ?
                                  Zal wel een klein fortuin kosten om in één keer aan te schaffen. Ik denk dat ik het gewoon langzaam ga opbouwen (en ga beginnen met een kleisetje).

                                  Hoe lang ben je bezig geweest om je auto de volledige behandeling te geven?
                                  Als ik die drie stappen van Meguiars gebruik en van tevoren wassen e.d. ben ik al een uur of 5 bezig.

                                  #17930446
                                  Bartezzz
                                    Lid sinds:
                                    18 September 2011

                                    @ RISL,

                                    Ja ik heb wel een grote hoeveelheid spullen ja.

                                    dan heb je wel een klein fortuin nodig, maar ik heb het er nu al uit, want heb 5 auto’s aan gepakt a 150 euro per stuk.

                                    met het polijsten van een vectra station ben ik zo’n 18uur bezig ja.
                                    2 voor het goed wassen, dan nog uurtje voor het kleien.
                                    uur voor de velgen en banden.
                                    8uur polijsten.
                                    2uur interieur.
                                    2uur waxxen en trims.
                                    en dan nog een uurtje om alles na te lopen.

                                    meg’s 5-stappenplan is al een stap in de goeie richting hoor ;)
                                    vervang die producten maar eens door de producten uit mijn lijstje.
                                    dan word je resultaat al iets beter, en ben je goedkoper uit, want meg’s is duur :(

                                    #17930447
                                    RISL
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      24 January 2011

                                      Okay, bedankt!
                                      Zodra de Meguiars-spullen op zijn, ga ik de door jou aangeraden middelen proberen. Koop je ze gewoon bij een automaterialenzaak?

                                      En wat je zegt, als ik er een beetje handig mee wordt, kan ik het misschien ook bij een aantal andere auto’s doen tegen een vergoeding om de kosten eruit te halen.

                                      #17930448
                                      Bartezzz
                                        Lid sinds:
                                        18 September 2011

                                        http://forum.carclean.nl/cc_topics33/Stappenplannen-en-combinatiekits.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                        Forum.carclean.nl
                                        en http://www.Carclean.nl

                                        Top service en goed forum met goede hulp!
                                        ben er zelf al een tijdje actief, en ik zie steeds meer mensen van het opel-forum.nl daar terecht komen! :thumb

                                        #17930449
                                        kadett-supreme
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2004

                                          haha ja he, je komt overal bekenden tegen..

                                          #17930450
                                          Bartezzz
                                            Lid sinds:
                                            18 September 2011

                                            Nou idd!
                                            opzich een goed teken!
                                            steeds meer goed onderhouden auto’s op de weg :)

                                            Mooie kadett @cc trouwens :thumb

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.