2.0 SEH bokt bij laag vermogen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 SEH bokt bij laag vermogen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208436
    Helfire
    • Topics 6
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Hallo,
    Ik heb sinds 4 jaar een 2.0SEH in een D-kaddetje liggen en loopt vrij goed,
    sinds deze zomer bokt ie een beetje als je heel weinig gas geeft, je weet wel als je in zo´n file-snelheid rijdt en met het gas de auto net laat rollen.

    dit probleem wordt steeds erger tot nu er niet meer mee te rijden is onder 60km/h mits half gas of meer.
    als de motor koud is en eerst km rijdt merk je het niet zo heftig,wel wilt ie dan een beetje inhouden bij eerste keer wegrijden.
    verder loopt motor vrij pittig, vol gas vliegt ie naar de toeren en trekt goed door.

    heb volgende al gedaan,
    luchtinlaat meting verwisseld met c20ne
    aanzuigslang lucht verwisseld
    stationeerregelklep verwisseldmet c20ne
    bougiekabels en verdelerkap vervangen
    bougies vervangen, bougies van c20ne erin
    injectorrail uitgebouwd en sproeibeeld injectoren bekeken, alle 4 evenveel, niet lek.(sproeibeeld erg krachtig en veel, na 4 keer rondstarten motor is keukenpapiertje zeiknat?!)
    bougievonken zijn diep blauw. bougies zien er als nieuw uit, geen aanslag
    watertemp sensor waardes zijn iets te laag maar ik denk dat ze binnen tol vallen, 4 graden – 6Kohm 20 graden – 2,5Kohm
    compressie 4 X 9 bar
    heeft iemand nog wat nuttige inspiratie want ik weet het effe niet meer,
    hieronder nog een pic van de motoropstelling:

    alvast bedankt voor alle intresse en hulp, Helfire…

    terinfo: ik denk dat het er niets mee te maken heeft maar er zijn nog twee kleine problemen, karterpandeksel is lek en er zit een zware tik in de motor,als je je hand op de inlaatspruitstuk legt voelt het of er iemand met een hamer onderinslaat, lijkt op een zuigerstang of zo, hier wil ik naar zoeken als motortje weer soepel loopt. (of kan dit er wel mee vandoen hebben??)

    #17459537
    Bug Killer
    • Topics 18
    • Reacties 370
    Lid sinds:
    29 March 2008

    wat ik heb gehad lijkt veel op jou probleem. Toen was het de stappenmotor. draadje zat niet goed in de stekker en ging met lage toeren heel erg bokken en doen.

    en dat getik is niet echt goed. oliepeil wel in oorde? anders toch een keer de motor openmaken en goed controleren.

    #17459538
    Helfire
    • Topics 6
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    6 July 2004

    origineel gepost door Bug Killer
    wat ik heb gehad lijkt veel op jou probleem. Toen was het de stappenmotor. draadje zat niet goed in de stekker en ging met lage toeren heel erg bokken en doen.

    en dat getik is niet echt goed. oliepeil wel in oorde? anders toch een keer de motor openmaken en goed controleren.

    daar had ook ook aan gedacht, als de motor loopt trilt de stappenmotor wel en die van de vectra doet ook het zelfde, heb hem ook nog schoongemaakt en eens verwisseld met die van de vectra, zou die toch in orde nmoeten zijn of niet?

    over het getik, ik wil t.z.t. de carterdeksel en kleppendeksel lichten om de olielekkage´s te verhelpen en dan kan ik wel alle motordelen zien.

    ik vraag me af of het zou werken als ik de bobine zou verwisselen? of is dit anders uit te sluiten?

    #17459539
    Helfire
    • Topics 6
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Even een update,
    stappenmotor gereinigd met dieselbadje, geen resultaat
    distributieriem was iets slap, deze gespannen. geen resultaat.

    iemand die nog ideeen heeft, laat maar komen…

    #17459540
    StefanAscona1987
    • Topics 7
    • Reacties 84
    Lid sinds:
    14 September 2007

    Zit de tik bovin of onderin het blok?

    #17459541
    Helfire
    • Topics 6
    • Reacties 11
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Update, probleem gevonden!
    heb met remmenreiniger alle flenzen bespoten en hoorde aan de rechter zijde van de lucht-inlaat een slurpend geluid.
    Heb de lexmaul inlaatspruitstuk net eraf geschroefd en zie dat de pakking totaal verdraaid zit en over 4 cm helemaal geen pakking tussen blok en spruitstuk!!:o

    als ie weer loopt laat ik ´t weten

    origineel gepost door StefanAscona1987
    Zit de tik bovin of onderin het blok?

    dat kan ik er niet uithalen, ik heb ook al eens met een schroevendraaier geluisterd maar kon vanaf boven niet echte een oorsprong vinden.

    ik heb nu de inlaatspruitstuk eraf liggen en wil de carterpan en kleppendeksel ook lichten daar deze olie lekken, heb jij enig idee welke controle´s ik kan doen op de motordelen en hoe?

    (info blok:´t is een 2.0 SEH 8V van ´87 met 2.5Ton op teller)

    update: spruitstuk pakking vervangen, het bokken is weg en motortje loopt een stuk pittiger, er zit wel nog steeds een hik in,met deze hik begon ie eerst te stotteren maar nu merk je dat ie effen inhoud, maar kan er wel weer normaal mee rijden. Grtz Helfire…

    update, resultaat was goed voor een dag, motor trekt nu niet meer onderin, en vermogen lijkt steeds minder te worden.. lees verder … http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=579036#p579036

    #17459542
    lottie
    Bijdrager
    • Topics 44
    • Reacties 87
    Lid sinds:
    9 July 2011

    he heb ik ook gehad bij mijn e kadett B6 seh 130 pk bij mij lag aan het (stuurrelai) die zit bij de koelvleoistofpotje bij de accu, nr 28 en NR 58 van de stekker met proefleiding verbinden,en benzinpomp 1 minuut lopen laten,de hoeveelhijd moet dan 0,8 tot 1 liter zijn,doet die dat niet dan moet je deze vernieuwen. gr helmut , heb nu zelf een d kadett gte

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.