Insignia 1.5cdti motorvermogen beperkt

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia 1.5cdti motorvermogen beperkt

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550759
    kdavid
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 March 2024

      <p style=”border: 0px; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px; color: #707070; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #fbfbfb;”>Beste,</p>
      <p style=”border: 0px; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px; color: #707070; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #fbfbfb;”>Sinds vorig weekend krijg ik als ik mijn wagen start de volgende melding: motorvermogen beperkt. Verder is er niets te merken aan het stationair draaien of rijgedrag van de wagen. Na 2 dagen kwam ook het geel lampje van het motorblok op. Naar de garage geweest en volgens wat ze uitlezen zou het de EGR-klep zijn die defect is. Ik heb dit echter al eens voorgehad bij mijn astra en toen was dat ook wel duidelijk merkbaar aan het rijgedrag. Bij momenten ging die echt niet meer vooruit. Ik twijfel dus een beetje of er echt wel iets aan de EGR-klep scheelt. Vervangen kost me blijkbaar algauw iets meer dan 1000euro. Ook heb ik al enkele weken last van een ietwat zakken koelvloeistofpeil. Niks dramatisch want er staat nooit een plasje onder de auto en onder de motorkap is er ook niks zichtbaar. Ook de garagist heeft tot op heden de oorzaak nog niet gevonden. Nog mensen ervaring met 1 of beide problemen? En zou het ene kunnen gerelateerd zijn aan het ander? Ik las ergens ook dat er een koelelement zit op de EGR-klep die ook doormiddel van koelvloeistof gekoeld wordt…</p>
      <p style=”border: 0px; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px; color: #707070; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #fbfbfb;”>Alvast bedankt</p>

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.