Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349505
    eppo61
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 May 2017

      Benzineverbruik volgens boordcomputer wijkt bij mij eveneens ca. 10% af.
      Volgens BC gebruik ik b.v. 5,7 ltr/100 kilometer, terwijl het daadwerkelijke verbruik ca. 6,2 ltr/100 bedraagt.
      Zou mooi zijn als de BC door de dealer kan worden bijgesteld (softwarematig ?).
      Ben overigens best tevreden over het echte benzineverbruik (1,4 110 kW op 18 inch Bridgestones). ;-)

      #18349526
      kw_nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2017

        Dit weekend is raars gehad met mijn Astra. De stuurbekrachtiging viel plotseling uit op de snelweg. Boordcomputer gaf het ook aan dat er iets mis was. Bij een afrit de auto uitgezet en weer aan. Maar dat hielp niet. Ik was gelukkig dichtbij mijn bestemming. Het rijdt niet echt lekker zeg maar… In parkeren was gelijk mijn sportschool momentje. Na 5 minuten nog een keer gestart, toen nog niks. Daarna na een kwartier nog een keer. Toen was de melding weg en deed hij het weer.

        Maandag langs de garage geweest, ze hebben alles nagekeken, maar geen oorzaak gevonden. Maf, wellicht dat andere dit herkennen?

        #18349528
        Mintje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2013

          Mijn boordcomputer meldt over de eerste 10300 km een verbruik van 5.8/100
          Het excelbestand rekent me voor dat het verbruik 5.98/100 is.
          Wel een afwijking, maar ik vind het niet zo heel schokkend.
          Vindt dat het 1.0 motortje het prima doet. Ook in aanmerking genomen dat er nogal eens flink spul mee gaat. Of een snelle rit naar London bijvoorbeeld.
          Verder lees ik in dit topic nogal de nodige storingen. Ik heb echt helemaal nergens last van. Dat is ook wel hoe het hoort, maar toch. :applause02:

          #18349533
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            [quote quote=18349526]Dit weekend is raars gehad met mijn Astra. De stuurbekrachtiging viel plotseling uit op de snelweg. Boordcomputer gaf het ook aan dat er iets mis was. Bij een afrit de auto uitgezet en weer aan. Maar dat hielp niet. Ik was gelukkig dichtbij mijn bestemming. Het rijdt niet echt lekker zeg maar… In parkeren was gelijk mijn sportschool momentje. Na 5 minuten nog een keer gestart, toen nog niks. Daarna na een kwartier nog een keer. Toen was de melding weg en deed hij het weer.

            Maandag langs de garage geweest, ze hebben alles nagekeken, maar geen oorzaak gevonden. Maf, wellicht dat andere dit herkennen?

            [/quote]

            Wat je beschrijft heb ik niet gehad, maar wel een keer de melding “dienst stuurslot” en bij het starten dat het stuur enorm trilde. Dealer kon niets vinden, dus was er niets aan de hand…. Sterker: dat noemen ze een melding en geen storing, zolang het niet 3x achterelkaar gebeurt. Pas daarna schrijft de boardcomputer hem weg als “ storing”.

            Intussen heel veel meldingen gehad en de dealer doet niets in nu ruim een jaar. Al een rood knipperend navigatiescherm gehad? Of dat de cruisecontrol een nieuwe snelheid niet wil opppikken? Dat zijn mijn laatse meldingen van de maand oktober. Het heeft allemaal te maken met de boardcomputer, aldus onafhankelijk onderzoek. De dealer houdt het nog steeds op een lage accuspanning :good:

            #18349645
            trucker59
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2016

              Mijn ervaring met de K 150PK Innovation full options. Vorige auto Volvo V40 T2
              Astra aangeschaft in mei 2016 ( was demo met 8500 km )
              Huidige km.stand 41000
              Meer beenruimte voor mij als bestuurder (lengte 1,90 mtr. en rijdt 95% alleen)
              Valt mij wel op dat de auto aan de achterzijde redelijk veel rolgeluid doorgeeft naar binnen. (nadeel van bredere banden)
              Erg goede lederen AGR stoelen met stoelverwarming/ventilatie en massage.
              Rijeigenschappen doen niet ten onder van de Volvo. Enigste nadeel zijn de toch wat plattere banden waardoor hij iets stugger aanvoelt.
              Tot dusver een verbruik van 5,87 L/100 km ( echte liters) Met de Volvo 5.92 L/100 km
              Vorige maand de eerste storing in beeld en wel de automatische led koplamp verstelling.
              Deze koplampunit is inmiddels onder garantie vervangen. ( hopen dat de andere kant heel blijft )
              Verder geen klachten of storingen gehad.
              Tot op heden een tevreden eigenaar van deze auto.

              #18349649
              Supershiva
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 August 2017

                Heb vrijdag mijn ST 1.0 online edition op mogen halen. Heb er net 200km op zitten maar ik vind hem heerlijk rijden. Zit echt wel pit in deze 1 liter :good:
                Ik heb er door de dealer een achteruitrij camera in laten bouwen. Werkt prima met de intellilink 4.0 B-)

                Ik heb mn Galaxy S6 (voorzien van laatste update en meest recente versie Android Auto) aangesloten op de intellilink 4.0. Gisteren met Waze een rit van 70km genavigeerd zonder problemen.
                Net liep het systeem helemaal vast. Beeld bevroor en na een paar minuten ging het scherm op zwart muziek stopte en startte hij tijdens het rijden opnieuw op. Android Auto startte ook weer opnieuw op, moest alleen even aangeven dat ik met Waze wilde navigeren en toen ging alles weer door :negative:

                Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
                Misschien een software update van Intellilink die niet is uitgevoerd bij rijklaar maken of zo?
                Kan ik ergens zien welke sw versie ik heb?

                In development mode heb ik het volgende gevonden:

                SW version: IP34.5.1(1.34.5.6)
                HW version: E3
                MgrSys: 1.34.1.2 feb 6 2017
                MgrMcm: 1.34.3.0 feb 6 2017
                MgvVid: 1.32.0.1 feb 6 2017

                enz enz… nog 4 pagina’s…

                Is dit de meest recente versie van de Intellilink 4.0 software/hardware?

                #18350558
                Astra_DLS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2008

                  Even een update van mijn kant. De auto in gebruik vanaf Augustus 2016. Huidige km stand 55.000.

                  Momenteel rijd ik ca. 900 km per week dus aardig wat ervaring op kunnen doen.

                  In de basis ben ik zeer tevreden met de Astra. De auto, de stoelen, de opties, het rij gedrag en alles bevallen me nog steeds zeer goed.

                  Positieve geluiden:

                  * AGR stoelen zijn super goed
                  * Lederpakket en winterpakket zijn heerlijk (verwarmd stuur bijv).
                  * USB bij de achterbank (zit ook dashcam in)
                  * Stoelverwarming achter
                  * Elektrische kofferbak werkt goed. Ook met de voet onder de klep werkt dit consequent goed. Vies of schoon maakt niet uit
                  * Velgen (18″Bicolor) blijft ik persoonlijk erg gaaf vinden
                  * 136 PK Diesel trekt stevig op en werkt goed
                  * Integratie van Android auto, Apple Carplay, bluetooth audio etc werkt goed en snel
                  * Kwaliteit audio prima. Niet super goed, maar zeker bovengemiddeld
                  * Led koplampen zijn brilliant. Goed licht en goed zicht
                  * Ambilight in de deuren ziet er strak uit in het donker
                  * Schuif/kanteldak staat vaak open, heerlijk!

                  Ook heb ik uiteraard wel wat te zeuren
                  * Parkeersensoren te hard (bekend item) en gaan altijd aan onder 10 km/u, ook in file
                  * Pedaalrubber koppeling bij 40K vervangen, was glad
                  * Stoelbekleding bestuurder bij 40K vervangen ivm slijtage (garantie, goed gedaan)
                  * Vloermat bestuurder 2 gaten in bij 50K. Komende beurt meepakken
                  * Trekhaak (afneembaar) krijg ik niet meer los, sleutel pakt niet. Vind het wel prima en laat em zitten
                  * Grootlicht assistent werkt prima op bochtige wegen en korte stukken, maar op lange wegen drama, altijd te laat, reageert pas na groot licht van tegenligger, vaak handmatig uitschakelen.
                  * Achterklep gaat via de sleutel wel eens per ongeluk open
                  * Forward Collision warning gaat vaak onnodig af, soms gepland, soms uit het niets of om niets. Ook al een aantal keer gehad dat het wel hielp om een duwtje of ABS momentje te voorkomen.

                  Ik mag 5 jaar met deze auto rijden en heb er nu ruim een jaar opzitten. Ik heb totaal geen spijt dat ik deze auto gekozen heb en dat ik hier nog 4 jaar in mag sturen. Collega’s die met een prijs vergelijkbare BMW, VW Passat rijden snappen erg goed waarom ik voor deze heb gekozen (na eerst uitgelachen te zijn) en zouden deze ook wel overwegen een volgende keer.

                  De kleur is wit, niet altijd even praktisch (eerste witte auto). Is wel veel poetsen ivm veel rijden, maar aan de andere kant is een schone witte auto met deze velgen en getinte ramen ook wel weer erg strak om te zien.

                   

                  #18350569
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    Hoi waarom laat je in de garantie de trekhaak niet door Broekhuis repareren.. je kunt er nog een paar jaar plezier han hebben..

                     

                    Verder interessant verslag met veel herkenningspunten.
                    Behalve ik 7400 km jij ruim 55.000
                    km?

                     

                    #18350754
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Vraagje.

                      Ik vindt het irritant dat stel mijn vrouw komt s.avonds thuis met de Astra en heeft bv de ruitenwissers op stand auto staan. Ik ga de volgende dag weg en het vriest. Ik gebruik de-icer… dan wordt de voorruit nat. Ik doe contact aan en daar gaan de ruitenwissers.

                      Is er niet een optie dat bij contact uit alles naar de uit stand gaat?

                      M.n vrouw vergeet heb regelmatig handmatig uit te zetten voor parkeren.. wil ik het voor starten en de-icen doen dan moet ik de handel naar beneden doen en wist hij ook een keer..

                      Ben ik moeilijk?

                       

                       

                      #18350759
                      3234dmtr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 January 2017

                        Bij mij staan de ruitenwissers altijd op ‘auto’. Als het een koude nacht is geweest check ik vantevoren of de ramen zijn aangevroren. Als dat zo is zet ik de ruitenwissers uit en ga dan de ramen ijsvrij maken voor dat de auto wordt gestart. Als de voorruit eenmaal een beetje ontwasemd is druk ik de ruitenwissers weer op ‘auto’. Deze werkwijze hanteer ik al een aantal jaren aangezien de Astra niet m’n eerste auto is met deze functionaliteit. Is ook uiteraard een vorm van geheugentraining. ;-)

                         

                        #18350771
                        aapje1963
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 July 2006

                          [quote quote=18350759]Bij mij staan de ruitenwissers altijd op ‘auto’. Als het een koude nacht is geweest check ik vantevoren of de ramen zijn aangevroren. Als dat zo is zet ik de ruitenwissers uit en ga dan de ramen ijsvrij maken voor dat de auto wordt gestart. Als de voorruit eenmaal een beetje ontwasemd is druk ik de ruitenwissers weer op ‘auto’. Deze werkwijze hanteer ik al een aantal jaren aangezien de Astra niet m’n eerste auto is met deze functionaliteit. Is ook uiteraard een vorm van geheugentraining. ;-)[/quote]

                           

                          Ok maar stel jij komt s.morgens in je auto hoe doe jij de auto stand dan uit?

                          Je moet dan de handle naar beneden drukken en dat gaan de ruitenwissers toch een slag?

                           

                          #18350784
                          3234dmtr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 January 2017

                            Als het contact nog niet is ingeschakeld gebeurt er niets. Ik check de ramen, doe de deur open, hendel op ‘off’ en krabben maar. Daarna starten en wegrijden, de Duitse werkwijze dus. :cheers:

                            #18351172
                            Astra_DLS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2008

                              [quote quote=18350569]Hoi waarom laat je in de garantie de trekhaak niet door Broekhuis repareren.. je kunt er nog een paar jaar plezier han hebben..[/quote]

                              Je hebt gelijk. Aangegeven bij de dealer voor de beurt komende maand (eind januari).

                              #18351831
                              aapje1963
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 July 2006

                                We leven in 2018.. maar de benzine meter nog in de jaren 70\80

                                82.2 km 2 vakjes leeg.. en bij bochten gaat hij al wat in derde vakje.

                                Hoe is jullie ervaring?

                                20180115_21380720180115_213836

                                #18351933
                                pegasusjan
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 April 2006

                                  Bij mij is het precies andersom. Na tanken komt de  benzine meter pas na 200 km rijden (en zeg maar 12 liter minder) uit de hoek.

                                  Heb de 1.0 liter uit begin 2016

                                  #18352198
                                  Astra_DLS
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 March 2008

                                    [quote quote=18350569]Behalve ik 7400 km jij ruim 55.000[/quote]

                                    Vandaag opgehaald van 60.000 beurt. 308 SW als leenauto gehad. Blij met de Astra terug ;).

                                    Vwb brandstof: Op de helft is ca. 350/400 km, tanken is 700. Valt dus wel mee. Eerste helft is meer dan de tweede. Is volgens mij wel redelijk stabiel. met 80 km gebeurt er bij mij nog niet zo heel veel.

                                    #18352201
                                    Sw0pDiller
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 June 2017

                                      ik heb een 1.4 turbo en ik kan merken dat ie inderdaad wat zuinig staat afgesteld. Als de motor net gestart is merk je een beetje inhouden bij wegrijden zodra je naar de tweede versnelling bent gegaan. daarna eigenlijk nooit meer. wel heb ik het idee dat ze niet alle 150pk in deze motor hebben achtergelaten. kan ook zijn dat k gewend raak aan het vermogen. inmiddels 8000 km op de teller na 4 maanden bezit.

                                      sinds een paar weken is er een licht kraak hoorbaar vanuit de voorwielophanging, kan het niet direct linken aan heuvels, remmen of optrekken maar het lijkt er constant te zijn als de auto rijd. vooral als je stuurt. jammer en volgende week laat ik ernaar kijken. samen met het uitvallen van mijn intellilink scherm dat vooral lijkt te gebeuren als ik mijn iphone via usb aan de auto heb hangen.

                                      overigens ga ik met de volgende onderhoudsbeurt een multichip laten inbouwen door de dealer. kost 300 euro en de auto loopt er beter op doordat alle idiote afknijpingen om een label aan de motor te kunnen hangen weg zijn. daardoor heeft de auto 23 pk extra (150  -> 170) en zon 50nm extra trekkracht. opel dealer zet em der zelf in en je behoud je garantie… klinkt als win-win.

                                      #18352260
                                      eppo61
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 May 2017

                                        Laat dat “je behoudt je garantie” maar schriftelijk vastleggen !!!! Gaan er namelijk onderdelen kapot door de extra pk en/of Nm zegt Opel NL gegarandeerd: jammer dan. De versnellingsbak (MX1) is namelijk maar geschikt voor maximaal 230 Nm; de 1,4 (s/s) heeft standaard (maximaal) 230 Nm, dus extra Nm is extra risico ! Als je niet genoeg hebt aan 110 kW, kun je beter de 1,6 kopen (de bak hiervan kan 320 Nm hebben).

                                        Veel plezier met de extra paardjes/Newtonmeters  ;-)

                                        #18352284
                                        Kietje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 February 2016

                                          Inderdaad, laat die garantie maar vastleggen. 50 Nm kan bijna geen enkele standaard aandrijflijn handelen. Koppeling/versnellingsbak/aandrijfassen kapot en gechipt? Moeilijke verhaal.

                                          #18352323
                                          pjotter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 November 2013

                                            [quote quote=18352284]Inderdaad, laat die garantie maar vastleggen. 50 Nm kan bijna geen enkele standaard aandrijflijn handelen. Koppeling/versnellingsbak/aandrijfassen kapot en gechipt? Moeilijke verhaal.[/quote]
                                            Wat mij opvalt dat de opel astra 1,4 turbo met start/stop een andere versnellingsbak heeft M22 (M1X)230Nm
                                            En het verschil met de opel astra 1,4 turbo zonder de start/stop een versnellingsbak heeft M32 (M60)320Nm
                                            dan zou je bij opel astra 1,4 turbo zonder s/s deze kunnen chippen zonder je versnellingsbak over te belasten als ik het goed begrijp
                                            https://imgur.com/UzSgRcV
                                            https://imgur.com/bhlmoTF

                                            #18352339
                                            Kietje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 February 2016

                                              Volgens die gegevens is dat inderdaad zo. Blijven alleen je zuigers, drijfstangen, krukas en koppeling over.

                                              #18352393
                                              eppo61
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 May 2017

                                                Ben tot nu toe tevreden over de prestaties van de 1,4 (110kW) motor. Wil je meer paardjes onder de motorkap: met de 1,6 zou dit moeten lukken…….. ;-)

                                                #18354236
                                                Astra_DLS
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 March 2008

                                                  Wat voor telefoon houder gebruiken jullie in de auto? Ik  heb er nu 3 gehad maar alle 3 raken los van het dasboard. Zit nu te denken aan een ventilator houder. Maar ik gebruik altijd waze, dus moet wel goed zijn.

                                                  #18354247
                                                  3234dmtr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 January 2017

                                                    Ik gebruik de beruchte Opel telefoonhouder die op de zekeringkast zit vastgeklikt. Dit bevalt mij uitstekend, telefoon(s) zitten goed vastgeklemd en het geheel zit mij niet in de weg. 6 versnellingen handbak en inmiddels een dikke 147k kilometers weggereden, dus er wordt nog wel eens geschakeld :applause02: . Google Maps ( via Android Auto ) wordt als standaard navigatie gebruikt.

                                                    #18354824
                                                    eppo61
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 May 2017

                                                      Even een vraagje aan andere Astra-K 1,4 (110 kW) rijders: ervaren jullie eveneens een ietwat stotterende (koude) motor gedurende de eerste 5-10 minuten. Hierbij doel ik dan niet op de eerste minuut, waarbij het toerental bij een koude motor altijd al ruim hoger (ca 1200 rpm) draait, t.b.v. versnelde kat-opwarming. Ook ervaar ik in het toerengebied 2500-3500 rpm tijdens acceleratie af en toe kleine “motorstotteringen”. Nieuwe motorolie (Dexos1Gen2) heb ik er in mei 2017 al in laten doen (Astra gekocht in September 2016), dus gelukkig geen last meer van LSPI.

                                                      Als ik inlog op Tis2Web, zie ik dat er een software-update beschikbaar zou zijn, welke wellicht het probleem van koude motor kan oplossen.
                                                      Inloggen op tis2web (VIN-code paraat hebben: W0L = W;nul;L); dan naar K20-motormodule; > programmeren; > en onderstaand overzicht verschijnt.

                                                      Nog meer mensen waarbij deze update beschikbaar is ?
                                                      Ga komende week eens langs bij mijn Opeldealer.TIS_2018_4

                                                    25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.