Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan ook zomaar je radiator zijn . kijk es of er na een dag waar je de auto zet druppels vliestof onder liggen . dat laat altijd een beetje plekken achter . als er olie bij zit kan het de koppakking zijn . bij een koude motor es gelijk de dop van het koelwater eraf halen en zien of er druk opstaat
heb je mss af en toe witte pluimen als je op het gas gaat ?
is er afscheiding op de peilstok ?
maak een keer al de kanalen van je afwatering schoon , aan de dakrails en van de koffer , in de tankdop
het is er enkel voor het geluid , performance wise is het een placebo product . de luchtstroom moet over de lmm lopen zoals de fabrikant dat voorzien heeft . een dikkere buis brengt dus niets op een geblazen motor . ze zuigen eerder de warme lucht op uit de motor ruimte , en dat wil je eigenlijk niet ;)
kan je LMM tegen de olie van dat filter ?
en zijn je IAt’s dan gezakt door die setup ?
laat dan maar gelijk de hele boel kuisen vanaf de turbo tot en met de inlaat collector .
alles zal wel voldoende aangeladen zijn .
enkel 1 deeltje reinigen heb weinig zin .
de vraag is ene gen 1 of 2 , de gen 1 heeft dat beruchte smeer probleem van de lagers .
de gen 2 heeft grotere lagers en een extra olie kanaal . aan de omkasting van de bak kan je goed zien welke je hebt , google heeft de fotos wel ergens
als je hem riekt zeg maar dan kan dat zijn van het regeneren .
normaal begint de water temperatuur warm te worden na een paar kilometer omdat er dan gassen over je koeler stromen die de motor ook opwarmen . als het bij jouw vele kilometers duurt eer je temperatuur gaat stijgen kan dat erop duiden dat de egr of stuk is of helemaal volzit en er dus niks meer doorkan .
doe je er veel korte afstanden mee ? , bij koudwarm cyclus wordt het egr systeem veel gebruikt .
Jouw hoger verbruik is enkel toe te schrijven aan de automaat icm een kleine motor . dat is in vele autos die ik ooit gereden van verschillende merken nooit een ideale combinatie geweest . zeker niet in een iets grotere auto als de insignia . met de handbak rij ik 50 in derde , 70 in vierde en 112 op de snelweg in zesde . ik probeer het toerental tussen de 1700 en 2000 te houden , dan loopt de motor het rustigste vind ik . onder de 1500 toeren werkt de turbo niet goed en trilt hij ook meer als anders , het opschakel pijltje van de BC is dan ook vrij waardeloos . met een volle tank in de estate doe ik bijna 1300km
wat hoop je te bereiken met die flush ? dat het koelwater verbruik gaat stoppen ? .
6.2 is best veel , rij je de automaat ? die lust wel stukje meer dan de handbak .
bij de 1.6cdti ging de egr net na de turbo over de koeler naar de inlaat . bij de 1.5 gaan de gassen na de cats via een koeler , door de kop , naar de inlaat . veel minder roet zal kans hebben om de inlaat te bereiken en samen te gaan klitten met oliedampen van de carterventilatie tot pasta .
insignia 1.5cdti , gemiddeld verbuik 4.5l per 100km voor de handbak versie bij een rustige rijstijl .
gezien de restwaarde van zo 1 met 300.000 km zou ik de kosten niet meer doen en uitkijken naar een andere .
je hebt vermoedens wat er mogelijks verkeerd zou kunnen zijn . mss zal bij een deftige diagnose nog meer naar boven komen dan je al gedacht had .
Wat is dan volgens jou een correcte prijs voor dit alles ?
Het is een hoop werk wat je wil laten doen .
Wat is je kilometer stand en doe je veel kleine ritten?
ik rij deze motor ook en momenteel op 52000 km
-
AuteurBerichten