Geen vonk!

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Geen vonk!

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207938
    StefanAscona1987
      Lid sinds:
      14 September 2007

      Zoals het Onderwerp al zegt heb ik geen vonk ik zal even in het kort uitleggen wat ik wel en niet gedaan heb.

      Het gaat om een cross auto, Hierop heb ik een motronic 1.5 aangesloten met een gechipte computer. Hiervoor zat er een motronic 1.52 op. Deze liep prima voordat ik die andere kabelboom erop zetten. Ik heb geen dashboard meer in de auto zitten, En mijn brandstofpomp wordt buiten de kabelboom om geschakeld (dus geen relais) Nu mis ik het 2de deel van de kabelboom. Ik bedoel hiermee het stukje na je injector rail dat dan naar je bobine etc gaat. Ik heb via autodata alles aangelosten via schema maar ik krijg geen vonk. Heb ook al andere bobine geprobeerd maar dit was zonder resultaat: Hieronder een uitleg hoe ik het heb aangesloten.

      Zwarte draad op bobine op pootje 15 en is geschakelde plus
      Groene draad op bobine op pootje 1 en waneer de auto op contact staat heb ik hier ook spanning op.
      Groene draad gaat van bobine naar pootje 1 van computer

      Ik heb alle draden van de verloopstekker tussen het 2de deel van de kabelboom afgeknipt omdat ik dat deel niet heb en vervolgens op de volgende manier aangesloten:

      Rode draad = constant +
      Zwarte draad = geschakelde plus

      Wie o wie kan mij vertellen waar ik de mist in ga en waarom ik geen vonk heb?

      Massa`s heb ik trouwens allemaal goed voor elkaar, Zowel naar blok toe als de 3 massa`s die uit de kabelboom komen.

      Ik hoor graag van jullie groeten Stefan

      #17446826
      StefanAscona1987
        Lid sinds:
        14 September 2007

        Owja en computer letters zijn GE volgens mijn gegevens zou dit moeten kunnen op deze kabelboom.

        #17446827
        mazzelt0f
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 October 2005

          Hallo Stefan..

          Als ik zo lees dan heb je een kadett kabelboom toch.?? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad… Ik kan je er helaas niet mee helpen want ik ben er toen mee gestopt en heb een calibra kabelboom gepakt.

          #17446828
          StefanAscona1987
            Lid sinds:
            14 September 2007

            Dus de kabelbomen van een kadett en calibra zijn verschillend?

            #17446829
            StefanAscona1987
              Lid sinds:
              14 September 2007

              Ben trouwens nog even verder bezig geweest vanavond maar zonder resultaat. Heb overal spanning op staan maar geen vonk. Twijfel of ik de goede computer voor de kabelboom heb maar ga er wel vanuit. GE is voor motronic 1.5 en de kabelboom die ik heb is met luchtweger dus zover ik weet ook motronic 1.5. Weet trouwens iemand of de bobine massa geschakeld wordt door de computer? Ik heb ook alle massa`s nogmaals nagelopen en die zijn volgens mijn schema ook allemaal goed. Heb een schema van een Vectra A, een Calibra, En een kadett erbij gepakt maar die zijn allemaal hetzelfde volgens auto data…. Iemand nog suggesties?

              #17446830
              mazzelt0f
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 October 2005

                heb jij een een 2 rije computer of een 3 rije computer ??

                #17446831
                StefanAscona1987
                  Lid sinds:
                  14 September 2007

                  heb een 3 rijige computer, De kabelboom komt van een kadett gsi uit 1989 c20ne, De computer uit een vectra of calibra c20ne.

                  Niemand verder suggesties?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.