Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 december 2023 om 19:02 In reactie op: Astra 2020 beperkt motorvermogen keert regelmatig terug #18549113
Ik hoor en lees veel verhalen over die 1.2 van Opel die vaak problemen geeft. Ik heb nog getwijfeld over de aanschaf van de 1.4 3 cilinder icm de cvt automaat na mijn 1.4 turbo Astra k die het eigenlijk 6 jaar vlekkeloos deed. Uiteindelijk toch voor een 2.0 Corolla hybrid gegaan puur vanwege garantie en betrouwbaarheid.
Ik heb een astra innovation 2017 en heb sinds een paar weken android auto. (daarvoor had ik een iphone en dus carplay) je moet begrijpen dat android auto als app nog niet officieel in nederland verkrijgbaar is dus je zult de app via een omweg op je telefoon moeten zetten (kan dus niet via de google play store). Als de app eenmaal draait is het een kwestie van kabeltje eraan en dan kan je onder het “home” menu in de auto de android auto interface selecteren.
ik moet zeggen dat ik het fijner vind werken dat carplay, google maps werk heerlijk en altijd de nieuwste kaarten.
Doordat de handeling voor in en uitklappen handmatig gaat zie ik nog wel eens astra’s rondrijden met ingeklapte spiegels. die mensen vergeten dan het knoppie te drukken. ik vraag me af hoe zulke mensen hun rijbewijs hebben gehaald. ik ben zo gewend in de spiegels te kijken dat ik nog voordat de koppeling opkomt al in de gaten heb dat ik ze moet uitklappen.
Wat een gelul dat twee keer drukken. die van mij is instappen, koppeling en rem in, knop indrukken en starten. Ik heb ook problemen met mijn intellilink scherm. Het leek inderdaad gekoppeld aan apple carplay maar ook als ik gewoon de telefoon op bluetooth heb valt het scherm en de bluetooth verbinding, soms weg.
inmiddels ook afspraak gemaakt men mijn garage. melding “koplamp storing”en “storing AFL systeem” verschijnt in beeld. soms is het weg maar verschijnt weer zodra ik een bocht om ga. dame aan de lijn gaf aan het vaker te horen. dure grap buiten de garantie om lijkt me.
Blijf het bijzonder vinden. nieuwe auto gekocht, nu reeds storingen aan intellilink systeem gehad (scherm vervangen maar blijft wegvallen), de intellilux lampen geven storing en wielophanging voor nagezien. Allemaal serieus genomen door dealer maar eigenlijk hoopte ik de eerste 5 jaar enkel voor mijn beurtjes bij de garage te staan. Het geeft een vervelende nasmaak. Dan ook nog de doom verhalen rond de 1.4 turbo motor maken me niet gerust op het gebruik van de auto na de fabrieksgarantie.
Als volgend jaar de nieuwe Toyota Corolla Stationwagon 180pk hybride in de showroom staat ga ik hem nog voor ik mijn Opel twee jaar heb proberen in te ruilen.
Dat het niet automatisch gaat is inderdaad en misser. Vreemd juist omdat als je de ontgrendel knop op je sleutel lang inhoud wel je ramen open gaan, en weer dicht bij het lang inhouden van de vergrendel knop.
ik klap ze daarom vrijwel nooit in alleen als ik in een smale straat geparkeerd sta. lastig is dat dat ik eerst moet uitstappen (daarbij kijk in in de spiegel of ik de deur niet tegen een langsrijdende fietser oid aanknal) en als ik dan in de opening van de deur sta moet ik semi onhandig het knopje indrukken om de spiegels in te klappen.
Als je daarna weer instapt is wat minder onhandig (omdat je het doet vanuit je zetel) maar moet je niet vergeten de spiegel weer uit te klappen.
Alle nederlandse versies hebben DAB+ geloof ik, ook zonder intellilink 900. laatst een proefrit gedaan in een duitse innovation en die had geen DAB+.
Mijn astra 1.4 sports tourer uit sept 2017 heeft problemen met het navigatiescherm dat geregeld uitvalt. En een vreemde kraak/kreun vanuit de stuurinrichting/voorwielophanging. Beide zaken onderzocht en de garage neemt contact op met Opel nederland. Inmiddels 2 weken verder.
verder fijne comfortabele auto maar doen dergelijke mankementjes wel afbreuk aan je euforie een nieuwe auto te kopen. Mijn vorige Toyota heeft 7 jaar zonder ook maar enig gezeur of mankementje rondgezoeft en dat steekt.
Inmiddels in een ander draadje gehoord dat de bak in de ecoflex 1.4 motor maar max 220/230 nm kan verwerken. Ondanks dat bied de opel dealer waar ik mijn auto heb gekocht het zelf aan: https://www.fred-janssen.nl/multichip-rijdt-u-sneller-zuiniger/
Ze maakten er reclame mee op de toonbank van de werkplaats-receptie.
ik heb een 1.4 turbo en ik kan merken dat ie inderdaad wat zuinig staat afgesteld. Als de motor net gestart is merk je een beetje inhouden bij wegrijden zodra je naar de tweede versnelling bent gegaan. daarna eigenlijk nooit meer. wel heb ik het idee dat ze niet alle 150pk in deze motor hebben achtergelaten. kan ook zijn dat k gewend raak aan het vermogen. inmiddels 8000 km op de teller na 4 maanden bezit.
sinds een paar weken is er een licht kraak hoorbaar vanuit de voorwielophanging, kan het niet direct linken aan heuvels, remmen of optrekken maar het lijkt er constant te zijn als de auto rijd. vooral als je stuurt. jammer en volgende week laat ik ernaar kijken. samen met het uitvallen van mijn intellilink scherm dat vooral lijkt te gebeuren als ik mijn iphone via usb aan de auto heb hangen.
overigens ga ik met de volgende onderhoudsbeurt een multichip laten inbouwen door de dealer. kost 300 euro en de auto loopt er beter op doordat alle idiote afknijpingen om een label aan de motor te kunnen hangen weg zijn. daardoor heeft de auto 23 pk extra (150 -> 170) en zon 50nm extra trekkracht. opel dealer zet em der zelf in en je behoud je garantie… klinkt als win-win.
ik heb een 1.4 turbo en ik kan merken dat ie inderdaad wat zuinig staat afgesteld. Als de motor net gestart is merk je een beetje inhouden bij wegrijden zodra je naar de tweede versnelling bent gegaan. daarna eigenlijk nooit meer. wel heb ik het idee dat ze niet alle 150pk in deze motor hebben achtergelaten. kan ook zijn dat k gewend raak aan het vermogen. inmiddels 8000 km op de teller na 4 maanden bezit.
sinds een paar weken is er een licht kraak hoorbaar vanuit de voorwielophanging, kan het niet direct linken aan heuvels, remmen of optrekken maar het lijkt er constant te zijn als de auto rijd. vooral als je stuurt. jammer en volgende week laat ik ernaar kijken. samen met het uitvallen van mijn intellilink scherm dat vooral lijkt te gebeuren als ik mijn iphone via usb aan de auto heb hangen.
overigens ga ik met de volgende onderhoudsbeurt een multichip laten inbouwen door de dealer. kost 300 euro en de auto loopt er beter op doordat alle idiote afknijpingen om een label aan de motor te kunnen hangen weg zijn. daardoor heeft de auto 23 pk extra (150 -> 170) en zon 50nm extra trekkracht. opel dealer zet em der zelf in en je behoud je garantie… klinkt als win-win.
Kan iemand vertellen welke TPMS sensoren je exact nodig hebt? je krijgt zoveel verschillende soorten te zien als je erop zoekt op ebay.
ik heb nu mijn astra 1.4 turbo innovation bijna een week in bezit. krap 300 km mee gereden. Overal gezien een fijne auto, lekker stil, zeer mooi interieur, goede connectiviteit, geweldig geluid uit de luidsprekers en de intellilux koplampen geven een idiote bak licht.
ik heb wel het gevoel dat de 1.4 turbo nog een beetje moet loskomen. voldoende trekkracht overigens en inhalen in zijn 6 gaat gewoon goed. Ik had echter het idee dat bij het proefrijden de motor wat feller was. Ik reed toen in een 5 deurs met al 20k km erop dus die auto was natuurlijk wat lichter en de motor was ingereden. ik weet overigens niet of dat inrijden nog steeds een “ding” is bij moderne motoren.
daarnaast behoorlijk teleurgesteld met de achteruitrijcamera, deze is erg wazig. op mijn vorige auto toyota prius was dit beter voor elkaar. Nu is het bij achteruitrijdens soms lastig een fietser te herkennen als deze wat verder weg fietst. Het is ook gwoon een grote stap in een verder hoog resolutie scherm met duidelijke interface en knoppen, ineens naar een soort oud crt beeld, ik hoopte dat dit met modeljaar 08/2017 zou zijn vervangen. Ik herken me overigens niet in de te harde pieptonen van de parkeersensoren. Ze waarschuwen dus mogen ze best aanwezig zijn. Het is niet zo dat ik ervan schrik ofzo. wel ff wennen dat als je stilstaat voor het stoplicht en mensen lopen of fietsen rond de auto (hartje amsterdam, ieder voor zich mentaliteit) dat de sensoren daar dus ook op reageren. maargoed, daar zijn ze ook voor.
Ik moet nog wel even terug naar de garage voor twee dingen: de automatische achterklep stopt niet op de 3/4 stand. Kwamen we bij aflevering al achter en de garage zou er even achteraan gaan. en de richtingaanwijzer op het stuur geeft teveel weerstand als ik naar links druk. weetniet hoe ik het moet omschrijven maar naar rechts gaan soepel maar naar links gaat wat meer met een harde klik. twee smetjes… wel jammer voor een nieuwe auto.
Ik heb mijn Sport Tourer innovation 1.4 turbo op 25 juni besteld en kreeg vannacht een mail van opel nederland dat de auto de productielijn heeft verlaten. In deze mail kreeg ik ook het chassisnummer door. 10 weken dus en ik reken er nog wel 2 weken extra bij voordat ie bij me voor de deur staat. 12 weken komt overeen met wat de garage heeft aangegeven.
Ondank je sarcastische ondertoon wel bedankt voor je reactie Eppo! duidelijk verhaal dat de versnellingsbak deze krachten dus niet aankan. de 200 pk versie ligt helaas buiten de financiele comfortzone.
IK heb een astra sports tourer 1.4turbo besteld met innovation uitrusting. sinds 1 juli worden alle innovations standaard uitgevoerd met de intellilux koplampen. ben erg benieuwd naar de auto. We hadden eerder in mei een business+ besteld met wat opties erop. later bedacht ik me dat ik toch wel een innovation wilde maar ik kon op dat moment geen opties meer doorvoeren. vorige week werd ik werd gebeld door de garage dat er een klant was voor mijn astra zodat ik een innovation kon bestellen. Zo gezegt zo gedaan: nu dus een innovation 1.4 turbo. met innovation+ pakket in rode kleur onderweg. Hopelijk zijn in het 2018 model de kinderziektes zoals her en der vermeld wel aangepakt.
IK had een toyota auris sport tourer als 2e op mijn lijstje staan en toyota kennende is daar gewoon standaard niks mis mee. daarintegen heeft de opel wel wat meer vooruitstrevende techniek aanboord. hoewel de hybrideaansrijving van toytota zeker ook als vooruitstrevend vermeld mag worden.
Ik heb mijn astra sport tourer nog niet binnen maar hij staat af fabriek op 16’stalen velgen met wieldopen ik denk dat ik tegen deze winter aan eens ga kijken bij een opel garage over de grens in duitsland. daar kan je op de site van opel voor een aantal mooie 17″ lichtmetalen velgen kiezen. ook in zwarte uitvoering die hier niet te kiezen zijn. ik wil absoluut niet groter dan 17′ omdat anders het comfort te lijden heeft.
Wij hebben ook een sports tourer besteld: business+ 1.4 turbo 150pk, absolute red met comfort pakket, private glass, achteruitrijcamera en volwaardig reservewiel. De auto is rond 13 april besteld en hoop de auto nog voor onze vakantie op 12 augustus te mogen ontvangen. Heb nog geen mail oid van de dealer gekregen terwijl hij wel aangaf de ons te hebben aangemeld bij onstar.
Ik zie overigens dat in Nederland alleen de “geknepen” 1.4 met 230 mm wordt geleverd en niet de 245nm versie? Ik zit er ook over te denken de auto te chippen naar 185pk en 280nm. Mensen ervaringen?
-
AuteurBerichten