Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik wil onder mijn corsa weer van die duitse style velgen er onder van bv 8j 14″ met een foute et waarde maar deze moeten dan wel op mijn remmen passen. Ik wil dus een setje velgen gaan kopen die er zo op passen. Wat ik mooie velgen vindt zijn bv schmidt th-line’s of steffans.
groetjes
Nokkenas van Kent cams (AST1612) kost ongeveer voor een set €450 + €200 voor een paar verstelbare tandwielen en blijft dan nog normaal berijdbaar, ongeveer 16 pk meer afhankelijk van de rest van de motor. Kent cams slijpen ook nokkenassen, dit is een stuk goedkoper, moet je bij hun op de site kijken.
Let goed op als je op plantaardige olie gaat rijden, dit smeert de brandstof pomp toch vele malen minder als diesel, je pomp gaat slijt als een gek je moet het eerst voorverwarmen door middel van een warmtewisselaar, je auto gaat naar rijdende snackbar ruiken, de zonnebloem olie sla olie of iets dergelijks kan gaan rotten in je tank. Uiteindelijk ben je duurder uit omdat de brandstofpomp en injectoren om ca 50.000 km gereviseerd moeten worden. Kom ze regelmatig tegen bij ons op het werk (bosch diesel service)
Voor mij is dit puur hobby, net als jij bv. een turbo op een c20ne bouwt of een corsa a met 6 cilinder lijn aan het maken bent. Volgens mij is alles wat je aan een auto verbouwt een verkwisting van tijd, geld en moeite, maar daarom is het een hobby.
De eerste licht op de sloop volgens mij wat ik uit de tekst op maak.
Fearless bedankt, ik heb er 1 gevonden na lang zoeken op een engelse site van Sportex een 4-1 voor €126,-
groetjesHoi, ik heb van mijn c14nz de in en uitlaatkanalen glad gemaakt en iets verbreed maar niet gepolijst, zorg dat alle hobbels uit de kanalen weg zijn. Over polijsten zijn de meningen verdeeld. Als je de cilinderkop er dan toch af heb vlak deze dan tot dat de vlak steen net de gaten waar de bougie door heen komt raakt (hogere compressie). Verwacht geen super verschil, waarschijnlijk merk je het niet eens als de rest nog standaard is, maar het is leuk om te doen als je koppakking lek is en de kop er toch af moet. Ik zelf probeer uit mijn 1.4 80 pk te halen met ander in- uitlaat spruitstuk nokkenas en de kopbewerking. Ik zal hem na de vakantie op de rollenbank zetten. Groetjes
Hoi ronaldo, de storingen kan je alleen uitlezen met de computer en niet meer met een knippercode. Als je start met de injectorleidingen los moet de diesel er flink uit spuiten en niet alleen nat worden. Voor de turbo druk kan het zijn dat de lucht massameter stuk is of dat de turbodruk sensor dicht geroet is. Deze zit als je voor de auto staat links in de hoek op het spruitstuk. Als je start kan je ook proberen de dikke rubbere slang van het inlaatspruitstuk af te halen als de auto nu wel wil lopen zit waarschijnlijk de luchttoevoer dicht. Probeer toch eerst maar de auto en de brandstofpomp uit te laten lezen kost mischien €50,- maar dan weet je het wel meteen.
Groetjes TanaHoi Ronaldo, de verstuiverringen kan je controleren door er een vacuum pompje met meter op de aansluitingen te zetten en ze onder vacuum laten staan. Loopt het vacuum heel snel weg dan is het ringetje van die verstuiver lek. Hier licht het waarschijnlijk niet aan omdat de ringen van de retour zijn. Hoe is de auto er mee gestopt? Net na de koude start of de eerste paar 100 meter? Meestal als de auto er mee stopt met deze verschijnselen dan is het de brandstofpomp. Als je start heb je dan wel een toerental op het dashbord, anders eerst even een toerental sensor proberen, is denk het goedkoopst.
Groetjes Tana
Doet je relais het nog ??
Hoi streetglow, je moet inderdaat de gele pijl afsluiten. Dit is je originele dumpvalve. Deze klep verbindt de drukkant van de turbo met de aanzuigkant. De groene pijl is je wastegate deze klep opent wanneer de druk te hoog is, de uitlaatgassen gaan dan rechtstreeks de uitlaat in en niet langs het schoepenwiel. Als je deze afsluit wordt de druk te hoog en krijg je foutcodes. Probeer maar het slangetje van de GELE pijl aftedichten. Ik heb dit gedaan door er een kogellagertje in te doen (moet wel strak zitten) en het slangetje weer terug te zetten op het pijpje. Laat even weten of dit wel werkt. Bij mij wel in ieder geval .
Groetjes Tana
Hallo even nog over het verhaal van de vacuum slang afsluiten van de dumpvalve met een balleteje. Ronaldv kan jij me mischien uitleggen waarom de originele dumpvalve van een Z20LET op overdruk werkt?
Naar mijn idee werkt de standaart dumpvalve op onderdruk. Hebben we het mischien over de verkeerde “dumpvalve” en bedoel je niet de wastegate, daar zit wel een overdrukaansluiting op.
De foutcode p1106 is volgens mij dat de inlaatspruitstuk druk te hoog is en dat kan komen door als je de wastegate afsluit. De dumpvalve is er alleen voor dat je turbo op toeren blijft bij gas los dus als de gasklep dicht is ontstaat er een vacuum en opent de klep. Verbeter me als ik het fout heb, het is nooit weg om wat te leren. Klein plaatje GEEL= dumpvalve GROEN= wastegate
Groetjes Tana
He Bies welkom hier een foto van je auto
Wordt een gaaf ding zo mat zwart. Ben je al verder gekomen met je project ben benieuwd.
Groetjes TanaHoi Patrick, brand het gloeispiraal op je instrumentepaneel wel als je het contact aan zet?
-zoniet haal dan je temp. sensor is los een kijk of hij dan wel brand. Gaat hij dan branden dan is je temp sensor stuk, de computer denkt dan dat het bv 30 graden is en dan gloeit hij niet.-Als je met een testlampje op het draadje meet van de gloeistift en je kontakt aan zet moet het ongeveer 10 sec branden, doet dit het niet dan is waarschijnlijk je gloeirelais stuk. Je kan dan ook nog even voordat je het relais gaat vervangen de schakelstroom meten op het relais.
– Om je brandstofsysteem te controleren kan je een stukje doorzichtig slang op de toevoer van je pomp monteren. Als je de auto start kan je zien of de brandstof veel luchtbellen bevat. Je brandstoffilter kan bv los zitten (of de dop om water af te tappen) of je filter zit verstopt door vacuum krijg je dan ook bellen.
-Als je een verstuiverleiding los draait en je gaat dan starten dan moet er diesel uit komen doet hij dit niet dan is je stopklep stuk je zei dat hij stroom had maar hoor je hem ook tikken als je het kontakt aanzet?
Groetjes Tana
Hoi, mischien een beetje laat, maar rookt de auto ook als hij aan slaat? Het kan namelijk lucht zijn in je inspuit leidingen. Een Opel heeft een zelf aanzuigende brandstofpomp (geen opvoerpompje in de tank) als er lucht in het systeem komt zakt de brandstof weer terug de tank in. Door het aanslepen gaat de motor zo vaak rond dat hij op gegeven moment wel weer brandstof krijgt. Je zij al dat ze bij de Opel al de retourleidingen hadden vervangen (deze zit namelijk op de aanvoerkant van de pomp) maar onder je nokkenas zitten ook 4 traverse rubbers, deze willen ook nog wel eens gaan lekken zo kan er lucht in het systeem komen en komt er olie bij de brandstofpomp wat uiteindelijk je brandstofpomp sloopt omdat de vervroeging hem niet meer bij kan regelen en je computer doorbrand. Je kan proberen je retourbout uit je pomp te halen en kijken of er zwarte aanslag van olie op zit.
groetjes tanaDe meeste brandstofpompen gaan bij ongeveer 180.000 kilometer. Als ze stuk gaan doen ze het de eerste 100 meter als je weg rijd of hij start helemaal niet meer. Een brandstofpomp repareren kost ongeveer 500 euro dan komt er een nieuwe computer op en wordt hij nagekeken en getest dit is zonder de pomp er op te zetten. De prijs van 1100 euro klopt wel ongeveer, als je je boos maak lukt het wisselen in 3 uur en 15 minuten.
Hoi, trek een paar handschoenen en iets met lange mouwen aan als je gaat begingen met wikkelen want die tape gaat kriebelen zit iets van glasvezel ofzo in.
groetjes tanaHoi, je kan in het vacuum slangetje van je orginele klep een klein balletje doen (deel van een lagertje) om hem aftedichten. Het afgedichte slangetje kan je nu weer terug schuiven zodat hij niet rond slingert. Werkt goed en je nieuwe dumpvalve maakt een veel harder geluid omdat alle overige turbodruk door je nieuwe klep gaat en niet verdeelt wordt over bijde.
groetjes Tana -
AuteurBerichten