Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2024 om 16:43 In reactie op: sebastiaankadettcabriogsi stelt zich opnieuw voor. #18549717
had jij 100pk zonder chip? met alleen ic en loodgieterwerk?
aah nee datn is het een andere die ik nu heb haha
ik ben heel benieuwd naar het kenteken van deze auto, klinkt mij iets te bekend in de oren haha.
24 januari 2024 om 09:27 In reactie op: sebastiaankadettcabriogsi stelt zich opnieuw voor. #18549614van de zomer heb ik de bus remmend gemaakt (remmen gangbaar gemaakt) en de motor aan de praat gekregen door het vervangen van de brandstofpomp de distributieriem en wat sensoren. echter o de weg naar huis hield hij er na 30 minuten weer mee op.
ik krijg hem niet uitgelezen maar ik vermoed dat het de brandstofdruk sensor is van de rail. heeft iemand hier ervaring mee wat het nog meer zou kunnen zijn, soms start hij wel soms start hij niet, en harder als 40 wil hij niet tenzij je de lmm los trekt dan heeft hij na 2000 toeren in eens wel vermogen. maar alsnog onderin bizar langzaam.
ook vraag ik me af wat de bekende weg is om meer vermogen uit deze motoren te halen. is er bekend welke turbo er zonder al te veel aanpassingen op past zodat ik pak hem beet 200 pk kan drukken?
groeten sebas.
dat is afhankelijk van of je de mapsensor aangepast hebt of niet.
beetje bekent verhaal met een TE2800
toevallig familie Flonk?
als je de zekering van de 4×4 er uit trekt kan de calibra gewoon op een 2 wiel dyno
12 december 2015 om 20:40 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304248ik rij al sinds 2010 met f18 op ongeveer 380 a 400 nm koppel. maar goed straatbanden kunnen dat vermogen niet aan.
met drag slicks maak ik me wel meer zorgen. maar eerlijk gezecht ben ik bang dat de bak goed gaar is, ik gok aluminium kleurige bakolie na al dit misbruik.
11 december 2015 om 23:13 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #1830423611 december 2015 om 18:03 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304232goedeavond Dave autocross,
ten eerste bedankt voor je reactie!
ik lees veel leuke alternatieven, maar inderdaad een dogbox of klauwbak zijn vrij prijzig, en de ervaring leert mij dat zelfs met een compleet setje nieuwe tandwielen en de rest wat sterker is zelfs met vermogens zoals 800 plus pk een kennis van mij nogsteeds de grootste moeite heeft om de boel heel te houden.
of de assen buigen of scheef gaan staan weet ik niet precies, ik ben van mening dat het in een lager loopt wat op den duur axiale speling krjigt omdat het vermogen. koppel van een geblazen moter niet aan kan.
ik ben niet op zoek naar sterkere 1 op 1 vervangings onderdelen omdat ik van mening ben dat daar de aard van het probleem niet zit.
ik heb het echt in de kop om aan het einde van de casette een lager te maken en deze dan bijvoorbeeld met casette en al in het bakhuis persen.ik rij nu zelf met een f18 354 wr dus de as is al massief. echter denk ik wel dat ik een ander as nodig heb waar een lager op past. en zit ik met het vraag stuk of er wel ruimte voor is.
PS ik bedenk me net, iemand ervaring met saab bakken? er passen opel bakken op saab motoren dus ook saab bakken op opel motoren denk ik dan.
wederom zitten we dan met kabel schakelen enz maar passen ze in een corsa a en zijn ze sterker.nog een ander hersenspinsel van me, kijken wat voor lagers de assen mee vast zitten en als dat kogel lagers zijn ipv staaf lagers is daar ook nog wat te behalen. denk ik dan.
10 december 2015 om 14:25 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304229ja kabel schakelen en hydro koppeling is volgens mij ook zo bij die f23,is wel aanpas werk maar niet onmogelijk. wel heb ik ze in corsa b gezien maar corsa a wordt wss flexen in de chasiebalk en dat moet je niet willen.
mijn punt is dat die tandwielen stuk gaan omdat die assen gaan buigen/uit elkaar gaan staan. als die nou eens op een origineel punt blijven staan wil ik wel zien hoe lang ze het vol houden.
gaaf project! :wors
Ik weet het Marcel. die van mij mag 4.5 % maar doet ook maar 0.5 procent bij de keuring maar die van mij wordt idd niet op toeren gemeten.
hoop dat het goed gaat aflopen.
ps ik wil mijn x20xev injectoren ook wel ruilen tegen jou c20let injectoren als je daar mee geholpen bent zijn ongeveer 240 cc injectoren. bij 3 bar
eljan heeft er altijd mee gereden in mijn tr met idd iets kleinere injectoren. dit heb ik je al prive verteld.
ik zelf heb ook geen problemen apk er op met 355 cc injectoren op 3 bar maar dan bij de apk bijna 5 bar stationair brandstofdruk.
keurig 0.5 co maar wel met E85 brandstof en dat is vele malen schoner als benzine.ik zou als je het goedkoop wilt doen voor x20xev injectoren gaan voor de apk of miss wel standaard alleen dan de turbo niet op laten spoelen want dat gaat fout.
mocht het echt door de te grote injectoren komen, is een setje injectoren wisselen niet de wereld aan werk toch bij een 8v.?
wat Marcel zegt klopt ook allemaal als een bus. alleen is zijn project/ manier van werken niet weggelegd voor mijn budget.
wat een boel brokken allemaal sonde dat het zo gelopen is voor beide partijen.
wel vraag ik me af welk revisie bedrijf rally astra gebruikt heeft. maar goed. ik twijfel nu zelf ook om een v6 te bouwen maar weet dat het niet de beste motoren zijn. twijfel twijfel.
25 juni 2014 om 18:41 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373643niet een langere bak een sterkere bak (f28) en ik schreeuw om je versterkte koppeling :jerry :jerry
je kan beter een c20ne pakken die compressie is lager en het injectie systeem regelt de brandstof waardes beter als 20seh vanwegen de lamdasonde.
ik rij zelf dagenlijks met een c20ne turbo en af en toe op de drag strp.
freekcorsa hier op het forum heeft ook een zelfbouw c20ne turbo in zijn drag corsa.
onze ervaring is dat het op euro 98 en de octaan stekker op 91 en c20let injectoren goed gaat tot 0.8 bar maar dat dit wel de max is en het fout kan gaan als je niet weet wat je doet. zo regelt de ecu na verloop van tijd de inspuiting bij en worden de lamda waardes steeds armer en kan hij daardoor gaan pingelen. om een beetje veilig te gaan rij ik zelf nu met 0.8 bar op E85 brandstof met z20let injectoren
en 2 brandstofpompen dit gaat net maar dan ook net goed zet ik de turbo druk op 1 bar zie ik air fuel waardes voor bij komen van 16 wat levensgevaarlijk is voor je blok en dat als je na gaat dat ik al rij met 2 standaard brandstofpompen naast elkaar :)btw ik zou er ook geen garrett gt 28 of groter op zetten dit is te groot voor de standaard drijfstangen/ zuigers. ik en freekcorsa rijden zelf met een td-04 (standaard turbo van een 2.0 subaru impreza) en met 0.8 bar doet dat toch al snel 220 pk bij 360 nm koppel :) en heel veel meer vinden de drijfstangen ook niet leuk.
mijn advies (maar pin me dr niet op vast.) 0.6 a 0.7 bar turbodruk met koudere boegies E85 brandstof en z20leh 470 cc injectoren (dan hoef je niet als ik torenhoge brandstof druk met 2 brandstofpompen te rijden ) dan moet het wel houden denk denk ik.
hoeveelheid c20xe zijn 220 cc bij 2.5 injectoren meen ik en x20xev 240 a 250 cc bij 3 bar
zelfde diameter als aansluiting op de rail, dikker lijkt mij geen nut hebben.
ik heb 2 standaard brandstofpompen naast elkaar aangesloten op de rail staat 4 bar brandstofdruk en heb daarbij goede air fuel waardes maar vanaf 5000 toeren houden de pompen het niet meer bij :(
19 februari 2014 om 13:53 In reactie op: Verbouwing van de E Cabrio-R C20XE – In de Primer #18219040Hey artuur was het toch ? kan me je topic nog wel herinneren.
vond het een pracht van een auto maar met de tijd vind ik originele bumpers toch beter staan.
mijn eigen cabrio staat nu ook al meer dan een jaar stil en moet opnieuw worden aangepakt. veel roest helaas.ik ga je topic volgen succes!
21 januari 2014 om 13:56 In reactie op: past de turbo van een astra f 1.7td op een astra g 1.7 td? #18209954ik dacht dat de 1.7 diesels altijd van isuzu zijn maar dat is dus niet zo?
wat wim zegt kan ik beamen, mijn 110 pk 1.7 turbo diesel kan wel 180 a 190 lopen maar dan loopt de temperatuur op. met als gevolg dat de voorkamers kapot gaan. 5 min kan wel maar dan moet ik weer van het gas af. (koelwater boven 90 graden wil je niet) wat dat betreft kan een grotere radiateur van een corsa a diesel en een intercooler geen kwaad.
@sylvester1 wrote:
Hoe zit het als het je dagelijkse auto is, moet je dan voor die drie maanden een andere auto kopen?
Ik wil best het hele jaar volle pond betalen voor mijn a corsa.
Misschien kan iemand hier iets over zeggen???te
ik zat te denken auto overschrijven op naam van een maat of vriendin of ouders van je. dan zeggen dat je geen kwart regeling wilt en na 3 maand weer op je eigen naam onder de kwart regeling.
ik zou de wr pakken en de turbodruk verhogen en de roetstop er uit halen als je bang bent dat hij het niet gaat trekken. met de 1500 td
heb hetzelfde setje onder mijn corsa a TR zitten het stuitert al genoeg dan ook nog de hulp veer er tussenuit lijkt me niet super. als je nog lager wilt moet je een ta technisch setje kopen. ik persoonlijk vind dat ook een stuitersetje net als fk maar die schroefdraad loopt verder door naar benee.
-
AuteurBerichten