Geluidsinstallatie “Houdt in”

Forumindex Forums Modellen Grandland X Geluidsinstallatie “Houdt in”

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358197
    mmarkvoort
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2018

      Hallo,

      Het valt mij de laatste tijd op dat wanneer ik muziek speel (vooral vanaf USB) dat het lijkt of het systeem zich “inhoudt”.

      Ik hou van (stevigere) dancemuziek, en als er dan een opbouwend stuk is met vooral vocalen etc, dan klinkt het geluid vol en hard, maar zodra dan de bas/beat er bij komt hoor je dat het geluid terugzakt. Soms is de 1e beat nog wel een soort van op hetzelfde volume, maar daarna damt het in.

      Alsof het systeem koste wat kost het geluid zuiver wil houden of iets dergelijks. Net of er een rem op zit.

      Volgens mij is er veel meer uit te halen dan dat nu gebeurt.

      Bij het luisteren naar de (DAB) radio heb ik minder dit gevoel. Maar dan nog kan er meer uit te halen zijn denk ik.

      Iemand misschien een verborgen menu gevonden waar deze limiet te verwijderen is? :-)

      #18358778
      Ruud
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 March 2018

        Ik vind sowieso dat het mij 695 ekkies extra gekost hebbende Denon systeem niet echt heel hard kan. Volume 30 is stevig, maar niet super hard. Lijkt wel begrenst. Hoop dat daar nog eens een hack van een handige Harry voor komt!

         

        #18358779
        mmarkvoort
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 April 2018

          [quote quote=18358778]Ik vind sowieso dat het mij 695 ekkies extra gekost hebbende Denon systeem niet echt heel hard kan. Volume 30 is stevig, maar niet super hard. Lijkt wel begrenst. Hoop dat daar nog eens een hack van een handige Harry voor komt![/quote]

           

          Precies. De rem mag er van mij wel af  :yahoo:   :bye:

          #18358784
          rav994
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2018

            Vind de Denon ook een beetje tegen vallen.

            Via Android auto lijkt het geluid wel veel beter.

            #18358786
            joepke-m
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 July 2006

              Het maakt ook uit hoe de equalizer is ingesteld. Als je bijvoorbeeld veel bas hebt ingesteld en je vraagt meer volume lijkt het of ie een beetje gaat dempen om de subwoofer te beschermen

              #18358792
              mmarkvoort
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 April 2018

                Blij dat ik niet de enige ben die het merkt.

                Hoop dat er een oplossing is. Er zit echt meer in dan er uit komt.

                #18358797
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  [quote quote=18358784]Vind de Denon ook een beetje tegen vallen. Via Android auto lijkt het geluid wel veel beter.[/quote]

                  Ik was eigenlijk zó tevreden over de basis installatie, dat ik niet eens aan de Denon gedacht heb. In de Mokka had ik Bose, dat was best goed.

                  #18358803
                  joepke-m
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 July 2006

                    Ik kan niet vergelijken, heb alleen Denon en daar had ik ietsjes meer van verwacht.

                    #18359124
                    mmarkvoort
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 April 2018

                      Ik heb zojuist even contact gehad met de dealer die hem heeft geleverd (Van Mill in Dordrecht) omtrent dit probleem.

                      Hij had zelf dit probleem ook al geconstateerd met luisteren via Apple Carplay.

                      Het probleem lijkt hem dus vooral te zitten in luisteren via externe bronnen.

                      Hij gaat het probleem aankaarten bij de importeur. Als meerdere dealers deze klacht indienen wordt er wel naar gekeken middels een software update.
                      Dus wellicht kunnen meerdere van jullie dit eens bij jullie eigen dealer aangeven?

                      #18359125
                      Srettul
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2018

                        @mmarkvoort, ik heb het gevoel dat dit niet merk specifiek is als ik jou zo hoor (al had ik dat wel gehoopt) want het Canton systeem in mij huidige Skoda doet ook exact wat jij beschrijft.

                        Ik hoopte dat de Denon in de GLX verder open kon. ook is er idd verschil in sterkte of je DAB, Apple Carplay of op een andere manier muziek afspeelt.

                        Ik ga het vrijdag beleven, dan gaat de Skoda er na vier jaar en 262000 km uit en ga ik de GLX ophalen.

                        #18359126
                        mmarkvoort
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 April 2018

                          [quote quote=18359125] @mmarkvoort, ik heb het gevoel dat dit niet merk specifiek is als ik jou zo hoor (al had ik dat wel gehoopt) want het Canton systeem in mij huidige Skoda doet ook exact wat jij beschrijft. Ik hoopte dat de Denon in de GLX verder open kon. ook is er idd verschil in sterkte of je DAB, Apple Carplay of op een andere manier muziek afspeelt. Ik ga het vrijdag beleven, dan gaat de Skoda er na vier jaar en 262000 km uit en ga ik de GLX ophalen.[/quote]

                          Dat is een nette KM stand :-) Hopelijk beleef je net zo veel plezier aan de GLX als ik (en vele anderen hier)

                          Mocht je nou hetzelfde ondervinden met de geluidsinstallatie, meld het dan ff bij je dealer :-) Je weet dan maar nooit.

                          #18359142
                          Srettul
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 April 2018

                            Hij komt bij van Mill vandaan, net als die van jou zag ik. ik zal het eens aankaarten vrijdag.

                            Ik hoop dat de GLX ook net zo goed is als de Skoda, nooit iets noemens waardig gehad in al die kilometers.

                            Nu moet hij nog wel even de caravan vanuit Frankrijk naar huis brengen.

                            #18359152
                            mmarkvoort
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 April 2018

                              [quote quote=18359142]Hij komt bij van Mill vandaan, net als die van jou zag ik. ik zal het eens aankaarten vrijdag. Ik hoop dat de GLX ook net zo goed is als de Skoda, nooit iets noemens waardig gehad in al die kilometers. Nu moet hij nog wel even de caravan vanuit Frankrijk naar huis brengen.[/quote]

                              Das toevallig dat je ook bij Van Mill hebt besteld. Mijne is daar door de lease maatschappij besteld. Zal daar nooit in onderhoud gaan omdat ik zelf in Apeldoorn woon. Maar ik heb meerdere keren een vraag gesteld en werd daar goed te woord gestaan.

                              Ik heb nu contact hierover gehad met Jeroen IJzerman. Zeer prettig.

                              Veel plezier vrijdag met het ophalen! :applause02:

                              #18359171
                              Srettul
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 April 2018

                                Haha, hetzelfde verhaal hier. leasemaatschappij heeft hem besteld en gaat in onderhoud in Utrecht.

                                 

                                #18359178
                                mmarkvoort
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2018

                                  [quote quote=18359171]Haha, hetzelfde verhaal hier. leasemaatschappij heeft hem besteld en gaat in onderhoud in Utrecht.[/quote]

                                  Die van mij ook  :rolling:

                                  Werk in Utrecht dus doe hem ook daar in onderhoudt.

                                  Bij Opel Henri en Herman in Maarssen/Utrecht.

                                  #18359216
                                  Srettul
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 April 2018

                                    [quote quote=18359178]

                                    Haha, hetzelfde verhaal hier. leasemaatschappij heeft hem besteld en gaat in onderhoud in Utrecht.

                                    Die van mij ook :rolling: Werk in Utrecht dus doe hem ook daar in onderhoudt. Bij Opel Henri en Herman in Maarssen/Utrecht.[/quote]

                                    Precies daar gaat die van mij ook heen.

                                    Ik heb hem gisteren opgehaald (zijn niet meer de afleveringen van vroeger zeg met een doek en bloemetje o.i.d, stond gewoon buiten).

                                    Meteen even de Denon geprobeerd natuurlijk en ik moet eerlijk zeggen, beter dan de Skoda, die sub houdt pas echt in.

                                    Die valt echt weg bij het open draaien van het volume.

                                    Rijdt wel heerlijk, lekker comfortabel in vergelijk met de Skoda (die was dan ook verlaagd).

                                    Verwacht er veel van. :smiley-car:

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.