Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Pietervb: wij maken gebruik van Carplay, en dat werkt een beetje random vanaf de achterbank. Heel vaag, soms doet ie het wel, soms niet. Maar nooit werk van gemaakt, in de praktijk ligt mijn foon aan de kabel voor carplay, en gebruiken de kids de achterste USB voor het opladen. En net zoals zovele anderen heb ik dus voor Jan L** voor 200,- een draadloze oplader in de auto laten zetten, dat is nu een heel duur vakje voor snoepgoed…
Ik probeerde mijn kaart te updaten van de “aanschafversie” 7.0 naar de huidige versie 17.0
Daarbij kreeg ik steeds de foutmeldingen die je hier ook steeds weer terugleest. (geen media op stick, software past niet bij hardware etc)
Ik heb toen éérst de firmware geupdate (was ook nog nooit gedaan) en dat ging zonder slag of stoot. USB stick in de achterste USB poort gestopt. Duurde klein half uurke.
Daarna het volgende project: van kaartversie 7.0 naar 17.0 die pakte hij toen meteen. Deze update duurde klein uur.
Alles nu weer spic en span!
Ik vind sowieso dat het mij 695 ekkies extra gekost hebbende Denon systeem niet echt heel hard kan. Volume 30 is stevig, maar niet super hard. Lijkt wel begrenst. Hoop dat daar nog eens een hack van een handige Harry voor komt!
Misschien nog kleine aanvulling: na testen blijkt dat de achterklep wel op de sleutel let. Dus als je de klep wilt openen zonder de sleutel in je zak (die ligt bijvoorbeeld al in de auto of zo) dan doet ie het niet. Dus de sleutel moet binnen 1 meter van de achterklep zijn. En dan is beetje voet heen-en-weer genoeg. Werkt bij mij 100 op 100….
[quote quote=18358635]Ik ben ook niet echt tevreden met de automaat. Wat Grandsteef ook aangeeft, hij bokt en schokt, met name in de lagere versnellingen. De auto houdt ietsjes in, voordat de volgende versnelling gestoken wordt. Ook bij een warme motor Ik had hiervoor een Toyota Auris met CVT-automaat, die had helemaal geen schokken (maar is natuurlijk een ander type automaat) dus misschien was ik wat verwend. Ik kan het me echter niet herinneren dat ik het met de proefrit ook had. Die auto had zo’n 4000 km op de teller en ik ben pas op de helft. Mischien gaat het dus nog wat beter worden… Het probleem is inmiddels wel aangekaart bij de dealer en die heeft het bij Opel NL neergelegd, ik hoop op iets van een software update van de bak of dat er iets anders ingesteld kan worden. @grandsteef: is het bij jou al wat verbeterd?[/quote]
Ik ervaar precies hetzelfde! Ik heb ook mijn Auris ingeruild voor de GLX en ervaar een totaal andere bak. Bij lage snelheden (vb: verlaten rotonde) dan steigert ie zowat op zn achterwielen zo grof schakelt ie terug. Merk wel dat dat waarschijnlijk te maken heeft met de kick-down. Veel minder gas geven bij optrekken geeft een rustiger rijgedrag. Maar goed, ik moet er nog wel even aan wennen….
De mij op 23 juli geleverde GLX was bij levering voorzien van firmware 21.07.16.32_nac-r0 en kaarten versie 7.0.0-r0.
Met andere woorden: ik hoef alleen de kaart maar te updaten. Echter, ik vermoed dat ik de navi van de auto nooit zal gebruiken, ik gebruik Apple Carplay, en die hoef je nooit te updaten!..
Aangezien ik gisteren mijn Onstar heb geactiveerd, dit meteen nagevraagd: De service “vraag om hotelkamer/restaurant etc” gaat niet meer door na deze datum, de rest wel. Gaat dan Opel Connect heten. Kost je 95 ekkies per jaar om de carspecs in je app te krijgen, automatische crashservice te hebben en servicevragen over je auto te kunnen stellen. ik denk er nog een jaartje over na…
Tja, die snapte ik dus niet…
[quote quote=18354171]Afgelopen dinsdag mijn Grandland besteld. Business Executive 1.2 benzine Automaat Moonstone Grey. Opties: Lederpakket met de daarbij behorende extra’s Achteruitrijcamera Denom sound system Draadloos opladen Zilverkleurige dakrails Leverdatum: Week 38 Nu maar eens verdiepen in dat my-opel gedoe om de boel te kunnen volgen. Want bijna half jaar levertijd is wel bizar vind ik!
Edit: Ik heb contact gehad met mijn dealer en zij geven aan dat de Grandland in tegenstelling tot andere modellen een leverMAAND heeft ipv een leverweek. De dealers houden dan de laatste week van de maand aan in het kader van verwachtingenmanagement. Snap ik ook wel weer. Zij krijgen elke week een update van de leverdata, en in mijn geval stond ie nu opeens al op 22/7! Das 2 maanden eerder! Edit 2: Weet iemand hoe dat met my-opel werkt? Ik zie hier teksten van zelf kijken wat status is etc. Ik heb getracht een my-opel profiel aan te maken maar hij kent de auto niet (ik heb alleen een job nummer). [/quote]
Afgelopen dinsdag mijn Grandland besteld. :happy02:
Business Executive 1.2 benzine Automaat Moonstone Grey. Opties:
Lederpakket met de daarbij behorende extra’s
Achteruitrijcamera
Denom sound system
Draadloos opladen
Zilverkleurige dakrails
Leverdatum: Week 38Nu maar eens verdiepen in dat my-opel gedoe om de boel te kunnen volgen. Want bijna half jaar levertijd is wel bizar vind ik!
Edit: Ik heb contact gehad met mijn dealer en zij geven aan dat de Grandland in tegenstelling tot andere modellen een leverMAAND heeft ipv een leverweek. De dealers houden dan de laatste week van de maand aan in het kader van verwachtingenmanagement. Snap ik ook wel weer.
Zij krijgen elke week een update van de leverdata, en in mijn geval stond ie nu opeens al op 22/7! Das 2 maanden eerder!Edit: uiteindelijk is de auto 8 juli afgeleverd (16 weken levertijd), echter door afloop leasecontract heb ik hem pas de 23 juli gekregen.
-
AuteurBerichten