brandstof pomp

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen brandstof pomp

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206495
    AstraArjen
      Lid sinds:
      30 November 2006

      Hallo,

      wat zijn de (begin) symptomen van het stuk gaan van de brandstofpomp van een 2003 2.0 dti motor? Hij hield vorige week ineens in en er brande een lampje (met zo’n steeksleuteltje)… Na op de vluchtstrook even uit en aan gedaan te hebben is het ook weer in orde en is het nog niet weer gebeurd.
      Iemand een idee??

      #17383442
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        als er een lampje ging branden moet je je moter laten uitlezen!

        als het goed is heeft hij een foutcode opgeslagen waar het in zit!!!

        #17383443
        vectradtl1985
          Lid sinds:
          5 December 2007

          brandstofpomp bijvan de vectra geeft meestal weinig tekenen voordat hij er mee ophoudt ik zette de mijne even in de loods gewoon 100% goed wilde hem weer starten en heeft hem nooit meer gedaan ja na reparatie van 1100 euro maar blijven super autos

          #17383444
          vectradtl1985
            Lid sinds:
            5 December 2007

            brandstofpomp bijvan de vectra geeft meestal weinig tekenen voordat hij er mee ophoudt ik zette de mijne even in de loods gewoon 100% goed wilde hem weer starten en heeft hem nooit meer gedaan ja na reparatie van 1100 euro maar blijven super autos

            #17383445
            navreen76
              Lid sinds:
              30 May 2007

              origineel gepost door AstraArjen
              Hallo,

              wat zijn de (begin) symptomen van het stuk gaan van de brandstofpomp van een 2003 2.0 dti motor? Hij hield vorige week ineens in en er brande een lampje (met zo’n steeksleuteltje)… Na op de vluchtstrook even uit en aan gedaan te hebben is het ook weer in orde en is het nog niet weer gebeurd.
              Iemand een idee??

              laat hem uitlezen maar kijk ook even de vacuum slangetjes na. exact zelfde probleem heb ik 2 weken geleden ervaren. bij het uitlezen 0400 …. deze vacuum potjes of zoiets ik weet niet precies wat het zijn zitten gemonteerd naast je accu aan de linker kant van de auto… deze zitten met rubberen slangejtes op de potjes gedrukt. deze slangetjes waren bij mij allemaal uitgedroogt. na dit vervangen te hebben liep de wagen wonderbaarlijk een stuk beter en meer kracht.

              #17383446
              tana
                Lid sinds:
                15 March 2007

                De meeste brandstofpompen gaan bij ongeveer 180.000 kilometer. Als ze stuk gaan doen ze het de eerste 100 meter als je weg rijd of hij start helemaal niet meer. Een brandstofpomp repareren kost ongeveer 500 euro dan komt er een nieuwe computer op en wordt hij nagekeken en getest dit is zonder de pomp er op te zetten. De prijs van 1100 euro klopt wel ongeveer, als je je boos maak lukt het wisselen in 3 uur en 15 minuten.

                #17383447
                ramakers
                  Lid sinds:
                  21 July 2009

                  Gisteravond heeft van mijn zafira 2.0 dtl de brandstofpomp het begeven.
                  Weten jullie een goede universele garage die de pomp kan reviseren?

                  Hoeveel garantie mag je verwachten op een gereviseerde pomp?

                  groet Tom

                  #17383448
                  navreen76
                    Lid sinds:
                    30 May 2007

                    gereviseerde pomp met 1 jaar garantie op http://www.dieselpompen.nl kost 670 ex.

                    ik raad aan een gereviseerde pomp te plaatsen en niet alleen de elektronica te vervangen. want heb uit ervaring gezien dat als een pomp 200k heeft gelopen hij ook sporen van mechanishe slijtage vertoont. deze moeten ook opgelost worden. tevens is het aan te raden bij pompwissel gelijk de sealtjes van de injectoren te vervangen. omdat de distributieketting naar de nokkenas er toch af moet is het een kleine moeite om dan gelijk even de nokkenas te lichten en de sealtjes te verangen. sealtjes kosten per stuk bij de opel ongeveer 10 euro incl.

                    #17383449
                    ramakers
                      Lid sinds:
                      21 July 2009

                      Bedankt voor je tip. De auto is gisteren gebracht naar Diesel Buchli in Harderwijk. Hier gaan ze de brandstofpomp vervangen.
                      Op jouw advies heb ik gevraagd of ze een gereviseerde pomp erin zetten en vervangen ze de sealtjes van de injectoren. Ik heb mij laten vertellen dat de sealtjes, traverse ringen heten. In totaal ben ik ong. 1800 euro kwijt. Dat is incl. btw en het ophalen en terugbrengen van de auto vanuit Zuid-oost brabant naar Harderwijk en terug.

                      ……..blijft toch veel geld.

                      #17383450
                      navreen76
                        Lid sinds:
                        30 May 2007

                        …t blijft een hoop geld. maar je kan het niet zelf doen als je niet veel ervaring heb met sleutelen. tevens weet je dan ook gewoon dat het goed gebeurd incluis de garantie !

                        de sealtjes vervangen beveelt voorkeur omdat er op diverse fora gesproken word dat inmenging van olie in de diesel juist het probleem van de pomp veroorzaakt. en dan zou het zonde zijn om de pomp te vervangen zonder de eigenlijke oorzaak te verhelpen.

                        #17383451
                        opctjeee
                          Lid sinds:
                          8 May 2010

                          Op voorhand niet te weten, valt plots stil of slaat gewoon niet meer aan wanneer deze stuk is.
                          Normaal een astra G van 2003 is al een Y 20DTH en van deze gaan ze zelden deffect.
                          Bij de vorige X motoren zoals X20DTL / X20 DTH willen ze weel eens de geest geven.

                          Groeten

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.