Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de reactie heb nu een idee waar ik moet beginnen. Het filmpje is niet beschikbaar is er nog iets dergelijks te vinden.
Bedankt voor het meedenken dit geeft de burger moed
<p style=”text-align: left;”>Bedankt voor de reactie.</p>
Bedankt Koffie, het kopieren van deze paar zinnen uit de handleiding moet ik nog doen. Maar begrijp eruit dat je bij normaal en frequent gebruik rustig de handrem aan kan zetten. Zit er iets op dat er voor zorgt dat de accu niet leeggetrokken wordt?
Alles schuift door naar morgenmiddag. Ga zelf ook F1 kijken.
[quote quote=18349459]Ik woon in Capelle a/d IJssel, ik kan uitlezen, kom naar mijn plaats.
[/quote]
Geweldig. Ik kreeg net een ander mailtje. Het ging om uitlezen binnen 5 dagen door een specialist in stuurbekrachtigingen. Het bedrijf in Beuningen reageerde binnen een uur en heeft een plekje voor morgen gereserveerd. Ze gaan er gelijk mee aan de slag. De laatste storing was gisteren dus ik moet maar even de boel gelijk aanpakken. Mijn zoon rijdt namelijk ook met de auto en er moeten geen ongelukken gebeuren. Bewaar wel even jouw naam want als er weer even ergens een lampje aanspringt dan is het handig als ik een adres in de buurt heb. In ieder geval bedankt.
[quote quote=18349452]Je kunt toch een alleen uitlezen afspraak maken, wanneer het via het forum niet lukt?
[/quote]
Dat zou de volgende stap zijn om de foutcode te achterhalen. Want zonder code weet je nog niet waar je aan begint. Bij de opel dealer kwam ik een bedrag tegen van rond de 60 euro. Vond ik zelf nogal prijzig om een stekkertje in te pluggen en even wat gegevens zichtbaar te maken.
Ik zal even zoeken op het forum, dank voor je tip.
@Opeltje17 wrote:
Nee daar hoef je geen rekening mee te houden.
Ik zou er zelf geen risico mee nemen en de set gewoon vervangen, daarbij doe je het zelf dus kost het ook niet de wereld.
Ik laat het doen, het gereedschap heb ik niet. Dit moet gewoon goed gebeuren. En soms is lastig manoeuvreren.
Klopt ik heb de volgende auto. Opel Meriva 1.8 16_V Z18XE 92 kW maakt het een verschil als je er een caravan mee trekt. Is de riem dan sneller versleten? Verschillende sets, de auto is bij de laatste vervanging onder handen genomen door een Opel dealer. Ik vermoed dat hun onderhoud gestandaardiseerd is. Maar ik ben er natuurlijk niet bij geweest en de nota zit niet in de map.
Ik heb maar besloten om de riem te vervangen. Beetje meegelezen in enkele topics ! (had ik eerder moeten doen)en de reageerders zijn tamelijk eensgezind dat een riem na x km of 4 jaar wel eruit moet. Een offerte op een online site automaker.nl daar kreeg ik direct één reactie op, gelijk ook de laatste, 390 euro bij een allround garage op 5 km afstand. Met dit bedrag in mijn achterhoofd ga ik nog even shoppen bij enkele kleine zelfstandigen bij mij in de buurt. Een set compleet schijnt rond de 120 – 180 euro te liggen dus met drie uur werk (?) en btw zal het niet veel uitmaken denk ik. Hebben jullie ook een voorkeur voor een bepaald merk, althans maakt dit veel uit?
Even een update Wim V6 heeft mij een foto gestuurd waar de recirculatieklep zit. 4 torx schroefjes en het dashboardkastje eraf, kabeltje lostrekken en de klep maar vastzetten op de open stand. Met een stuk tape wat anders? En vanmiddag een uur gereden met heldere ramen en goed zicht. De kachel maar even flink laten blazen op standje 4 en er beslaat niets. Ik durf het nog niet te hopen maar het lijkt verholpen te zijn.
@Merivaopc wrote:
Hoi
Mijn ramen waren ook echt vies aan de binnenkant.
Je zou ook al je afvoerkanalen schoon kunnen maken van je deuren.
Nieuwe tip voor mij ga eerstdaags even kijken bij de deuren. Bedankt voor het meedenken.
@Merivaopc wrote:
Hoi,
Ik heb er ook last van gehad.
Ik heb van die ontvochtigers gehaald ( zakjes ) en alle deur rubbers schoongemaakt en me ramen aan de binnenzijde goed ontvet. Ik ben er gelukkig nu vanaf.
Succes
Hoi Meriva,
Zou dit een typisch Meriva kwaaltje zijn. Slechte afvoer van lucht of luchtcirculatie die langs vochtige delen gaat.
Grt,
tjeerd
Nee, deze allround monteur kon niets vinden. Hij suggereerde nog dat het iets te maken kan hebben met het airco deel maar daar had hij geen verstand van. De beslagen ramen tijdens het rijden heb ik dus nog steeds. Een paar keer de airco langdurig uitgezet, meer dan een uur, ventilatie op 3 en maar blazen. Af en toe het raam open om de condens even te laten oplossen en dan weer dicht. Maar het helpt niets, althans het voorruit is dan redelijk helder maar de rest van de ramen zitten potdicht van het vocht dus dan toch maar weer de airco aan. Je wil ook een beetje zicht hebben als je de bocht omgaat. En als ik de kachel opschroef dan gaat het nog sneller. In Blijdorp hou ik mijn bril in warme lucht om de condens op te lossen in mijn auto gaat het de andere kant op.
Vrijdag een afspraak gemaakt bij een allround garage op de schiebroeksesingel in Rotterdam de lijst met mogelijke oorzaken krijgt hij erbij. Vanmorgen even voor de grap de blazer tijdens stationair op 4 gezet en uiteraard alle ramen potdicht en alles beslagen op 1 vierkante plek na op het kunststof boven het handschoenenkastje rechts. De plek was ongeveer 30 cm groot een soort rechthoek. Waar zit de klep van de binnencirculatie? Is daar gemakkelijk bij te komen.
Ik ga deze drie opmerkingen opschrijven en volgende week langs een andere garage. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Inmiddels 2 keer naar de garage geweest en nagekeken. Het laatste advies is de ventilator/kachel uitzetten. En inderdaad de ramen beslaan dan heel erg langzaam. Zet ik de ventilator weer aan dan is het een kwestie van tientallen seconden. Als de auto gewoon op de weg geparkeerd staat dan zijn de ramen helder, het gebeurd alleen tijdens het rijden en hoe hoger ik de ventilator opdraai, bijvoorbeeld 4 dan is het zicht ineens weg. Heb vandaag bij 7 graden boven nul weer de hele dag met de airco aan gereden. Een tijd voluit blazen met de ramen open helpt ook niet. Vanmiddag kwam ik een flink buitje tegen en toen trok de airco het ook niet, de ramen besloegen tijdens deze stortbui. Zijn er nog suggesties? Kan het te maken hebben met de kachel, het interieurfilter is vervangen en dat heeft niets geholpen.
@wim-v6 wrote:
Climate Control in deze auto???
Zo ja, dan kan je rechts van het kachelhuis een stangetje los halen en de klep op de voorruit zetten.
Dit meermaals bij een Astra-G uitgevoerd omdat deze klep niet meer werkt.andere standen werken nog wel.
Willem
Nee, Meriva Cosmo 1.8 16v. Geen climate control, ga van de week nog een keer praten met de monteur. Neem deze tip mee. Andere standen werken nog wel, is het puur mechanisch of zit er een motortje achter.
@midnight black wrote:
Kijk ook eens onder de vloerbedekking: isolatie onder het tapijt is tegenwoordig plaatselijk meer als 5cm dik! dan duurt het even voordat het tapijt nat wordt.
Vandaag in de garage geweest daar is hij nagekeken. Het interieurfilter is vervangen, en de klep van het filter afgedicht, deze zat los. Het oude filter was vochtig. De knop van de ventilator doet het niet op het raam, wel op andere standen. Daar zit dus ook een probleem, even de lucht laten stroom op het vooruit is er niet bij, hij is bij een allround garage nagekeken en dit euvel heeft hij niet aangepakt. Wat zijn de mogelijkheden en hebben jullie een idee wat dit gaat kosten. Iedereen bedankt voor het meedenken.
@Opeltje17 wrote:
Kijk eens naar je interieur filter of die nat is.
Misschien de afvoer gaten in de parafaan verstopt?
Ik ga er eens naar kijken, is de interieurfilter gemakkelijk te benaderen?
@Opeltje17 wrote:
Lekkage in de auto meest voorkomende, voel eens aan je vloerbedekking.
Thks Opeltje17. Kurkdroog is de vloerbedekking, het gebeurt tijdens het rijden. Een kilometer onderweg en de achterramen beslaan en daarna de rest. Als ik de airco aanzet dan verdwijnt het direct. op het moment dat ik hem uitzet dan zie je de ramen direct weer beslaan.
12 september 2014 om 09:29 In reactie op: Vraag over een verbindingsslang naar luchtfilter #18252360Bedankt voor jullie reacties. Ik ben in korte tijd weer bijgeschoold.
11 september 2014 om 17:50 In reactie op: Vraag over een verbindingsslang naar luchtfilter #18252358@Opeltje17 wrote:
Van radiateur(voorkant auto) naar je luchtfilterhuis kan alleen je aanzuig slang zijn, kan weinig kwaad, enige wat ie doet is misschien wat warmere lucht pakken uit de motorruimte.
Ik heb net even een paar zinnen veranderd, maar jouw antwoord zal wel hetzelfde blijven. Op zich is het geen echt groot probleem, de motor zal er niet direct overhit door raken.
3 oktober 2013 om 17:20 In reactie op: Meriva – mogelijke olielekkage? En schakelprobleem? #18177378@RISL wrote:
Ervanuitgaand dat het motorolie is wat er aan zit, lijkt het mij dat je even moet kijken of het boven dat slangetje ergens lekt, anders lijkt het mij van het morsen bij olie bijvullen of morsen bij het vervangen van het oliefilter?
Het is inderdaad motorolie. De motorolie en filter zijn in maart vervangen. Drie weken geleden is er in de garage bij aflevering nog wat bij gedaan. Zal morgen nog even kijken of er iets op de grond is gevallen. En de boel eens goed droogmaken met een doek. Nog een Meriva vraagje. Het schakelen gaat stug maar dat lijkt mij iets van Opel. Echter mijn vrouw gebruikt hem ook en die zit bij het wegrijden constant in zijn drie. Ze wordt er helemaal dol van. Bij de vorige auto leverde dat nooit problemen op. De 1 bood zich eigenlijk vanzelf aan. Je hoefde er niet om te zoeken en even door te duwen. Herkennen jullie dit. Ik heb er zelf minder moeite mee. Een beetje tegen gewicht geven bij het in zijn 1 zetten.
-
AuteurBerichten