vraagje over FK Schroefset Corsa A

Forumindex Forums Modellen Corsa vraagje over FK Schroefset Corsa A

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262796
    Technoboy_1987
      Lid sinds:
      5 October 2006

      Ik zou graag willen weten of je de hulpveer van een FK schroefset kan verwijderen bij een Corsa a. Hij is wel laag al, maar het kan altijd lager. Vandaar mijn vraag. Of ligt dan de hoofdveer los?

      Bedankt alvast.

      #18201582
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        volgens mij kan het wel alleen licht dan idd de hoofdveer los wat apk afkeur is.

        #18201583
        Peter.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2010

          Tof ding!

          #18201584
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            Met apk even omhoog schroeven
            maar kan er tussenuit hoor

            #18201585
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              @robert_corsa wrote:

              Met apk even omhoog schroeven
              maar kan er tussenuit hoor

              goed advies :puke

              als je zelf domme dingen wilt doen met je dat zelf weten.
              maar andere aansporen om dit te doen is dom.

              denk je dan men in de industrie iets maakt wat niet nodig.
              zijn alleen maar extra kosten.

              je veer komt los te liggen als de auto uitveert of als door een gat klapt.
              dan kan de veer van zijn plek komen met alle gevolgen van dien

              #18201586
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                Zijn al honderen missxhien wel duizenden die dit al jaren lang doen hoor.

                mijn kw schroefset lagen de veren ook altijd van los. Anderhalf jaar zo gereden. Ook gewoon snelweg, in de steden, amsterdam etc kwam ik ook gewoon binen geschoven.
                Je auto moet zo binna van de grond komen willen de veren los komen hoor. Corsa weegt al niets, dus die veert nagenoeg niets uit.

                Deel evengoed je mening, verkeers veilig is hetmisschien niet.

                #18201587
                sjoerdie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 September 2005

                  Ik ben er ook geen fan van.

                  Ik heb wel evt een oplossing voor je.

                  Ik heb nog veren van een kw setje liggen, deze zijn korter dan de “normale” schroefset veren.

                  Dus dan kun je gewoon je hulpveer laten zitten, en zit het gewoon netjes.

                  #18201588
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    heb hetzelfde setje onder mijn corsa a TR zitten het stuitert al genoeg dan ook nog de hulp veer er tussenuit lijkt me niet super. als je nog lager wilt moet je een ta technisch setje kopen. ik persoonlijk vind dat ook een stuitersetje net als fk maar die schroefdraad loopt verder door naar benee.

                    #18201589
                    PyroNiels
                      Lid sinds:
                      29 August 2010

                      Hulpveer verwijderen kan makkelijk.
                      Je veer komt inderdaad los bij helemaal uitveren, maar dan moet je gek over drempels rijden ;-)
                      Als hij los komt te liggen gebeurd er toch niks, hij zit over je zuigerstang heen dus kan nergens heen.

                      Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

                      #18201590
                      wagnas
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 May 2007

                        Bij hoogteverstelbaar kan de veer nooit ergens echt los van raken omdat hij zo strak om de schokdemper zit. Ook heeft hij veel meer windingen dan een gewone verlaagde veer.

                        Een gewone verlaagde veer die los ligt in de schotel bij uitveren kan inderdaad alle kanten opgaan.

                        Bij hoogteverstelbaar is de veer compleet recht en is het middenschokdempergedeelt maar nauwelijks smaller dan de binnendiameter van de veer. Die veer kan nooit verschuiven daardoor.

                        Theoretisch mischien nooit goed om aan een ontwerp te zitten maar praktisch heb je 0% risico.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.