Aanlopend / Fluitend geluid

Forumindex Forums Modellen Insignia Aanlopend / Fluitend geluid

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18428767
    Mikz_xD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2021

      <p style=”text-align: center;”>Hallo beste liefhebbers en kenners.</p>
       

      Ik heb een probleem van mijn Insignia uit 2015 met een 1.6 Turbo, Benzine waar ik absoluut gek van wordt.

       

      De situatie:

      Als ik verlengde afstanden met mijn auto op de snelweg rij, zonder te remmen vaak een minimale afstand van 20km

      Hoor ik een hoge frequentie piep / aanlopend geluid aan de linker voorzijde van de auto.

      Deze verdwijnt heel kort als ik rem, of als ik de auto heen en weer slinger.

      ( Op een veilige manier uiteraard )

      Maar kort hierna keert het geluid terug.

       

      Zelf geprobeerde oplossingen:

      De dealer heeft mijn remmen nagekeken. remblokken, remschijven vervangen, remklauwen laten nakijken, niks gevonden alles schijnt inorde te zijn en konden ze me niet verder helpen

      De piep blijft echter aanhouden.

      Vervolgens heb ik uit een tip van een vriend mijn linker wiellagers en multiriem laten vervangen.

      Dit mocht echter ook niet baten, de piep blijft aanhouden.

      Ondertussen ben ik teneinde raad.

      Ik hoop dat jullie mij hierbij zouden kunnen helpen.

      Alvast bedankt.

       

      Tevens heb ik op mijn Insignia andere velgen gemonteerd.

      Deze velgen hebben een maat van 8J x 19Inch met een ET van 36. en een bandmaat van 245/40

      #18429201
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Zit er misschien een hoge slijtrand op de schijven voor? Dan kunnen die wel eens de oorzaak zijn van het piepen (raakt het metalen deel van de remblokken). Je zou op proef de rand kunnen (laten) wegslijpen om te zien of de piep dan weg is. Kijk wel na hoe dik de schijven nog zijn en of deze niet al voor vervanging in aanmerking komen.

        #18429241
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Zitten volgensmij plastic zuigers in, die willen nog wel eens iets uitzetten. Er zijn stalen zuigers op internet beschikbaar of compleet nieuwe klauw.

          #18429244
          Mikz_xD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2021

            Zou u mij daar meer over kunnen uitleggen? Zou het mogelijk kunnen zijn dat deze zuigers kunnen opwarmen en uitzetten waardoor ze vervolgens de blokken tegen de remmenschijven aandrukken, resulterend in een piepend / aanlopend geluid?

            Alvast bedankt!

            #18429247
            Mikz_xD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2021

              Alle blokken en schijven zijn recent nog vervangen en ik zie nog geen verhoogde metaal rand

              Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn remklauw zelf versleten is?

              #18429251
              Bart…
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 March 2019

                [quote quote=18429244]Zou u mij daar meer over kunnen uitleggen? Zou het mogelijk kunnen zijn dat deze zuigers kunnen opwarmen en uitzetten waardoor ze vervolgens de blokken tegen de remmenschijven aandrukken, resulterend in een piepend / aanlopend geluid? Alvast bedankt![/quote]

                Als ze iets uitzetten komen ze slecht terug waardoor de blokken ook niet terugkomen en daardoor tegen de schijf aanblijven lopen. Ruik eens aan de blokken, ruiken die verbrand?

                #18429254
                Mikz_xD
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2021

                  Dat klinkt erg logisch. De eerst volgende keer dat ik in mijn auto zit zal ik kijken of ik een brandlucht ruik op mijn remmen.

                  Echter is het me nooit eerder opgevallen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.