Schokken bij stilstaan

Forumindex Forums Modellen Corsa Schokken bij stilstaan

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277080
    Svenergie20
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2016

      Goedenavond!

      Ik zit met een probleempje met mijn Opel Corsa 111 edition. bouwjaar 2010, 73000 km op de teller.

      Als ik stil sta bij een stoplicht of voorrangsweg begint mijn motor (1.6 ecotec) te schokken, ben al een aantal keer naar de garage geweest en een aantal dingen laten vervangen wat dit zou veroorzaken.

      Als eerste ben ik zelf begonnen met een flesje reinigingsmiddel in de benzinetank te gooien voor eventuele vuiltjes, nadat dit niet bleek te werken heb ik de luchtfilter en bougie’s laten vervangen. Nadat dit vervangen was heb ik 2 weken geen last gehad van het schokken.

      Na die 2 weken kwam het weer terug en heb ik de brandstoffilter laten vervangen, dit is 1,5 week goed gegaan tot vandaag.

      Verder is de olie vervangen en alle andere vloeistoffen zijn voldoende bijgevuld.

      Er gaat verder geen storingslampje branden, ook is de auto 2x uitgelezen en kwam 2x terug zonder meldingen.

      Bij de garage waren ze ervan overtuigd dat het na het vervangen van de brandstoffilter opgelost zou zijn en dat ze anders niet wisten wat het dan kon zijn
      Iemand hier ervaring mee of iemand een idee wat dit verder kan zijn?

      Alvast bedankt voor de reacties.

      Met vriendelijke groet,

      Sven van de Wiel

      #18321474
      WillemR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 August 2014

        Hallo Sven, het is wel gebruikelijk als nieuw lid, dat je je je eigen even voorstelt onder het topic, Even voorstellen dit ben ik.

        Met schokken, bedoel je dan gevoel dat motor overslaat?
        Dan zou ik denken bobine.
        Nog een keertje bougies nakijken, als er eentje zwart en vet is dan waarschijnlijk bobine, of heel misschien verkeerde bougies.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.