Astra G, Snelheidsmeter stopt af en toe

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G, Snelheidsmeter stopt af en toe

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368590
    WillemR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 August 2014

      Hallo na paar jaartjes redelijk probleemvrij te hebben gereden, nu weer een vraagje.

      Het gaat om mijn Astra G X1.6XEL , 1998, begint dus al aardig oud beestje te worden, maar ondanks wat olie verbruik rijdt ie voor mij nog goed genoeg.
      Model zonder ABS, ja die bestonden toen nog.

      Probleempje is dat mijn snelheidsmeter af en toe opeens naar nul zakt en dan niet meer werkt, later of de volgende dag lijkt ie dan weer gewoon te werken.
      Was wel aardig vochtig gisteren dus misschien daarmee verband ?

      Stuurbekrachtiging blijft gewoon werken.

      Zelf al wat rondgekeken hier, maar dan wordt ABS stekker op wielnaaf genoemd maar die heb ik dus niet. of zit de snelheidsmeter wel met een sensor bij de wielnaaf ook als je geen ABS hebt?
      Stuurbekrachtiging blijft gewoon werken dus volgens mij dan niet Dynamo of aarde aansluiting dynamo.

      Iemand die mij kan vertellen waar dit aan kan liggen?

      Met vriendelijke groet Willem

      #18368622
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Zelfde probleem met de corsa gehad(2006 c corsa)toen de dynamo vervangen omdat tijdens de tellerstoring de auto bijna niet bij deed laden, 12.1 v, en na accu reset ging het meestal 2/3 dagen goed en begon het weer, zodra de teller wegviel weer amper laadstroom, na de dynamo vervangen ging het maanden goed tot het probleem terug kwam en toen de accu overleden was. probleem is nu al 3 jaar weg

        #18368623
        WillemR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 August 2014

          richardschaeks dank voor je reactie.

          Echter volgens mij is het dus niet de dynamo, of de aardeaansluiting van de dynamo, volgens andere postings, omdat dan ook de stuurbekrachtiging stopt als de dynamo niet genoeg stroom levert en daar dus geen last van.
          N.b. dit dus in andere postings gelezen dus ga ervan uit dat dit klopt.

          Accu is ook nog vrij nieuw, 1,5 jaar.

          Heb een op.com liggen dus maar keertje uitlezen, misschien dat iemand dan nog advies heeft.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.