Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
richardschaeks dank voor je reactie.
Echter volgens mij is het dus niet de dynamo, of de aardeaansluiting van de dynamo, volgens andere postings, omdat dan ook de stuurbekrachtiging stopt als de dynamo niet genoeg stroom levert en daar dus geen last van.
N.b. dit dus in andere postings gelezen dus ga ervan uit dat dit klopt.Accu is ook nog vrij nieuw, 1,5 jaar.
Heb een op.com liggen dus maar keertje uitlezen, misschien dat iemand dan nog advies heeft.
9 augustus 2016 om 20:52 In reactie op: Redelijke prijs voor vervangen Distributie riem en waterpomp #18320437Zag bij hun op scherm dat materiaalprijs al ong €175 ex was, (geloof brezan, zal wel een dure leverancier zijn) .
Probeer eens te formatteren met Fat32
Hallo Sven, het is wel gebruikelijk als nieuw lid, dat je je je eigen even voorstelt onder het topic, Even voorstellen dit ben ik.
Met schokken, bedoel je dan gevoel dat motor overslaat?
Dan zou ik denken bobine.
Nog een keertje bougies nakijken, als er eentje zwart en vet is dan waarschijnlijk bobine, of heel misschien verkeerde bougies.19 juni 2016 om 19:30 In reactie op: Zafira 1.8 ecu al vervangen nu ineens kabel breuk???? #18321436Voldoende opties lijkt me.
Bobine, ECU, Kabel breuk.Jawel jij kan zo bij een Opel dealer binnenlopen en orginele onderdelen kopen om zelf te monteren, of bij verschillende webshops b.v. http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; kan je originele Opel onderdelen bestellen.
Misschien eerst even kijken wat voor bobine erop zit en dat hier vertellen.
Er zijn hier een heleboel mensen met een uitlees apparaat, waar je in principe zo even langs kan rijden om even een poging te wagen om uit te lezen .
Hier een kaart waar veel mede forumleden opstaan, even zoeken naar iemand bij jou in de buurt.https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1YxjYyZw3zmvnyGSp3jDs4fAFP7w” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar kan je zien bij wie je zo langs kan gaan,even pm sturen, eventueel tegen kleien vergoeding.
En als de ECU i.d.d. stuk is dan zijn Liviu2004 en Zakhooi de forumleden met de meeste ervaring hiermee en die dus tegen een veel goedkoper prijs als de Opel garage jou willen/kunnen helpen.
Liviu2004 heeft dus wel een echte tec apparaat.EN weet niet of je wel goed leest, maar Liviu2004 bied je juist aan dat als je zelf een originele bobine koopt en dit helpt niet tegen de problemen hij die nieuwe bobine van jou weer wil overkopen.
Beetje oppassen, obd2tool.co.uk is website van chinees bedrijf, verstuurt ook vanuit china.
Boven €150 euro komen er dus kosten bij , BTW 21% over prijs+verzenkosten, Invoerrechten ( is percentage vaak ook rond 5% a 10%) Inklaringskosten, verschillend per vervoerder maar ook al gauw € 16 euro.
In principe contact uit, AS indrukken en inhouden, contact aan, AS ingedrukt houden totdat je pieptoon hoort , dan pas loslaten en dan kan je code ingeven.
Werken lampjes van radio wel als je contact aanzet, anders misschien zekering stuk of radio gewoon stuk.
Onder de forumtopic : Even voorstellen dit ben ik:
viewforum.php?f=30.Densio werkt volgens mij wel, maar moet je wel die Aux aansluiting op de achterzijde hebben, er zijn dus CD30mp3 met en zonder die pinnen.
Dus Radio eruit en op sticker kijken als je het wil weten.
Aliexpres is leuk voor kleine dingen en zo heb er laatst Torx T35 gekocht die zijn ergens anders alleen heel duur te krijgen (en dan bedoel ik niet die kleine Torx T35 bitjes)
Zou er nooit een radio voor €300-€500 kopen, garantie bestaat natuurlijk niet op die afstand plus dat je dan nog even €100 a € 200 mag bijbetalen aan de koerier.
En voor dat geld kan je hier ook wel mooie radio’s vinden.
Navaudio.nl verkoopt geloof ik ook die android radios.Zijn er vast wel meer te vinden
Als je toch begint met sleutelen aan je auto en het leuk vindt.
Waarom koop (of leen) je dan geen stuurkogel /fuseekogel drukker kost je rond de € 20, kan je heel lang plezier van hebben.
Het is ook wel even netjes als je je eigen even voorstelt als nieuwe forum lid.
Als je de CD30 mp3 eruit haalt kan je aan de sticker zien of hij voorbereid is voor Aux
Als dat erop zit kan je met een Yatour of een Denso extra aansluitingen, b.v. een USB aansluiting maken.
N.b. is al vaker op het forum besproken dus even zoeken werkt meestal prima.
B.v. viewtopic.php?f=8&t=194417&hilit=CD30+Aux.
Andere radio’s toch vaak extra adapters en verloop kabeltjes nodig die bij elkaar toch ook al gauw € 200 kosten plus dat je nog wat moet uitprogrammeren met een OP-Com of Tech-2 anders werkt je display niet goed meer.
Spullen van Aliexpres. misschien werkt het, bedenkt wel dat met die spullen boven €22 euro en helemaal boven de €150,- dat er dan nog flink veel extra kosten, BTW Invoerkosten Inklaringskosten, bijkomen.
Dus als je zoiets zoekt, kan je volgens mij beter naar een beetje goede autoradio zaak te rijden en daar advies in te winnen.
Nee hoor niet alleen japanse auto’s. GM heeft ook al enkele miljoenen auto’s teruggeroepen, o.a. iets oudere modellen van Cadillac, Buick Chevrolet.
Vraag het mij ook een beetje af wat er in de iets oudere Opels zit.
Gewoon even alle zekeringen nakijken,
Nee hoor, als het orginele radio is, staan de securitycode en de radio code bij dealer in systeem, kunnen ze zo uitdraaien, aan de hand van kenteken, willen ze alleen wel geld voor hebben.
Als je eerst een schreef, om welke auto het precies gaat.
Heb je alle zekeringen al nagekeken? er zit natuurlijk wel een zekering op de constante plus.
Heb je die stekkertjes weer goed teruggezet zodat ze wel contact maken.
Heb je ze toevallig niet verkeerd om teruggezet, bij standaard Opel radio hoort de constante 12+ op onderste rij 2e pin en de geschakelde 12+ op de 2e rij op de 4e pin ( laatste pin).
Als het om een Astra F of G gaat tenminste.
Bij andere radio’s is het meestal andersom.
Nee in principe staat de code niet achterop je radio, gebeurt wel eens bij tweedehands dat ie er erop geschreven wordt maar is niet standaard.
Dus met kenteken naar dealer (koste je geld)
Of de radio eruit halen en naar liviuu2004 brengen, hij heeft spullen dat ie die code kan lezen of veranderen.
Heel misschien, als je het serviceboekje hebt, dat je het telefoonnummer weet van originele garage waar auto ooit nieuw gekocht is en die even belt, zijn misschien zo aardig om code door te geven.
Is dat voor een Astra G ? die willen nog wel eens beter werken met een firmware 1.39 op de OP-COM,
Als je dus OP-Com met goede chip erin hebt kan je downgraden (openschroeven, als er groot OP-COM op de chip staat, gaat het niet werken als er PIC18F458 op staat kan het wel)Software tooltje downloaden en downgraden.
Een andere mogelijkheid is dat helaas die OP-COM adapters wel een stuk gaan, een keertje proberen op een andere Opel als je die in de buurt hebt.
N.b. ik Zou wel meteen de draadjes/pinnen Rood en Geel van de onderste 8 pin stekker omwisselen, anders onthoud je nieuwe radio geen instellingen.
En dan wel eerst even de min pool van de accu loshalen als je met de bedrading gaat sleutelen.
Win 7 Heeft waarschijnlijk door updates de drivers geblokkeerd.
Oplossing, drivers opnieuw installeren, ( n.b. Wel “Niet ondertekende drivers toestaan”)
En ik heb rubber, na heel lang heel warm gemaakt te hebben er gewoon overheen geduwd
Rubbers komen hier vandaan. http://stores.ebay.co.uk/car-masts-uk-shop/Vauxhall-/_i.html?_fsub=8691516″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is eigenlijk nodig dat je het precieze motortype opgeeft, kan je o.a. opzoeken aan de hand van vinnummer.
Opel heeft veel verschillende motortypes met verschillende soorten stuurbekrachtiging en dergelijke.Als het een TRW pomp is, zoals jij schreef , dan zijn er nog 2 types. TRW1 is alleen met heel veel geluk nog goede kwaliteit tweedehands te vinden, TRW2 is nog wel te vinden geloof ik.
Je moet het rubber wel echt een paar uur lang in echt heet water leggen, dan moet het toch wel lukken en kost ook wel een beetje kracht.
Antennevoet zit vast met een moer aan de binnenkant, dus dakhemel aan de achterkant voorzichtig loshalen, achterklep open rand eraf halen, misschien kappen/bekleding bij achterste zij spijltjes eraf dan kan je het dakhemel beetje loshalen en kan je bij de moer komen.
Wel voorzichtig met de hemel anders knikt het, je hebt dus niet veel ruimte om de moer en stekkertjes los te halen.Welk type motor zit erin?
Bij X16XEL elke 60.000 km of elke 4 jaar
I.d.d een doppenset met Torx doppen is absoluut aan te raden voor een Opel.
Geloof dat het best wel wat werk is, Subframe moet verwijderd worden cq laten zakken, dus motor moet aan een ophangbeugel opgehangen worden zodat die niet kan zakken.
Verder als je een Delphi hebt (met de lange dunne vulopening) wordt het moeilijk om een andere goede te vinden, zijn allemaal al aardig oud en hebben bijna allemaal al last van slijtage en piepgeluid.
Ben zelf ook al tijdje op zoek naar een die geen lawaai maakt.
Is waarschijnlijk gewoon versleten cilinder, hebben veel iets oudere Opels last van.
Ik heb zelf bij http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; een nieuwe cilinder op mijn oude sleutels pas laten maken, scheelt weer sleutels bij laten maken en programmeren en zo en ik denk stuk goedkoper als bij de dealer. (was rond € 50 euro kwijt) en binnen drie dagen had ik nieuwe in huis.
En dan, dank zij de HOWTO van jannick, cilinder vervangen.
Staat duidelijk bij, is alleen voor retrofit radio’s die een USB en Aux aansluiting hebben, is gewoon soort verlengkabeltje.
Alleen Yatour of Dension of dergelijke werken
Dension staan ook wel eens goedkoper op ebay en zo -
AuteurBerichten