Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed.

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206778
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    eindelijk dan de foto’s, vind het plaatsen van foto’s zo’n vermoeiend kwarwei, dus dan maar meteen alles in 1 keer…..

    alle spullen binnen





    onderblok schuren met een dremel





    mooi kleurtje erop :)


    onderblok in elkaar zetten


    dan de kop




    kleppen gepolijst en ingeslepen

    custom tang :P

    hydr stoters waren vuil van binnen, ook maar schoongemaakt





    en hier zo goed als klaar




    aangepaste brandstofrail

    nu de bak en achteras nog klaarmaken en dan overbouwen, wil deze zomer nog wel kunnen rijden, maar doe het wel rustig aan.

    #17394945
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    :kewlpics

    #17394946
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    zeker :kewlpics erg leuk om te zien zo

    #17394947
    Oly
    • Topics 24
    • Reacties 205
    Lid sinds:
    30 August 2006

    Prachtwerk!

    Hoe heb je dat aluminium zo mooi schoon gekregen en alles ontkoold?

    Timing nou goed?

    #17394948
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    netjes hoor, ziet er weer als nieuw uit:jerry:jerry

    veel succes verders

    mvg nick

    #17394949
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    netjes hoor, zouden meer mensen meoten doen :D

    #17394950
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    weer een mooi 8v op straat :thumbup

    #17394951
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    heb al het aluminium geborsteld, gaat erg makkelijk…. bij de praxis een setje borstels gehaald, was 10 euro voor 6 verschillende zacht stalen borstels (goudkleurig), en die zet je dan in de kolomboormachine op 1000toeren of meer, en dan maar borstelen :) gaat echt prima.
    En stukken waar je niet bij kan heb ik met een boormachine en dremel gedaan.

    Heb er alleen geen blanke lak op gedaan, hoe snel zou alles weer dof zijn?

    #17394952
    Small Sexy
    Bijdrager
    • Topics 13
    • Reacties 278
    Lid sinds:
    1 May 2008

    +1 voor die tang
    Ziet er mooi uit:)

    Sjupke`

    #17394953
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    netjes opgebouwd, alles weer fris en nieuw..
    Van deze motor kun je straks nog lang genieten..

    Super hoor :thumbup

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17394954
    the aviator
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 170
    Lid sinds:
    6 May 2008

    wow, ziet er echt dik uit idd :wors

    waarmee heb je alles gespoten? met een speciaal soort verf/spuitbus/iets?

    ben benieuwd naar het eindresultaat :) :thumbup

    #17394955
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    het heeft allemaal even geduurd, maar de seh zit in de kadett :)

    te zien onder mijn topic c1 sedan onder restauratie.

    Ik ben nu op zoek naar een schema van de seh motor, zodat ik de motorboom kan verbinden met de rest van de auto, contact, pomp enz enz

    Groeten!

    #17394956
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    Kijk in de Kadett E vraagbaak, staan alle schema’s in.
    Is redeljk te doen.
    Heb je al 2 dikke brandstof leidingen??

    #17394957
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    netjes hoor!

    #17394958
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    origineel gepost door robbyrood
    Kijk in de Kadett E vraagbaak, staan alle schema’s in.
    Is redeljk te doen.
    Heb je al 2 dikke brandstof leidingen??

    heb je die in digitaal formaat? Heb hier wel een cd van ath maar daar staan geen schema’s in.

    #17394959
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    deze ronde stekker bedoel ik, welke draad moet naar het contact en benzine pomp?

    #17394960
    StefanAscona1987
    • Topics 7
    • Reacties 84
    Lid sinds:
    14 September 2007

    Blauw rood is voor je benzine pomp contact zover ik weet contact durf ik zo niet te zeggen

    #17394961
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Ik had het ook al in mijn kadett topic gepost, maar vraag het hier ook maar.

    Ik heb de motor helemaal ingebouwd en aangesloten, maar krijg hem niet lekker aan het lopen :(

    Als ik de brandstofpomp loshaal loopt de motor redelijk, loopt wel moeilijk en onrustig stationair, en rookt erg, zodra je iets gas geeft gaat het redelijk, maar loopt niet heel mooi.
    Het rare is, zodra je de brandstofpomp aan zet, slaat de motor meteen af, verzuipt, stinkt naar benzine……
    En hij is dan alleen aan de praat te krijgen als je de brandstofpomp er weer af haalt, en starten met de gasklep helemaal open.

    Er zit dus iets niet goed, heb een vonk op alle bougies, timing goed, injectoren gereinigd/getest, heb een druk meter op de toevoer leiding gezet en heb een brandstofdruk van 40psi ofwel 2.75 bar, dat moet mooi zijn.
    De timing van inspuiting en ontsteking haalt de computer toch van de krukassensor?
    Toevoer en retour verkeerd om misschien? Retour is toch de leiding na de drukregelaar, en die gaat drukloos terug de tank in.

    Ik snap niet wat het kan zijn, hoop dat iemand me verder kan helpen…….

    #17394962
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Temp sensor van het koelwater vervangen?
    andere lhm al geprobeerd?
    En kun je de onsteking met een lamp controleren?
    gr

    #17394963
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    kijk eens of de injectoren niet open blijven staan

    #17394964
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    ja worden zonder lopen al open gestuurd, hoe kan dat dan?

    #17394965
    geert666
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 986
    Lid sinds:
    21 December 2004

    ja dat is niet goed die moeten bij het lopen open en dicht gaan en
    ZEKER NIET als je contact aan zet
    als je de motor met de hand ronddraait dan moeten ze open en dicht gaan
    kabeltje verkeerd geen goede massa

    ff zoeken

    #17394966
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Snap er niks van, heb de bedrading gecontroleerd, en klopt allemaal volgens schema. De injectoren zijn massa geschakeld? Als ik hem op contact zet krijg ik 12v op de injectoren, en dus ook een massa. Beide komen direct van de stuurunit af.
    De stationair regeling schakeld ook al als ik hem op contact zet.

    Hier stukje schema:

    #17394967
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    Massa controleren van carrosserie naar bak/blok.

    Zwart is de geschakelde plus van je contact
    groen is de toerenteller draad van je bobine naar je dashboard
    rood is constante plus
    Rood/blauw is de brandstofpomp

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17394968
    Jaydeem
    • Topics 4
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Blok heeft een goede massa, die draden die jij opnoemt zijn al aangesloten mbv een schema.

    Het probleem nu zijn de injectoren die open blijven, en waardoor dat kan komen. Heb alleen aan de bedrading van het stuurrelais gezeten, de rest van de boom is orgineel.

    Hoe wordt normaal bepaald wanneer de injectoren open moeten? Krukas sensor?

    De ontsteking werkt trouwens wel goed, de motor loopt wel (slecht) als ik de brandstofpomp uit laat, maar dat is niet echt de bedoeling

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.