Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die heb ik voor je stuur even een u2u met je mail adres dan stuur ik hem je even.
Nou we hebben het er vrijdag al even over gehad chris maar maarten had een lekker band rechtsvoor op het moment dat jij je uitlaat verloor. Waarschijnlijk leek door het gebrul dat die wel veel harder liep en doordat maarten zachter ging door zijn lekker band het een samenloop van omstandigheden was!
Er zijn bij ons inderdaad wel jongens die zonder lambda rijden! De stekker is dan gewoon niet aangesloten en de sonde verwijderd. En deze computers zijn niet omgebouwd! Het kan wel en ze lopen er niet minder om!
Hmm vreemd dan! Zou ik toch maar eens kijken of de bak goed in elkaar zit en de koppeling ook. Normaal zou het afdraaien van een vliegwiel geen invloed mogen hebben op de slag van de koppeling. Normaliter draai je namelijk niks af van het aangrijpvlak tussen koppeling en vliegwiel!
Zou kunnen maar meestal gaat dan ook het accu lampje branden. Maar goed simpel te meten door even een multimeter over je accu heen te hangen en controleren of de spanning hoog genoeg ligt. Grof gezegd hoort dit tussen de 13 en 14 volt te liggen als alles naar behoren werkt!
Ook al gecontroleerd op valse lucht en je temperatuur sensor? Zoals ook al eerder gezegd werd?
Wanneer je de hefboom boven op de bak van de koppeling met bijvoorbeeld een koevoet/bandenlepel terug drukt kan je dan wel schakelen? En voelt de koppeling wel normaal aan?
Nou een paar mm is veel voor! Voor de Apk mogen de meesten rond een 1 mm speling vertonen. En wij staan soms er versteld van hoeveel een mm speling is! Maar inderdaad voor je eigen veiligheid gewoon vervangen!
neem aan dat je het over je achterwiel lager hebt? Als die geen geluid maakt (lees niet kapot is) Kan je hem ook nog afstellen he!
ben met de cross auto ook aant kutten geweest met zo`n astra kabelboom. Met de schema`s uiteindelijk ook wel gelukt om hem aan de praat te krijgen maar de andere kabelbooms zijn makkelijker! (iets minder uitdaging:P)
Het is belangrijk dat je naar de eindoverbrenging kijkt. Ligt er vooral aan wat voor ondergrond, soort baan en gewicht van de auto en de banden waar je mee rijdt. Groeten
Helaas wil die heb niet verhuren! Verder niemand? We poetsen m ook netjes voor je!
Ik weet wel dat een 3 rijige kabelboom van een astra GSI dus met Motronic 1.52 niet loopt op een andere 3 rijige computer omdat hier ook een andere lucht massameter op zit. Verder weet ik ook dat een 3 rijige kabelboom van een kadett niet kan op die van een Vectra Code GE. Dus volgens mij kan je vectra en calibra wel uit wisselen en kadett met omega, ascona ook. Ik weet niet wat jullie ervaringen hiermee zijn Groeten
Zit de tik bovin of onderin het blok?
Blauw rood is voor je benzine pomp contact zover ik weet contact durf ik zo niet te zeggen
Nou je gebruikt zoiezo de aansluitingen op de multimeter waarbij dat hoefijzertje staat (dit is dezelfde aansluiting waar je ook voltage mee meet. Ook pak je gewoon je (meestal) zwarte aansluiting. Wanneer je dus je meet draden met pennen goed hebt aangesloten stel je je multimeter in. De meeste multimeters zit zo`n grote draai knop op. Deze stel je in op Ohm of het hoefijzertje staat erbij (of de letter R maar dat is meestal niet zo!) Je stelt de meter in op een meetbereik van 1k of gewoon hierin weet je zeker dat je goed zit. Succes!
Je meet op pootje 1 en 2 met een multimeter de weerstand. Pootje 1 en 2 zijn de pootjes wanneer je de stekker hebt zitten er op de behuizing op de bovenkant 1 streep en op de onderkant 2 strepen. Als je dan in de stekker kijkt zijn de linkse 2 pootjes pootje 1 en 2. Volgens autodata zijn de waardes 400 – 800 Ohm zowel bij motronic 1.5 als bij motronic 4.1 Succes
De koelvloeistof geeft de waardes van je motortemperatuur (lees watertemperatuur) door aan je ECU. Deze sensor werkt op weerstand. Wanneer je motor koud is zal deze meer brandstof inspuiten als wanneer deze warm is. Deze sensor heeft dus inderdaad invloed op je start en stationair gedrag
En de krukas sensor bepaalt wanneer de motor een hele rotatie heeft gemaakt. Op je krukas zit een tandwiel waar allemaal tandjes op zitten. Op het moment dat er een tand mist onstaat er een inductie spanning. Vandaar dat deze sensor ook wel de inductieve sensor wordt genoemd. Je motor haalt dus uit deze sensor de gevens hoeveel toeren je motor draait en waneer je eerste zuiger in het BDP staat.
Correct me if i`m wrong. Eventueel heb ik ook nog wel de waardes van de krukas sensor en de koelvloeistof sensor om te kijken of die goed zijn
Mits je een uitlaatpijp hebt met een lambda sonde toch?
Weet trouwens ook nog iemand hoe ik handig achter mijn eind overbrenging van mijn bak kan komen? Ik ben er namelijk achter dat hier nogal wat verschil in zit. Er zijn zelfs Cr bakken met een eind overbrening van 4.1 en met 3.55, 3.74. 3.9 hierin zit ook nogal verschil. Heb bij bijde bakken gekeken maar ik kan het nergens zien staan. Heb ook begrepen dat het niet op alle bakken staat. Of moet ik dan mijn secundaire as er uit halen en dan weer tandjes gaan tellen?
Oke bedankt het het gelezen ga mijn best doen! ben er wel achter dat ik 2 cr bakken heb. Dus dat is wel gunstig even tandjes geteld en als ik goed heb geteld heb ik 35 en 31 tandjes en dan kom ik uit op 0.8857 wat dan 0.89 is en dit de 5e versnelling is van een cr bak. Maar ga maar eens opzoek gerard bedankt voor de tip!
Ha ha jawel met een vectra 2.0 16v. Liep super alleen vind ik die minder betrouwbaar en in onderhoud (lees onderdelen uitwissel en kapot rijden) zijn ze veel duurder. Bij ons rijden ze ook wel met 16v hoor en dat loopt als de brandweer heb er alleen nu nog niet het geld voor over. Maar wat kan ik nog allemaal met de bak doen dan? Ja zoiezo een Cr bak dan. Teminste dat ga ik maar een onderzoeken of ik die heb liggen heb ik namelijk nog niet op gelet en kan t ook niet op de bak vinden maar ga de tandjes van de 5e versnelling maar even tellen en dan kom ik er wel uit!
Nou omdat je bij ons vrij korte banen hebt wat zwaart trekt dus een 8v trekt veel beter. En wanneer je een frisse 2.0 16v wil kopen ben je zo 500 a 600 euro kwijt. Vind ik nog vrij veel geld en ik kan nu nog leuk mee komen met een 8v dus vandaar dat ik 8v rij!
Ja en de steekassen zijn dan wel veel gevoeliger of niet? Gaat met een f16 bak wel mooi en heb nu een gechipte computer voor volgend seizoen dus hoop dat dat beter gaat!
heb een 3 rijige computer, De kabelboom komt van een kadett gsi uit 1989 c20ne, De computer uit een vectra of calibra c20ne.
Niemand verder suggesties?
Ben trouwens nog even verder bezig geweest vanavond maar zonder resultaat. Heb overal spanning op staan maar geen vonk. Twijfel of ik de goede computer voor de kabelboom heb maar ga er wel vanuit. GE is voor motronic 1.5 en de kabelboom die ik heb is met luchtweger dus zover ik weet ook motronic 1.5. Weet trouwens iemand of de bobine massa geschakeld wordt door de computer? Ik heb ook alle massa`s nogmaals nagelopen en die zijn volgens mijn schema ook allemaal goed. Heb een schema van een Vectra A, een Calibra, En een kadett erbij gepakt maar die zijn allemaal hetzelfde volgens auto data…. Iemand nog suggesties?
Dus de kabelbomen van een kadett en calibra zijn verschillend?
-
AuteurBerichten