Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 september 2015 om 06:18 In reactie op: Corsa C na sturen niet helemaal automatisch terug #18296101
Aan het stuurhuis zelf helemaal niks gedaan. En volgensmij kun je hier ook weinig aan doen…..
Het is een ERA stuurhuis ( merk)Van het weekend na garage geweest. Nu zijn het de veerpoot lagers voor die versleten zijn.
Zijn deze zelf makkelijk te vervangen?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/veerpootlager-opel-astra-g-corsa-c-meriva-a-tigra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Had ik ze gevonden op internet. De juiste? en dan 2 stuks bestellen?
3 juni 2015 om 08:35 In reactie op: Corsa C – nieuwe remmen werken niet 100% bij hard indrukken #18286298Nu heb ik gister avond nog gekeken maar ik kom met de rem dus toch niet onderin, dat voelt als wel maar zit ongeveer 3 kwart maar kan met geen mogelijkheid verder duwen…..
We zullen zien wat de VOD zegt en wat de uitkomst is.Heb al 1500 euro in deze auto gestoken wat er al wel niet stuk aan is, word er beetje moedeloos van.
Wil gewoon een goede betrouwbare Corsa.2 juni 2015 om 17:21 In reactie op: Corsa C – nieuwe remmen werken niet 100% bij hard indrukken #18286295@Dennis Corsa V6 wrote:
waarom bij een opel dealer ga gewoon naar een autogarage euromaster banden ofzo is stukker goedkoper
ik heb zelf ook lucht in me leidingen gehad had het ook pompend gedaan samen met iemand, toen heb ik van een collega een fles geleend waar je een luchtslang op aan kon sluiten werkte super en remt nou ook super
ik heb schijven rondom :thumbLaat hem bij de Opel garage doen omdat ik daar toch wat beter gevoel bij heb omdat ze natuurlijk ook alles van deze auto kennen.
Ook krijg ik 20% korting omdat een 10jaar+ oude auto is op uurloon en materiaal.
Al met al kwam ik op 24,60 euro uit om nieuwe vloeistof erin te doen + ontluchten en gehele controle van rem systeem + rem kracht test.2 juni 2015 om 09:41 In reactie op: Corsa C – nieuwe remmen werken niet 100% bij hard indrukken #18286293Zou geen verschil in mogen zitten.
Echter kreeg ik mijn Koppeling (zelfde potje) ook niet ontlucht.
Druk ketel er op en binnen 20sec was het klaar.
Dus gewoon ff naar een garage gaan.
Daar zetten ze er een druk systeem op en is het binnen 2 tellen gepiept.
Met je remmen moet je niet kloten..
Gewoon ff bij een bedrijf laten ontluchten weet je zeker dat het goed is
En het zullen geen wereld kosten zijn.[/quote]Heb afspraak gemaakt bij de Opel garage om te ontluchten en nieuwe rem vloeistof erin te doen en een test te doen….
Even volgende week dinsdag afwachten2 juni 2015 om 07:19 In reactie op: Corsa C – nieuwe remmen werken niet 100% bij hard indrukken #18286291@Dennis Corsa V6 wrote:
lucht in de leidingen
Dank voor je bericht.
Dit probleem wat ik beschrijf heeft te maken met lucht in de remmen dus? Daardoor gaat hij dit doen?
Misschien is het handig als ik de remmen ontlucht bij een auto bedrijf? Dan zelf pompend remmen? Of maakt dat niet veel uit?Van de week nog even goed gekeken en schijnbaar zat die zilveren metalen pen aan de rechterkant gewoon los.
Erop nieuw in klikken en werkte weer….@Haasje17 wrote:
Even aan de andere kant kijken hoe het daar zit.
Tnx voor je snelle reactie.
Dat wou ik al doen maar merkte met het paneel eraf halen dat hij al eens eerder eraf is geweest en dat er wat zwakke punten in zitten.
Vandaar dat ik dacht, laat ik de rechterkant maar nog niet doen en dit even in het forum voorleggen.
Dan word het toch de rechterkant open maken……Hoop alleen dat ik ergens wel een veer kan vinden of halen…
Vanavond erna gekeken.
Ik zie dat het slot een apart stangetje is en de deur hendel een apart stangetje is.
Bij de deur hendel zie ik binnen in waar dat stangetje aan is bevestigd een soort ijzeren pen waar bij mij alleen aan de linkerkant een veer zit. Rechts niet……
Als ik de hendel beweeg of net wat dan beweegt het stangetje netjes mee….
Maar weet nu niet precies wat het is, mis ik gewoon een rechter veertje?
Heb de hele deur doorzocht maar niks gevonden…Iemand raad?
Helaas wd40 helpt niet…….
@wim-v6 wrote:
Of de ketting.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
En wat kost het ongeveer kwa onderdelen zo`n ketting?
En eventueel wat kost het als ik het laat doen door iemand?Heb zelf een 1.2 xe motor met distributieketting.
Ik heb ook last van het getik, heb in januari wel verse olie erin gedaan (5W40)
Maar het tikken blijft.
Echter bij warme motor is het getik weg…….Advies? Eerst flushen ? Of zijn het de kleppenstoters?
Waterpomp en multiriem zijn vervangen met grote beurt.
Dag allemaal,
Afgelopen maanden volgende aan de auto gedaan:
• Ruitenwissers Bosch aero twin, voor en achter
• Vloer matten set gekocht Opel dealer
• Brodit telefoon houder geplaatst
• Subframe gelast
• Stuurhuis vervangen
• Homokineet links
• Aandrijf as hoes links, versnellingsbak kant
• Remschijven voor ( geventileerd )
• Remblokken voor
• Stabilisator stang links
• Stabilisator stang rechts
• Uitlaat midden demper
• Uitlaat eind demper
• Uitlaat klem eind demper
• Remschoenen achter
• Bitec spuitbussen 4x
• Subframe zwart gemaakt met verf
• Uitlijnen banden
• Accu opgeladen
• Gordel bestuurderskant is ingesmeerd
• Water pomp
• Thermostaat
• Draag armen links en rechts
• Verlichting dashboard
• Verlichting kachel paneel
• Stadslicht lampjes vervangen
• Olie ( 5W40 )
• Olie filter
• Lucht filter
• Interieur filter
• Brandstof filter
• Bougies
• Brandstof toevoeging ( reiniging van injectors ).
• Koel vloeistof
• Rem vloeistof verversen
• Multi riem
• Paravan vervangen ( oude is gescheurd )
• Sierstrip wielkast rechts voor vervangen ( oude is beschadigd )
• Roosters kachel gemaakt
• Inspectie / service interval reset uitgevoerd
• Airco getest op lekkage, gereinigd en gevuld ( certificaat ) 650 gram
• Batterij sleutel vervangen
• Auto showroom klaar gemaakt. Binnen en buitenkant gereinigd. Waxoyl behandelingAl met al, auto destijds eind vorig jaar gekocht maar dit allemaal eraan gedaan…..
Gelukkig voor een leuke prijs alle onderdelen goedkoop kunnen inkopen. Anders was het een dure aanschaf geweest…..
Maar blij dat de Corsa C weer helemaal top is.vanavond komt alleen een Opel monteur langs voor het nakijken van een getik bij koude motor. Waarschijnlijk de klepstoters?
Groetjes
Ik heb begin dit jaar ook een Corsa C gekocht ( had eerst de Astra G 1.6 sport )
Nu een Corsa C 1.2 Maxx ( distributieketting )Wij hebben voor de 4/5 deurs gekozen, en hebben airco, lichtmetalen velgen, stuurbekrachtiging, radio/CD van Opel, airbag.
Auto rijd best zuinig inderdaad en trekt goed op voor zo`n wagentje en op de snelweg gaat de 1.2 motor ook goed mee en vind het relatief stil op de snelweg.heb voor 120 euro een nieuw stuurhuis gekocht bij een auto materialen zaak.
Merk: ERABedankt voor de tips.
Mijn Corsa had ook last van het stuurhuis, heb een nieuw stuurhuis erin gezet.
Koste gelukkig maar 120 euro een heel nieuw stuurhuis.Stuurhuis kun je testen door het stuur te bewegen als je de banden in het midden hebt staan, motor uit, alleen op contact en kleine stukjes heen en weer bewegen.
Als hier knikjes / beweging in zit dan is er in ieder geval iets mis mee ( werd mij zo verteld )Ik heb sinds januari een Corsa C gekocht uit 2004.
Opel Corsa C Maxx – 5 deurs
Er zit een 1.2 motor in met een distributieketting.
Heb vervolgens een grote onderhoudsbeurt gedaan en rijd als een zonnetje.
Moet alleen denk ik een kleppenstoter vervangen want bij een koude motor tikt hij nogal, en is weg bij warmer motor.
Luister goed naar het geluid en eventueel getik bij een koude motor en of je dus de distributieketting hoort of iets van de motor.
Verder goed kijken of je iets van roest ziet, bij mij was helaas het subframe rot en het auto bedrijf heeft het frame gelast……
Kijk dus even goed onder de auto…..Verder kijk goed naar de auto boekjes, staat van de auto, interieur.
LCD schermen willen vaak het maar half doen.PS: ik zie mijn Opel Corsa Maxx niet die website staan, welke type heb ik dan? Waar valt deze onder?
Ik zie het inderdaad.
1 met de accu kap en 1 terug roep actie met software update of iets dergelijks, systeem……
Zal de garage bellen, maar waarschijnlijk kan ik zo naar de Opel dealer terug om dit gratis te laten repareren.Dat is in ieder geval mooi!
Zijn er met deze types nog andere kwaaltjes of dingen waar ik bij moet letten?
Of zijn er tips of trucs voor deze auto`s m.b.t. bepaalde handige dingen die op deze auto zittenIk heb ook zo`n zelfde motor in mijn auto en de auto tikt ook bij een koude motor.
Bij warme motor is het geluid zo goed als bijna weg, zal dit ook de kleppen stoters zijn?
Toevallig vorige maand nieuwe verse olie in gedaan en geluid is stuk minder geworden maar nog niet helemaal weg.
Verstandig om zo`n Tunap flush middel te halen en verse olie daarna erin te doen?
Ook verstandig om de carter eronder vandaan te halen? Bij de oude olie van vorige maand kwam hier echt veel vieze drap uit……
Ik weet niet of de carter dan ook nu schoon is of dat deze verstopt is of net wat……Graag advies wat ik het beste kan doen.
@corsabc20xe wrote:
Ik heb er nog 1 liggen.
Dit is alleen niet de juiste.
Maar net hier om de hoek bij de sloop geweest en heb er 1 gevonden :)
Bedankt!?
@corsabc20xe wrote:
ik kan wel voor je kijken of ik nog wat heb liggen.
kijk vanavond even.
welke heb je afgebroken?De linkerkant ter hoogte van de accu is deze bijna door midden geknakt…..
Zeg maar de grootste plastic kap ( van accu tot aan de rechter ruitwisser bestuurderskant )
Ander deel ( kleine stuk ) is nog heel maar volgensmij mag die ook wel vervangen worden…..Ik hoor graag van je :)
groetjes, Pim
De linkerkant ter hoogte van de accu is deze bijna door midden geknakt…..
Zeg maar de grootste plastic kap ( van accu tot aan de rechter ruitwisser bestuurderskant )
Ander deel ( kleine stuk ) is nog heel maar volgensmij mag die ook wel vervangen worden…..Ik hoor graag van je :)
groetjes, Pim
Weet je toevallig ook waar ik dit kan kopen, zoek op google maar kom nou niet iets tegen
-
AuteurBerichten