Handrem gebruiken

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Handrem gebruiken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18450893
    tj
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2006

      Jongere meriva (2o11)gekocht met een elektrische handrem,  tijdens stilstand zet ik hem op de rem.   Nu lees ik net in een online gebruikershandleiding dat je dit niet moet doen als je lang stilstaat want dan loopt de accu leeg.  Ik begrijp er uit dat je de auto dus steeds in de versnelling moet laten staan en de handrem spaarzaam moet gebruiken. Niets van gehoord tijdens de aankoop alleen het verhaal langzaam optrekken dan gaat hij er automatisch af.   Wat is jullie mening?

      #18450897
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Wat staat er precies in de handleiding? Specificeert die ook een tijd? Zo niet, dan interpreteer ik lang stilstaan als langer dan enkele weken. Sowieso kan je dan beter niet de handrem gebruiken, omdat de remvoering en remtrommel dan aan elkaar kunnen plakken.

         

        De verkoper gaat je niet het hele boekje voorlezen, het is meegeleverd zodat je het zelf kan lezen.

        #18450899
        tj
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 March 2006

          Bedankt Koffie,  het kopieren van deze paar zinnen uit de handleiding moet ik nog doen. Maar begrijp eruit dat je bij normaal en frequent gebruik rustig de handrem aan kan zetten.  Zit er iets op dat er voor zorgt dat de accu niet leeggetrokken wordt?

          #18451022
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Een electrische handrem verbruikt geen stroom/ spanning meer als deze is aangetrokken of gelost. Alleen als de stelmotoren werken. Het verhaal dat deze de accu leeg zouden trekken klopt niet. Andere verbruikers als geheugen van een radio of lampje dat blijft branden kan er wel voor zorgen dat je accu na verloop van tijd leegraakt.

            Gewoon de handrem gebruiken dus.

            #18451053
            tj
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 March 2006

              <p style=”text-align: left;”>Bedankt voor de reactie.</p>

              #18451057
              tj
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 March 2006

                Bedankt voor het meedenken dit geeft de burger moed

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.