Vermogen onderin…

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Vermogen onderin…

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207253
    StefanAscona1987
      Lid sinds:
      14 September 2007

      Hallo mensen.

      Ik gebruik voor de cross een Ascona C 2.0 8v. Blok is helemaal orgineel op de sportluchtfilter na en ik heb maar 1 uitlaatdemper verder niks. Nu wil ik graag iets meer koppel onderin hebben want op de zandbanen valt de auto helemaal terug in toeren in de bocht. Nu kan ik voor een leuk prijsje een spaghetti (4-2-1) Kopen wat zoiezo goed is voor het koppel onderin maar is het verstandig om hier bijvoorbeel een chip bij te gebruiken?

      Nou zie je ook wel eens van die losse chips staan op internet voor de standaar motor. Is dit verschil te merken of heeft iemand hier ervaring mee? En zijn deze chips er zelf in te zetten of moet je dit door een profesioneel bedrijf laten doen?

      Om naar ddv te gaan vind ik nog iets te prijzig kan leuk mee komen in de cross mis alleen net dat koppel onderin en daar verlies ik t op.

      Ik zou zeggen laat je ervaringen hoor wat betreft het chippen, i.c.m spaghetti uitlaten. Of wanneer je een andere leuke betaalbare tip hebt hoor ik het graag!

      Groeten Stefan

      #17414285
      StefanAscona1987
        Lid sinds:
        14 September 2007

        Ow de spaghetti kan ik ook al niet meer aan komen dus zal wat anders moeten zoeken! Verder niemand reactie?

        #17414286
        Miruni
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2007

          Orginele spaghetti van een C2.0XE erop bouwen?
          Deden wij ook altijd, is niet echt veel werk.

          #17414287
          StefanAscona1987
            Lid sinds:
            14 September 2007

            En welke flens pak je dan? Van een orginele? past dat wel een beetje dan? heb een carter van een kadett

            #17414288
            stoppelflieger
              Lid sinds:
              14 January 2007

              Zelf een flens maken aan de hand van een pakking:thumbup
              met een rond conisch stuk ijzer de pijpen rond maken en met een spanband de buizen iets naar enlkaar trekken,goed hechten aan het blok en netjes aflassen op de werkbank.
              toppertje en ik hebben er zo 2 gemaakt gaat prima en kost bijna niets:thumbup

              #17414289
              opelkadetje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2004

                standaard tuningschip via mp heb ik geen ervaring mee, toch denk ik dat dit niet veel toegevoegde waarde heeft op je blokkie.

                je kan beter naar een bedrijf gaan die hem compleet afstelt naar je wensen..

                al heb je 2 verschillende blokken c20ne, dan geven ze allebei andere pk/koppel verhouding.

                heeft namelijk ook te maken met km stand, staat van het blok onderhoud e.d.

                dus als je echt iets meer wilt ga dan gewoon naar een bedrijf toe.

                of koop mijn ascona:P met snel c20ne blok:D:P

                #17414290
                stoppelflieger
                  Lid sinds:
                  14 January 2007

                  Denk dat er onderin niet veel extras te halen is.
                  Wat voor banden rij je?
                  daar kun je meer mee winnen,hoe doen alle mensen met een xe het dan:hmmz
                  je kunt beter iets te lichte banden rijden als te zware.

                  #17414291
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    vaak kost echte vermogens winst kost geld!, anders reed iedereen met 8v van 200 pk niet dan?

                    door een lexmaul inlaat krijg je meer koppel, maja kost wat.

                    ook kan je voor seh zuigers gaan, een SEH heeft 180 nm koppel op autotrader en een NE 170

                    of een niet te extreeme nokkenas zoals die van mtech, met extreeme nokkenassen verplaats je je vermogen naar boven en wordt het dus een wat hoogtoerigere moter.

                    zoals je zelf al zecht 4-2-1 uitlaatspruitstuk.

                    mijn persoonlijke ervaring is dat een 8v onderin al best wil alleen omdat die van mij een cr bak heeft, zit hij binne no time hoog in de toeren, waar een 8v amper vermogen heeft, meschien een langere bak?

                    mocht je gaan chippen doe dit dan wel bij ddv en pas aan het einde van de rit, wanneer de andere aanpassingen er al op zitten. het kost 200 euro meen ik en dat kost en standaard chip van mtech ook.

                    laat het maar ff inzinken, je kan ook gewoon goed zoeken mijn gaskleppenhuizen en m,n spagettie spruitstuk hebben me nog geen 200 euro samen gekost, zit alleen wat werk aan. (waar ik amper tijd voor heb)

                    wat voor mij werkt gewoon naar meetings gaan, marktplaats in de gaten houden, onderdelen beursen enz, en je komt vanzelf wel wat tegen wat naar jou prijs en verwachting is.

                    #17414292
                    freek corsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 December 2004

                      Mijn idee is orginele chip en een orginele katalysator, dan heb je koppel onderin.

                      Maar in de cross rij je toch altijd hooge toeren ?

                      #17414293
                      StefanAscona1987
                        Lid sinds:
                        14 September 2007

                        @ Stoppelvlieger: Ik rij met 13 inch 155 noppenbanden. Wel de unigom cross banden. Ik zit er al aan te denken om 13 inch egel banden te gaan rijden maar die moet ik nog ff op scharrelen. Maar een spagethi maken van een 16v spruitstuk is goed te doen? Gewoon doorhalen en fles dr op maken?

                        @ Freek corsa: Nou in de bocht valt die nog wel eens terug in een zandbaan dus voordat die dan weer beetje op gang is duurt het te lang. In hoge toeren loopt die super. En een orginele kat is niet echt een optie die heb ik niet.

                        #17414294
                        Miruni
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2007

                          Flens zo kort mogelijk bij de buis eraf slijpen.

                          Eventueel kun je nog een verstelbaar nokkenastandwiel erop gooien. Hier kun je ook nog het nodige mee spelen.

                          Is er niet iemand in de buurt die nog een gechipte ecu heeft liggen zodat je deze kunt proberen?? Kun je echt wel aardig
                          wat mee halen => als het programma maar goed is.

                          #17414295
                          StefanAscona1987
                            Lid sinds:
                            14 September 2007

                            Hmm niet dat ik weet. Ik woon zelf in Ens/ Noordoostpolder en weet ook niet of iemand zijn ECU beschikbaar stelt voor de cross!? Maar ik denk dat ik maar eens achter een 16v spruitstuk aan ga dat scheelt al wel aardig denk ik!

                            #17414296
                            Rens_Corsa
                              Lid sinds:
                              12 November 2008

                              F13/F15 versnellingsbak monteren misschien??
                              Heb het bij m’n Corsa ook gedaan.

                              Beschikt over
                              SEH Zuigers
                              Lexmaul Inlaat
                              F13 bak

                              Moet alleen je vliegwiel aangepast worden…
                              http://www.corsa-novatuning.nl

                              #17414297
                              StefanAscona1987
                                Lid sinds:
                                14 September 2007

                                Ja en de steekassen zijn dan wel veel gevoeliger of niet? Gaat met een f16 bak wel mooi en heb nu een gechipte computer voor volgend seizoen dus hoop dat dat beter gaat!

                                #17414298
                                GerardH
                                  Lid sinds:
                                  10 May 2005

                                  mag je eigenlijk niet zeggen volgens de liefhebbers van een 8v. maar waarom ga je niet voor een 16v heb je in verhouding voor weinig geld een hoop vermogen erbij

                                  #17414299
                                  StefanAscona1987
                                    Lid sinds:
                                    14 September 2007

                                    Nou omdat je bij ons vrij korte banen hebt wat zwaart trekt dus een 8v trekt veel beter. En wanneer je een frisse 2.0 16v wil kopen ben je zo 500 a 600 euro kwijt. Vind ik nog vrij veel geld en ik kan nu nog leuk mee komen met een 8v dus vandaar dat ik 8v rij!

                                    #17414300
                                    GerardH
                                      Lid sinds:
                                      10 May 2005

                                      nog nooit met een 16v in de cross gereden denk ik. maar volgens mij kun je het dan nog beter in de je bak zoeken als in het vermogen. hier kun je veel meer winnen

                                      #17414301
                                      StefanAscona1987
                                        Lid sinds:
                                        14 September 2007

                                        Ha ha jawel met een vectra 2.0 16v. Liep super alleen vind ik die minder betrouwbaar en in onderhoud (lees onderdelen uitwissel en kapot rijden) zijn ze veel duurder. Bij ons rijden ze ook wel met 16v hoor en dat loopt als de brandweer heb er alleen nu nog niet het geld voor over. Maar wat kan ik nog allemaal met de bak doen dan? Ja zoiezo een Cr bak dan. Teminste dat ga ik maar een onderzoeken of ik die heb liggen heb ik namelijk nog niet op gelet en kan t ook niet op de bak vinden maar ga de tandjes van de 5e versnelling maar even tellen en dan kom ik er wel uit!

                                        #17414302
                                        GerardH
                                          Lid sinds:
                                          10 May 2005

                                          u2u

                                          #17414303
                                          StefanAscona1987
                                            Lid sinds:
                                            14 September 2007

                                            Oke bedankt het het gelezen ga mijn best doen! ben er wel achter dat ik 2 cr bakken heb. Dus dat is wel gunstig even tandjes geteld en als ik goed heb geteld heb ik 35 en 31 tandjes en dan kom ik uit op 0.8857 wat dan 0.89 is en dit de 5e versnelling is van een cr bak. Maar ga maar eens opzoek gerard bedankt voor de tip!

                                            #17414304
                                            StefanAscona1987
                                              Lid sinds:
                                              14 September 2007

                                              Weet trouwens ook nog iemand hoe ik handig achter mijn eind overbrenging van mijn bak kan komen? Ik ben er namelijk achter dat hier nogal wat verschil in zit. Er zijn zelfs Cr bakken met een eind overbrening van 4.1 en met 3.55, 3.74. 3.9 hierin zit ook nogal verschil. Heb bij bijde bakken gekeken maar ik kan het nergens zien staan. Heb ook begrepen dat het niet op alle bakken staat. Of moet ik dan mijn secundaire as er uit halen en dan weer tandjes gaan tellen?

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.