Aantal vragen over VIVARO 1.9DI 2.7T L1H1

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Aantal vragen over VIVARO 1.9DI 2.7T L1H1

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277425
    wiebev
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2012

      Beste iedereen,

      Ik heb sinds gister een Opel Vivaro uit 2004 gekocht. Super mooi bus, ik ben er heel trots op.
      Er zijn alleen een aantal probleempjes. Ik ga er volgende week ook mee naar de garage maar misschien dat iemand van jullie er ook problemen mee hebben gehad.

      Het eerste probleem is dat ik bij het sturen het gevoel heb dat de stuur schokt/terug veert, wanneer ik zeg maar scherp naar links stuur voel je hem naar rechts schokken/veren. Lastig uit te leggen.

      Tweede probleem, dat de koppeling heel vreemd aan voelt bij intrappen ook komt de koppeling heel slecht en snel op, het lukt niet om op koppeling te rijden om het zo maar te zeggen.. hij is in 2013 vervangen (schakelbak en koppeling)

      Het derde probleem is dat de motor uitvalt, het valt me op of bij koppeling intrappen of gewoon wanneer ie stationair draait. Hij draait wel goed stationair. Vriend van me kan Opel uitlezen en dit hebben we gedaan. Na het uitvallen geeft ie foutcode: P0191
      Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Perfomance.

      Ook hoor ik een raar geluid bij het rijden, of door de banden of wiellager. Maar ook een vreemd geluid bij motor. KM stand is 3 ton en bij 290 distr. vervangen.

      Wel zitten er te brede banden onder, deze komen weg onder een BMW serie. Dus als eerste kijk ik voor originele velgen met banden.

      Ik hoop dat iemand iets weet.

      #18323339
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ff een lijstje..
        stuur probleem: veert je stuur terug als je gas geeft?? kan zijn dat je stuurbekrachtigingspomp of stuurhuis werkt naarmate je toeren van de motor verhoogt…

        koppeling.. als je pedaal op de vloer blijft liggen is vaak al duidelijk dat het druklager lek is… onder je auto tussen de scheiding van motor en versnellingsbak kijken of het daar nat is… zoja?? is je druklager gegarandeerd lek… en hebben ze die met de vervangen van de bak en koppeling niet mee vervangen

        foutcode:. dat kan aan je brandstofpomp aan de motor liggen.. dat die z`n beste tijd gehad heeft en niet voldoende druk levert..

        wiellagers etc is een onderhouds dingetje.. met 3 ton is dat niet zo gek.. en zal vermoedelijk niet de 1e set lagers zijn van de vivaro

        als je andere velgen/banden zoeken die passen..
        steek 5×118 ET 50

        #18549629
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          ik ben heel benieuwd naar het kenteken van deze auto, klinkt mij iets te bekend in de oren haha.

          #18549630
          wiebev
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 June 2012

            Hi Sebastiaan,

            Wow, dit is een post uit 2016 haha, moest even in verleden kijken, bus heb ik niet meer heb nog rechtzaak tegen de handelaar gewonnen.

            12-BN-BB was de kenteken, een witte ivaro, ik heb er geen brood mee rond gereden.

            #18549644
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              aah nee datn is het een andere die ik nu heb haha

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.