Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inderdaad, de duitsland-route lijkt succes op te leveren.
@voederbiet wrote:
volgens mij ruud B gespot in zijn gele A manta vanmiddag op de A1 ongeveer bij barneveld
Ja klopt, ‘s ochtends van het westen naar Ugchelen gereden, KLIP 1 van de DHRC gedaan, en ‘s middag weer naar huis gereden.
14 oktober 2011 om 18:17 In reactie op: Conrad Euregio Rally en Twente Short Rally 5 & 6 November 20 #17927108Die RS6 is een zeer bekend verhaal.
google maar eens op: rs6 luxembourg crashhttp://www.egmcartech.com/2007/03/02/man-crashes-audi-rs6-walks-away-without-a-scratch/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zou door een boom gekomen zijn.
Ik zie ook geen ambulances op de foto’s.14 oktober 2011 om 10:12 In reactie op: Conrad Euregio Rally en Twente Short Rally 5 & 6 November 20 #17927103Tevens is dan ook de Classic Euregiorally (http://www.classiceuregiorally.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;) en daar nemen wij aan deel met de A-Manta.
5e CLASSIC EUREGIO RALLY
Op zondag 6 november zal de vijfde Classic Euregio Rally plaatsvinden, natuurlijk weer in samenwerking met de moderne Conrad Euregio Rally.
Tijdens het evenement wordt niet alleen in het mooie Twentse landschap gereden, maar ook op de drukbezochte klassementsproeven van de moderne rally, die in hetzelfde weekeind plaats vindt. De proeven die worden gereden moeten door de klassiekers met een zo accuraat mogelijke gemiddelde snelheid worden afgelegd.
De klassiekers beginnen met de proeven in Bentelo en Zeldam. Via diverse kaartleessystemen komen ze voor de lunch op proef Hengelo Zuid. Hier kunnen ze genieten van de moderne rallyauto’s die dan nog bezig zijn met hun rally op Hengelo Zuid. Na de lunch is het tijd voor de klassiekers om hun rondjes te rijden op Hengelo Zuid.
In de middag gaan de deelnemers richting vliegveld Twente. Wij hebben toestemming gekregen om op het vliegveld zelf een regelmatigheidtest uit te zetten. Helaas worden hier geen toeschouwers toegelaten. Na een kort kaartleestraject zal dan de finish zijn bij “het Wapen van Beckum”.
Indeling van de dag;
– 8:00 uur documentencontrole bij “het Wapen van Beckum”
– 9:00 uur start 1 e deelnemer rally
– 16:00 uur finish 1e deelnemer bij “het Wapen van Beckum”
Activiteiten op Hengelo zuid;
– 10:30 uur start 1e deelnemer van de Conrad Euregio Rally
– 12:00 uur start 1e deelnemer Twente Short-Rally
– 13:00 uur start 1e deelnemer Classic Euregio Rally
– 14:00 uur start 1e deelnemer 2e omloop Conrad Euregio Rally
– 15:40 uur start 1e deelnemer 2e omloop Twente Short-Rallysorry voor het draadje-kapen…
Reeds genoemd:
– andere carburateur
– andere zuigersVerder:
– andere nokkenas
– klepmaat is kleiner van een 1.9n
– kanalen in de kop zijn anders van vormfoutje bij de import denk ik.
Komt vaker voor dat er bepaalde dingen bij import niet kloppen.[rquote=1894906&tid=144776&author=DevilraY]Wellicht heel wat B-Senators slachtoffer geworden van die idiote sloopregeling??[/rquote]
Dat denk ik ook.
Veel niet-liefhebbers zagen/zien de sloopregeling als een mooi oplossing om gunstig iets nieuws te kopen.Dat daarmee potentieel historisch erfgoed verloren gaat, snappen ze niet.
[rquote=1894630&tid=144776&author=Senatorman]Vindt het maar een vreemde lijst. Het is toch raar dat er van de schaarse types steeds meer op de weg komen.[/rquote]
Zoals Rinus ook al zegt, dat komt puur door import-auto’s.
En verder is de lijst inclusief de geschorste kentekens. Alleen de slapende kentekens staan er niet in.
ik heb ook 10W40 in al mijn CIH’s, zowel de 4 als 6 cilinders.
[rquote=1881818&tid=122541&author=bananenbennie]Ik heb goed nieuws. De Aldi heeft vanaf zaterdag 5 maart weer automatten liggen. Hamsteren!!:cool:[/rquote]
Ik heb net maar weer een setje gehaald, want vooral het matje bij de bestuurder is al aardig versleten bij dagelijks gebruik.
En dat is van vorig jaar.[rquote=1882907&tid=143760&author=Rob]
Wat betreft het spruitstuk, heb ik dan deze nodig; http://www.biesheuvel.nl/store/product/36271/manta_ascona_1600_1900
Deze is voor 1.6 tot 1.9 maar 2.0 hebben ze niet, alleen 2.4
[/rquote]van 1.6 tot 2.0 is toch allemaal hetzelfde?
Ik heb 40-ers op een 2.0E, loopt als de brandweer.
En heel makkelijk tot aan de “zwevende” kleppen.
Moet je niet te vaak doen…[rquote=1874826&tid=142798&author=2000]Laat ik even voorop stellen dat ik een opel liefhebber ben, maar ik vind geen één opel cabrio mooi. Ja de laatste modellen, maar die zijn wat duur voor “erbij” [/rquote]
Hier precies hetzelfde (ik schreef het al eerder).
[rquote=1874826&tid=142798&author=2000]
Persoonlijk vind ik de mk1 golf cabrio erg leuk, betaalbaar, en goede kwaliteit. [/rquote]Ik vind de betaalbaarheid van een Golf1 best tegenvallen.
Ik zit niet te wachten op een uitgewoond hok met werk, en dan val je automatisch in de duurdere prijsklasse.Ik wilde max 2500 uitgeven aan een cabrio, en zelfs dan moet je nog goed zoeken om iets leuks te vinden.
“in goede staat” is een heel rekbaar begrip is mij gebleken…[rquote=1875970&tid=143212&author=kaneelschep]Die 850 is wel een goeie middenweg tussen Omega en Passat.
Ook qua prijs. Ze hebben wel alleen allemaal tonnen gelopen.
Is dat b25 blok nog wel betrouwbaar met 3ton?[/rquote]
Ik ken diverse mensen met 850/V70 etc met extreem hoge kilometerstanden, tot 500.000 km toe.
Volvo´s ( en Saabs) staan bekend om het relatief probleemloos hoge kilomterstanden draaien.
[rquote=1871673&tid=142729&author=ginoceros]
Nope, vgl mij heeft 1 vd vorige eigenaars de busjes afgezaagd.
Ik heb ook het idee dat er rekord veren aan de voorzijde geplaatst zijn en dat ie daardoor een stukje hoger staat….. komt goed ….Peet’s reactie viel mee, ze moest wel lachen. Ik stink ook elke avond weer naar olie, benzine, etc … net als vroegah … widde wel !!!! :wors:wors:D:D[/rquote]
Ik dacht dat het een 100 % originele auto was, toen ik hem kocht… :o
Oudere auto’s ruiken anders dan nieuwe trouwens. Niet omdat ze stinken of zo. Als ik een dag lang met een van mijn echt oude auto’s gereden dan krijg ik ook klachten van mijn vrouw dat ik naar die auto ruik…
Het begint vanavond al!
[rquote=1869824&tid=142798&author=asconahobbyist]Ik wil voor de zomer een cabriootje hebben.
…Maar welke is straks het makkelijkst te verkopen voor weer ongeveer hetzelfde bedrag??[/rquote]
Ik zit met hetzelfde dilemma, 4zits-cabriootje voor de zomer en makkelijk weer te verkopen als het niet bevalt.
En ik zeg het eerlijk, ik wijk uit naar een ander merk zoals het er nu uitziet.
Ik vind de C-Ascona’s, E-Kadetts en Astra’s niet mooi, en dan heb je geen alternatief meer bij Opel.
Gelukkig hou ik nog maar 5 opels over, dus ik mag nog wel blijven hier toch?
Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je met oortjes bedoeld?
Trouwens, die chromen ringen kan ik wel naar je op sturen.
Zal wel onder de 10 kg blijven, dus dat zijn de kosten ook niet.[rquote=1869325&tid=142729&author=ginoceros]Stel je d’r niet teveel van voor. Het moet voor mij gewoon een goede daily driver worden die in ieder geval in augustus door de keuring moet komen. Zal geen totaal restauratie project worden.
[/rquote]Het is nu jouw auto, dus eigenlijk mag je er gewoon mee doen wat je wilt.
Maar ik lees hier dingen (Engelmann spiegels :o ) dat ik denk nee dat hoort niet bij zo’n auto.Maar trek je vooral van mij niets aan… :P
:DOh, by-the-way,
Die chromen ringen heb ik ook nog wel ergens liggen, die had je er wel bij mogen hebben. Ben ik helemaal vergeten…[rquote=1869305&tid=142729&author=ginoceros]
De wagen zwabbert behoorlijk op zijn winterbanden dus ik denk dat ik um idd verlaag met 40mm … ben alleen aan het twijfelen omdat ie achter wat hoger lijkt te liggen of ik hem aan de voorzijde wat lager dan 40mm moet laten zakken.
[/rquote]Die winterbanden was een goeie keus in de sneeuw, maar voor de rest is het matig inderdaad. Een ander setje banden doet al een hoop heb ik ook gemerkt.
Ik had meestal aardig wat troep in de koffer liggen (zoals ik al zei tijdens de proefrit), dus misschien is dat de reden dat het bij niet zo was dat de achterkant hoger stond.
[rquote=1869305&tid=142729&author=ginoceros]
ps hoe zit dat eigenlijk met die Varajet ? als ie koud is s’morgens en je geeft iets meer gas lijkt ie te verzuipen en als ie wat warmer is heb je nergens meer last van :hmmz:hmmz[/rquote]Ja, dat heb ik met alle auto’s met carb dat het koud wat matig draait, dus ik maakte me er niet druk om.
Ik dacht net even kijken of er een draadje is, en jawel hoor.
De gril die al tijden bij mij op zolder lag is zo een:
En die hoort op een B1 – Berlina omdat die een chromen bies in het midden van de gril heeft.
Veel plezier met de auto!
3,67 is voor mij de ideale overbrenging (met CIH en 4 bak of 5 bak).
Heb zowel met 3,44 als 3,89 (allebei met 4 bak) gereden, en 3,44 is fijn op de snelweg en 3,89 is fijn met acceleren, maar daar houdt het mee op. Andersom is namelijk niet fijn.
een paar plaatjes:
meer plaatjes hier:
http://www.autopics.nl/index.php?p=gallery&onderdeel=rallys&pagina=Horneland2011&x=1Ja ik heb net de originele foto gevonden, dus fotoshop inderdaad.
zie:
Maar met deze sedan is ook wat geks aan de hand, want die striping op het achterscherm ziet er gek uit, lijkt me ook een fotoshop.
Maar inderdaad , een stoer ding die voyage.
-
AuteurBerichten