Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ook nog een algemene vraag,
ik ben aan het overwegen om er hydraulische klepstoters in te zetten maar weet niet of ik dat zomaar kan doen.
Ik heb ook de kop van een 2.4 er op zitten als dat nuttige info is.
gr
[quote quote=18473234]Hoi, Machtig mooie documentaire heb je hier gemaakt.. ik ben wel benieuwd hoe je het RDW verhaal uiteindelijk hebt opgelost? ik heb ook net een Kadett C gekocht met een 2,4cih reeds ingebouwd, echter staat dit ook niet in de documenten. Ik ben zelf ook een beetje bang ivm het verzekerings-verhaal..[/quote]
Ik ben er uiteinderlijk mee naar de RDW Gegaan voor een wijziging van het motorvermogen.
had gezorgd dat alles van de ombouw netjes afgewerkt was en degelijk vast zat.De keurmeester heeft overal naar gekeken en ik heb hem nu netjes met 2.4 op kenteken staan. Ze hebben de gegevens van een omega A met die motor gebruikt voor vermogens en inhouden etc.
ze wilden geloof ik ook wel weten uit welke auto de motor origeneel kwam (VIN nummer oid) maar dat had ik niet en het was toch goed gekomen
Ik had verder nog wel een vraag, namelijk waar deze knots op mijn staartstuk voor dient en of deze er terug op moet als ik mijn achteras weer onder mijn auto hang?
Alvast bedankt!
Hallo Daniel.
Was uiteindelijk toch dat de brandstofleiding verkeerd om zat.
hij loopt :happy02: nu alleen nog versnellingsbak olie er in en alle bederading even netjes maken
Hij had druk ik de brandstofrail, dus ik denk dat ik ze wel goed heb aangesloten. De brandstof gaat er in in het verlengde van de rails en het gaat door de drukregelaar aan de zijkant van de rail weer naar buiten naar de retour.
Klopt dit?
Ik ga zeker even langs de RDW als ik er in ga rijden.
Heb alleen nog een probleem, de motor krijgt geen brandstof…
De volgende dingen heb ik al gedaan:Injectoren doorgeblazen met de compressor en geactiveerd met een variabele voeding op 5 volt. al de injectoren hoorde je klikken als er stroom op kwam, en er kwam best wat lucht door.
er zit brandstofdruk in de aluminium brandstof rail.
ik heb het relais, de ecu en de injectoren doorgemeten. deze zijn allemaal goed
ik heb stroom gemeten in de injectoren als ik de motor wil starten, deze is +/-0,3 ampère. dus het lijkt me dat ze het moeten doen.
Ook heeft de motor al gedraaid op remmen reiniger, dus de ontstekingsvolgorde is goed en hij heeft vonk.
ook heeft de motor een compressie van ongeveer 10 Bar in elke cylinder.
dus naar mijn weten had ik nog 2 dingen die kapot konden zijn, namelijk dat de brandstofpomp te weinig druk opbouwt. (maar er komt een flinke straal benzine uit de ontluchting als ik die open zet)
of de brandstofdruk regelaar die te vroeg de druk van de rail af laat. bijvoorbeeld op 1 bar ipv 3. (maar ja, hoe kan er dan zoveel brandstof uit de ontluchting komen?) dus ik heb de retour dichtgeknepen met een griptang om te zorgen dat er genoeg brandstofdruk in de rails was om dit probleem uit te sluiten. maar toen kwam er benzine uit de vacuumslang van de drukregelaar. dus ik ben bang dat die nu kapot is… en die zijn heeel duur van wat ik zo even heb opgezocht.
alle hulp of advies is welkom! :help:
[quote quote=18369492]Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet. Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren. Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.[/quote]
maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden.
ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering
hallo,
ik wil mijn auto binnenkort gaan verzekeren, alleen staat er op het kentekenbewijs niks over een motor aangezien ik deze heb vervangen voor een 2.4. hij heeft dus aanzienlijk meer vermogen.
op mijn kentekenbewijs staat echter geen cilinderinhoud, vermogen, aantal versnellingen of aantal cilinders vermeld. er staat alleen op dat hij orange is, en op benzine rijdt. en dat het een Opel kadett coupe is uit 1976als ik mijn auto zou verzekeren, moet ik dan eerst mijn auto laten keuren bij de RDW of kan ik hem rechtstreeks verzekeren op het kenteken dat ik nu heb?
(ik zorg dan uiteraard eerst dat de auto APK waardig is en een keer opnieuw is APK-gekeurd na de ombouw.)danku!
hallo,
enorm bedankt voor die site! staat onwijs veel handig spul op :applause02:
ik heb nu deze kabelboom gevonden: https://www.edelschmiede.com/shop/Cable-set-cable-harness-transistor-ignition-Opel
is dit de goede voor een bosch L-Jetronic systeem? zoja, neem ik aan dat er ook een nieuw bobine bij moet. en dan nog een ontstekingsmodule als ik het goed heb.ik hoor graag een bevestiging of een correctie!
hallo,
ik snap het nog niet…
ik heb een schema van een 2.2 uitgeprint, zo te zien bestaat dit uit twee delen, een injectiesysteem en een ontstekingssysteem. deze twee systemen zijn verbonden met een stekkertje volgens het schema. alles na dit stekkertje mis ik. (dus het hele ontstekingssysteem) incl. ontstekingsmodule, onstekingskast (geen idee wat dit is) en bobine, ik heb wel een stroomverdeler (een met een rotortje en aan de buitenkant een 3-polig stekkertje). ik weer alleen niet van wat voor systeem die afkomt. ik neem aan dat deze combinatie van ecu, injectiekabelboom en onsteking werkt omdat het hele pakket uit een rijdende omgebouwde kadett c zou komen. ik denk dus dat de verkoper de onstekingskabelboom in vergeten mee te geven. ik heb al nagevraagd of hij hem nog heeft maar hij kan hem niet vinden.
wat moet ik nou doen?
wat heb ik nu precies nodig?ik denk zelf dat ik ontstekingskabelboom van een 2.2 cih nodig heb, maar ik kan het nergens vinden.
ik kan ook nergens een ontstekingskast vinden. de bobine en de ontstekingsmodule heb ik al wel te koop kunnen vinden.hallo,
ik heb het even aan de verkoper nagevraagd en het ik heb een 2.2 injectiesysteem op een 2.0 buis op een 2.4 blok.
de foto van Motormuis, is dat de ontsteking van een 2.2? of van een 2,4?alvast bedankt!
Randy[quote quote=18368718]Mooi Topic, en herkenbaar om zo in de tuin aan het werk te zijn. Mijn auto’s nemen meer ruimte in dan het speelgoed van de kinderen zegt mijn vrouw Misschien een brutale vraag, ik zie dat je een dubbele 35 carburateur op het blok hebt zitten. Ik ben nog opzoek naar een setje. Op mijn 1.2 s zit nu namelijk een enkele. Mocht je het blok niet compleet verkopen maar in onderdelen dan houd ik mij aanbevolen. Succes met de ombouw…. Edit: zie net dat ik deze vraag ook al begin dit jaar aan je had gesteld in je restauratie topic [/quote]
hahaha, bij ons staat het goed vol achter ja.
mn broer zn Manta A staat ook al een tijd in de schuur en mn pa zn Mustang uit ’66 ook nog! Maar goed dat er niemand woont die het er niet mee eens is dat het vol staat met auto’s :applause01:[quote quote=18368717]daar zit een aparte draadboom bij naar de bobine maar als je een 2,4 ecu hebt is je verdeler leeg want de ontsteking word in de ecu geregeld[/quote]
Er zit wel een rotor in, ik weet alleen dat ik een inlaatspruitstuk heb van een 2.2 omdat de klep anders niet dicht past. ik weet niet of je dan ook automatisch een 2.2 injectiesysteem moet hebben. of dat er ook een 2.4 injectiesysteem op past.
maar ik heb een rotortje, dus moet ik dan nog iets op dat 3-polige stekkertje aansluiten? of werkt het ook als ik alleen de dikke kabel van de bobine aansluit?
elektrisch is niet mijn ding zoals we waarschijnlijk wel merkt
ik hoor graag iets terug[quote quote=18368682]Heb je al voldoende info voor het elektrisch aansluiten?[/quote]
eigenlijk niet, ik mis een stekkertje op mijn ecu kabelboom (denk ik) er zit namelijk een aansluiting op de ontsteking maar ik heb er geen stekkertje voor.
ik ben weer even lekker bezig geweest!
ik heb de motor, de as en de versnellingsbak er in een geheel uitgehaald,eerst had ik de auto flink omhoog gekrikt en met blokken ondersteund daarna had ik de versnellingsbak losgemaakt van het chassis en de cardanas. daarna alle bevestigingspunten van de vooras los gemaakt en langzaam de combinatie laten zakken, en onder de auto vandaan gerold. was een heel werk om al die vooras bouten los te maken, die zaten helemaal vastgeroest en dan ook nog treadlocker er op en nog alles ingesmeerd met een laag teer. uiteindelijk alles flink heet gestookt tot het teer weggebrand was en de treadlocker bros was geworden, toen zijn ze met een grote ratel toch los gekomen.
er is in ieder geval genoeg ruimte in de motorruimte :applause02:
de vooras onder de auto krijgen is in je eentje ook niet zo’n makkelijk taakje, alles moet namelijk goed uitlijnen en waterpas staan anders komt hij er niet onder. dat ik op het gras moet werken helpt er ook niet bij (de manta a van mn broer staat nu binnen op de brug…) uiteinderlijk is het toch gelukt.
Dan is het tijd om de nieuwe motor er in te hangen! alles paste er zo in, was in mn eentje minder dan een half uur bezig om hem er in te krijgen. ik moet alleen de ECU nog aansluiten en een radiator bestellen en er in hangen. de gaskabel heb ik ook al geregeld, ben naar de sloop geweest en de gaskabel van een 3.0 omega A afgehaald. beetje aanpaswerk en hij werkt met minimale speling en als ik vol gas geef gaat de gasklep volledig open.
Ik heb trouwens een 2.2 kleppendeksel omdat het originele 2.4 kleppendeksel kapot was… ik heb hem er wel bij gekregen maar de gaten voor de bouten waren uitgescheurd.
De nieuwe uitlaat is ook al aangekomen zou er zo opgebout kunnen worden, maar dat gebeurt pas als de motor gelopen heeft.
[quote quote=18368240]hoop toch dat je onder de bodyschutz een laag lak gespoten hebt, bodyschutz is een laagjke bedoeld zodat steentjes geen kratertjes ind e verf achterlaten, beschermingswaarde is verder tegen roesten ongeveer 0,0[/quote]
Hallo, de oude lak van de voor as zat er grotendeels nog onder hij was vooral heel vies, voor de rest heb ik er een laagje undercoating opgespoten, speciaal voor delen van de ophanging dus ik denk dat het wel goed komt
hallo,
ik heb vandaag de voor as afgemaakt. er komen zaterdag nog wat onderdelen voor aan voor de stabilisatorstang.
ik ben ook nog verder gegaan met het loshalen van alles in de motorruimte behalve de motor zelf, alles is dus onder de auto vandaan behalve de achteras, de versnellingsbak en de motor en de voor as. ben van plan de motor, de bak en de vooras aan elkaar te laten en de auto er vanaf te tillen.
hier nog wat fotos van het proces, de uitlaat bij het spruitstuk zat compleet vastgeroest, ik heb er zoveel op geslagen en heet gestookt dat er een stuk is afgebroken toen ik heb nog een keer los probeerde te draaien.
[quote quote=18368094]de pijl bij de stekker bij de computer wordt niet aan gesloten de pijl bij de grote stekker is van de luchthoeveelheids meter en al die losse draden zoals groen en zwart komen op de bobine en die met de oogjes op de dynamo[/quote]
Bedankt!
Dit is het blok dat ik in de auto ga bouwen :applause02:
ik was alvast begonnen aan de nieuwe voor as, heb er een stuk oud chassis vanaf gehaald, schokbrekers er af gehaald, stabilisatorstang losgemaakt omdat de rubbers vervangen moeten worden en ik heb hem roestvrij gemaakt en in de undercoating gezet. foto van het resultaat volgt nog
Nu heb ik alleen nog wat hulp nodig :help:
Ik weet namelijk van sommige stekkers en draden van het injectiesysteem niet waar ze naartoe of aan vast moeten op het blok.
Ik weet dat de bruine draad aan het begin van de boom massa is.
Ik weet waar de 4 injector stekkers moeten en de twee stekkers NA de injector stekkers die kun je op de inlaat aansluiten
Op de foto aangemerkte stekkers snap ik niet waar ik die op moet aansluiten.
ik hoor graag wat ik hiermee moet doen! als er meer fotos nodig zijn voor verduidelijking hoor ik het ook graag! alvast bedankt
Bedankt voor de informatie!
Ik heb ondertussen een 2.4 blok weten te bemachtigen, hij komt al uit een kadett c dus ik heb het blok, een getrag 240 en een passende tussenas in een keer gekocht. Ook heb ik een 1600 voor as gekocht dus het geld is weer even op.
Maar ik heb begrepen dat dit blok het zelfde formaat heeft als een 2.0 blok van een gte dus het zou allemaal moeten passen.Alleen wordt het even uitzoeken hoe de kabelboom aangesloten moet worden van de computer voor de injectie.
Ik heb ondertussen een topic gemaakt voor de ombouw!
Ik heb zitten zoeken en de opel 2.2 en 2.4 cih motoren hebben allebij vrij weinig vermogen per liter. Zijn deze motoren geknepen? Dus kun je er meer vermogen uit halen door bijvoorbeeld de injectoren te vervangen?
Alvast bedankt!
De kadett is zo goed als klaar! :applause01:
ik heb nog een paar onderdelen besteld, waaronder ruitenwissers en een V-snaar. ook heb ik een nieuwe condensator en nieuwe contactpuntjes besteld.
ik moet qua uiterlijk alleen nog nieuwe rubbers hebben voor de onderkant van de ramen in de deuren, iemand die mij daar mee kan helpen? ik kan het zelf namelijk nergens vinden. ook moet ik nog wat lakwerk doen, waaronder de dorpel die nog zwart gemaakt moet worden en het zwarte lijntje op de zijkant van de auto moet nog doorgetrokken worden.
Ik ben nu van plan mijn kadett om te bouwen naar een 2.4i cih, hiervoor ga ik een nieuw topic openen. zodra ik het topic maak laat ik het hier nog even weten
[quote quote=18366885]Mooie Coupé, je pakt het goed aan Ik heb zelf een sedan met een 2.0E. Achteraf had ik hem persoonlijk origineel gelaten, met alleen het blok ben je er nog niet. Daarbij worden originele onverprutste Kadettjes steeds schaarser. Anderszijds is zo’n 16V wel lekker vlot![/quote]
klopt helemaal wat je zegt over de onverprutste kadettjes, maar de motor die er nu in ligt is een 1.2s met dubbele carb. origineel zat er een 1.2n in, dus hij is al niet meer origineel
-
AuteurBerichten