Opel Cabrio,welke???

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel Cabrio,welke???

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232847
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      Ik wil voor de zomer een cabriootje hebben.
      Was eerst op zoek naar een C Ascona cabrio maar in de prijsklasse waar ik in zoek is niks te vinden,een nette kost me teveel.
      Het is in principe alleen deze zomer en dan weer weg,volgend jaar kan het namelijk waarschijnlijk niet meer (kindje enzo,nog niet zwanger maar wel bezig)
      Dan blijft dus over een Astra F of Kadett E.
      Astra vindt ik persoonlijk mooier vanwege geen rolbeugel,maar Kadett vindt ik leuker rijden.
      Ook is de astra wat minder roestgevoelig volgens mij.
      hoef geen snelle,een 1.6i is zat.
      Ik zoek nu in de prijsklasse tot 1250 euro,van beide modellen is het nodige te vinden.
      Maar welke is straks het makkelijkst te verkopen voor weer ongeveer hetzelfde bedrag??

      #17818432
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Calibra cabrio :P

        #17818433
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Kadett cabrio. Koop een nette, niet al te dure, waar je niet zo heel veel werk aan hebt ( Je hebt het immers al hartstikke druk met de sport :P) Hou de wagen netjes, repareer de kleine mankementen, en je kan hem gemakkelijk verkopen voor je aankoopprijs

          #17818434
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            Hahaha lol! senatorman.
            Wil best wat werken eraan maar geen barrel idd.
            Gewoon een rijdend ding waar ik rustig de puntjes op de i kan zetten en waar ik met mooi weer lekker kan cruisen.
            Ga wel ns een paar karretjes bekijken,vanmiddag nog een astra gekeken,uit 96,maar helaas beide wielranden roestig.Kap was wel mooi en ook nog een automaat.
            hou jullie wel op de hoogte!

            #17818435
            Opelkees
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2007

              maakt nie uit als ie maar origineel is:D

              meeste Kadett cabrio’s zien er nie uut:(

              #17818436
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                ik wil sowsieso geen gepimpt ding,liefst zo origineel mogelijk.
                vindt een Astra mooier,meer cabrio gevoel,en vindt ze wat fijner rijden.
                Kadett is wat wendbaarder en vlotter,en heb er altijd wel wat mee gehad.
                Twijfels!

                #17818437
                kabouter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 October 2004

                  ik kan je wel helpen aan een kadett cabrio
                  alleen is ie geel,leeg mmt,maar heb alles liggen om hem kompleet te maken
                  motor1,6i,net dak,gsi stoelen,
                  interesse dan kan ik je wel foto sturen dit weekend

                  gr kabouter

                  #17818438
                  GTC-Freak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 October 2008

                    Hallo Asconahobbyist,

                    Ik kan je een Kadett Cabrio aanraden. Ik rij al 11 jaar met een Kadett Cabrio 16i automaat en die is vlot genoeg en zoals al genoemd wendbaar. Deze komt alleen naar buiten met mooi weer.

                    #17818439
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      @kabouter,dank voor je aanbod maar heb geen tijd/zin om eerst nog een wagen in elkaar te zetten,voor ik kan rijden,liever eentje waar ik zo in kan stappen.
                      denk idd dat t een Kadett gaat worden,liefst een 1.6i dan,die valt nog gunstig qua wegenbelasting (950 kg)
                      Astra weegt meteen weer ruim 1100 kg

                      #17818440
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        en toch,als ik dan dit weer zie…………..

                        http://link.marktplaats.nl/416057735

                        toch wel een erg mooie sjieke auto,voor verdomd weing geld.
                        Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet,op de foto is ie prachtig in elk geval.

                        #17818441
                        Mr.F
                          Lid sinds:
                          3 November 2008

                          Er staat er ook een, beetje licht blauw/groen, volgens mij van ’94 met 91.000 km.
                          Zal hem eens opzoeken.

                          #17818442
                          Mr.F
                            Lid sinds:
                            3 November 2008

                            Ahnee, ’95 ( Raar, 1995 is normaal facelift, en iets te duur helaas :-( )

                            http://link.marktplaats.nl/421455092

                            #17818443
                            asconahobbyist
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2008

                              maar wel een mooie wagen!!!
                              zal wel lang in de showroom gestaan hebben.

                              #17818444
                              Ruud B
                                Lid sinds:
                                25 October 2004

                                [rquote=1869824&tid=142798&author=asconahobbyist]Ik wil voor de zomer een cabriootje hebben.

                                Maar welke is straks het makkelijkst te verkopen voor weer ongeveer hetzelfde bedrag??[/rquote]

                                Ik zit met hetzelfde dilemma, 4zits-cabriootje voor de zomer en makkelijk weer te verkopen als het niet bevalt.

                                En ik zeg het eerlijk, ik wijk uit naar een ander merk zoals het er nu uitziet.

                                Ik vind de C-Ascona’s, E-Kadetts en Astra’s niet mooi, en dan heb je geen alternatief meer bij Opel.

                                Gelukkig hou ik nog maar 5 opels over, dus ik mag nog wel blijven hier toch?

                                #17818445
                                kabouter
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 October 2004

                                  [rquote=1870266&tid=142798&author=asconahobbyist]@kabouter,dank voor je aanbod maar heb geen tijd/zin om eerst nog een wagen in elkaar te zetten,voor ik kan rijden,liever eentje waar ik zo in kan stappen.
                                  denk idd dat t een Kadett gaat worden,liefst een 1.6i dan,die valt nog gunstig qua wegenbelasting (950 kg)
                                  Astra weegt meteen weer ruim 1100 kg[/rquote]

                                  het in elkaar zetten had ik nog wel willen doen
                                  als de prijs er naar is natuurlijk
                                  maar ik zou voor een astra gaan
                                  en zekerdie je hebt aangelink

                                  ik ben zelf ook overgestapt naar astra f

                                  gr kabouter

                                  #17818446
                                  Opelkees
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 September 2007

                                    [rquote=1870439&tid=142798&author=Mr.F]Ahnee, ’95 ( Raar, 1995 is normaal facelift, en iets te duur helaas :-( )

                                    http://link.marktplaats.nl/421455092%5B/rquote%5D

                                    mooie auto staat hier vlakbij:thumbup

                                    #17818447
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      staat hier vlakbij in badhoevedorp een Kadett GSi cabrio van 87,zo te zien weinig tot geen roest en een redelijke kap,vraagprijs 650 euro,denk dat ik die zaterdag eens ga bekijken.
                                      http://link.marktplaats.nl/412931545
                                      die zal ook in de oldtimerverzekering kunnen denk ik

                                      #17818448
                                      Opelkees
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 September 2007

                                        [rquote=1870593&tid=142798&author=asconahobbyist]staat hier vlakbij in badhoevedorp een Kadett GSi cabrio van 87,zo te zien weinig tot geen roest en een redelijke kap,vraagprijs 650 euro,denk dat ik die zaterdag eens ga bekijken.
                                        http://link.marktplaats.nl/412931545
                                        die zal ook in de oldtimerverzekering kunnen denk ik[/rquote]

                                        idd paar originele wielen erbij zoeken:thumbup

                                        en die kan in oldtimer verzekering ja:D

                                        #17818449
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          ga er zaterdag naar nog eentje kijken,een 93er 1.6i
                                          hou jullie op de hoogte.
                                          Thnx!

                                          #17818450
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            ik heb zowel een astra f cabrio als een kadett e cabrio

                                            de astra is een stuk zwaarder, dat voel je ook. ik heb de 1.8 16V versie, met 115 pk maar dit weegt totaal niet op tot de gekietelde 2.0 8v 115pk motor van de kadett. of hij is wat lui, dat kan…. is van t vrouwtje he.

                                            de rolbeugel is wat lelijk bij de kadett, een astra heeft een mooiere daklijn.
                                            de astra heeft ook meer opties zoals elektrisch dak, ramen, spiegels en verwarmde stoelen (leer).. erg lekker allemaal maar het kan allemaal kapot en elektrische kabelbreuken zijn een ramp.
                                            de dakhendels van de astra zijn een stuk beter dan die van de kadett, die willen met grof geweld nog wel eens afbreken.
                                            beiden zijn gevoelig voor roest. rubbers goed nakijken ivm lekken en ruizen van de wind.
                                            rij zelf de kadett en vind hem wat wendbaarder en vooral sneller dan de astra.
                                            de astra heeft wel meer comfort, qua ruimte kofferbak is de astra iets groter volgens mij. binnenin gaat het vrij gelijk op.

                                            zoek de verschillen

                                            #17818451
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              ben net in badhoevedorp wezen kijken bij die Kadett,die antracietgrijze.
                                              Zag er op het eerste gezicht aardig uit.
                                              had toch roest onder de achterste zijruitjes,wielranden leken gaaf,toch gevoeld achter de zijskirts (GSi) gewoon de uiteinden/hoelen slecht/weg,lelijke kras midden op de motorkap.Kap toch ook niet 100%,in de hoeken los.
                                              Dus tsja,vind 650 dan toch teveel dus maar fijn laten staan.
                                              Hij is wel uit 1987 dus wel 24 jaar oud,dus voor de leeftijd evengoed nog keurig,maar zoek toch wat minder werk.
                                              Morgen naar de 1.6i uit 1993 kijken!

                                              #17818452
                                              GTC-Freak
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 October 2008

                                                Een Astra Cabrio is inderdaad sierlijker gelijnd maar ook zwaarder.
                                                Hierbij een paar foto’s van mijn cabrio.

                                                #17818453
                                                HardcoreHell
                                                  Lid sinds:
                                                  14 March 2005
                                                  #17818454
                                                  opelkadetje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 December 2004

                                                    grappig ik ben ook beetje aan het rond kijken voor een kadett cabrio al dan niet astra of ascona, en degene die hierboven neergezet zijn heb ik ook gesproken…. de witte kadett cabrio uit nieuw vennep die jongen deed nog al lakoniek over de telefoon, zei dat ie totaal geen roest had nix, en toen k hem vroeg of hij een brug had om te bekijken was het uhm nee… dus ik vroeg hoe het zat met kokerbalken en draagarm ophanging… was het van ja weet ik niet want heb ik niet gekeken….

                                                    tja wat is dan roestvrij he… zelfde verhaal met die van 650 euro uit badhoevedorp.. die wist ook nix te vertellen… alleen hij is vorig jaar al op naam gekomen bij de beste adverteerder maar hij had hem een week terug ingeruild bij de vorige eigenaar… en het feit dat hij vorig jaar al op naam gezet was en nog niet bij hem op naam stond was omdat hij geschorst stond en dan zou hij niet overgeschreven staan ja ja vreemd verhaal… daarnaast had hij veel reacties gehad en als ik geen interesse had dan waren er nog wel een aantal die dit weekend kwamen kijken.

                                                    distributie riem bij die cabrio wist ie nix vvan maar was een serieuse ex eigenaar dus zal wel goed zijn zijn hij…. yeah right

                                                    maar als iemand een leuke cabrio weet… dan graag een bericht ik hou dit topic ook in de gaten..
                                                    woon in kop noord holland en ben best bereid om wat te rijden maar niet den helder maastricht:D:D:jerry

                                                    #17818455
                                                    asconahobbyist
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2008

                                                      die in badhoevedorp had je echt niet willen hebben.
                                                      Heb er vanmiddag eentje gekocht,een 1.6i edition uit 93.
                                                      Kap is iets minder,dus eerst technisch ff nalopen en dan afwachten of ik voor weinig een nette kap kan kopen.
                                                      Lekker stuurbekrachting erop en een heel leuk interieur,verder niet veel extra’s.
                                                      rijdt verder ,en ziet er op een enkel roestplekje na (niet veel) nog knap uit.Ben dr wel happy mee,vrijdagavond haal ik m op.
                                                      Heb wat pics gemaakt met mn mobiel,maar kan ze ff niet op de comp zetten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.